Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel of geen hond aanschaffen i.v.m werktijden
Moderator: moderatorteam
-
LiekeB
- geregistreerd lid
Wel of geen hond aanschaffen i.v.m werktijden
Hallo Allemaal,
Graag willen mijn vriend en ik jullie visie op het onderstaande:
Wij willen al een hele tijd graag een hondje, maar we weten niet of we voldoende tijd voor het hondje hebben. Ik zal onze situatie even uitleggen en vertellen waar wij denken dat een moeilijkheid kan liggen.
Mijn vriend werkt van 9 tot 5 ma tot vrij.
Zelf werk ik in de zorg, dus onregelmatig. Wat inhoudt dat ik vroege en late diensten heb. Een vroege dienst is van 6.45 tot 14.45 en een late dienst is van 14.00 tot 22.00.
In de weekenden voorzien wij geen problemen, want dan is altijd één van ons thuis, of we zijn beiden thuis.
De moeilijkheid ligt hem in de dagen ma tot en met do. Vrijdag is zelf mijn vrije dag dus ben ik altijd thuis.
Van ma tot en met do werk ik zowel vroege als late diensten. Dit houdt in dat ik van de 4 dagen 1 á 2 dagen een vroege dienst heb. Dit betekent dat ik om 6.15 vertrek van huis en mijn vriend de hond rond 6.30 uitlaat en dan ook zelf vertrekt naar zijn werk. Ik ben na mijn vroege dienst zelf om kwart over 3 weer thuis. Dit betekent dat de hond 1 a 2 keer per week 's ochtends ruim 8 uur alleen is.
De rest van de dagen heb ik een late dienst of ben ik vrij, zodat ik genoeg tijd kan besteden aan de hond.
Wat vinden jullie, is het verantwoord om een hond 1 a 2 keer per week langer dan 8 uur alleen thuis te laten, wanneer ik/wij de hond daarna stevig uitlaten? En dit natuurlijk ook doen op de dagen dat ik een late dienst heb of vrij ben?
Groeten Marcel en Lieke
Graag willen mijn vriend en ik jullie visie op het onderstaande:
Wij willen al een hele tijd graag een hondje, maar we weten niet of we voldoende tijd voor het hondje hebben. Ik zal onze situatie even uitleggen en vertellen waar wij denken dat een moeilijkheid kan liggen.
Mijn vriend werkt van 9 tot 5 ma tot vrij.
Zelf werk ik in de zorg, dus onregelmatig. Wat inhoudt dat ik vroege en late diensten heb. Een vroege dienst is van 6.45 tot 14.45 en een late dienst is van 14.00 tot 22.00.
In de weekenden voorzien wij geen problemen, want dan is altijd één van ons thuis, of we zijn beiden thuis.
De moeilijkheid ligt hem in de dagen ma tot en met do. Vrijdag is zelf mijn vrije dag dus ben ik altijd thuis.
Van ma tot en met do werk ik zowel vroege als late diensten. Dit houdt in dat ik van de 4 dagen 1 á 2 dagen een vroege dienst heb. Dit betekent dat ik om 6.15 vertrek van huis en mijn vriend de hond rond 6.30 uitlaat en dan ook zelf vertrekt naar zijn werk. Ik ben na mijn vroege dienst zelf om kwart over 3 weer thuis. Dit betekent dat de hond 1 a 2 keer per week 's ochtends ruim 8 uur alleen is.
De rest van de dagen heb ik een late dienst of ben ik vrij, zodat ik genoeg tijd kan besteden aan de hond.
Wat vinden jullie, is het verantwoord om een hond 1 a 2 keer per week langer dan 8 uur alleen thuis te laten, wanneer ik/wij de hond daarna stevig uitlaten? En dit natuurlijk ook doen op de dagen dat ik een late dienst heb of vrij ben?
Groeten Marcel en Lieke
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Wel of geen hond aanschaffen i.v.m werktijden
Het lijkt mij geen probleem. Wel is het lastig zolang de hond een pup is, omdat hij dan zijn ontlasting simpelweg niet zo lang op kan houden. Maar wellicht ga je voor een volwassen hond of heb je daar een oplossing voor (oppas, uitlaat oid).
Ik laat ze hier maximaal 8 uur alleen zonder dat ze uitgelaten worden. Moet ik langer werken (in schoolvakanties) dan laat mijn vader ze tussendoor een keer goed uit.
Nu heb ik wel de mazzel dat ik buiten schoolvakanties doorgaans pas 's middags begin met werken, zodat ze 's ochtends veel aandacht hebben en een losloopwandeling in de bossen.
Ik laat ze hier maximaal 8 uur alleen zonder dat ze uitgelaten worden. Moet ik langer werken (in schoolvakanties) dan laat mijn vader ze tussendoor een keer goed uit.
Nu heb ik wel de mazzel dat ik buiten schoolvakanties doorgaans pas 's middags begin met werken, zodat ze 's ochtends veel aandacht hebben en een losloopwandeling in de bossen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik denk dat als jij voor de dagen dat je allebei een dagdienst hebt een oplossing kan regelen dat de hond uitgelaten wordt het verder geen probleem hoeft te zijn.
Uitlaatdienst, buren, familie? Ik roep maar wat.
Ik zou wel, als er een pup zou komen, een paar weken proberen vrij te zijn. Voor een pup is het allemaal wel heftig zo lang alleen.
Al enig idee welk ras, kruising, pup of volwassen hond?
Uitlaatdienst, buren, familie? Ik roep maar wat.
Ik zou wel, als er een pup zou komen, een paar weken proberen vrij te zijn. Voor een pup is het allemaal wel heftig zo lang alleen.
Al enig idee welk ras, kruising, pup of volwassen hond?
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
tuurlijk kan dat..
zie geen problemen..
zo zitten mijn vriend en ik ook ongeveer qua werk..
als je wel voor een pup kiest... doe dat dan bv in de vakantie dat je echt 3 weken vrij bent.. (en als je slim bent neemt je vriend 1 of 2 week later vakantie) dan heb je een behoorlijke tijd om er elke dag voor de pup te zijn
zie geen problemen..
zo zitten mijn vriend en ik ook ongeveer qua werk..
als je wel voor een pup kiest... doe dat dan bv in de vakantie dat je echt 3 weken vrij bent.. (en als je slim bent neemt je vriend 1 of 2 week later vakantie) dan heb je een behoorlijke tijd om er elke dag voor de pup te zijn
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Als je voor een oplossing voor de vroege dienten wil gaan als een uitlaatservice of dagopvang, dan zie ik er geen problemen in!
Het is wel de vraag, wil je een pup of een volwassen hond? Je zit dan dus alleen met de eerste tijd, hoe ga je dat oplossen en dat zal mogelijk een puzzel zijn. Als je voor een pup zou gaan, kan dan je vriend bijv, tijdelijk al iets eerder thuis komen en jij in die periode alleen een avonddienst draaien? Ook een herplaatser zal de eerste tijd meer aandacht nodig hebben.
Het is wel de vraag, wil je een pup of een volwassen hond? Je zit dan dus alleen met de eerste tijd, hoe ga je dat oplossen en dat zal mogelijk een puzzel zijn. Als je voor een pup zou gaan, kan dan je vriend bijv, tijdelijk al iets eerder thuis komen en jij in die periode alleen een avonddienst draaien? Ook een herplaatser zal de eerste tijd meer aandacht nodig hebben.
-
LiekeB
- geregistreerd lid
Hoi,
Nou we zouden graag een labrador willen, gezien zijn karakter en speelsheid. Ik lees inderdaad steeds meer over een herplaatser, daar had ik nog niet over nagedacht dat dat ook een optie is.
Toch lijkt me dat wel een risico, je weet nooit wat voor karakter/vaardigheden het hondje met zich mee neemt. Misschien is ie erg agressief en heeft hij weinig vaardigheden en is hij ook niet leerbaar.
Heeft iemand ervaring daarmee?
Groetjes Lieke
Nou we zouden graag een labrador willen, gezien zijn karakter en speelsheid. Ik lees inderdaad steeds meer over een herplaatser, daar had ik nog niet over nagedacht dat dat ook een optie is.
Toch lijkt me dat wel een risico, je weet nooit wat voor karakter/vaardigheden het hondje met zich mee neemt. Misschien is ie erg agressief en heeft hij weinig vaardigheden en is hij ook niet leerbaar.
Groetjes Lieke
- pien29
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rr
Al eens aan een hondenopvang gedacht?
Mijn hond gaat als ik te werk ben gezellig naar de oppas,
je betaald er wel wat voor maar als je goed zoekt kan je een goude tegenkomen.
daarnaast heb je ook uitlaatservices maar die nemen geen pups mee(ben zelf niet zo,n voorstander van uitlaatservice maar dat is persoonlijk)
8 uur alleen op een dag vind ik persoonlijk veel te lang
Veel succes ,
Groetjes Pien
Mijn hond gaat als ik te werk ben gezellig naar de oppas,
je betaald er wel wat voor maar als je goed zoekt kan je een goude tegenkomen.
daarnaast heb je ook uitlaatservices maar die nemen geen pups mee(ben zelf niet zo,n voorstander van uitlaatservice maar dat is persoonlijk)
8 uur alleen op een dag vind ik persoonlijk veel te lang
Veel succes ,
Groetjes Pien

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Voor een volwassen hond hoeft dit geen probleem te zijn. Persoonlijk vind ik ruim 8 uur wel lang en zou ik voor een uitlaatservice of dagopvang kiezen voor die dagen.

- StormenRoxy
- Zeer actief
zit nooit langer als 8 uur alleen als ik het goed lees niet langer als 5 a 6 uurCarma schreef:Voor een volwassen hond hoeft dit geen probleem te zijn. Persoonlijk vind ik ruim 8 uur wel lang en zou ik voor een uitlaatservice of dagopvang kiezen voor die dagen.

-
LiekeB
- geregistreerd lid
MP is Marktplaats? Ben nog niet zo thuis is in het hondenwereldje 
- Moos
- Zeer actief
Een pup zou ik niet doen, tenzij je de eerste tijd oppas kan regelen. Een volwassen hond moet dat prima kunnen, alhoewel ik zelf 8 uur niet plassen wel wat aan de lange kant vindt. Jij of je vriend kunnen ook niet tussendoor even een half uurtje komen wandelen?
Je kan ook voor twee herplaatsers gaan die samen 'moeten' blijven, is er helemaal niemand alleen. Heb je wel meteen twee honden, dat wel
Je kan ook voor twee herplaatsers gaan die samen 'moeten' blijven, is er helemaal niemand alleen. Heb je wel meteen twee honden, dat wel

- yuki
- Zeer actief
Zelf heb ik nog nooit iets anders gehad dan een herplaatser en er komt er in de toekomst weer eentje. Zitten ook veel voordelen aan hoorLiekeB schreef:Hoi,
Groetjes Lieke
Als je een tweedekanshondje neemt via een asiel of een stichting, is er over het gedrag en karakter van de hond doorgaans al veel bekend. Mocht dit afwijken van de werkelijkheid, neemt een goed asiel of stichting de verantwoording terug.
Ik heb met mijn herplaatser (van een vrij eigenwijs ras) gewoon de curus gehoorzaamheid gedaan en gehaald. O.k. wij moesten er wat harder aan trekken dan sommige anderen, maar dat lag aan het ras (eigenzinnig) en niet aan het feit dat hij al een verleden had.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
- StormenRoxy
- Zeer actief
ohh over het hoofd gelezen..Nanna schreef:StormenRoxy schreef: zit nooit langer als 8 uur alleen als ik het goed lees niet langer als 5 a 6 uurJe moet wel lezenDit betekent dat ik om 6.15 vertrek van huis en mijn vriend de hond rond 6.30 uitlaat en dan ook zelf vertrekt naar zijn werk. Ik ben na mijn vroege dienst zelf om kwart over 3 weer thuis. Dit betekent dat de hond 1 a 2 keer per week 's ochtends ruim 8 uur alleen is.
ben net wakker he..

-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ervaring waarmee?LiekeB schreef:Hoi,
Groetjes Lieke
Tweedehands hondjes?
Het forum zit vol met ervaring met herplaatsers.
Het is heel goed mogelijk om een leuke sociale herplaatser te vinden, lang niet alle herplaatsers hebben een moeilijk verleden of een problematisch karakter.
En honden worden soms ook gewoon herplaatst omdat ze in één bepaalde situatie niet goed gedijen terwijl ze op een andere plaats prima tot hun recht komen.
Zo heb ik een leuke, sociale, leergierige jonge hond die bij iedereen die actief met een hond bezig is goed op zijn plaats zou zijn.
Behalve als je katten hebt dan is hij een doorgedraaide ramp op pootjes!
En zo kan er een goed tehuis gezocht worden voor een leuke Labrador met als enige belangrijke punt: dat hij nooit meer trap hoeft te lopen (of iets anders wat voor jullie niet belangrijk is).
Is een oudere hond nog leerbaar: ja zolang een hond niet megabejaard en seniel is kan je hem nog van alles leren (al zal je met een oude hond waarschijnlijk geen GG kampioen meer worden).
Een herplaatser zou zeker een goede optie zijn om naar te kijken.
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Ja hoor ik denk dat het kan, onze hond zit ook alleen op een dag, alleen heb ik wel 2 dagen in de week een uitlaatservice (ik ken haar persoonlijk, dus voor mij een makkelijke keus) verder is ze dan ook 2 dagen 7.5 uur alleen thuis, gaat prima en is het gewend, ik wandel daarna wel flink met dr en ik train ook nog 2 avonden in de week...
Als je voor een pup gaat, het langzaan en rustig opbouwen maar dus wel vakantie nemen, als je weer gaat werken de eerste tijd wel iemand regelen voor s'middags...anders is het voor een pup echt te lang...
Geef de hond wat lekkers waar ze mee bezig kunnen gaan zoals een kong, gevuld met lekkers, de hond doet er vaak wel ff over om hem leeg te maken en het maakt ze gelijk geestelijk moe...
Als je voor een pup gaat, het langzaan en rustig opbouwen maar dus wel vakantie nemen, als je weer gaat werken de eerste tijd wel iemand regelen voor s'middags...anders is het voor een pup echt te lang...
Geef de hond wat lekkers waar ze mee bezig kunnen gaan zoals een kong, gevuld met lekkers, de hond doet er vaak wel ff over om hem leeg te maken en het maakt ze gelijk geestelijk moe...
Groetjes Lianne
-
LiekeB
- geregistreerd lid
Nou hen net met mijn vriend gesproken aan de telefoon en we zijn er tot dusver uit dat als we een pup nemen we dan voor onze zomervakantie gaan, zodat we beiden 3 weken volle aandacht en zorg kunnen besteden aan de pup.
De eerste reactie van mijn vriend over een herplaatser: "ze gaan niet voor niets weg" daarop heb ik uitgelegd dat dit lang niet altijd te maken heeft met het karakter van de hond, maar ook vaak aan de situatie waarin de hond leefde.'
Vanmiddag zal mijn vriend jullie reacties ook lezen en dan gaan we verder in beraad!
De eerste reactie van mijn vriend over een herplaatser: "ze gaan niet voor niets weg" daarop heb ik uitgelegd dat dit lang niet altijd te maken heeft met het karakter van de hond, maar ook vaak aan de situatie waarin de hond leefde.'
Vanmiddag zal mijn vriend jullie reacties ook lezen en dan gaan we verder in beraad!
-
LiekeB
- geregistreerd lid
Wat is een kong? 
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Contacteer:
Bedenk wel dat je er na die drie weken nog lang niet bent en dat een pup zich ook niet altijd laat plannen.LiekeB schreef:Nou hen net met mijn vriend gesproken aan de telefoon en we zijn er tot dusver uit dat als we een pup nemen we dan voor onze zomervakantie gaan, zodat we beiden 3 weken volle aandacht en zorg kunnen besteden aan de pup.
Na die drie weken heb je nog wel hulp van buitenaf nodig want het is dan nog veel te vroeg om het 8 uur alleen te laten.
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Contacteer:
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Weet niet hoe het bij jullie gaat. Maar bij ons op het werk vallen er nog wel eens diensten te ruilen.
Stel dat jullie voor een pup gaan. Eerst drie weken vrij, prima, maar dan kan het hondje niet gelijk die hele dagen alleen zitten.
Misschien kun jij dan wel een paar dagdiensten ruilen tegen avonddiensten. En andere mensen inschakelen.
Wij hebben hier het voordeel dat we allebei onregelmatig werken, waarvan Leon heel veel nachtdiensten. Als ik een dag heb kan hij er even uit overdag om pup te laten plassen. Doen we nu ook nog, ze is bijna 4 maanden.
Dat gaan we wel afbouwen natuurlijk. Ik heb gelukkig niet zo heel veel dagdiensten.
Onregelmatig werken heeft toch best zijn voordelen hé.
En over herplaatster. Er zijn best leuke honden te vinden, het zal even zoeken zijn.
Ook hier ooit een herplaatser gehad, hele fijne hond aan gehad.
Stel dat jullie voor een pup gaan. Eerst drie weken vrij, prima, maar dan kan het hondje niet gelijk die hele dagen alleen zitten.
Misschien kun jij dan wel een paar dagdiensten ruilen tegen avonddiensten. En andere mensen inschakelen.
Wij hebben hier het voordeel dat we allebei onregelmatig werken, waarvan Leon heel veel nachtdiensten. Als ik een dag heb kan hij er even uit overdag om pup te laten plassen. Doen we nu ook nog, ze is bijna 4 maanden.
Dat gaan we wel afbouwen natuurlijk. Ik heb gelukkig niet zo heel veel dagdiensten.
En over herplaatster. Er zijn best leuke honden te vinden, het zal even zoeken zijn.
-
LiekeB
- geregistreerd lid
Daisy@ schreef:Weet niet hoe het bij jullie gaat. Maar bij ons op het werk vallen er nog wel eens diensten te ruilen.
Weet inderdaad hoor dat je er na 3 weken optimale aandacht er nog niet bent, maar zo'n basis voelt als een goed begin. Onregelmatig werken is idd nog zo slecht nog niet in combinatie met een hond, want in een week heb ik ook veel vrije dagen en dagen van late diensten, waarbij ik vóór mijn late dienst heel veel aandacht kan besteden aan de hond!
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Aantal honden: 1
Hoi Hoi,
Wij hebben ongeveer de zelfde situatie als jullie als ik het zo lees en zijn toch voor een pup gegaan. Maar hebben er wel voor gezorgt dat hij de eerste 8 wkn niet zo lang alleen hoefde te zijn; hebben dus ook idd vakantie gepakt mijn vriend had bewust veel overuren opgespaart die hij toen heeft opgenomen en ook niet de hele periode samen gepakt. En erna hebben we nog een hele periode dingen geregelt om die 8 uur te verkomen.
Heeft je vriend niet de optie om de hond effe gauw uit te laten in zijn pauze , want dat doet mijn vriend dus ook nu nog ongeveer 1 x in de week als we de ongeveer de zelfde werktijd hebben.
Wij hebben ongeveer de zelfde situatie als jullie als ik het zo lees en zijn toch voor een pup gegaan. Maar hebben er wel voor gezorgt dat hij de eerste 8 wkn niet zo lang alleen hoefde te zijn; hebben dus ook idd vakantie gepakt mijn vriend had bewust veel overuren opgespaart die hij toen heeft opgenomen en ook niet de hele periode samen gepakt. En erna hebben we nog een hele periode dingen geregelt om die 8 uur te verkomen.
Heeft je vriend niet de optie om de hond effe gauw uit te laten in zijn pauze , want dat doet mijn vriend dus ook nu nog ongeveer 1 x in de week als we de ongeveer de zelfde werktijd hebben.
Groetjes saskia en een poot van cato

- yuki
- Zeer actief
In "even 3 weken voor een pup uittrekken" ben je er lang niet........
Sommige rassen zijn ook niet zo snel zindelijk. Urenlang in een bench zitten is ook iets wat je niet moet willen.
Het vooroordeel van je vriend, mbt herplaatser vind ik droevig en dom. Misschien eerst wat ervaringen hier van mensen lezen, voordat je bepaalt dat ze het aan zichzelf te danken hebben
Het is namelijk meestal aan mensen te wijten, of aan omstandigheden waar het dier niets aan kan doen.
Sommige rassen zijn ook niet zo snel zindelijk. Urenlang in een bench zitten is ook iets wat je niet moet willen.
Het vooroordeel van je vriend, mbt herplaatser vind ik droevig en dom. Misschien eerst wat ervaringen hier van mensen lezen, voordat je bepaalt dat ze het aan zichzelf te danken hebben
Eventhough you're gone, we're still a team'.
Esther
Esther
-
LiekeB
- geregistreerd lid
Hoi Martijn,Martijn schreef:Ze gaan vrij vaak wel voor niets weg en dan zijn er nog een heleboel honden die weggaan om een reden die niet bij de hond maar bij de eigenaar ligt.
Of een hond problemen heeft is vrij makkelijk te bepalen. Dat is een kwestie van testen.
En van de categorie honden die inderdaad een opvoedingsprobleem heeft is er een heel groot deel dat daar in minder heropvoeding vereist dan een pup.
En ook die pups worden zeer geregeld in de problemen gebracht doro eigenaren die niet zo goed weten hoe je een pup op moet voeden. Dat is namelijk ook weer meer gedoe dan het lijkt.
Het is natuurlijk hartstikke prima om een pup te nemen als je dat wil. Maar ik zou die beslissing niet baseren op vermeende moeilijkheden bij herplaatsers of vermeend gemak bij een pup. Sommige herplaatsers zijn de makkelijkste honden die te krijgen zijn en sommige pups zullen je regelmatig met de handen in het haar laten zitten.
Als gemak trouwens de hoofdmotivatie is kun je beter geen hond nemen want het is alles behalve praktisch om een hond te hebben.
Maar wel heel leuk.
Verder zou ik persoon niet kiezen voor een moment maar voor een pup. Als hij per se voor de zomervakantie 9 weken moet zijn dan beperk je jezelf enorm in de keuzemogelijkheden. Dat zou ik zelf niet doen. Ik zou gewoon voor die twee dagen oppas voor de pup regelen en het hondje nemen uit de ouderdieren die me aanstaan.
Heb je al over een ras nagedacht?
Het is niet zo dat we graag een pup willen, omdat we denken dat dit meer gemak met zich meebrengt hoor. We vinden het gewoon leuk om zelf vanaf het begin af aan betrokken te zijn bij een hond.
En daarbij hadden we nog niet zo snel aan een herplaatser gedacht. Denk dat ede keus om een herplaatser te nemen heel waardevol kan zijn, zeker als de hond betrouwbaar, vrij jong en leerbaar is.
We willen graag een labrador nemen!
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik heb een herplaatser die al makkelijk lang alleen kon blijven. Daar heb ik haar mede op uitgezocht. Als je via een fokker of een rasvereniging aan een herplaatser komt, is eigenlijk alles van die hond al bekend: z'n karakter, of hij met kinderen of katten kan, of hij van autorijden houdt, of hij alleen kan blijven enz. Ook van asielhonden is vaak vanalles bekend.
Ik zou in jullie geval geen pup nemen. Als jullie om de beurt drie weken vrij nemen is de pup na afloop nog maar 14 weken oud en een onzindelijke baby die hooguit tien minuten alleen kan blijven, gemiddeld.
Ik zou in jullie geval geen pup nemen. Als jullie om de beurt drie weken vrij nemen is de pup na afloop nog maar 14 weken oud en een onzindelijke baby die hooguit tien minuten alleen kan blijven, gemiddeld.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Gemak en een pup zijn imo 2 dingen die totaal niet rijmen....
Juist het 1e jaar heb je aan een pup heel veel werk. Hij moet immers alles nog leren.
Toen mijn hond kwam als pup 5 maanden terug had hij een totaal ander dag/nacht ritme dan ik heb. We hebben er een week over gedaan voordat hij de nachten kon doorslapen. Overdag heeft hij tot een week of 14 toch echt wel om de 3 uur een plasje moeten doen.
Gehoorzaamheid, training... kost allemaal heel veel tijd!
Stop je die tijd erin, dan heb je na pak m beet een jaar een hele leuke fijne huisgenoot
Als ik jullie was zou ik voor een herplaatser gaan! Er zitten zat honden die nog behoorlijk jong zijn in een asiel. Heel vaak zijn dit honden die toch al een poos alleen kunnen zijn enzo
Juist het 1e jaar heb je aan een pup heel veel werk. Hij moet immers alles nog leren.
Toen mijn hond kwam als pup 5 maanden terug had hij een totaal ander dag/nacht ritme dan ik heb. We hebben er een week over gedaan voordat hij de nachten kon doorslapen. Overdag heeft hij tot een week of 14 toch echt wel om de 3 uur een plasje moeten doen.
Gehoorzaamheid, training... kost allemaal heel veel tijd!
Stop je die tijd erin, dan heb je na pak m beet een jaar een hele leuke fijne huisgenoot
Als ik jullie was zou ik voor een herplaatser gaan! Er zitten zat honden die nog behoorlijk jong zijn in een asiel. Heel vaak zijn dit honden die toch al een poos alleen kunnen zijn enzo
-
LiekeB
- geregistreerd lid
Jammer dat er op forums snel al zo gereageerd wordt op mensen die zich aan het orienteren zijn in het hebben van een hond (en daar bedoel ik inderdaad mijn vriend en mij mee).yuki schreef:In "even 3 weken voor een pup uittrekken" ben je er lang niet........
Het vooroordeel van je vriend, mbt herplaatser vind ik droevig en dom. Misschien eerst wat ervaringen hier van mensen lezen, voordat je bepaalt dat ze het aan zichzelf te danken hebbenHet is namelijk meestal aan mensen te wijten, of aan omstandigheden waar het dier niets aan kan doen.
Het is toch een feit dat wij nog niet veel weten over het aanschaffen van een hond(pup of herplaatser) en dat wij (nog) anders denken over onderwerpen dan mensen die al wel veel kennis hebben over het hebben van een hond.
Vind dat wij namelijk gedegen onderzoek doen naar of het voor ons, in het belang van de hond, verstandig is om een hond te nemen
Ik schrijf eerlijk over onze ideeen en besluitvorming om wel of niet over te gaan op aanschaf van een hond en vind het jammer dat we dan al direct aangezien worden als dom of droevig als we door gebrek aan kennis onze eerste idee bij een herplaatser uitten, terwijl we gewoon jullie feitelijke kennis willen horen in plaats van domheid of droevigheid beschuldigd te worden.
En inderdaad, ik had nog geen andere ervaringen gelezen van andere mensen ten op zichte van herplaatsers, maar wel naar jullie ervaringen gevraagd in dit onderwerp naar herplaatsers, dus sta er wel open voor!
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Hoi Lieke,
je hebt gelijk, soms wordt er een beetje te snel en direct gereageerd, sommige dingen moet je maar niet teveel over nadenken...
Ik vind het al heel erg goed dat jullie je aan het orrienteren zijn en de gedachte dat herplaatsers niet voor niets weg moesten is een logische gedachte en vooral als je er niet in thuis bent! Dus trek je er niet al teveel van aan!
Waren er maar meer mensen die op een forum gingen orrienteren en ervaringen etc. kunnen uitwisselen...
je hebt gelijk, soms wordt er een beetje te snel en direct gereageerd, sommige dingen moet je maar niet teveel over nadenken...
Ik vind het al heel erg goed dat jullie je aan het orrienteren zijn en de gedachte dat herplaatsers niet voor niets weg moesten is een logische gedachte en vooral als je er niet in thuis bent! Dus trek je er niet al teveel van aan!
Waren er maar meer mensen die op een forum gingen orrienteren en ervaringen etc. kunnen uitwisselen...
Groetjes Lianne
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
bij een herplaatser is het vaak wel duidelijk of ze het lange alleen zijn aankunnen. Wij kregen Boris als pup en al zouden we het willen, Boris zou het noooit trekken om op een dag 8 uur alleen te zijn. Misschien speelt het ras daarbij ook wel een rol hoor.
Maar kun je niet regelen dat die 1 of 2 dagen er iemand een poosje komt oppassen? of kun je je vroege diensten niet ruilen voor alleen late diensten?
Maar kun je niet regelen dat die 1 of 2 dagen er iemand een poosje komt oppassen? of kun je je vroege diensten niet ruilen voor alleen late diensten?

-
LiekeB
- geregistreerd lid
Martijn schreef:Je hoeft je niet te verdedigen, Lieke. Je doet het goed zo.
Dank jullie wel! Vind het een prettige manier van informatie opdoen!