Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe fout zit ik??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

pammetje
Zeer actief

hoe fout zit ik??

Ongelezen bericht door pammetje »

ff mn verhaal doen

bob kan er niet tegen als er een hand over mn hek heen komt van vreemde
die moeten hem niet aaien achter het hek
dit is gekomen sinds de mensen van hier uit de buurt met een geestelijke beperking in mn hek hebben staan slaan

ik weet dit en houd hier rekening mee
bob is nooit in mn voortuin als ik er niet bij ben
nu vandeweek kom ik terug van het lopen, zijn ze bij mij voor het hek aan de riolering aan het werken

de mannen vonden mijn honden geweldig
en ik praat ff met ze
ondertussen bob baukje en bente achter mn hek gelaten
en ik ga er ook in staan
1 van de mannen riep mn honden
ik zeg tegen die man dat ie ze niet mag aaien omdat bob niet vriendelijk is dan
mn buurvrouw stond er ook bij en heeft alles gehoord
hij zegt dat ie denkt dat dat wel mee zal vallen
ik zeg nee dat valt niet mee als je je hand erin steekt heb je kans dat ie hapt
ik sta heel ff tegen mn buurvrouw te praten
en meneer steekt toch zn hand in mn hek om de honden te aaien
en bob zegt hap
gelukkig in zn jas en de schade viel mee

toen werd ie boos en had ik een kuthond
en dit was niet normaal volgens hem

ik zeg tegen hem dat ik hem heel duidelijk heb gewaarschuwd en zijn collega beaamde dit ook nog
hij zei toen dat als ie er werk van ging maken dat ik fout zat
zijn collega zei gelukkig dat ie niet moest zeiken en dat het zn eigen schuld was

maar ik weet dus dat ik als ik mn honden achter een hek heb zitten ik er voor moet zorgen dat ze niks kunnen doen
dan zou ik dus een 2 meter hoog hek en zo neer moeten zetten
maar telt dit in deze situatie ook
ik heb borden hangen met hier waak ik en zo
ik heb er drie hangen zodat het van alle kanten duidelijk is

stel hij zou er werk van maken
ben ik dan fout??
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Re: hoe fout zit ik??

Ongelezen bericht door Moyodo »

Denk het niet, die vent is gewoon achterlijk, je zegt toch duidelijk dat hij dat niet moet doen en waarschuwd voor de gevolgen. Hij steekt zijn hond eroverheen en je hebt getuigen dat hij niet wilde luisteren toch? Stel ik loop met mijn hond ergens buiten en iemand wil Kyra aaien en ik zeg dat zij dan hapt en degene doet het toch? Iedereen weet dat je een hond niet zomaar mag aaien en als je het dan nog zegt is het vragen om problemen.
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

ja maar ik weet ook dat ik er voor moet zorgen dat mn hond niks kan doen
mijn hond mag geen schade maken aan derde

voor mn gevoel zit ik niet fout
maar juridisch als ie gaat zeiken
wat dan?
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Je hond zat toch achter een hek? Volgens mij mag hij dan niet eens aaien. :roll:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Hilde schreef:Je hond zat toch achter een hek? Volgens mij mag hij dan niet eens aaien. :roll:
dat werkt pas als ik een twee meter hoog hek heb en zo
als ik alles volgens de regels heb
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Waarom laat je je honden naar buiten als daar mensen aan het werk zijn terwijl je weet dat een van hen niet vriendelijk meer is als er een hand door het hek gaat?
Dan kun je er wel bij zijn,maar ik zou het risico niet willen lopen.Of je juridisch fout zit weet ik niet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
pammetje
Zeer actief

marian* schreef:Waarom laat je je honden naar buiten als daar mensen aan het werk zijn terwijl je weet dat een van hen niet vriendelijk meer is als er een hand door het hek gaat?
Dan kun je er wel bij zijn,maar ik zou het risico niet willen lopen.Of je juridisch fout zit weet ik niet.
omdat ik net terug kwam van het lopen
ik kwam net thuis dus
en hun 'beginnen een gesprekje en ik praat terug
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

marian* schreef:Waarom laat je je honden naar buiten als daar mensen aan het werk zijn terwijl je weet dat een van hen niet vriendelijk meer is als er een hand door het hek gaat?
Omdat ze verwacht dat mensen luisteren als ze zegt dat ze niet moeten aaien?
Het is niet zo dat de honden zonder toezicht in de voortuin zaten, als dat zo was is het een totaal andere situatie.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
pammetje
Zeer actief

renee-uk schreef:
Omdat ze verwacht dat mensen luisteren als ze zegt dat ze niet moeten aaien?
Het is niet zo dat de honden zonder toezicht in de voortuin zaten, als dat zo was is het een totaal andere situatie.
dank je
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Volgens mij kan hij je niks maken. Je hebt zelfs getuigen dat je hem hebt gewaarschuwd. En er hangen borden. Hij brengt zijn handen op jouw terrein, dus hij is fout. Ik zou me geen zorgen maken :wink: Jouw honden mogen gewoon op je eigen terrein loslopen. Niks mis mee. Ik denk dat zijn ego gekrenkt is en hij zich voor lul vond staan tegenover zijn collega dat hij daarom zo reageerde.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik snap je redenering helemaal maar denk wel dat je fout zit als ie echt kwaad wil.

ik had zelf bob naar binnen gebracht voordat ik ging kletsen of hem aan de lijn bij me gehouden
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

massam schreef:ik snap je redenering helemaal maar denk wel dat je fout zit als ie echt kwaad wil.

ik had zelf bob naar binnen gebracht voordat ik ging kletsen of hem aan de lijn bij me gehouden
had eigenlijk niet verwacht dat ie zo eigenwijs zou zijn
is ook een inschattingsfout van me
en daar heb ik ook van geleerd al
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

pammetje schreef:
omdat ik net terug kwam van het lopen
ik kwam net thuis dus
en hun 'beginnen een gesprekje en ik praat terug
Ik had begrepen dat je de honden van binnen naar buiten had gelaten.Verkeerd gelezen dus :oohja:
Dan zit je niet fout lijkt mij,maar in het vervolg toch maar eerst de honden naar binnen doen :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

tsja, het blijft een staffy he :engel:

hopelijk was het dreigen met acties van die kerel gewoon grootspraak en weet jij voor in de toekomst dat bobje ook een ratje kan zijn :ok:
Afbeelding
Yvontjee
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russel

Ongelezen bericht door Yvontjee »

pammetje schreef:ja maar ik weet ook dat ik er voor moet zorgen dat mn hond niks kan doen
mijn hond mag geen schade maken aan derde

voor mn gevoel zit ik niet fout
maar juridisch als ie gaat zeiken
wat dan?
Ik denk dat hij je niks kan maken hoor. Aangezien je ook getuigen hebben die ook zeggen dat jij hem gewaarschuwd hebt.
Afbeelding

Milo :)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

massam schreef: en weet jij voor in de toekomst dat bobje ook een ratje kan zijn :ok:
lol dat wist ze al, ik denk dat Pam nu geleerd heeft dat er ook super stronteigenwijze mensen bestaan ;)

denk eigenlijk ook niet dat ie er werk van gaat maken, dan gaat ie nog meer af in de ogen van zn collega.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Juridisch gezien ben jij altijd verantwoordelijk voor de daden van je dieren. Gaat hij er werk van maken dan ben jij aansprakelijk. Maar jij hebt hem gewaarschuwd (en hebt daar getuigen van), dus zou het op een zaak aankomen dan kijkt een rechter naar de mate van eigen verantwoordelijkheid van degene die gebeten is en beslist dan wie er voor de schade opdraait. In dit geval zal hij ws zeggen dat jij aansprakelijk bent, maar geen schade hoeft te vergoeden omdat je luid en duidelijk en op tijd gewaarschuwd hebt. Heeft de rechter 's morgens ruzie met zijn vrouw gehad en een hekel aan honden, dan moet jij ws de schade betalen :19:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hoe het wettelijk zit weet ik niet. Wel heb ik een incident gehad met mijn vorige hond, die een politieagent heeft gebeten die haar wilde aanraken. Ik had haar aan de lijn en hij reikte uit naar haar. Ik zei dat hij dit niet moest doen omdat ze beet, hij luisterde niet en Laika heeft hem dus een paar flinke bloedende gaten bezorgd.
Op dat moment zakte de moed me in de schoenen, maar ze hebben er niets mee gedaan. De agent is bloedend naar de ehbo vertrokken onder honend gelach van zijn collega en ik heb me uit de voeten gemaakt.
Mogelijk biedt het je wat steun dat het zo'n vaart niet zal lopen. ;-)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik vind je absoluut niet fout zitten hoor, helemaal niet. Maar leer ervan, je weet dus dat Bob het echt doet volgende keer. :mrgreen:
Enne werk zal die er niet van maken als ik dit zo lees, meer gekrenkt ego zoals eerder gezegd.
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Zoals josefientje al zei, zal de rechter inderdaad gaan kijken hoe er is gehandeld in deze situatie dus of jij iets hebt gedaan om dit te voorkomen. Dit heb jij gedaan door jou honden achter een hek te zetten en daarbij het aller belangrijkste heb jij hem gewaarschuwd! Dus je hebt gedaan wat je kon. Hij heeft verzaakt naar jou te luisteren en op basis daarvan kan jij nooit aansprakelijk worden gehouden voor de daden van je honden.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Je hebt hem gewaarschuwd. Wat je evt. zou kunnen doen is een bordje plaatsen met Waarschuwing voor de hond.
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Juridisch gezien ben jij altijd verantwoordelijk voor de daden van je dieren. Gaat hij er werk van maken dan ben jij aansprakelijk. Maar jij hebt hem gewaarschuwd (en hebt daar getuigen van), dus zou het op een zaak aankomen dan kijkt een rechter naar de mate van eigen verantwoordelijkheid van degene die gebeten is en beslist dan wie er voor de schade opdraait. In dit geval zal hij ws zeggen dat jij aansprakelijk bent, maar geen schade hoeft te vergoeden omdat je luid en duidelijk en op tijd gewaarschuwd hebt. Heeft de rechter 's morgens ruzie met zijn vrouw gehad en een hekel aan honden, dan moet jij ws de schade betalen
Eens. Nu geloof ik ook niet dat het zo'n vaart zal lopen in dit geval hoor en ben het er ook niet mee eens maar goed zo werkt het in eerste instantie wel in NL; ook als je b.v. een inbreker schade toebrengt in je eigen huis loop je nog de kans veroordeeld te worden of schadevergoeding te moeten betalen.
pammetje
Zeer actief

Renske schreef:Je hebt hem gewaarschuwd. Wat je evt. zou kunnen doen is een bordje plaatsen met Waarschuwing voor de hond.
hangen er 2 aan het hek
en 1 aan mn deur
dus drie in totaal
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Vlinder
Actief
Mijn ras(sen): Bulldoggen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Vlinder »

Wat een stronteigenwijze drol zeg, die vent :80: ! Ik geloof niet dat hij er werk van maakt en als hij dat wel doet geloof ik dat een rechter je niet snel zal veroordelen. Hoe vaak moet je waarschuwen voor er naar je geluisterd wordt? De rechter kijkt ook altijd naar termen als "redelijkheid en billijkheid" en volgens mij had deze man in alle redelijkheid en billijkheid kunnen weten dat hij Bob niet kon aaien :mrgreen: .
Groetjes!

Afbeelding
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

Laat hem maar voor straf een bord dragen met de opschrift: WAARSCHUWING! STRONTEIGENWIJS EN DOM.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Nou inderdaad, zo ging het ook altijd met Bas. Ik moest mensen soms bijna wegmeppen. En dan krijg je antwoorden als: 'Ja maar ik ben niet bang voor honden'. Zucht, nee maar mijn hond wel voor u! Of reacties als: 'Ik ben heel goed met honden' of 'Ik ben nog nooit gebeten', of 'het zal wel meevallen' Tja veel mensen zijn echt eigenwijs en als de hond bijt kan die nog een rotschop nakrijgen ook! :devil: Ja u bent goed met honden, maar mijn hond niet met mensen. Mijn hond heeft tot nu toe elke vreemde gebeten, u bent geen uitzonder. Of nee het valt niet mee, want hij bijt tot bloedens toe, ach het helpt allemaal niet.
Afbeelding
chan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Leonberger
Contacteer:

Ongelezen bericht door chan »

Gevoelsmatig zeg ik ook dat jij niet fout zit en ik denk ook niet dat deze man er werk van zal maken.

Dat brengt mij gelijk bij een volgende vraag, wat hier eigenlijk ook mee te maken heeft.
Ik heb aan het begin van de voortuin een waarschuwingsbord hangen en direct naast de voordeur. Wij hebben Fedor aangeschaft, omdat wij het erg leuk vinden om een hond te hebben, daar lekker mee bezig te zijn etcetc, maar ook als waker. Wat als er nu een inbreker mijn huis binnendringt en Fedor bijt (hij bewaakt tenslotte zijn territorium)? Fedor zal, ondanks zijn bijna 5 maandjes, altijd blaffen als hij een vreemde in de voortuin hoort (behalve als wij direct reageren, omdat wij iemand verwachten). Iemand die hier dus niet hoort is en door de bordjes al gewaarschuwd en door het blaffen. Ben ik dan toch de pineut?? Heb ik dan een valse hond?? Ik vraag me af hoe het daarbij wettelijk geregeld is.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Nanna schreef:Toch is het iets om rekening mee te houden c.q. mee te dragen in het achterhoofd voor mensen met honden die weleens HAP kunnen zeggen.
Je houdt altijd een bepaald slag dat vindt dat ze zo goed met honden zijn :roll: en dat ook ten koste van alles willen bewijzen.
Die willen jou triomferend aankijken als ze de hond tóch hebben geaaid van "zie je wel hoe goed ik ben".
Zielig volk, maar het is niet anders.
Hou er rekening mee. Er lopen er zat van rond.
hier ook eens gehad
Zena zat in haar ren, komt er een vriend van Jan die ze ooit eens 1 keertje gezien had op wandeling (dus geen eigen terrein toen en dat ging goed) tot hij haar ook wilde aaien door
haar ren, ik had al een keer of 3 gezegd het niet te doen omdat Zena dan hapt (ze bijt niet
door) en toch gaan aaien en ik had gelijk, hij schrok er wel van omdat "nog nooit een hond iets naar hem gedaan had en zij hem toch kende", maar zei achteraf wel dat het zijn eigen dikke schuld was omdat ik hem verwittigd had en hij zich herinnerde dat Zena hem maar 1 keertje eerder had gezien

veel mensen dat hier komen, proberen het nog altijd zowel bij Zena als bij Guapa (bijde dames moeten niet veel van vreemde hebben als ze "vast" zitten) ze zijn wel "voorzichtig" dus laten ze eerst ruiken, maar zowel Zena als Guapa beginnen dan gewoon al te grommen en dat gaat er precies beter in als dat ik 3 keer moet zeggen dat ze er af moeten blijven als ze vast zitten
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

ik denk dat die man zelf strafbaar is...hij steekt zijn hand door of over jou hek...dat is huisvredebreuk :wink:

verder hoef jij je geen zorgen te maken, al stond je voor het hek met je hond...je hebt hem gewaarschuwd en daar heb je getuigen van...geen politie die hier wat mee doet...
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Dat is niet waar hoor Cantus. Al hang je overal bordjes op met pas op voor de hond ed. , dan nog blijf jij aansprakelijk voor de schade die je dieren bij een ander aanrichten, óók als die ander zonder jouw toestemming op jouw erf komt! Of je de schade ook daadwerkelijk moet betalen ligt dan weer niet heel duidelijk, dan wordt er nl wèl gekeken naar de zogenaamde "eigen verantwoordelijkheid" van de beschadigde partij.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”