Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Wat bijzonder! Ik heb nog nooit iemand gezien met deze hobby!
Ik ken zelf alleen garnalen als in voedsel, maar als ik ze zo zie, zijn het echt heel aparte diertjes!
Eventhough you're gone, we're still a team'. (r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
yuki schreef:Wat bijzonder! Ik heb nog nooit iemand gezien met deze hobby!
Ik ken zelf alleen garnalen als in voedsel, maar als ik ze zo zie, zijn het echt heel aparte diertjes!
Als je van aquariahoudt is het zo'n ontzettend leuke hobby! Ze hebben relatief aan een kleine bak genoeg en garnalen kweken in de regel makkelijk, wat het ontzettend leuk maakt, omdat je altijd wel jonkie's hebt rondscharrelen, wat enorm leuk is om te zien.
Wij zitten soms uren voorde bakken te staren!
yuki schreef:Wat bijzonder! Ik heb nog nooit iemand gezien met deze hobby!
Als je van aquariahoudt is het zo'n ontzettend leuke hobby! Ze hebben relatief aan een kleine bak genoeg en garnalen kweken in de regel makkelijk, wat het ontzettend leuk maakt, omdat je altijd wel jonkie's hebt rondscharrelen, wat enorm leuk is om te zien.
Wij zitten soms uren voorde bakken te staren!
Lijkt me idd er leuk om naar ze te loeren
Hele stomme vraag dan vast, hoe oud wordt een garnaal?
Eventhough you're gone, we're still a team'. (r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
leuk zeg! vind ook de planten in die bak erg mooi en dat grote stuk hout. heb je die soorten nou allemaal apart zitten of sommige ook bij elkaar?
ik dacht er ook over om wat vuurgarnalen te kopen maar durf ze niet bij mijn vissen te zetten, de dwercichliden zouden ze wel eens op kunnen eten. en ik heb wel een apart klein bakje maar daar dat gebruik ik als kweekbakje en dan eten de garnalen misschien weer de visseneitjes op...? misschien nog maar een klein bakje erbij nemen dan
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Alles zit ip apart om kruisen te voorkomen. Dwergcichliden zullen inderdaad je garnalen opeten.
Of garnalen eitjes eten weet ik niet, maar als het los in de planten zit zou me dat niet verbazen.
Jij wel en ik niet
Ik heb het ook geprobeert garnalen in mijn bak. Kocht voor 20 euro 10 vuurtjes. Bij thuiskomst was de helft al dood. Weer terug naar de winkel nieuwe gehaald. Bij thuiskomst wederom de helft dood. Toch maar in de bak gedaan. Na een week geen garnaal meer te bekennen. Heb bij de winkel toen maar vissen gehaald ter comppensatie voor de garnalen. Durf het nu niet meer aan.
Ik vind die van jou overigens prachtig. En zoals wel blijkt vreselijk jaloers.
Mogelijk gewoon slechte garnaaltjes? Vuurtjes zijn sterk en over het algemeen niet plat te krijgen. Had je de bak wel goed ingedraaid? Want dat is wel belangrijk bij garnalen. E geen metalen in je bak en zelfs een voedingsbodem kan gevaarlijk zijn. Ook moet je wat rekening houden met het soort filter, dat de garnalen daarin niet verdwijnen.
Verder zijn vuurtjes erg sterk en als je het echt wil zou ik het gewoon nog een keer proberen hoor! Koop ze alleen dan niet in de winkel, maar kijk eens op bv marktplaats. Dat scheelt je een bom duiten
ik heb hier de blauwe dwerg garnaal (maar ook bruin,groen en doorzichtig) in me rio 300 rond zwemmen... zaten eerst hommeltjes in maar die overleefde gewoon niet..
en nu een maand of 3 gelede een stuk of 60 gekregen van een kweker die ging stoppen en zie nu soms hele kleintjes van nog geen mm groot...
ik heb dwerg krabbertjes in een klein bakkie met 4 guppen en 5 appel slakken
ik heb hier de blauwe dwerg garnaal (maar ook bruin,groen en doorzichtig) in me rio 300 rond zwemmen... zaten eerst hommeltjes in maar die overleefde gewoon niet..
Een blue pearl? Die zijn inderdaad niet kleurvast met de nakweek, maar wel mooi!
Hommeltjes zijn best lastige garnalen hoor! Ze kweken moeilijk en zijn kwetsbaar.
onze garnalen doen het lekker, al hadden we even flink schrik toen er twee hele rare ziekteverschijnselen lieten zien een week of wat geleden. We vermoeden porseleinziekte. Die twee hebben we direct apart gezet en die zijn dood gegaan. De rest lijkt gezond en sterk, dus die scharrelen lekker rond. Voor de zekerheid een grote bruissteen in de bak gehangen en we verversen wat extra.
miekmiek schreef:ze zijn erg mooi Eline, maar dat wist je al.
onze garnalen doen het lekker, al hadden we even flink schrik toen er twee hele rare ziekteverschijnselen lieten zien een week of wat geleden. We vermoeden porseleinziekte. Die twee hebben we direct apart gezet en die zijn dood gegaan. De rest lijkt gezond en sterk, dus die scharrelen lekker rond. Voor de zekerheid een grote bruissteen in de bak gehangen en we verversen wat extra.
Oeps, dat is inderdaad schrikken! Waren het geen vervellingsproblemen? Bij een infectie zou je zeggen dat je er meer ziek zou hebben.
Fijn dat ze het verder lekker doen!
Wat een mooie kleuren hebben ze, ik wist niet eens dat er zoveel soorten garnalen bestonden.
Die vuurgarnalen vind ik wel heel erg leuk om te zien.
Ik kan me voorstellen dat jullie daar uren naar kunnen kijken trouwens, wat een leuke hobby!
Leuk! Ik heb zelf nu dwergkreeftjes, maar zodra we wat groter wonen komen daar ook weer wat bakkengarnaaltjes bij. Mínstens zo leuk als visjes . Erg mooie bak trouwens!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Wat een mooie beestjes.
Ik heb er geen enkel verstand van (ken wel heel veel recepten met garnalen, sorry)
Kan je (in theorie) ook van die grote tijgergarnalen kweken?
Laatst gewijzigd door Bonnie F op 27 feb 2010 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Bonnie F schreef:Wat een mooie beestjes.
Ik heb er geen enkel verstand van (kan wel heel veel recepten met garnalen, sorry)
Kan je (in theorie) ook van die grote tijgergarnalen kweken?
Eline* schreef:Mogelijk gewoon slechte garnaaltjes? Vuurtjes zijn sterk en over het algemeen niet plat te krijgen. Had je de bak wel goed ingedraaid? Want dat is wel belangrijk bij garnalen. E geen metalen in je bak en zelfs een voedingsbodem kan gevaarlijk zijn. Ook moet je wat rekening houden met het soort filter, dat de garnalen daarin niet verdwijnen.
Verder zijn vuurtjes erg sterk en als je het echt wil zou ik het gewoon nog een keer proberen hoor! Koop ze alleen dan niet in de winkel, maar kijk eens op bv marktplaats. Dat scheelt je een bom duiten
De bak draaie driemaand met guppen en platies. Die twee soorten blijven maar jongen :N: En alleen maar vrouwtjes.
De garnalen waren volgens mij veel te klein. Volgende keer idd via marktplaats.
ik heb heel veel van die vuurgarnalen een jaar of 3 nu en ze houden zicht zelf goed in stand
alleen kan ik niet van die mooie foto s maken als jij
de mijne kwamen ook van marktplaats gelijk 20