Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
eerste keer loops
Moderator: moderatorteam
-
Sandor
eerste keer loops
hoi,
Itoewa is voor de eerste keer loops, ze is nu ongeveer 11 maanden oud.
Het 'probleem' is dat we binnen 10 dagen van plan waren een weekje naar het Eifelgebergte (Duitsland) te gaan en er Itoewa eens flink te laten rennen in de vrije natuur.
Zou ik dit nog riskeren nu ze vr de eerste keer loops is?
De kans dat ze een andere hond tegenkomt is klein (zeker in dit seizoen) maar zeg nooit nooit...
groetjes,
Sandor
Itoewa is voor de eerste keer loops, ze is nu ongeveer 11 maanden oud.
Het 'probleem' is dat we binnen 10 dagen van plan waren een weekje naar het Eifelgebergte (Duitsland) te gaan en er Itoewa eens flink te laten rennen in de vrije natuur.
Zou ik dit nog riskeren nu ze vr de eerste keer loops is?
De kans dat ze een andere hond tegenkomt is klein (zeker in dit seizoen) maar zeg nooit nooit...
groetjes,
Sandor
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Re: eerste keer loops
ehm gewoon aanlijnen
Houd ze niks aan over hoor.
Houd ze niks aan over hoor.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik heb geen verstand van teven, maar werkt zo'n loopsheidbroekje niet tevens als kuisheidsgordel?Inge O schreef:als je westsiberische kruisinkjes wilt moet je haar zeker loslaten.

Iedere dag feest!
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Magic schreef:Ik heb geen verstand van teven, maar werkt zo'n loopsheidbroekje niet tevens als kuisheidsgordel?Inge O schreef:als je westsiberische kruisinkjes wilt moet je haar zeker loslaten.
neu, dat is volgens mij alleen maar goed om de "schade" binnenshuis te beperken, maar thats it.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Marion.
Op haar hoogtepunt zou ik dit niet riskeren. Wel op bekend terrein, en ten alle tijden in de houding om haar te laten zitten en er zelf bovenop te gaan zitten. Maar zo op vakantie nemen? Neee. Dank u.Sandor schreef:De kans dat ze een andere hond tegenkomt is klein (zeker in dit seizoen) maar zeg nooit nooit...
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Stelletje sletten zijn het, die loopse tevenInge O schreef: niet echt, nee - al helemaal niet als je niet in de buurt bent want dan is zo'n broekje zó af of aan de kant gewipt.

Iedere dag feest!
-
PattyB
Over een week zal ze inderdaad wel op haar hoogtepunt zijn.
Senna is nu voor de eerste keer loops (Zij is nu 7 maanden).
Vandaag is dag 13. Gisteren (dag 12) ging ze gewillig staan voor een reu, dus ze is dekrijp (denkt zij zelf
). Of ze al eerder dekrijp was, weet ik niet, want ik ben de voorgaande dagen geen reuen tegen gekomen.
Ik zou het niet riskeren, vooral niet over 1 week!!!
Senna is nu voor de eerste keer loops (Zij is nu 7 maanden).
Vandaag is dag 13. Gisteren (dag 12) ging ze gewillig staan voor een reu, dus ze is dekrijp (denkt zij zelf
Ik zou het niet riskeren, vooral niet over 1 week!!!
-
heidie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
idd echte slettebakken.
Denia is nu voor de tweede keer loops geweet en wat een gedoe hahaa
Ik zou het niet riskeren en haar aangelijnd laten.
Denia is nu voor de tweede keer loops geweet en wat een gedoe hahaa
Ik zou het niet riskeren en haar aangelijnd laten.

-
Sandor
kk, niet loslaten dus
Ik denk dat we het dan enkele weken zullen uitstellen.
Kunnen wachten tot het wat warmer is en de Alpen intrekken.
by the way, jullie hebben een ferme honden-fetish
Ik denk dat we het dan enkele weken zullen uitstellen.
Kunnen wachten tot het wat warmer is en de Alpen intrekken.
by the way, jullie hebben een ferme honden-fetish
- dagmar88
- Zeer actief
En 3 keer per dag dwijlen, broekjes veranderen in reepjes stof. Vind t ook niet erg, lijkt me zo onnatuurlijk voor een hond om een broekje te dragen en t is maar 2 weekjes per jaar.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Mijne krijgt volgende keer zeker een broekje aan. Allemachtig mn hele huis onder. Vloer vind ik niet zo erg. Maar ook bank en bed e.d. Zij is gewend daarop te mogen. Ik ontzeg haar dat liever niet (lijkt me ook verwarrend). Dus volgende keer toch maar broekje proberen denk ik. Zal ze niet blij mee zijn, gok ik. Maar pech. 

-
Sandor
Een broekje?
Het gaat over honden....
Het gaat over honden....
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
kan je het misschien tekenen , Inge ?Inge O schreef:oké, voor jou dan : een lapje stof dat je over hun achterwerk schuift en zodanig vastmaakt dat het blijft zitten.Sandor schreef:Een broekje?
Het gaat over honden....
beter zo?
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Heel veel plezier trouwens op vakantie! 
-
PattyB
Volgens mij vinden de baasjes het erger een broekje aan doen bij de honden en het zieliger dan zijzelf.
Ik vond het echt sneu, maar had vorige week een verjaardag en dus veel visite. Ik had geen zin ook nog achter Senna aan te dweilen en dus moest ze voor die ene dag zo'n broekje aan.
Ze had er geen enkel probleem mee. Verder hoeft ze hem niet aan van mij thuis, alleen als we ergens op visite gaan. Op de bank hebben we nu een deken liggen, zodat die niet onder komt te zitten
Ik vond het echt sneu, maar had vorige week een verjaardag en dus veel visite. Ik had geen zin ook nog achter Senna aan te dweilen en dus moest ze voor die ene dag zo'n broekje aan.
Ze had er geen enkel probleem mee. Verder hoeft ze hem niet aan van mij thuis, alleen als we ergens op visite gaan. Op de bank hebben we nu een deken liggen, zodat die niet onder komt te zitten
-
Sandor
jullie doen maar, maar mijn hond krijgt geen broek om.
Het is namelijk geen mens.
Wij zijnt enige ras dat zo idioot is zich te bedekken met stof, kvind niet dat honden daar de dupe van mogen worden.
Wij zijnt enige ras dat zo idioot is zich te bedekken met stof, kvind niet dat honden daar de dupe van mogen worden.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Izzie heb ik wel losgelaten op de dekrijpe dagen. In overzichtelijke gebieden waar het rustig is. Het ligt nogal aan de teef lijkt me. Izzie had geen enkele behoefte om naar een reu te gaan 

Linda, Izzie en Bram
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Ik weet niet wat voor stukken stof jij draagt, maar die van mij hebben echt 3 gaten.Nanna schreef:Hoe noem jij dan een lap stof met twee gaten erin waar je je voeten doorheen steekt en optrekt tot aan het kruis?Sandor schreef:Een broekje?
Het gaat over honden....
Bij ons thuis heet dat toch écht een broek.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
hebben wij met dol ook gedaan,die was niet zo hitsigZoek stok! schreef:Izzie heb ik wel losgelaten op de dekrijpe dagen. In overzichtelijke gebieden waar het rustig is. Het ligt nogal aan de teef lijkt me. Izzie had geen enkele behoefte om naar een reu te gaan

- Joera
- Zeer actief
Die loopse teven met broekjes aan hebben het zo slechtSandor schreef:jullie doen maar, maar mijn hond krijgt geen broek om.

- Joera
- Zeer actief
Hier precies hetzelfde ervarenZoek stok! schreef:Izzie heb ik wel losgelaten op de dekrijpe dagen. In overzichtelijke gebieden waar het rustig is. Het ligt nogal aan de teef lijkt me. Izzie had geen enkele behoefte om naar een reu te gaan

-
Sandor
inderdaadDie loopse teven met broekjes aan hebben het zo slecht
als ik in Canada de bush in trek, loop ik ook naakt ze, kleren zijn te warm en die worden toch alleen maar vuil.
Thangt er vanaf waar we zitten int Eifelgebergte, in n afgelegen gebied gaat daar nu niemand zijn, zeker niet diep in de bossen, dus daar kan ze gerust wat vrij rondlopen.
Kan het zijn dat Itoewa zich wat minder goed voelt nu ze loops is? Ze lligt al de hele ochtend vrij stil in haar mand.
vrouwen....
- Joera
- Zeer actief
- Maartje
- Zeer actief
Abby is nu bijna een week loops en die gaat ook gewoon los. De laatste dagen kon ze zelfs nog gewoon mee wandelen als ik afgesproken had met oa. volle reuen. Geen enkele reu heeft doorgehad dat ze loops was. Natuurlijk houd ik haar extra in de gaten (eigenlijk niet nodig, ze wil gehakt maken van honden die aan haar snuffelen) en de eigenaren van de andere honden wisten er ook van.Zoek stok! schreef:Izzie heb ik wel losgelaten op de dekrijpe dagen. In overzichtelijke gebieden waar het rustig is. Het ligt nogal aan de teef lijkt me. Izzie had geen enkele behoefte om naar een reu te gaan
Nu bekijk ik het even per dag. Als ze dekrijp is, dan ga ik vroeg een grote ronde maken en ga ik verder naar een bijna ongebruikt parkje hier op loopafstand. Dan mag ze gewoon los, zolang haar oren gewoon werken.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Loop je in het Eiffelgebergte ook naakt dan? :N:Sandor schreef:inderdaadDie loopse teven met broekjes aan hebben het zo slecht
als ik in Canada de bush in trek, loop ik ook naakt ze, kleren zijn te warm en die worden toch alleen maar vuil.
Thangt er vanaf waar we zitten int Eifelgebergte, in n afgelegen gebied gaat daar nu niemand zijn, zeker niet diep in de bossen, dus daar kan ze gerust wat vrij rondlopen.
Kan het zijn dat Itoewa zich wat minder goed voelt nu ze loops is? Ze lligt al de hele ochtend vrij stil in haar mand.
vrouwen....
Ze kan zich inderdaad niet lekker voelen. Dus dat hoort wel bij de loopsheid. Misschien kunnen wij vrouwen wel een handboek maken voor de mannen, over wat men kan verwachten met ons.....
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Zoek stok!
- Zeer actief
Natuurlijk moet je het alleen doen als het verantwoord is. Niemand heeft er iets aan als je teef het op een rennen zet op zoek naar een reu. En tijdens de dekrijpe periode ga ik niet naar drukke gebieden natuurlijk. Niet omdat Iz er dan vandoor gaat, maar omdat ik het niet vind kunnen richting de reuenInge O schreef:oh maar ik laat die van mij absoluut ook los hoor, maar het lijkt me - gezien het (vaak ontbrekende) appèl van het teefje van ts - hier in dit geval niet aangeradenZoek stok! schreef:Izzie heb ik wel losgelaten op de dekrijpe dagen. In overzichtelijke gebieden waar het rustig is. Het ligt nogal aan de teef lijkt me. Izzie had geen enkele behoefte om naar een reu te gaan.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Vera gaat ook gedurende de loopsheid los, zolang ze luistert. En tot nog toe is er geen verschil qua luisteren als ze niet loops is of wel loops, dus gaat ze lekker los op hele overzichtelijke rustige stukken. Vera snauwt de reuen namelijk niet weg, durft ze niet
, dus ik moet haar wel bij me kunnen roepen tijdig zodat ik zelf een eventuele reu kan weghouden.
Zouden de oortjes het opeens niet meer doen zou ze ook niet los gaan
Zouden de oortjes het opeens niet meer doen zou ze ook niet los gaan

- Zoek stok!
- Zeer actief
Als ze een keer beide gelijk loops zijn, kunnen we leuk gaan wandelen. Maken ze eerst alle reuen af en daarna elkaar. GezelligMaartje schreef: (eigenlijk niet nodig, ze wil gehakt maken van honden die aan haar snuffelen)

Linda, Izzie en Bram
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Hera loopt ook gewoon los als ze dekrijp is. Die zoekt echt geen hond op, ook niet als ze dus hoog loops is.

Cash v Heiligental en Flow.
- dagmar88
- Zeer actief
Charlie moet vast; is echt niet aardig tegen reutjes op 't moment. We hebben maar een flexi gekocht, heeft ze nog een beetje bewegingsruimte...