Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bouvierpoedel schreef:Daarom gaat het hele topic Iones.
Over grenzen.
En dat die krom zijn.
Het gaat er nog niet zozeer om dat je kittens mag doden.
Maar meer om dat dat niet toe gestaan is .
En dan wel toe staan dat een hond gedood word omdat hij kittens opgevreten heeft..
Je moet niet de boel om gaan draaien .
En denken dat ik dat goed vind ,want daar ben je in de meeste topics nogal goed in.
Nou reageer je echt heel flauw zeg!
Ik stel slechts vragen en daarop verwacht ik gewoon jouw mening! I.p.v. daarvan geef je geen inhoudelijk antwoord maar beschuldig je mij ervan dat ik de boel omdraai! Dan is er dus ook geen discussie mogelijk met jou.
Nog een poging: Dus omdat grenzen krom zijn moeten er geen grenzen worden gesteld. Of heb je een beter idee?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Waar haal jij vandaan dat mijn grensen krom zijn.?
Ja Nanna dat weet ik .
Maar er word zoveel gered en omgebogen naar leuke huishonden.
Het is niet zo dat hij geleerd is kinderen te vermoorden.
En het enigste probleem was dat hij kittens kreeg als vreten en niet dat het een gevaar voor de buurt was en andere dieren afslachte.
bouvierpoedel schreef:Waar haal jij vandaan dat mijn grensen krom zijn.?
Wie verdraait er hier nou??????
Jij zegt dat grenzen krom zijn! Ik zeg niet dat JOUW grenzen krom zijn want ik weet niet waar jouw grenzen liggen. DAarom vraag ik ook waar bij jou de grens ligt. Heel expliciet stel ik die vraag en dan nog maak jij er steeds iets anders van. Volgens mij heb jij gewoon geen antwoord!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel schreef:Waar haal jij vandaan dat mijn grensen krom zijn.?
Ja Nanna dat weet ik .
Maar er word zoveel gered en omgebogen naar leuke huishonden.
Het is niet zo dat hij geleerd is kinderen te vermoorden.
En het enigste probleem was dat hij kittens kreeg als vreten en niet dat het een gevaar voor de buurt was en andere dieren afslachte.
Is er niet eerst een gedragstest gedaan alvorens de hond te doden?
Er worden toch veel honden ingeslapen als ze niet door die test komen,ook al hebben ze geen kittens gekregen.
Het doortrekken naar... hij heeft niet geleerd om kinderen te vermoorden.Sorry,het is al erg genoeg dat een kind door een hond wordt doodgebeten.Geen hond die dat, al heeft gedaan zal daar een opleiding voor gekregen hebben hoor.
tekkel schreef:Volgens mij zijn katten nou eenmaal geen prooidieren
Voor een groot gedeelte van de honden wel
Het lijkt wel of er een aangeboren kattenhaat in veel honden zit. De mijne hebben het allemaal, Topsi voorop. En ik heb het nooit geëntameerd, integendeel.
Ik denk dat de levende kittens een soort van opwekkend middel waren die hem klaar moesten stomen voor "het èchte werk"
Ik bedoel: daarom roept het zoveel afgrijzen op, het voeren van kittens aan een hond. Ze staan dicht bij ons. We zitten er toch ook niet mee als de kat een muis vangt?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Het blijkt maar weer dat mannen altijd gelijk willen hebben ookal wordt het harde tegendeel bewezen
En Nanna, mee eens hoor, dat dit misschien nog klaarstomerij was. Beau heeft niks tegen katten en is zelfs bangig voor onze opper-roedel-kat. De andere loopt 'ie om ver maar hij zou ze niet bijten of happen. Natuurlijk wel enkele uitzonderingen, zoals wanneer ze aan zijn bot zitten enzovoort, dan blaft 'ie alleen maar als ze doorblijven gaan weet ik niet wat hij doet
Wie gaat ervan uit dat mannen altijd gelijk moeten hebben.?
Het gaat er niet om wie gelijk heeft.
Maar juist het kromme van wat voor het ene beest geld voor een ander beest totaal niet opgaat..
Als een beest niet spoord en een gevaar oplevert dan mag van mij ook de spuit erin.
Maar dat bepaal ik dan en nog een paar anderen .
Daartegen staat weer wat maatschappelijk aanvaardbaar is.
En dat is krom af en toe.
Daartegen over zet ik dan ook mijn eigen vertekende/kromme emotie en rechtvaardigheids gevoel ,net zoals bij heel wat andere mensen.
Want als het op je eigen honden aankomt word het toch wat anders dan als je moet beslissen over een andermans hond in dezelfde situatie of wat hij uitgevreten heeft.
Ja ik ging er maar vanuit dat die hond voor de rest geen overlast bezorgde ,net als Nanna ervan uit ging dat het een Pitt typje was.
Nanna schreef:
Ik denk dat ons afgrijzen wordt opgeroepen door de intentie van de eigenaar.
Als een hond door het bos rent en een konijn pakt heeft dat konijn iig een eerlijke kans gehad. Zet je die hond bij datzelfde konijn in een hok van twee vierkante meter dan heeft dat konijn geen schijn van kans. Dan is het oneerlijk.
Een poes die een muis vangt, ik zit er niet mee. Ook niet met een slang die alleen levende dieren eet.
Maar een eigenaar die een stijve krijgt omdat zijn hond weerloze kittens die geen kant op kunnen doodt, dát wekt weerzin bij mij op.
Daar zit inderdaad het verschil in ja.
Daarom mag hij komende 10 jaar geen huisdieren meer hebben.
En dan gaat hij misschien wel in die tussentijd wel mensen grijpen...... want hij moet iets.....
Hij is tenslotte gestoord.
Dat is geen Barf. wie zijn hond laat barfen, geeft immers prooidieren.
Een kat hoort niet tot een prooidier van een hond. carnivoren eten geen carnivoren. Das net zoals dat krokodillenvlees aan je hond voeren.
Een kat hoort niet tot een prooidier van een hond. carnivoren eten geen carnivoren. Das net zoals dat krokodillenvlees aan je hond voeren.
Dit was eerder een woordspeling met het gegeven en best wel grappig
iones schreef:
En dan gaat hij misschien wel in die tussentijd wel mensen grijpen...... want hij moet iets.....
Waarom zou hij mensen gaan grijpen? Dat deed hij voorheen ook niet. Hij greep ook geen dieren. Dat liet hij zijn hond voor zich opknappen
Deze man mag nog wel huisdieren hebben volgens de wet,of staat dat al ergens vermeld.
Dus al degene die levend voer geven,zijn gestoorde mensen.Dus reptielenliefhebbers,roofvogels,fretjes,enz....zelfs degene die toelaat dat zijn hond een konijn(of ander dier grijpt)
iones schreef:
Waarom zou hij mensen gaan grijpen? Dat deed hij voorheen ook niet. Hij greep ook geen dieren. Dat liet hij zijn hond voor zich opknappen
Deze man mag nog wel huisdieren hebben volgens de wet,of staat dat al ergens vermeld.
Dus al degene die levend voer geven,zijn gestoorde mensen.Dus reptielenliefhebbers,roofvogels,fretjes,enz....zelfs degene die toelaat dat zijn hond een konijn(of ander dier grijpt)
Het gaat om de intentie's van de man en die zijn hopelijk anders dan de mensen die het niet lukt hun slang dode prooi te laten eten.
Ik vind het inderdaad best gestoord als iemand de keuze heeft om een dood dier te geven en dan liever een levend dier geeft en geniet van de doodsstrijd.
Ik vind het ziekelijk om te genieten van de doodsstrijd van een ander levend wezen.
Diegene die ervan geniet om te zien hoe zijn hond een ree of konijn afslacht spoort in mijn ogen ook niet.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
Dit was eerder een woordspeling met het gegeven en best wel grappig
gotcha schreef:Een kat hoort niet tot een prooidier van een hond. carnivoren eten geen carnivoren. Das net zoals dat krokodillenvlees aan je hond voeren.
Zal ik mijn honden vertellen, ik denk dat ze het er niet mee eens zullen zijn.
nana schreef:Het gaat om de intentie's van de man en die zijn hopelijk anders dan de mensen die het niet lukt hun slang dode prooi te laten eten.
Ik vind het inderdaad best gestoord als iemand de keuze heeft om een dood dier te geven en dan liever een levend dier geeft en geniet van de doodsstrijd.
Ik vind het ziekelijk om te genieten van de doodsstrijd van een ander levend wezen.
Diegene die ervan geniet om te zien hoe zijn hond een ree of konijn afslacht spoort in mijn ogen ook niet.
Je zal jou ook geen plezier doen met een gratis trip Zuid Afrika
gotcha schreef:Een kat hoort niet tot een prooidier van een hond. carnivoren eten geen carnivoren. Das net zoals dat krokodillenvlees aan je hond voeren.
Kyra schreef:
Zal ik mijn honden vertellen, ik denk dat ze het er niet mee eens zullen zijn.
Mijn reactie
Dat hoeft ook niet
Want ik heb dit niet geschreven ...(Maart)
Nu moet ik wel zeggen dat mijn wolven niet graag vleeseters eten. Een doodgereden steenmarter maar ook een mol of spitsmuizen(insecteneters) net als een kraai willen ze niet eten. Duiven en woelmuizen wel. Een hoogzwangere teef wolfhond heeft wel eens een jonge poes gegrepen en gegeten. eops, wordt ik nu ook gearresteerd? Ik voer wel dood. Al zou het voor de wolven wel een toegevoegde waarde zijn bv levende kippen te moeten vangen. Al was het maar voor de beweging. Maar de problemen die je dan krijgt zijn het niet waard. Verder denken mensen dat dieren die we zelf eten geen stress en/of snelle dood hebben? Ik haal veel dode dieren op die ik voer aan de wolven. Dieren die voor mensen worden gefokt. Is er dan een ziek bv een konijn krijgt die gewoon een stok in zijn nek en komt in een ton. Wanneer dit in een sloot wordt gevonden komt het bij hart van Nederland. Maar we kopen wel ons vlees in de supermarkt waar het zo goedkoop is enkel omdat er massafok achter zit. En in die massa productie van vlees gaat men echt niet netjes met dieren om. Door dit goedkoop vlees te kopen stimuleer je het echter wel. Je doet heir al aan mee door het te kopen, en je kunt al beginnen met scharrelvlees te eten of geen vlees. Ik bedoel alleen wanneer er een konijn gevonden wordt wat dood geslagen is en we zien het resultaat dan moet het wel een dierenbeul zijn maar wanneer we het niet zien is het goed.
Jos