Moet kunnen, maar hou niet van persoonlijke aanvallen.

We leven tegenwoordig in een wegwerpmaatschappij, waar de normen en waarden blijkbaar niet meer van tel zijn.
Maar boycotten is geen goed idee, aangezien Andalusië al één van de armste landsgedeelten van Spanje is, waar de crisis heel hard heeft toegeslagen. Door een boycot wordt dit alleen maar erger

Vind dat ieder het recht heeft om te doen wat hij/zij goed acht.
Het heeft veel te maken met respect en iemand of iets in zijn eigenwaarde laten.
Ok, Spanje, Griekenland, en al de landen waar deze mishandelingen gebeuren hebben een andere cultuur.
Dat is nu eenmaal niet anders, maar het is wel zo dat de dingen die in o.a. Spanje gebeuren meer sadisme zijn dan gewoon mishandelen.
Het is moeilijk om een natie zomaar te veranderen, zeker de oude garde galgueros, het zit er van kindsbeen ingebakken.
Een vriendin van mij heeft 23 jaar in Andalusië gewoond, gezondheidsredenen van de echtgenoot.
Zij wil er nooit meer naar toe, en heeft het zeer moeilijk met de verhalen en de foto's.
Emotionaliteit? neen, de nare herinneringen die terugkomen over de miserie en de ellende.
Dieren met stokken door hun ogen gestoken, opgehangen en in brand gestoken, in putten gegooid, puppys gewoon op straat gesmeten, doodgeknuppeld, enz.
Stieren die voor volksvermaak in brand worden gestoken.........
Ik ga me niet mengen in jullie dicussie, maar er mag toch een beetje meer respect zijn voor levende wezens.
En je hebt geen idee wat er gebeurt in de dodingsstations, dat is pure horror.
Wil je niet meemaken. Dan zijn de asiels hier toch heel wat beter en de behandeling meestal ook.
Maar vind dat er dikwijls te onverantwoord wordt omgesprongen met de aanschaf van een dier. In het algemeen.

Iemand die zulke dingen doet heeft geen zelfrespect, en zeker geen respect voor andere levende wezens.
Zo ben ik opgevoed, met respect voor wat leeft en respect voor mijn medemens. Heb het dan persoonlijk ook moeilijk met zulke houding, cultuur of niet.
Er wordt getracht dit ter plaatse te veranderen, en het begint te dagen.Al is er nog een lange weg te gaan