Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
te mager
Moderator: moderatorteam
- Maryline
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dwergpincher
te mager
Hallo,
ik vroeg mij af wanneer je weet als je hond te mager is?
ik vind persoonlijk mijn hond wat mager, ik voel zijn ruggewervel en achter zijn ribben naar zijn heupen toe valt het wat in.
hij heeft wel genoeg energie enz...
ik geef hem nochtans altijd zijn brokken en hij eet ze ook op. maar ik vind niet echt dat hij bijkomt van gewicht.
maar hoe weet je nu als je hond te mager is of als hij juist goed is hoe hij is. (ik heb geen weegschaal thuis)
en mag je een hond een beetje vettiger eten geven? (daarmee bedoel ik melk of beetje kip met vet erond?)
groetjes,
Maryline
ik vroeg mij af wanneer je weet als je hond te mager is?
ik vind persoonlijk mijn hond wat mager, ik voel zijn ruggewervel en achter zijn ribben naar zijn heupen toe valt het wat in.
hij heeft wel genoeg energie enz...
ik geef hem nochtans altijd zijn brokken en hij eet ze ook op. maar ik vind niet echt dat hij bijkomt van gewicht.
maar hoe weet je nu als je hond te mager is of als hij juist goed is hoe hij is. (ik heb geen weegschaal thuis)
en mag je een hond een beetje vettiger eten geven? (daarmee bedoel ik melk of beetje kip met vet erond?)
groetjes,
Maryline
Dogs Never Bite Me, Just Humans..
- Bibeltje
- Actief
- Mijn ras(sen): podenco
chowchow/mix - Locatie: Kortenaken/Odrimont
- Contacteer:
Re: te mager
Heb je geen foto's?
Geen melk geven, is niet goed voor honden. Misschien eens veranderen van eten, of DUCK geven of verse vleesvoeding.
Wat geef je nu en wat is het ras?
Geen melk geven, is niet goed voor honden. Misschien eens veranderen van eten, of DUCK geven of verse vleesvoeding.
Wat geef je nu en wat is het ras?
Do take your time,because your soul
Will be mine, the day you die

Will be mine, the day you die

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik hou altijd aan dat ik de ribben wel wil voelen maar net niet mag zien.
Soms heeft een hond wat meer nodig dan het afgepaste gewicht dat op de zakken staat, ik voer dan ook op het oog zoals ze zeggen, dus zoveel dat mijn hond er goed uitziet.
Wordt ie te dik krijgt ie wat minder, vind ik hem te mager krijgt ie wat meer.
melk zou ik niet geven, dat laxeert nogal maar rauwe kip mag best, al vraag ik me af of ie daarvan aan zal komen
Soms heeft een hond wat meer nodig dan het afgepaste gewicht dat op de zakken staat, ik voer dan ook op het oog zoals ze zeggen, dus zoveel dat mijn hond er goed uitziet.
Wordt ie te dik krijgt ie wat minder, vind ik hem te mager krijgt ie wat meer.
melk zou ik niet geven, dat laxeert nogal maar rauwe kip mag best, al vraag ik me af of ie daarvan aan zal komen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Maryline
- Vaste gebruiker
ik zou er eens een foto van moeten trekken maar weet niet hoe je het op deze forum zet.
hij is een dwergpincher(8maanden)
en ik geef hem nu royal canin of soms eukanuba allemaal voor junior.
wat bedoel je dan van verse vleesvoeding? wat kan je dan zoal geven aan je hond?
ahn ik had gehoord dat melk wel een beetje een dikmaker is voor honden en dat dat soms eens goed is.
ja en kip is sowieso mager kweet het:p maar k'kon het maar vragen
hij is een dwergpincher(8maanden)
en ik geef hem nu royal canin of soms eukanuba allemaal voor junior.
wat bedoel je dan van verse vleesvoeding? wat kan je dan zoal geven aan je hond?
ahn ik had gehoord dat melk wel een beetje een dikmaker is voor honden en dat dat soms eens goed is.
ja en kip is sowieso mager kweet het:p maar k'kon het maar vragen
- renee-uk
- Zeer actief
kijk eens hier
daar staat ontzettend veel over voeding.
je foto's moet je eerst uploaden bij Photobucket,tinypic of imageshack, daarna kun je de img link die je daar krijgt kopieren en hier weer plakken.
daar staat ontzettend veel over voeding.
je foto's moet je eerst uploaden bij Photobucket,tinypic of imageshack, daarna kun je de img link die je daar krijgt kopieren en hier weer plakken.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Maryline
- Vaste gebruiker
ok.
Laatst gewijzigd door Maryline op 28 feb 2010 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maryline
- Vaste gebruiker
- renee-uk
- Zeer actief

haal die van jou maar even weg, daar gaat mijn hele beeld van op de loop

- renee-uk
- Zeer actief
ik vind hem zo van de foto's af niks te mager hoor

- Maryline
- Vaste gebruiker
nee?
ik dacht dat dat nie zoveel mocht invallen aan zijn heupen.
dan ben ik gerust..
ik dacht dat dat nie zoveel mocht invallen aan zijn heupen.
dan ben ik gerust..
- renee-uk
- Zeer actief
ik kan het alleen maar zien van de foto hoor en daar lijkt hij me niet te mager.
Maar als je toch naar de DA gaat om zn urine na te laten kijken kun je het daar ook even vragen, die ziet je hondje in het echt en dat zal toch een beter beeld geven dan vanaf een foto
Maar als je toch naar de DA gaat om zn urine na te laten kijken kun je het daar ook even vragen, die ziet je hondje in het echt en dat zal toch een beter beeld geven dan vanaf een foto

- Maryline
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
da's zn taille wat ik zo zie en ik vind hem dus ook niet te mager hoor.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
hij is prima zo te zien
Het is net goed van die 'invallingen' wat te zien.
Dit vond ik zelf persoonlijk te mager. (wel een jonge hond in opgroei, maar dan nog)

ondertussen is hij zo, helemaal prima

Dit vond ik zelf persoonlijk te mager. (wel een jonge hond in opgroei, maar dan nog)

ondertussen is hij zo, helemaal prima

- Maryline
- Vaste gebruiker
aja ok,
ja daar zie je zijn ribben..
dan ben ik gerust als het niet zo mager is dat ik dacht ^^
ja daar zie je zijn ribben..
dan ben ik gerust als het niet zo mager is dat ik dacht ^^
-
weegee
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amstaff
Ik kan het niet zo goed zien op de foto, maar ik zou me helemaal niet druk maken. Mits je de normale hoeveelheid voeding geeft en evt afstemt op activiteiten is er juist helemaal niks mis als hij een beetje getekend is.
Kvind m leuk!
Kvind m leuk!

Fas est ab hoste doceri!
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind hem niet mager maar wel erg weinig bespiering hebben mn achter.
Misschien dat het later komt bij je hondje. Is hij wel heel actief met wandelen ?
Misschien dat het later komt bij je hondje. Is hij wel heel actief met wandelen ?
- Maryline
- Vaste gebruiker
ja hij loopt goed en is actief tijdens het wandelen,
hij springt thuis ook regelmatig wat op zijn achterpoten om het eten te ruiken of als we met hem spelen
hij springt thuis ook regelmatig wat op zijn achterpoten om het eten te ruiken of als we met hem spelen
-
Sandor
Ze zeggen dat je de ribben van de hond moet kunnen voelen, maar niet zien...als je ze wel kan zien is ie te mager.
Geen idee of dat echt klopt. Zolang hij actief en levendig is, zou'k me geen zorgen maken.
Onthoud wel dat een magere hond minder snel recupereerd van een ziekte of voedselvergiftiging, omdat hij weinig reserves heeft.
Ik geef de mijne regelmatig melk, soms zelfs vrij veel.
Melk is niet iets dat volwassen dieren normaal kunnen drinken, maar het is een zeer complete voeding, dus als je hond het goed verteerd, zou ik het blijven geven.
Het hangt af van de hond, maar als ze het regelmatig krijgen, vormt het meestal geen probleem.
Geen idee of dat echt klopt. Zolang hij actief en levendig is, zou'k me geen zorgen maken.
Onthoud wel dat een magere hond minder snel recupereerd van een ziekte of voedselvergiftiging, omdat hij weinig reserves heeft.
dat is bij de mijne ook.ik voel zijn ruggewervel en achter zijn ribben naar zijn heupen toe valt het wat in.
Melk is niet iets dat volwassen dieren normaal kunnen drinken, maar het is een zeer complete voeding, dus als je hond het goed verteerd, zou ik het blijven geven.
Het hangt af van de hond, maar als ze het regelmatig krijgen, vormt het meestal geen probleem.
- Liesbeth
- Zeer actief
Melk kan niet zoveel kwaad ALS je het van jongs af aan regelmatig geeft.
Als je na maanden zonder melk gedronken te hebben weer wat neemt, heb je een heel grote kans dat je darmproblemen krijgt. Het lichaam maakt dan het enzym Lactase niet meer of minder aan. Lactase is nodig om de Lactose (melksuiker) in de melk af te breken.
Ik drink al jaren geen melk meer en had laatst een bakje Cruesli met melk genomen. Nou dat heb ik geweten, voor mij dus geen melk meer. Overigens kunnen zure melkproducten wel (yoghurt, kwark, karnemelk).
edit: typo
Als je na maanden zonder melk gedronken te hebben weer wat neemt, heb je een heel grote kans dat je darmproblemen krijgt. Het lichaam maakt dan het enzym Lactase niet meer of minder aan. Lactase is nodig om de Lactose (melksuiker) in de melk af te breken.
Ik drink al jaren geen melk meer en had laatst een bakje Cruesli met melk genomen. Nou dat heb ik geweten, voor mij dus geen melk meer. Overigens kunnen zure melkproducten wel (yoghurt, kwark, karnemelk).
edit: typo
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- dagmar88
- Zeer actief
Sandor schreef:Ze zeggen dat je de ribben van de hond moet kunnen voelen, maar niet zien...als je ze wel kan zien is ie te mager.
dat is bij de mijne ook.ik voel zijn ruggewervel en achter zijn ribben naar zijn heupen toe valt het wat in.
Het Nederlandse Voedingscentrum wordt vet gesponsoord door melkfabrikanten; dus die zijn niet bepaald onafhankelijk.
Calcium zit meer en beter verteerbaar in groente (er is zelfs een relatie aangetoond tussen het drinken van melk en botontkalking) en in melk zitten vooral verkeerde vetten.
Koemelk is voor honden écht geen complete voeding!
Nu krijgen mijn katten en hond ook wel eens een scheutje rauwe volvette koemelk; omdat ik dat het lekkerst vind en zij er ook wel pap van lusten; maar dat zie ik als snoepje en is verder nergens goed voor.
Ik vind dit hondje niet te mager, maar hij mist wel een gespierd kontje en achterpootjes.
Ik zou daarvoor eerder vlees, kwark, een eitje op z'n tijd en vette vis geven...
-
Sandor
Het gaat hier toch over een hond die wat extra spieren zou mogen hebben? Melk is voedzaam en de meeste honden vinden het heel lekker...Waarom zou je dat doen?
euhm, de nomadische stammen van afrika en azie sleepten vroeger een hele veestapel met zich mee, die dronken dus ongewtijfeld melk.De mens is het enige zoogdier dat er voor kiest na het afspenen melk te drinken... En dan alleen de blanken; de meeste aziaten en zwarten worden erg ziek van koemelk.
En so what? Wolven eten toch ook geen hondebrokken?:)
ja niet volledig compleet, maar er zitten vitaminen, minderalen, proteinen en vetten in...een hond kan er een tijdje op leven zonder ziek te worden, tselfde met de mens.Koemelk is voor honden écht geen complete voeding!
- Liesbeth
- Zeer actief
Lees mijn eerdere stukje nog even. Veel honden hebben niet regelmatig melk gekregen en kunnen daar naar verloop van tijd dus niet meer tegen.Sandor schreef:ja niet volledig compleet, maar er zitten vitaminen, minderalen, proteinen en vetten in...een hond kan er een tijdje op leven zonder ziek te worden, tselfde met de mens.Koemelk is voor honden écht geen complete voeding!
Als je nou zou adviseren om volle kwark of yoghurt te geven, dan kan ik met je meepraten. Maar melk zou ik niet aanraden (zelfs niet voor mensen
- dagmar88
- Zeer actief
Weet je wat, Sandor; blijf lekker onzin roepen. Misschien is het te moeilijk om even naar goede informatie te zoeken of om die door te laten dringen?Sandor schreef:Het gaat hier toch over een hond die wat extra spieren zou mogen hebben? Melk is voedzaam en de meeste honden vinden het heel lekker...Waarom zou je dat doen?
euhm, de nomadische stammen van afrika en azie sleepten vroeger een hele veestapel met zich mee, die dronken dus ongewtijfeld melk.De mens is het enige zoogdier dat er voor kiest na het afspenen melk te drinken... En dan alleen de blanken; de meeste aziaten en zwarten worden erg ziek van koemelk.
En so what? Wolven eten toch ook geen hondebrokken?:)
ja niet volledig compleet, maar er zitten vitaminen, minderalen, proteinen en vetten in...een hond kan er een tijdje op leven zonder ziek te worden, tselfde met de mens.Koemelk is voor honden écht geen complete voeding!
Nog 1 keer:
-Koemelk is voor een hond niet bijzonder voedzaam en er zitten de verkeerde vetten in. Het zal best dat veel honden graag melk drinken; maar er zijn er ook genoeg die houden van chocolade, koekjes, boterhambeleg en thee. Dat wil niet zeggen dat dat goed voor ze is.
-Aziaten zijn meer geneigd tot het drinken van buffelmelk en Afrikanen drinken af en toe schapen of geitenmelk; maar dat is niet te vergelijken met de dieren hier die als het ware overproduceren. Daar is de melk bedoeld voor de jonge dieren.
Daarbij missen de meeste Aziaten en Afrikanen de enzymen die nodig zijn om melk te kunnen verteren.
En wanneer je het stuje van Liesbeth had gelezen had je geweten dat wanneer de hond niet vanaf jongs af aan melk krijgt deze enzymen niet aanwezig zijn en de hond dus behoorlijk ziek kan worden.
Nomaden 'slepen hun veestapel mee' ten behoeve van vlees, bloed, huiden, botten etc.
-Die voedingsstoffen in melk vallen dus vies tegen. Ter vergelijking:
-100 gram melk bevat 3,5 gram eiwitten, 100 gram kip 21 en kwark tussen de 10 en de 12, 100 gram kabeljouw 18 gram.
Melk bestaat voornamelijk uit water, melksuikers, 4% (verkeerde) vetten en hoeveelheden vitaminen en mineralen die makkelijk door andere producten (zeebrasem, broccoli, kwark) kunnen worden overtroffen
Wolven eten inderdaad geen hondenbrokken; en mijn hond ook niet. Ik snap alleen niet wat dat met jouw melkverhaal te maken heeft.
Omdat honden niet direct dood gaan aan brokken en die volgens een aantal mensen ook niet ideaal zijn kunnen ze ook wel melk drinken? Lekker makkelijk.
Koemelk is een complete voeding voor kalveren; zoas borstvoeding dat voor ons is de eerste levensjaren. En niet voor honden dus.
-
Sandor
een deftige reactie, kom dat tegen...
Ik heb dat stukje van liesbeth inderdaad niet gelezen
Nomadische volkeren gebruikten zeer zeker de melk van hun vee.
zowel ik als mn broer drinken met periodes 1,5 liter melk per dag, en dat zie je meteen aan de weegschaal. Ik drink vaak een hele bus melk na het eten.
Na een hele dag roeien in een kano, in de schroeiende zon, met niets dan 50 cl water en wat chocola, voelde ik vrij snel weer energie opborrelen na enkele goeie slokken melk. Vandaar dat ik pro melk ben.
Itoewa verteert het heel goed en krijgt er ook snel wat gewicht door bij. Je moet enkel zorgen dat de melk genoeg vet heeft.
Maar als de hond er niet op jonge leeftijd gewend aan is, is het indeed nutteloos.
zowel ik als mn broer drinken met periodes 1,5 liter melk per dag, en dat zie je meteen aan de weegschaal. Ik drink vaak een hele bus melk na het eten.
Na een hele dag roeien in een kano, in de schroeiende zon, met niets dan 50 cl water en wat chocola, voelde ik vrij snel weer energie opborrelen na enkele goeie slokken melk. Vandaar dat ik pro melk ben.
Itoewa verteert het heel goed en krijgt er ook snel wat gewicht door bij. Je moet enkel zorgen dat de melk genoeg vet heeft.
Maar als de hond er niet op jonge leeftijd gewend aan is, is het indeed nutteloos.
Een vloeistof moet je vergelijken met een andere vloeistof, anders is het nutteloos.100 gram melk bevat 3,5 gram eiwitten, 100 gram kip 21 en kwark tussen de 10 en de 12, 100 gram kabeljouw 18 gram.
- Liesbeth
- Zeer actief
Alles gemiddeld;Sandor schreef:een deftige reactie, kom dat tegen...
Was handig geweest als je dat wel even had gedaan![]()
Een vloeistof moet je vergelijken met een andere vloeistof, anders is het nutteloos.100 gram melk bevat 3,5 gram eiwitten, 100 gram kip 21 en kwark tussen de 10 en de 12, 100 gram kabeljouw 18 gram.
100ml melk weegt 103 gram
droge stof in melk is 13%
eiwit gehalte in de droge stof is 3,3%
Ik heb het even nagerekend:
100gr droge stof van de melk bevat +/- 3,3 gram eiwit.
Of ik moet ergens een rekenfout gemaakt hebben, wat niet helemaal uitgesloten is.
- dagmar88
- Zeer actief
hahahahaha, oh jee, ik kan me echt wel irriteren aan een aantal van je reacties, maar hiervan pies ik dan weer in m'n broekSandor schreef:een deftige reactie, kom dat tegen....
Haal jij je melk bij de supermarkt? Onze katten en hond blieven alleen af en toe een scheut verse rauwe melk; zo van de koe dus. Lekker hoor; maar niet zomaar aanraden aan jan en alleman.
Tenzij je van plan bent de schijteritus voor ze op te ruimen...