Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe fout zit ik??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Re: hoe fout zit ik??

Ongelezen bericht door Moyodo »

Tja dan hoef je ook geen waakhond te nemen, dat kan je dus klauwen vol geld kosten als er mensen ongevraagd binnen komen. IK denk dat je dan een inbreker nog schadevergoeding mag betalen of niet?
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door josefientje »

Als hij goed geperforeerd is wel ja :mrgreen:

Je waakhond mag hem wel beletten het huis in of uit te gaan, maar hij mag geen gaatjes maken :19:
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

josefientje schreef:Dat is niet waar hoor Cantus. Al hang je overal bordjes op met pas op voor de hond ed. , dan nog blijf jij aansprakelijk voor de schade die je dieren bij een ander aanrichten, óók als die ander zonder jouw toestemming op jouw erf komt! Of je de schade ook daadwerkelijk moet betalen ligt dan weer niet heel duidelijk, dan wordt er nl wèl gekeken naar de zogenaamde "eigen verantwoordelijkheid" van de beschadigde partij.
je leest niet goed...

ik zeg alleen dat die vent strafbaar is en dat is hij ook, want hij pleegt huisvredebreuk...staat los van gaatjes maken...

wat betreft gaatjes maken: ja ben je als eigenaar aansprakelijk voor, dat spreek ik ook niet tegen...maar in TS beschreven situatie, zal geen politie er wat mee doen...
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Nanna schreef:Als ik me even in die man verplaats, gaat ie er geen werk van maken. :mrgreen:
Hij staat eerst met veel bravoure te beweren dat die honden bèst geaaid kunnen worden en als ie dan een hap krijgt gaat ie ook nog eens heel mannelijk uit zijn domme dak. :roll:
Denk je nou écht dat ie werk gaat maken van het feit dat een hond van een vrouw (die notabene in haar eigen tuin stond) hem beet terwijl hij gewaarschuwd was én er een collega bijstond die het met die vrouw eens was?
Ik kan het je zo wel vertellen: écht niet :mrgreen:
Die zit thuis zijn wonden te likken ;-)

Dat denk ik dus ook, wat een looser zeg.
Patsertje dus die denkt dat kan ik wel. Niet dus. :smile: :smile:
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Tsja.. sommige mensen...

Eergisteren had ik ook zo'n situatie, maar dan anders :F:

Ik wandel met Luca aan de riem. We wonen in een wijk waar nog volop gebouwd wordt. Komt een bouwvakker ons tegemoed en die duikt zo bovenop Luca en wil hem aaien. Wat doet Luca, die vliegt al grommend en blaffend met zn staart tussen de benen naar achteren. Zegt die vent ook nog, je hond is hardstikke vals, waarom heeft hij geen muilkorf om :piew:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:Wat is dat toch met die bouwvakkers van heden ten dage, zo vraag ik u af :denken:
Die zijn "heel goed met honden" :F:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

:lol:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

- je hebt je hond achter een hek
- je laat je hond daar niet alleen achter het hek
- je waarschuwt vervolgens dat hij zal bijten.

Wat kan een mens nog meer doen? Effe heel reeel.
Een hoog hek aan de VOORKANT van een huis? Dat doet toch niemand? DAt is niet te realiseren, dan gaan de buren klagen en kletsen dat je lunatic geworden bent.
m.a.w.: meer kon je niet doen.

Waar is de EIGENverantwoordelijkheid van die vent? Als ik met een geladen geweer speel, en hij gaat af en ik raak gewond, is dat dan ook de schuld van het geweer? Of had ik ZELF moeten nadenken en mijn verstand moeten gebruiken? Je hebt die vent gewaarschuwd en hij was eigenwijs. Je hebt er ook nog getuigen bij. Ze kunnen je niets maken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

ik heb hier 3 honden lopen en als er iemand zo stom is zijn hand door de tralies te steken is het zijn eigen dikke schuld als hij gebeten word, ik zou het zelf nooit doen bij vreemde honden, het is hun terrein en dat verdedigen ze en met recht

Vind niet dat jij in fout bent, die man is gewoon een domme k.l.o.o.t. als ik het zo mooi mag formuleren :mrgreen:

Toen ik hier pas woonde kwam de buurman gewoon de tuin ingelopen en de honden stonden ook voor hem met veel geblaf en gegrol, vooral mijn mechelaar deed erg lelijk, hij had een schup bij en stond tegen de muur, wilde de gracht proper maken naast onze tuin, toen ik vroeg of hij graag met zijn leven speelde, beetje overdreven nattuurlijk, zei hij, maar met de vorige eigenaars mocht ik gewoon in hun tuin, tja, die hadden geen honden natuurlijk

van de mechelaar heeft hij lang schrik gehad, heb lang moeten aanhoren dat hij dacht dat ze ging bijten, nu komt de mechelaar en de buurman goed overeen :mrgreen: en kan hij zonder problemen in de tuin

sonja
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

Nanna schreef:Als ik me even in die man verplaats, gaat ie er geen werk van maken. :mrgreen:
Hij staat eerst met veel bravoure te beweren dat die honden bèst geaaid kunnen worden en als ie dan een hap krijgt gaat ie ook nog eens heel mannelijk uit zijn domme dak. :roll:
Denk je nou écht dat ie werk gaat maken van het feit dat een hond van een vrouw (die notabene in haar eigen tuin stond) hem beet terwijl hij gewaarschuwd was én er een collega bijstond die het met die vrouw eens was?
Ik kan het je zo wel vertellen: écht niet :mrgreen:
Die zit thuis zijn wonden te likken ;-)
dat denk ik ook ja,waarom zou hij hier sowieso werk van maken? wat meent ie ermee te kunnen bereiken? niets! :F:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Moyodo schreef:Tja dan hoef je ook geen waakhond te nemen, dat kan je dus klauwen vol geld kosten als er mensen ongevraagd binnen komen. IK denk dat je dan een inbreker nog schadevergoeding mag betalen of niet?
Klopt, een huishond mag ook geen inbreker bijten wettelijk gezien, die bordjes pas op voor de hond zijn ook niet rechtsgeldig als het er op aankomt.

Ik denk zelf ook dat de man er geen werk van gaat maken, hij negeerde doelbewust jouw waarschuwing en ik vermoed dat zijn ego de meeste schade heeft opgelopen :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Porsche
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chinese Crested Dogs

Ongelezen bericht door Porsche »

Tara schreef:Ik snap echt niet zo goed waarom iedereen altijd maar andermans honden wil aaien.
Wij hebben drie honden, en die hebben we omdat wij het fijn vinden om honden te hebben.
Met andere woorden: die honden zijn van ons!
Ze zijn echt heel vriendelijk hoor, maar blijf er gewoon lekker met je tengels vanaf!
Als de honden contact willen, dan komen ze zelf wel, en dat is uitsluitend voorbehouden aan bekenden.
Honden moeten het altijd maar goed vinden, nee: leuk zelfs, dat iedereen er maar aan kan komen.
Ik vind dat zoiets belachelijks, net of een hond algemeen bezit is!
Nou, onze honden zijn van ons.
Wij nemen daar de volle zorg en verantwoordelijkheid voor op ons, en niemand heeft er zich verder mee te bemoeien.

Je bent wel altijd verantwoordelijk voor de schade die jouw hond veroorzaakt, maar ik denk dat geen rechter je na de voorzorgsmaatregelen die je toch al had getroffen zou dwingen iets te betalen of zo...
Net wat Nanna zegt: laat die bouwvakkers (vrouwbakkes) lekker doen waar ze voor betaald worden...
Geweldig verwoord, helemaal mee eens.
Altijd maar dat willen aaien, ook als je zegt dat de hond dat niet wil.
Zucht....
Volgensmij loopt het ook wel los met die man, die is veel te erg onder de indruk van zijn nederlaag :D
Afbeelding
iones
Zeer actief

Opdringen hoort gewoon niet. Waarom zou je je wel aan dieren mogen opdringen en niet aan mensen? Dieren ervaren het net zo als mensen dat doen.
En als iemand hondje wil aaien moet hij zelf maar een hond nemen. Inderdaad, waarom moet je toestaan dat andere mensen aan jouw hond zitten? Of waarom moet dat allemaal maar kunnen? Mijn hond is van mij en van niemand anders!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
sunny1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door sunny1978 »

ik heb dit eens aan de politie gevraagt

als je hond in de tuin loopt voor of achter dat maakt niet uit en jij wilt niet dat die persoon binnen de tuin komt of in jou situatie de hond aait dan moet je die persoon 3x waarschuwen heb je dat gedaan dan ben jij niet fout maar die persoon wel.

en na 2x waarschuwen met getuigen moet ook wel genoeg zijn.

ik zou me er niet zo druk om maken hoor hij baalt nu gewoon omdat hij dacht dat doe ik wel even.

ja bij sommige honden moet je dat gewoon niet doen.
mijn bouvier is ook erg waaks die hou ik ook in de gaten als hij in de tuin is omdat er weleens iemand over mijn terein moet om in zijn schuur tekomen nou zal hij die persoon niet snel aanvallen omdat hij ze kent maar een vreemde hoeft dat echt niet tedoen dan pakt hij gelijk.zelfs als hij denk dat ik gevaar loop dan pakt hij.
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
iones
Zeer actief

Nanna schreef:
iones schreef: En als iemand hondje wil aaien moet hij zelf maar een hond nemen. waarom moet je toestaan dat andere mensen aan jouw hond zitten? Of waarom moet dat allemaal maar kunnen? Mijn hond is van mij en van niemand anders!
Doe eens niet zo moeilijk ;-) Er zijn zat mensen die graag eens mijn honden aaien en dat mogen ze gewoon hoor. Waarom niet?
In het geval van Pammetje heeft ze echter expliciet gevraagd dat NIET te doen en dán wordt het anders.
Het mag van mij ook mits mijn hond het zelf goed vindt.
en die zijn een beetje selectief. Zeker naar kinderen toe. Peppie is oke, Sokkie is bang maar die zal in ieder geval nooit bijten, en Bobbes is altijd oppassen geblazen bij onbekende kinderen. Ze heeft nog nooit gebeten en het zal ook niet haar eerste keuze zijn. Maar je weet maar nooit.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Kinderen mogen Beau ook altijd aaien hoor, volwassenen ook, als ze maar niet aan z'n oren gaan trekken enzo. En Elfi, die uitlaatuk, die niet. Want die is afentoe ook een beetje happig erop. :lol1:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik moet het hek hier dus ook ondoordringbaar maken voor graai en aai grage vingertjes van idioten, maar hoe doe je dat zonder alles gelijk af te sluiten en je uitzicht te bederven :ugh:

nu zitten ze niet gelijk aan de weg, want dan zou ik het onacceptabel vinden om ze buiten te gooien, maar de visite van de buren die er langs moeten willen nog wel eens een poging doen om te aaien :piew:
Geloof niet dat Van Gils dat nog goed gaat vinden volgend jaar :oeps: al die vreemden die vinden dat dat maar moet kunnen
iones
Zeer actief

Nanna schreef:
Nou, dat klinkt toch al heel anders en lang zo arrogant niet als wat je eerst opschreef? ;-)
Waarom is dat arrogant?
Honden zijn geen dingen. Het zijn levende wezens met een karakter. Ze zijn bepaalde dingen gewend en andere dingen weer niet. Mensen moeten daar rekening mee houden als ze vreemde honden treffen.
iones
Zeer actief

Tsja, ik zeg het zoals ik het ervaar. Misschien kun je daar van alles van zeggen, maar arrogant....
Niet dat ik daar verder over in zit hoor.
iones
Zeer actief

Nanna schreef:
iones schreef:Tsja, ik zeg het zoals ik het ervaar. Misschien kun je daar van alles van zeggen, maar arrogant....
Niet dat ik daar verder over in zit hoor.
Gelukkig maar ;-)
Ik weet dat er verder niets achter schuilde hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”