Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel of geen hond aanschaffen i.v.m werktijden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

yuki
Zeer actief

Re: Wel of geen hond aanschaffen i.v.m werktijden

Ongelezen bericht door yuki »

LiekeB schreef:
LéonieHonden schreef:Op http://www.dierenasiels.com" onclick="window.open(this.href);return false; zijn 2 Labrador teefjes voor herplaatsing met overal een 'ja'. Misschien een optie?
Bedankt voor de tip! Mijn vriend en ik hebben besloten dat we toch voor een hond gaan.
We gaan voor een herplaatser. We weten nu door iedereen hier dat een herplaatser net zo lief en leerbaar en "eigen" kan zijn als een pup en daarbij vinden we het een goed idee om een hond een "nieuw" leven bij ons te geven.

Mijn schoonmoeder heeft zelf aangegeven dat ze 1 á 2 dagen in de week dat ik dan vroege dienst heb voor onze toekomstige hond wil zorgen, dus dan is het probleem van 8 uur alleen ook opgelost.

Nu alleen nog die ene leukerd vinden en samen een fijne tijd hebben!

Bedankt voor alle reacties/tips/aanwijzingen en meningen.

We gaan verder met onze voorbereidingen.

Groetjes Lieke
succes bij het zoeken naar "jullie hond" :ok:
Bij asiels en stichtingen is men doorgaans eerlijk over de eigenschappen van een hond en de reden van afstand doen door de vorige eigenaar. Op bijvoorbeeld marktplaats wordt helaas nog wel eens de waarheid flink verdraaid om van de hond af te komen. Heb dit meerdere malen om mij heen meegemaakt (deze week nog) Ook iets om te onthouden.

Ben benieuwd, je eerste eigen hond is toch altijd spannend en bijzonder :wink:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Succes met jullie zoektocht! Via de rasvereniging is het vaak ook mogelijk om een herplaatser te vinden, zie hier
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Heel veel succes met jullie zoektocht! Ik hoop dat er snel een leuke kanjer voor jullie wordt gevonden. Veel plezier met de voorpret :cheer:
Afbeelding
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Iris123 schreef:ja ik zou er ook niet aan moeten denken hoor,je komt moe thuis,boodschappen uitpakken enz,en naar buiten met de hond in de regen en kou.Dan eten voor de hond maken.
Ik vind het knap als mensen daar zin in hebben.
Na de hele dag weg geweest te zijn.

Zo heb ik het met Kaya ook gedaan. Ik was vijf dagen naar school en ik werkte 1 dag. Dus dat betekende vroeg opstaan om hem uit te laten (en de andere hond natuurlijk ook, apart), tussen de middag snel lunchen en weer met de honden naar buiten en 's avonds ook weer alleen met de honden bezig zijn. En als mijn vriend weg was moest ik ook nog regelen dat ik vaker naar huis kon omdat ik mijn pup niet alleen wilde laten. En op je vrije dag naar de puppycursus :D

Dus het kan wel, zeker als het maar om twee dagen per week gaat zou ik zeggen. Maar ik kan me zo voorstellen dat er een hoop mensen zijn die dit niet voor een hond over hebben. Verder heb je namelijk nergens meer tijd voor :denken:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik vind het juist heerlijk als ik thuis kom om eerst een rondje met de honden te lopen. Even mijn hoofd legen en lekker met mijn hobby bezig te zijn. En voor mijn collega's is het alleen maar beter dat ik voordat ik naar mijn werk kom eerst een stuk met de honden heb gelopen. Ben meestal niet op mijn best als ik net wakker ben :mrgreen:

Het is wel soms lastig met afspreken om doordeweeks met vrienden iets te gaan doen. Hier worden de honden niet alleen gelaten als ze overdag alleen zijn geweest, dat kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen. En op veel avonden hebben we ook al een cursus staan met de hond. Verder ervaar ik het echt niet als last.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

leuk dat jullie voor een herplaatser gaan :ok: veel succes met jullie zoektocht en hoop dat jullie, jullie nieuwe kanjer even komen showen als het zover is :D
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

:ok: Veel plezier met zoeken!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik kan jullie nu vooral veel succes wensen met de zoektocht naar een gezellig maatje. De voorpret is ook erg leuk.

Verder kan ik je nog over eigen ervaringen vertellen. Wij hebben 5 herplaatsers uit het asiel gehad. En op 1 na waren het hele betrouwbare honden. Van die ene wisten we ook dat hij niet betrouwbaar was hoor. Niet alle honden waren al even opgevoed. De oudste(13 jaar) die we in huis namen, kende totaal nog geen commando's, maar was wel een normaal huishouden gewend. Met hem hebben we nog gewoon 2 gehoorzaamheidscursussen met goed gevolg afgelegd. Maar ook de hond die met 9 jaar kwam en zwaar verwaarloost was geweest, heeft nog 1 gehoorzaamheidscursus gevolgd. Met 2 andere hebben we behendigheid gedaan en 1 was doof en hebben we verder geen cursussen mee gedaan.
Bij een goed asiel kunnen ze je vaak goed informeren over de dieren en kunnen ze met jou op zoek naar een leuke hond. Ze zullen zeker eerlijk zijn als ze geen passende hond voor jullie hebben. Je hebt vaak 2 weken proeftijd (die je vaak ook nog kan verlengen).
Ik ben altijd erg blij geweest met mijn 2e handjes. 2 waren overigens rashonden met papier, 2 rashonden zonder papier, en 1 kruizing. 2 kwamen uit een in beslagname (en beide waren lieve honden), 2 zwerfhonden en de laatste weet ik niet. Maar er zijn ook honden waar gewoon afstand van gedaan word omdat het mensen toch vaak tegenvalt hoeveel zorg een hond nodig heeft. Soms om probleemgdrag, maar dit hoeft bij een goede volgende eigenaar soms helemaal niet naar voren te komen.

En er zijn ook in het asiel nog wel eens puppies.
Ik zelf heb vorig jaar voor het eerst een pup genomen. En eerlijk, ik weet niet of de volgende hond weer een pup is......Ik weet niet of ik dat ooit nog wil... Niet dat Kay moeilijk was (integendeel), maar denk dat ik geen puppenmens ben. Veelste bezorgd en ik doe het liefst meteen van alles.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

gyanty schreef: Ik zelf heb vorig jaar voor het eerst een pup genomen. En eerlijk, ik weet niet of de volgende hond weer een pup is......Ik weet niet of ik dat ooit nog wil... Niet dat Kay moeilijk was (integendeel), maar denk dat ik geen puppenmens ben. Veelste bezorgd en ik doe het liefst meteen van alles.
Bij mij is het dus precies andersom. Vorig jaar voor het eerst een herplaatser genomen en als we toen hadden geweten hoe hij zou zijn en veranderen door bij twee teefjes te zijn weet ik niet of hij gekomen was.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Leuk! Toch een herplaatser :ok:
En ook handig zo'n schoonmoeder!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”