Bij zijn vorige eigenaren mocht hij op de bank, was hij druk, zat vaak in de bench ivm 'overlast', blafte veel, ging nooit los, ging niet genoeg uit, was er voor de 'gezelligheid' en was daarmee grote bijzaak, alles ging vóór hem.
Nu sinds hij bij ons is, is er heel veel voor hem veranderd. Op zijn 6-jarige leeftijd heeft hij heel wat indrukken te verwerken gekregen. Hij mag hier niet op de bank, de mand is zijn plek. Hij is vaak te vinden in zijn mand, slapend. Hij zit hier alleen nog maar in de bench als wij weg zijn en als we gaan slapen, want als we langer dan een uur wegblijven denk ik dat hij overal opzoek gaat naar eten. Hij is nogal van de zelfbediening, we laten het zo weinig mogelijk toe, maar soms ontglipt ons nog wat (zoals afwasmachine uitlikken
Wat mij betreft een hele verbetering, ik heb hem inmiddels geleerd naast de fiets te lopen en hij kan in de bus zonder moeite (hij durfde eerst de bus niet in). Nu vindt hij binnen het balletje wel leuk om te apporteren en een trektouw oid vindt hij ook leuk. Maar buiten vind hij geen enkel speeltje leuk. Hij vind dan rennen in roedelverband (dus met mij en evt mijn uitlaathondje) leuk en doet dat ook graag, maar een balletje kijkt hij amper naar
Ik had nog een vraag maar die ben ik vergeten