Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer sterilisatie?
Moderator: moderatorteam
- marleenff
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond
Wanneer sterilisatie?
Met onze Flup gaat alles ondertussen goed. Behalve dat de Tibetaanse terriër, hem nog altijd lastig valt.
Maar nu heb ik nog een vraagje.
Mijn Maltezer teefje is bijna 7 maanden oud, maar nog niet loops geweest. Ik heb er geen idee van wanneer het gaat gebeuren.
Ik wil haar wel laten steriliseren, maar ik zou graag één nestje hebben, omdat ik een pup van haar zou willen houden. Zo zal ze verder leven in haar zoon/dochter. Ik heb géén idee of dat een goede opvatting is.
We hebben hier echter ook een 'niet gecastreerde' Tibetaanse terriër rondlopen, ergens wil ik niet dat mijn teefje van hem drachtig wordt, maar anderzijds wil ik ook weten, of ze het zou overleven als het wél zo was. Hij is immers een groter soort hond dan mijn Maltezer.
Ik hoop een deel antwoorden hier te vinden, en neen, ik heb mijn mening vooraf nog niet gevormd.
Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.
.

- pammetje
- Zeer actief
Re: Wanneer sterilisatie?
ergens wil jij niet dat je teefje van je tibitaanse terrier drachtig wordt???
sorry die zin snap ik niet of wil ik niet snappen
je teef zal dit best overleven want de pups passen zich aan de baarmoeder aan, maar jij kunt gewoon heel makkelijk zorgen dat dit niet gebeurd
ik heb liever dat mensen het fokken overlaten aan mensen die er verstand van hebben, dan omdat ze zo graag een hondje willen zelf gaan aankloten
sorry die zin snap ik niet of wil ik niet snappen
je teef zal dit best overleven want de pups passen zich aan de baarmoeder aan, maar jij kunt gewoon heel makkelijk zorgen dat dit niet gebeurd
ik heb liever dat mensen het fokken overlaten aan mensen die er verstand van hebben, dan omdat ze zo graag een hondje willen zelf gaan aankloten

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- marleenff
- Zeer actief
Nét omdat ik er geen verstand van heb vraag ik het hier. Dus je hoeft me daar niet extra op te wijzen.
En met dat ergens bedoelde ik, dat ik bijlange niet zeker ben of ze het zou overleven.
En met dat ergens bedoelde ik, dat ik bijlange niet zeker ben of ze het zou overleven.
.

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hoewel ik het ergens wel kan begrijpen vind ik het geen goede reden voor een nestje.marleenff schreef: Ik wil haar wel laten steriliseren, maar ik zou graag één nestje hebben, omdat ik een pup van haar zou willen houden.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- marleenff
- Zeer actief
Tiny schreef:Hoewel ik het ergens wel kan begrijpen vind ik het geen goede reden voor een nestje.marleenff schreef: Ik wil haar wel laten steriliseren, maar ik zou graag één nestje hebben, omdat ik een pup van haar zou willen houden.
Ik zeg ook niet dàt ik het zo zal doen. Alle opties staan open. Maar ik wil alvast weten hoe het zit VOOR ik haar laat steriliseren. Ik heb er geen idee van, wanneer dit het beste moet gebeuren.
.

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Sterilisatie is toch geen moeten? Of heeft je DA soms gezegd dat het beter is vanwege baarmoederkanker? Je moet alleen wel zorgen dat je intacte reu en loopse teef niet bij elkaar kunnen komen.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- marleenff
- Zeer actief
Ik denk (of dacht) dat het veiliger is om te steriliseren. Niet dan?Tiny schreef:Sterilisatie is toch geen moeten? Of heeft je DA soms gezegd dat het beter is vanwege baarmoederkanker? Je moet alleen wel zorgen dat je intacte reu en loopse teef niet bij elkaar kunnen komen.
Ze apart houden is hier redelijk moeilijk.
.

- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
In mijn ogen zijn er meerdere foute redenen om een nestje (zeker van dit ras) op de wereld te zetten. Maar om een nest (wie weet worden het er negen) te fokken, omdat je graag wilt dat je hond verder leeft in een zoon of dochter, staat (voor mij) in de top 5 van Meest foute redenen.
Wat betreft het steriliseren. Ik ben er niet echt tegen, maar ik zou wel wachten totdat de hond uitgegroeid is. Zowel lichamelijk als geestelijk. Indien mogelijk dan, als het niet anders kan om een nest te voorkomen
.
Wat betreft het steriliseren. Ik ben er niet echt tegen, maar ik zou wel wachten totdat de hond uitgegroeid is. Zowel lichamelijk als geestelijk. Indien mogelijk dan, als het niet anders kan om een nest te voorkomen
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Een nestje van 9 voor een Maltezer is toch niet gebruikelijk?
Maar even afgezien daarvan.
Er is een mogelijkheid om je reu te steriliseren (vasectomie) in plaats van te castreren
Dus hij behoudt zijn ballen, maar er komt geen zaad meer vrij.
Net zoals je dat bij mensenmannen kunt regelen
Afgezien daarvan, ............. om een nestje te willen fokken alleen omdat je er een hondje uit wilt houden lijkt me geen argument.
Wil je de kwaliteit van het ras bewaren of bevorderen dan zal ze toch eerst aan alle kanten geschikt geacht moeten worden om een nestje te krijgen.
Keuringen en medische controle dus.
En je moet voldoende mensen weten die een pup willen hebben.
Ga er maar van uit dat de mensen die nu zeggen dat ze een pup willen dat strakjes niet willen.
Dan zit je aan de veilige kant voor je eigen verwachtingen
Lees eerst eens dit topic http://www.hondenforum.nl/plaza/fokken- ... 78110.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En denk dan nog eens na?
Wat bestreft castratie van de teef:
Doe dat niet voor de eerste loopsheid, is mijn advies.
Laat de hond in ieder geval één (of twee) loopsheden meemaken zodat je ongeveer zeker kunt zijn dat ze is uitgegroeid en volwassen is.
En hoe haar karakter is, dus of het mogelijk onverstandig is om te castreren.
Maar even afgezien daarvan.
Er is een mogelijkheid om je reu te steriliseren (vasectomie) in plaats van te castreren
Dus hij behoudt zijn ballen, maar er komt geen zaad meer vrij.
Net zoals je dat bij mensenmannen kunt regelen
Afgezien daarvan, ............. om een nestje te willen fokken alleen omdat je er een hondje uit wilt houden lijkt me geen argument.
Wil je de kwaliteit van het ras bewaren of bevorderen dan zal ze toch eerst aan alle kanten geschikt geacht moeten worden om een nestje te krijgen.
Keuringen en medische controle dus.
En je moet voldoende mensen weten die een pup willen hebben.
Ga er maar van uit dat de mensen die nu zeggen dat ze een pup willen dat strakjes niet willen.
Dan zit je aan de veilige kant voor je eigen verwachtingen
Lees eerst eens dit topic http://www.hondenforum.nl/plaza/fokken- ... 78110.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En denk dan nog eens na?
Wat bestreft castratie van de teef:
Doe dat niet voor de eerste loopsheid, is mijn advies.
Laat de hond in ieder geval één (of twee) loopsheden meemaken zodat je ongeveer zeker kunt zijn dat ze is uitgegroeid en volwassen is.
En hoe haar karakter is, dus of het mogelijk onverstandig is om te castreren.
- Liesbeth
- Zeer actief
Voor een x York ook niet, maar het kan zo maar gebeuren.ranetje schreef:Een nestje van 9 voor een Maltezer is toch niet gebruikelijk?![]()
http://www.hondenforum.nl/plaza/fokken- ... 81057.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Je kan toch vasectomeren?Nanna schreef:Wèl steriliseren hoor, gescheiden houden met een intacte reu loopt vrees ik uit op tóch een dekking.
In elk geval hoef je niet per se te castreren (als in: alles eruit/eraf) als je geen pups wilt n niet kunt scheiden.
Zowel reu als teef kun je steriel laten maken zonder dat je ingrijpt in de hormoonhuishouding.
Welke van det opties je kiest is aan jou.
Een nest zou ik niet adviseren als je niet héél erg goed weet waar je mee bezig bent.
- pammetje
- Zeer actief
en krijg je hier te horen dat ze het wel zou overlevenmarleenff schreef:Nét omdat ik er geen verstand van heb vraag ik het hier. Dus je hoeft me daar niet extra op te wijzen.
dan zou je er voor gaan?
of begrijp ik je nu verkeerd

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Los van het feit of het wijs/slim is om een nestje van je teefje te willen, zou ik of je Tibetaan laten helpen zodat een "oeps-nestje" uitgesloten kan worden en mocht je je teefje willen laten helpen .... 2 tot 3 x loops laten worden zodat ze geestelijk en lichamelijk kan uitgroeien en dan tussen twee loopsheden in laten helpen.
Over dat nestje zou ik maar eens heeeeeel goed nadenken ..... 't is niet altijd zo leuk en schattig als het lijkt.
Over dat nestje zou ik maar eens heeeeeel goed nadenken ..... 't is niet altijd zo leuk en schattig als het lijkt.
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Vind het een mooie gedachte om de moeder in zoon of dochter door te laten leven .... als dit had gekund met mijn vorige hond had ik het ook gedaan.
Verder is mijn mening dat je het zelf moeten bepalen .. als jij 1 nestje wil van jou hondje niemand houd je tegen.
Zoals al eerder gezegd pups passen zich aan aan de moeder ... dus of je er een iets groter ras op gooit maakt ook niet uit.
Denk er wel goed over na ... tis niet zomaar iets en je moet er inderdaad zeker van zijn dat je je pups kwijt kan want wat als je ze niet allemaal kwijt raakt ?
Verder succes met je eventuele beslissing
Redenen om de Tibetaan te laten castreren of dat andere weet even het woord niet meer snap ik niet zo goed ... word hier zovaak gezegd waarom castreren zonder reden tenzij medisch en nu is het wel een goeie oplossing .... als er dan toch 1 onder het mes gaat zou ik de teef doen
Verder is mijn mening dat je het zelf moeten bepalen .. als jij 1 nestje wil van jou hondje niemand houd je tegen.
Zoals al eerder gezegd pups passen zich aan aan de moeder ... dus of je er een iets groter ras op gooit maakt ook niet uit.
Denk er wel goed over na ... tis niet zomaar iets en je moet er inderdaad zeker van zijn dat je je pups kwijt kan want wat als je ze niet allemaal kwijt raakt ?
Verder succes met je eventuele beslissing
Redenen om de Tibetaan te laten castreren of dat andere weet even het woord niet meer snap ik niet zo goed ... word hier zovaak gezegd waarom castreren zonder reden tenzij medisch en nu is het wel een goeie oplossing .... als er dan toch 1 onder het mes gaat zou ik de teef doen

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Ze hadden het hier om een vasectomie op de reu te laten doen. Dus het doorsnijden van de zaadleiders. De reu is dan niet meer vruchtbaar, maar blijft gewoon volle reu omdat zijn ballen blijven zitten. En er is in dit geval wel een reden voor: het teefje wordt loops en zou dus door de Tib.terrier gedekt kunnen worden.Reneey schreef:.......reden om de Tibetaan te laten castreren of dat andere weet even het woord niet meer snap ik niet zo goed ... word hier zovaak gezegd waarom castreren zonder reden tenzij medisch en nu is het wel een goeie oplossing .... als er dan toch 1 onder het mes gaat zou ik de teef doen
Ik zou er ook niet aan beginnen om met haar een nestje te nemen. En vooal niet van de Tib.terrier. Waarom zou je het risico gaan lopen dat er wat kan gebeuren qua gezondheid of dat je de pups niet allemaal kwijt raakt?
Ik ben het met de anderen eens: eerst haar een keer loops laten worden en daarna laten steriliseren. En ik zou nu alvast gaan bedenken waar je de Tib. terrier gedurende een week of twee/drie onder kunt brengen als ze loops is. Want het is niet zo makkelijk om ze zonder dat de reu vervelend wordt gescheiden te houden. Vooral niet als ze op haar hoogtepunt is. Dus houdt daar wel rekening mee. Het is voor allebei de honden en voor jullie rustiger om de reu ergens te laten logeren. (Ik spreek uit ervaring).
Een dierenarts zou waarschijnlijk adviseren om haar nu al te steriliseren, maar het is beter om haar eerst uit te leten groeien.
succes!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Jos
- Vaste gebruiker
Is fokken zo moeilijk of moet de rasstandaard bewaard blijven?

Flupke mijn Keeshond, Fix mijn Tibetaanse terriër en Femke de Maltezer van mijn vriendin. En Bob+
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Verantwoord fokken is moeilijk. Het is natuurlijk makkelijk om twee honden op elkaar te zetten en te kijken wat er uit komt. Maar om een ras gezond te houden en eventuele erfelijke gebreken uit te sluiten daar moet je wel kennis van een ras voor hebben. Het gaat niet om vermeerderen, maar om verbeteren van een ras. Een goede fokker laat zijn fokdieren controleren op de bij dat ras voorkomende gezondheidsproblemen en hij zal eerst uitpluizen wele reu/ teef qua afstamming een goede match zullen zijn zodat het wat bijdraagt aan de verbetering van het ras.Jos schreef:Is fokken zo moeilijk of moet de rasstandaard bewaard blijven?
Iedereen kan op zich wel een nestje grootbrengen, maar er komt veel meer bij kijken dan maar even leuk een teef pups laten krijgen. Als je van een ras houdt, en je er in verdiept ga je niet zo maar wat fokken. Je mag blij zijn dat alles goed gaat met de pups en dat ze allemaal gezond opgroeien. En de fokteef moet de nodige medische zorg krijgen en de beste voeding voor-en tijdens de dracht en het voeden van haar pups.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- ranetje
- Zeer actief
Er moet niks.Jos schreef:Is fokken zo moeilijk of moet de rasstandaard bewaard blijven?
Maar lees gewoon dit topic eens door?
- marleenff
- Zeer actief
pammetje schreef:en krijg je hier te horen dat ze het wel zou overlevenmarleenff schreef:Nét omdat ik er geen verstand van heb vraag ik het hier. Dus je hoeft me daar niet extra op te wijzen.
dan zou je er voor gaan?
of begrijp ik je nu verkeerd
Je begrijpt me onvoldoende.
Als ik zou weten dat haar leven ervan afhangt als ze gedekt wordt door de Tibetaan, zou ik haar zeker NU laten helpen.
Ik ga niet het leven van mijn Maltezer in gevaar brengen.
ALS ik haar laat dekken, zou ik het liefst een geschikte Maltezer vinden.
.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
is het niet mogelijk je reu telaten helpen.... dan ben je van die angst af dat die erop springt.. als je dan zo graag een nestje wil zorg dan dat er een echte maltherser dekt en niet een anders ras... als het gebeurt ben je namelijk telaat.
Weet niet of je teef stamboom heeft, als ze dat niet heeft zou ik niet eens overwegen een nestje tefokken er lopen meer dan zat boomloze maltherser rond en het voegt of verbeterd helemaal niks aan het ras toe.
Als je idd bang bent dat ze het niet zal overleven zou ik zeker mijn voorzorgsmaatregelen nemen en de reu laten helpen... met je maltheser zou ik wachten tot ze de eerste keer loops isgeweest en dan 100 dagen na de eerste loopsheid.
Weet niet of je teef stamboom heeft, als ze dat niet heeft zou ik niet eens overwegen een nestje tefokken er lopen meer dan zat boomloze maltherser rond en het voegt of verbeterd helemaal niks aan het ras toe.
Als je idd bang bent dat ze het niet zal overleven zou ik zeker mijn voorzorgsmaatregelen nemen en de reu laten helpen... met je maltheser zou ik wachten tot ze de eerste keer loops isgeweest en dan 100 dagen na de eerste loopsheid.
-
Telgter Toller
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tollers
- Contacteer:
je geeft aan, dat het erg moeilijk is in jouw omstandigheden, om de reu en teef gescheiden te houden. Hoe denk je dat te gaan doen, als je nog zo jonge teefje( nog geen 7 mnd) de eerste keer loops gaat worden?? Dat kan zomaar tussen nu en aantal maanden gaan gebeuren. Of had je het plan haar tijdens de eerste loopsheid al te laten dekken?? Dat is iets wat zeer onverstandig zou zijn. Natuurlijk kan ze drachtig worden, maar is dan zelf nog bij lange na niet lichamelijk en geestelijk volwassen. Als je niet voor castratie van één van beide honden kiest, zal je dus hoe dan ook tijdens de vruchtbare dagen van de eerste loopsheid gescheiden moeten houden.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van pretnestjes. Fokken is iets dat je weloverwogen moet doen, waarbij je ook absoluut de belangen van de pups mee moet laten wegen. Zeer waarschijnlijk zal je teefje wel meer dan 1 pup krijgen, die ene die je zo graag wil om de moeder in voor te laten leven. Hoe staat het met de mogelijkheden om de overige pups een warme mand te laten krijgen??
Daarbij is fokken ook lang niet altijd alleen maar leuk. Er kan van alles misgaan tijdens de dracht, bevalling en het opgroeien van de pups, waarbij bijvoorbeeld ook de moeder het leven kan laten. Een nestje verantwoord grootbrengen kost enorm veel tijd, energie en inzet van de fokker. Kan je dat allemaal voldoende opbrengen??
Persoonlijk ben ik geen voorstander van pretnestjes. Fokken is iets dat je weloverwogen moet doen, waarbij je ook absoluut de belangen van de pups mee moet laten wegen. Zeer waarschijnlijk zal je teefje wel meer dan 1 pup krijgen, die ene die je zo graag wil om de moeder in voor te laten leven. Hoe staat het met de mogelijkheden om de overige pups een warme mand te laten krijgen??
Daarbij is fokken ook lang niet altijd alleen maar leuk. Er kan van alles misgaan tijdens de dracht, bevalling en het opgroeien van de pups, waarbij bijvoorbeeld ook de moeder het leven kan laten. Een nestje verantwoord grootbrengen kost enorm veel tijd, energie en inzet van de fokker. Kan je dat allemaal voldoende opbrengen??
Laatst gewijzigd door Telgter Toller op 01 mar 2010 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik zou haar nu laten castreren. Zoals je het beschrijft, ga je ze niet uit elkaar kunnen houden tijdens de dekrijpe periode. Dus dan maar het mes er in.

Linda, Izzie en Bram
- ranetje
- Zeer actief
Weet jij dan wanneer dat hondje loops gaat worden?Zoek stok! schreef:Ik zou haar nu laten castreren. Zoals je het beschrijft, ga je ze niet uit elkaar kunnen houden tijdens de dekrijpe periode. Dus dan maar het mes er in.
Als dat al over een week blijkt te zijn gebeurt de castratie bepaald niet op een gunstig moment.
Dat zou ik nooit doen.
Dan de reu maar ergens uitbesteden als ze loops wordt.
Kan ze nu misschien nog regelen
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik heb daar niet zo'n vertrouwen in nav de posts, ik denk dat het een dekking gaat wordenranetje schreef:Weet jij dan wanneer dat hondje loops gaat worden?Zoek stok! schreef:Ik zou haar nu laten castreren. Zoals je het beschrijft, ga je ze niet uit elkaar kunnen houden tijdens de dekrijpe periode. Dus dan maar het mes er in.
Als dat al over een week blijkt te zijn gebeurt de castratie bepaald niet op een gunstig moment.
Dat zou ik nooit doen.

Linda, Izzie en Bram
- ranetje
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Ik heb daar niet zo'n vertrouwen in nav de posts, ik denk dat het een dekking gaat wordenranetje schreef:Weet jij dan wanneer dat hondje loops gaat worden?Zoek stok! schreef:Ik zou haar nu laten castreren. Zoals je het beschrijft, ga je ze niet uit elkaar kunnen houden tijdens de dekrijpe periode. Dus dan maar het mes er in.
Dat zou ik nooit doen.
Tsja.............. als ze enig verantwoordelijkheidsgevoel heeft gebeurt dat niet natuurlijk
- marleenff
- Zeer actief
ranetje schreef: Tsja.............. als ze enig verantwoordelijkheidsgevoel heeft gebeurt dat niet natuurlijk
Het wordt GEEN dekking tijdens haar eerste loopsheid.
Ofwel wordt de Tibetaan op één of andere manier geholpen,
ofwel laat ik mijn Maltezer teefje tijdens haar loopsheid bij mijn zoon.
Zoveel verantwoordelijkheid heb ik wél.
Dank alvast iedereen voor de goede raad.
.

- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Misschien overbodig, maar vergeet niet dat de reu na de castratie nog een korte tijd vruchtbaar kan zijn.
Succes met een nemen van een beslissing!
Succes met een nemen van een beslissing!
- Liesbeth
- Zeer actief
Resumerend:marleenff schreef:ranetje schreef: Tsja.............. als ze enig verantwoordelijkheidsgevoel heeft gebeurt dat niet natuurlijk
Het wordt GEEN dekking tijdens haar eerste loopsheid.
Ofwel wordt de Tibetaan op één of andere manier geholpen,
ofwel laat ik mijn Maltezer teefje tijdens haar loopsheid bij mijn zoon.
Zoveel verantwoordelijkheid heb ik wél.![]()
Dank alvast iedereen voor de goede raad.
je kan je honden wel scheiden tijdens de loopsheid, dat zou ik dus ook doen.
je weet niet wanneer je je teefje eventueel wilt laten castreren
en je weet niet of je een nestje wilt fokken met haar, om haar voort te laten leven in zoon of dochter.
Het eerste zou ik doen en de laatste twee niet
- marleenff
- Zeer actief
De Tibetaan (reu) wordt volgende week vrijdag geholpen.
Dus hebben we nog de tijd , om na te denken hoe we het met ons teefje zullen doen.
Voorlopig zitten we safe.
Dus hebben we nog de tijd , om na te denken hoe we het met ons teefje zullen doen.
.

- Liesbeth
- Zeer actief
Denk je er wel om dat je reu nog zo'n 6 weken (gemiddeld) na castratie, vruchtbaar is?marleenff schreef:De Tibetaan (reu) wordt volgende week vrijdag geholpen.