Afgelopen zondagochtend heeft onze Joy (Golden, wordt 14 februari 13 jaar) een aanval Geriatrisch Vestibulair Ataxie gehad. We zijn bij de DA geweest welke dit heeft vastgesteld. Voor de zekerheid heeft ze wel een injectie Prednison gekregen en omdat het trommelvlies niet te beoordelen was (viezigheid in oren) ook voor 3 weken antibiotica om een eventuele middenoorontsteking te behandelen.
Afgelopen zondag ging het herstel redelijk vlug, na een uur kon ze weer lopen en 's avonds lukte het ook redelijk om haar uit te laten met een sjaal om haar buik. Wel moesten we haar alles brengen (water, eten) en stond ze alleen op als we dat dringend van haar vroegen. Ook weer gaan liggen deed ze alleen als we erop aandrongen.
Maandag stond ze weer zelf op en ging ze weer zelf liggen. Lopen nog steeds met een sjaal om haar buik.
Dinsdag kon ze redelijk lopen zonder de sjaal, maar nog erg wankel. Ook was de nystagmus bijna weg en als ze haar kop schudt blijft ze (met moeite) staan.
Voor zover ik vanmorgen kon beoordelen staan haar ogen nu weer stil. Wel loopt ze nog steeds erg wankel en houdt ze haar koppie erg scheef.
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt en zo ja, hoe was het verloop bij jullie hond? Ik zie nog wel dagelijks een klein beetje herstel, maar het gaat zoooo langzaam.
Ondanks dat ze inmiddels weer kwispelt en enthousiast is (en vervolgens omvalt) vind ik dit geen leven voor haar.
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen zodat ik een beetje weet wat ik kan verwachten.