Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herplaatser, waar moeten we op letten?
Moderator: moderatorteam
- Lieke67
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Herplaatser, waar moeten we op letten?
Misschien krijgen we dan nu onze tweede hond erbij, een Golden retriever, gevonden via marktplaats.
Mensen met kinderen die door ziekte hun hond niet meer de aandacht kunnen geven die hij nodig heeft.
Nu is mijn vraag aan jullie, waar moet ik op letten en hoe pakken we dit het beste aan; ik bedoel de kennismaking met de hond, de overdracht enz...
Via de mail lijkt het goed maar ik blijf een beetje huiverig met dit soort dingen.
Mensen met kinderen die door ziekte hun hond niet meer de aandacht kunnen geven die hij nodig heeft.
Nu is mijn vraag aan jullie, waar moet ik op letten en hoe pakken we dit het beste aan; ik bedoel de kennismaking met de hond, de overdracht enz...
Via de mail lijkt het goed maar ik blijf een beetje huiverig met dit soort dingen.
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
-
Muk
Re: Herplaatser, waar moeten we op letten?
Ga langs en kijk hoe de hond reageert bij die mensen. Gedraagt die zich lekker ontspannen en onbezorgd, of juist niet? Kortom, de interactie tussen de hond en de eigenaren, dat is wat ik wil weten als ik een herplaatser in huis neem.
Kijk ook hoe de hond eruit ziet en hoe die beweegt en hoe de hond zich gedraagt.
Eigenlijk alles, het is lastig te beschrijven eigenlijk. Wat voor mij telt is dat het goed voelt.
Leuk dat je een herplaatser een nieuwe kans geeft.
Kijk ook hoe de hond eruit ziet en hoe die beweegt en hoe de hond zich gedraagt.
Eigenlijk alles, het is lastig te beschrijven eigenlijk. Wat voor mij telt is dat het goed voelt.
Leuk dat je een herplaatser een nieuwe kans geeft.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ga daar op bezoek en gedraag je idd alsof je op de koffie komt en niet voor de hond. Dus niet overmatig aandacht aan de hond schenken. Op die manier zal de hond sneller zijn normale gedrag tonen.
Eventueel samen een blokje om doen, kan je ook zien hoe de hond dan is.
Dan naar huis en alles laten bezinken.
Neem geen overhaaste stappen, daar heeft niemand wat aan. Alleen doen als je er een goed gevoel bij hebt.
Eventueel samen een blokje om doen, kan je ook zien hoe de hond dan is.
Dan naar huis en alles laten bezinken.
Neem geen overhaaste stappen, daar heeft niemand wat aan. Alleen doen als je er een goed gevoel bij hebt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ook goede afspraken maken dat hij/zij eventueel terug kan mocht het helemaal mis gaan tussen de honden is heel belangrijk.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
En niet onbelangrijk, kijk goed hoe het met je eerste hond klikt
maak op neutraal terrein een wandeling met beide honden en kijk goed hoe dat gaat.

- Liesbeth
- Zeer actief
Uiteraard, maar dat zou ik zelf bij een tweede bezoek doen. Als ik besloten zou hebben dat dit een goede match zou kunnen worden.alm@ schreef:En niet onbelangrijk, kijk goed hoe het met je eerste hond kliktmaak op neutraal terrein een wandeling met beide honden en kijk goed hoe dat gaat.
Als je je eigen hond meteen al meeneemt kan je de andere hond niet goed beoordelen (vind ik dan).
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
EensLiesbeth schreef:Uiteraard, maar dat zou ik zelf bij een tweede bezoek doen. Als ik besloten zou hebben dat dit een goede match zou kunnen worden.alm@ schreef:En niet onbelangrijk, kijk goed hoe het met je eerste hond kliktmaak op neutraal terrein een wandeling met beide honden en kijk goed hoe dat gaat.
Als je je eigen hond meteen al meeneemt kan je de andere hond niet goed beoordelen (vind ik dan).

- Lieke67
- Zeer actief
Bedankt voor de reacties, ik ga met ze afspreken en dan zonder hond, dat leek me zelf ook het beste. Die van ons is nogal onstuimig als ze op bezoek gaat, dus niet zo handig om mee te nemen.
Misschien kan ik de ontmoeting tussen beide honden sowieso beter op neutraal terrein doen?
En hoe zal dat verder gaan dan als we de hond mee naar huis nemen??
Nu is Jonna wel een sociaal beestje hoor maar het is natuurlijk heel wat anders als blijkt dat die nieuweling blijft
Misschien kan ik de ontmoeting tussen beide honden sowieso beter op neutraal terrein doen?
En hoe zal dat verder gaan dan als we de hond mee naar huis nemen??
Nu is Jonna wel een sociaal beestje hoor maar het is natuurlijk heel wat anders als blijkt dat die nieuweling blijft
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Zelf heb ik nu mijn tweede "marktplaats hond". Ik ben beide keren lang gegaan. Het aller belangrijkste vind ik de klik die er is met de hond. Als die er niet is houdt het op. Zelf vond ik het heel belangrijk om te weten of de hond bijvoorbeeld bang is voor bepaalde zaken, hoe hij met andere honden is, met kinderen, andere dieren (wij hebben ook een kat) etc. Gewoon om een beeld te krijgen van de hond. Om zelf te kunnen zien hoe de hond op straat is (kan heel anders zijn dan binnen!) vraag ik of we een stukje kunnen wandelen. Vaak kun je dan ook het gedrag naar andere honden goed zien. Kennis maken met jullie andere hond zou ik ook de tweede keer pas doen en dan op neutraal terrein. Bij het kijken nam ik overigens altijd wat lekkers voor de hond mee. De baasjes vonden dat altijd heel attent en zelf kon ik goed zien hoe de hond op voedsel reageerde. Luka die beet bijvoorbeeld na 1 koekje te hebben gehad mijn broek bijna stuk om de rest van de koekjes te bemachtigen. Ik wist toen gelijk 3 dingen: hij was niet verlegen ten opzichte van vreemden, hij is makkelijk te trainen met voer en hij kan nog wel wat opvoeding gebruiken
Succes ermee!
Succes ermee!

- Lieke67
- Zeer actief
Nou we kunnen zaterdag komen kijken maar ze schreef nu dus wel dat er meer geinterresseerden waren en die wou ze eigenlijk niet te lang laten wachten. Voel me nu wel een beetje onder druk staan...
Het is een hond met stamboom die ze vanaf pup hebben uit een particulier nestje en ze wil er 100 euro voor hebben.
Er beginnen bij mijn toch een beetje twijfels te groeien, wat vinden jullie?
Ik verheug me zo op een nieuwe hond maar doen wij hier nu wel verstandig aan?
Het is een hond met stamboom die ze vanaf pup hebben uit een particulier nestje en ze wil er 100 euro voor hebben.
- Ody
- Zeer actief
Ik zou gewoon gaan kijken zaterdag en zien of het klikt, maar als je er geen goed gevoel bij hebt zou ik het zelf niet doen. Mijn ervaring is dat dit dan meestal wel klopt. Succes. 
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- Carma
- Zeer actief
Onthoud 1 ding heel goed: er zijn heel, heel veel leuke herplaatsers! Als deze hond het niet wordt dan zijn er genoeg andere kanjers. Laat je dus nooit onder druk zetten! Dat komt jullie én de hond niet ten goede. 100 euro vind ik trouwens persoonlijk een acceptabel bedrag.Lieke67 schreef:Nou we kunnen zaterdag komen kijken maar ze schreef nu dus wel dat er meer geinterresseerden waren en die wou ze eigenlijk niet te lang laten wachten. Voel me nu wel een beetje onder druk staan...

- Lieke67
- Zeer actief
Ja dat is het hem nou juist, ik wil zo graag, en heb me al helemaal verheugd op deze hond..
Over die 100 euro, dat vind ik persoonlijk heel weinig voor een hond met stamboom, ook al is het een herplaatser, de meesten vragen veel meer.. Vinden jullie dat niet te weinig dan??
Ach misschien zeur ik ook wel te veel, op de een of andere manier heb ik het gevoel dat we juist deze hond moeten hebben, dat is een heel sterk gevoel maar ik ben altijd zo'n enorme twijfelkont..
Over die 100 euro, dat vind ik persoonlijk heel weinig voor een hond met stamboom, ook al is het een herplaatser, de meesten vragen veel meer.. Vinden jullie dat niet te weinig dan??
Ach misschien zeur ik ook wel te veel, op de een of andere manier heb ik het gevoel dat we juist deze hond moeten hebben, dat is een heel sterk gevoel maar ik ben altijd zo'n enorme twijfelkont..
- Carma
- Zeer actief
Er zijn mensen die voor een hond met stamboom meer willen hebben. Maar er zijn ook mensen die een goed tehuis belangrijker vinden dan het geld en liever zien dat je het geld aan de hond besteed.Lieke67 schreef:Ja dat is het hem nou juist, ik wil zo graag, en heb me al helemaal verheugd op deze hond..
Ik zou gewoon lekker gaan kijken bij die hond en als het klikt en je kunt goede afspraken maken met de eigenaren dan is er nog niets aan de hand. Maar als jij daar bent en je twijfelt, om wat voor reden dan ook, dan moet je het gewoon niet doen. Dan heeft het op dat moment gewoon even niet zo moeten zijn, al kan dat heel teleurstellend zijn.
Bij mij gaat een hond pas met mij mee als de klik er is, als ik hem op proef mag meenemen en op de voorwaarde dat ik hem mag terugbrengen als het niet goed gaat. Tevens neem ik een hond niet gelijk mee. Ik wil eerst naar behoren vrij nemen van mijn werk en pas dan ga ik een hond ophalen. Als de eigenaren daar niet mee akkoord gaan dan is het pech voor hun, pech voor mij en de hond, maar dan gaat het hele verhaal over.
Bedenkt vantevoren wat jouw voorwaarden zijn en houd je daar aan, dan kun je achteraf ook geen spijt krijgen
Succes ermee

- Does
- Zeer actief
Twijfel je omdat je je onder druk voelt staan omdat ze gezegd hebben dat er wel meer geinteresseerden zijn of omdat ze er 100 euro voor vragen? Ik kan me trouwens zowiezo wel voorstellen dat je het spannend vindt, hoor. Het is toch altijd afwachten hoe de zaken gaan lopen.Lieke67 schreef:Nou we kunnen zaterdag komen kijken maar ze schreef nu dus wel dat er meer geinterresseerden waren en die wou ze eigenlijk niet te lang laten wachten. Voel me nu wel een beetje onder druk staan...

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Wees kritisch, luister naar je gevoel en laat je nooit door wie dan ook onder druk zetten. Ik mag toch hopen dat deze mensen gaan voor de beste baas en niet voor "wie het eerst komt, het eerst maalt". Daar zou ik ze dus ook mee confronteren als ze zoiets aangeven.
Ga lopen met de hond en kijk hoe hij reageert op prikkels. Kun je goed contact maken met hem? Is er contactgroei? Herstelt de hond snel van schrik? Mag de eigenaar alles met hem doen? Verder kun je vragen of je contact mag zoeken met hun dierenarts als check dat de hond gezond is. Vraag naar het entingsboekje. Vraag waarom de hond met stamboom niet terug is gegaan naar de fokker ivm herplaatsing. Vraag of er nog contact is met de fokker en kijk of je deze kunt bellen.
Dan denk ik dat je een hele zorgvuldige keuze kan maken.
Succes!
Ga lopen met de hond en kijk hoe hij reageert op prikkels. Kun je goed contact maken met hem? Is er contactgroei? Herstelt de hond snel van schrik? Mag de eigenaar alles met hem doen? Verder kun je vragen of je contact mag zoeken met hun dierenarts als check dat de hond gezond is. Vraag naar het entingsboekje. Vraag waarom de hond met stamboom niet terug is gegaan naar de fokker ivm herplaatsing. Vraag of er nog contact is met de fokker en kijk of je deze kunt bellen.
Dan denk ik dat je een hele zorgvuldige keuze kan maken.
Succes!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het feit dat de mensen blijkbaar haast hebben bijten met het feit dat ze voor een goed huis gaan. En zo gewonnen is zo geronnen..dus een redelijk bedrag vragen voor je hond, daar is niets mis mee.Carma schreef:
Er zijn mensen die voor een hond met stamboom meer willen hebben. Maar er zijn ook mensen die een goed tehuis belangrijker vinden dan het geld en liever zien dat je het geld aan de hond besteed.
Gaat het om een reu of een teef? Gecastreerd of niet?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Lieke67
- Zeer actief
De hond komt niet van een fokker maar een particulier die eenmalig een nestje had maar de hond schijnt wel een stamboom te hebben.
Ik had een leuk mailcontact met de eigenaresse van de hond maar ineens begint ze over dat ze andere geinteresseerden niet te lang wil laten wachten. DIt komt op mij over alsof men haast heeft om van de hond af te komen. Ja en dan die prijs van 100 euro vind ik echt heel weinig hoor.
Van een proeftijd is trouwens ook geen sprake want ze heeft een autistsch kind die dat dan niet zal begrijpen.
Dat kan natuurlijk, ik weet niet in hoeverre haar kind autistisch is dus daar kan ik niet over oordelen. Ik heb zelf ook een autistisch kind en die zou ik dat wel kunnen uitleggen, maar dat ligt voor iedereen weer anders.
Ik merk wel aan mezelf dat hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik ga twijfelen..
Lastig is dit hoor de strijd tussen gevoel en verstand is iets waar ik niet erg goed in ben.
Ik had een leuk mailcontact met de eigenaresse van de hond maar ineens begint ze over dat ze andere geinteresseerden niet te lang wil laten wachten. DIt komt op mij over alsof men haast heeft om van de hond af te komen. Ja en dan die prijs van 100 euro vind ik echt heel weinig hoor.
Van een proeftijd is trouwens ook geen sprake want ze heeft een autistsch kind die dat dan niet zal begrijpen.
Dat kan natuurlijk, ik weet niet in hoeverre haar kind autistisch is dus daar kan ik niet over oordelen. Ik heb zelf ook een autistisch kind en die zou ik dat wel kunnen uitleggen, maar dat ligt voor iedereen weer anders.
Ik merk wel aan mezelf dat hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik ga twijfelen..
Lastig is dit hoor de strijd tussen gevoel en verstand is iets waar ik niet erg goed in ben.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
op je gevoel af gaan, bij twijfel niet doen, ook niet omdat het dan zielig is voor de hond.
Ga zaterdag gewoon kijken en doe wat je gevoel je zegt en laat je niet onder druk zetten omdat er meerdere gegadigden zijn.
De ontmoeten tussen de honden moet je op neutraal terrein doen. Is het een reu of een teef en wat heb je zelf.
Ga zaterdag gewoon kijken en doe wat je gevoel je zegt en laat je niet onder druk zetten omdat er meerdere gegadigden zijn.
De ontmoeten tussen de honden moet je op neutraal terrein doen. Is het een reu of een teef en wat heb je zelf.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Zoals al eerder gezegd zou ik zeker even contact opnemen met de huidige da.
De haast in combinatie met de prijs (als de hond idd een stamboom heeft) zouden mij ook achterdochtig maken.
Succes, dit is een lastig verhaal.
De haast in combinatie met de prijs (als de hond idd een stamboom heeft) zouden mij ook achterdochtig maken.
Succes, dit is een lastig verhaal.
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Ik zou als ik mijn hond ooit weg zou moeten doen *wat ik echt hoop nooooooit te moeten doen* in de advertentie een prijs van n.o.t.k. zetten.
Als het dan klikt met de mensen zou de hond voor niks meegaan.
Een goede baas is zoveel belangrijker dan geld!
Wat geeft het dan als het iets langer duurt? Als je maar een goed adres hebt..
Beetje apart verhaal ja..
Als het dan klikt met de mensen zou de hond voor niks meegaan.
Een goede baas is zoveel belangrijker dan geld!
Wat geeft het dan als het iets langer duurt? Als je maar een goed adres hebt..
Beetje apart verhaal ja..
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
- Lieke67
- Zeer actief
Tja ik weet niet of dit nou weer zo apart is allemaal, die eigenaresse is ziek, kan zelfs niet meer met de hond lopen, dus wat dat betreft is er ws wel haast bij.
Bij de prijs stond ook N.o.t.k. maar ik heb gevraagd welke prijs ze in gedachten had, ik kan nl. geen 5 of 600 euro voor een hond uitgeven.
Maar een hond nemen zonder proeftijd, is dat wel verstandig, daar zit ik nu een beetje mee. Ik kan als het niet wil hem ook wel weer wegdoen natuurlijk maar dat is nou ook weer niet de bedoeling.
HIj is trouwens nog niet weg mailde ze me net.
We moeten het maar zien.
Bij de prijs stond ook N.o.t.k. maar ik heb gevraagd welke prijs ze in gedachten had, ik kan nl. geen 5 of 600 euro voor een hond uitgeven.
Maar een hond nemen zonder proeftijd, is dat wel verstandig, daar zit ik nu een beetje mee. Ik kan als het niet wil hem ook wel weer wegdoen natuurlijk maar dat is nou ook weer niet de bedoeling.
We moeten het maar zien.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
waarom ga je niet gewoon kijken zaterdag en besluit je daarna op je gemak.
Je hoeft het hondje toch niet meteen mee te nemen?
Maar als je gaat kijken heb je wel een betere indruk dan nu alleen vanuit wat mailcorrespondentie en wat foto's en kun je voor jezelf de dingen ook wat beter op een rijtje zetten.
het probleem van de prijs zie ik niet zo.
Als ze op voorhand niks vragen is het niet goed, vragen ze pupprijs is het niet goed en vragen ze 100 euro is dat ook raar.
Lijkt me dat er dan weinig overblijft
Ik vind 100 euro een mooi bedrag voor een gezonde herplaatshond.
Misschien kun je als je er bent ook gewoon wel een afspraak maken over het eventuele terugbrengen als het niet zou gaan?
Je hoeft het hondje toch niet meteen mee te nemen?
Maar als je gaat kijken heb je wel een betere indruk dan nu alleen vanuit wat mailcorrespondentie en wat foto's en kun je voor jezelf de dingen ook wat beter op een rijtje zetten.
het probleem van de prijs zie ik niet zo.
Als ze op voorhand niks vragen is het niet goed, vragen ze pupprijs is het niet goed en vragen ze 100 euro is dat ook raar.
Lijkt me dat er dan weinig overblijft
Ik vind 100 euro een mooi bedrag voor een gezonde herplaatshond.
Misschien kun je als je er bent ook gewoon wel een afspraak maken over het eventuele terugbrengen als het niet zou gaan?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Even voor mijn eigen kader; welke eisen stel je aan de hond?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Carma
- Zeer actief
Nee dat is niet verstandig en ook niet fair naar de hond toe. Ik zou hem toch écht terug willen kunnen brengen als het echt niet gaat.Lieke67 schreef:Tja ik weet niet of dit nou weer zo apart is allemaal, die eigenaresse is ziek, kan zelfs niet meer met de hond lopen, dus wat dat betreft is er ws wel haast bij.
We moeten het maar zien.

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Lieke, ga je alleen of gaat er iemand met je mee, misschien is dat wel handig.
Ik kan me voorstellen dat als de eigenaar niet meer met de hond kan wandelen dat het voor de hond beter is dat ze zo snel mogelijk daar weg moet
Ik kan me voorstellen dat als de eigenaar niet meer met de hond kan wandelen dat het voor de hond beter is dat ze zo snel mogelijk daar weg moet

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Lieke67
- Zeer actief
Allereerst welke eisen ik aan een hond stel; superbetrouwbaar bij mijn drie kinderen, ook als ze druk en wild doen (deze hond is ook kinderen gewend), redelijk goed luisterend, hij moet los kunnen lopen maar ook netjes aan de lijn, eigenlijk gewoon een makkelijke hond dus. Ik weet best dat elke hond wel weer z'n gebruiksaanwijzing heeft (dat heeft Jonna ook) en dat je de nieuwe hond eerst moet leren kennen maar als het door de bank genomen maar wel een makkelijke hond is.
Het beestje is nog steeds beschikbaar (gelukkig) en tot nog toe gaan we zaterdag kijken, we gaan met z'n allen zodat ik ook kan zien hoe onze kinderen op de hond reageren en hij op hen. We gaan een stukje met hem wandelen en dan nemen we onze eigen hond ook mee (op neutraal terrein dus). Onze eigen hond laten we eerst in de auto zitten als wij gaan kennismaken, anders heb je volgens mij geen goeie indruk van de honden samen.
Het enige waar ik nog tegenaan hik is geen proeftijd, maar ja waarom zou het niet goed gaan?
Het beestje is nog steeds beschikbaar (gelukkig) en tot nog toe gaan we zaterdag kijken, we gaan met z'n allen zodat ik ook kan zien hoe onze kinderen op de hond reageren en hij op hen. We gaan een stukje met hem wandelen en dan nemen we onze eigen hond ook mee (op neutraal terrein dus). Onze eigen hond laten we eerst in de auto zitten als wij gaan kennismaken, anders heb je volgens mij geen goeie indruk van de honden samen.
Het enige waar ik nog tegenaan hik is geen proeftijd, maar ja waarom zou het niet goed gaan?
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Kun je eens wat meer vertellen over de hond? Hoe oud is ie en is het een reu of teef, gecastreerd ja of nee? Welke info heb je?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Muk
Inderdaad, wij hadden toen wij onze herplaatser kregen geen proeftijd afgesproken. Onze verwachtingen waren ook niet hoog, als er maar een klik was. Heel naïef misschien, maar gelukkig was dat het geval.Eline* schreef:Even voor mijn eigen kader; welke eisen stel je aan de hond?
En ja hij heeft een stamboom (maar dat is meestal als je via de rasvereniging een herplaatser zoekt), al was dat voor ons niet het belangrijkste. Wij hebben de da van de vorige eigenaar gesproken en wij zijn bij die mensen thuis geweest. En een week later brachten zij de hond naar ons toe. Wel snel, maar dat kwam voor hun beter uit. Hadden wij geen bezwaar tegen, want de klik was er en het voelde goed.
Nu moet ik zeggen dat wij een volwassen, stabiele en rustige hond hebben, maar dat is niet altijd van te voren te zien of achter te komen. Vandaar de vraag van Eline, wat accepteer je en wat niet? Wij hadden alleen afgesproken dat als onze da (want daar ging hij een paar dagen later naartoe voor een algemene check) geen extreme ziekten zou opmerken (bv zware hartproblemen of zware hd). Dat had en heeft hij gelukkig niet, maar een da kan dingen vaak beter inschatten dan wij.
Van te voren hadden wij bij de rasvereniging aangegeven dat wij een oudere, lieve en stabiele hond zochten en die hebben daar prima aan meegewerkt. En wij hebben er ook geen 100-en euro's voor hoeven te betalen. Al was dat voor ons geen voorwaarde, wij zochten gewoon een hele lieve oude lobbes. En die hebben wij gevonden!
Mocht je twijfels hebben, dan zou ik het niet doen. Wij hebben, voordat wij onze huidige hond kregen, ook geïnformeerd naar een andere herplaatser. Maar de verhalen van diegene die hem herplaatste waren zo vaag dat wij daar niet in zee mee zijn gegaan. En om dit te voorkomen, hebben wij een herplaatser gezocht en gevonden via de rasvereniging. En een volgende keer zullen wij dat precies weer zo doen.
- Lieke67
- Zeer actief
Nou helaas voor ons heeft het beestje al een goede baas gevonden. Wij vissen dus achter het net
Misschien heeft het zo moeten zijn omdat ik toch ook twijfelde i.v.m. proeftijd.
Verdorie, we kijken al zo lang uit naar een leuke hond erbij... Hoop dat er snel weer eentje komt die bij ons lijkt te passen.
Eline, ik had toch al verteld wat ik van een hond verwacht? Het was trouwens een reu, maar op zich maakt dat ons niet uit, maar is misschien wel handiger bij Jonna (teefje).
Misschien heeft het zo moeten zijn omdat ik toch ook twijfelde i.v.m. proeftijd.
Verdorie, we kijken al zo lang uit naar een leuke hond erbij... Hoop dat er snel weer eentje komt die bij ons lijkt te passen.
Eline, ik had toch al verteld wat ik van een hond verwacht? Het was trouwens een reu, maar op zich maakt dat ons niet uit, maar is misschien wel handiger bij Jonna (teefje).