Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trainingsdagen it takes 2

Moderator: moderatorteam

Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Re: Trainingsdagen it takes 2

Ongelezen bericht door Renske »

Zonder ervaring met G&G kun je ook prima meedoen. Je komt dan in de beginnersgroep. De groepen selecteerden ze twee jaar geleden na eerst wat te hebben laten zien in ene groep.
Zelf zou ik een B&B oid opzoeken of een trekkershut op een camping in de buurt oid, maar kamperen met je eigen tentje op het terrein vlak aan de weg kon dus ook.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

laura86 schreef:
Carma schreef:
laura86 schreef:Het lijkt me erg leuk, maar het is wel weer een hele hoop geld :ugh:

Ik ga er nog even over denken, maar als ik ga ga ik in juli.
Voor wat je krijgt vind ik het persoonlijk niet veel geld. Je wordt van 9:00 tot 21:00 bezig gehouden, je krijgt 2x ontbijt en 3x lunch en een naslagwerk :wink:

@zoek stok!: jammer dat je in mei niet kunt! Volgens mij wordt het wel vaker gedaan toch, twee honden op 1 handler in 1 weekend?
Ik vind het op zich ook niet duur, maar wel veel geld. Om het te kunnen betalen moet ik drie dagen werken, en eigenlijk moet al mijn geld naar mijn grote Australië spaarpot :Q:
Aha, ik begrijp het :ok:
Afbeelding
Carma
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Ja dat is de locatie. De eerste keer dat ik meedeed was het vier dagen. Toen was ik dag vier echt te moe om nog iets te doen. Drie dagen gaat een stuk beter :wink:
Ik vond 3 dagen ook meer dan genoeg! In mei is het dit jaar "maar" 2 dagen, dat is misschien wel wat voor de mensen die 3 dagen misschien ook al wat teveel vinden :wink:
Afbeelding
Carma
Zeer actief

marye schreef:Ik ga niet, vind het allemaal een beetje te veel worden anders :wink:
Is Caja het daar mee eens? :hmmm:
Afbeelding
Carma
Zeer actief

Snokkie schreef:Ik kreeg het ook via de mail, en ik denk er over om ook te gaan! Het lijkt me in ieder geval erg leuk! Ik moet alleen nog even kijken of het lukt met tijd en geld...

Train jij trouwens met Luka bij Zoy's?
Ja klopt! Jij ook dan?
Afbeelding
Carma
Zeer actief

blondie schreef:klinkt wel heel leuk, je kunt dus ook eraan deelnemen als geen g&g of obedience doet?
Alle honden van alle leeftijdscatogorieën en niveau's zijn welkom :wink:
Ik vind dat je erg goed op weg wordt geholpen. Ik kon thuis weer een heel stuk verder komen :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Mbt de vragen: de dag is zo ingedeeld dat je steeds een blok theorie en praktijk hebt met een of meerdere onderwerpen. Dus bijvoorbeeld een blok apporteren. Je krijgt dan via filmpjes uitleg wat de tussenstappen zijn om te komen tot het uiteindelijke resultaat. En 'live' uitleg natuurlijk waarbij je ook vragen kunt stellen. Verschillende oefeningen worden op de film voorgedaan. Je gaat vervolgens met je eigen groep op je eigen niveau aan de slag. De beginnersgroep gaat een start maken met apport vasthouden bijvoorbeeld, terwijl de wedstrijdgroep de oefening gaat perfectioneren. Dit onder leiding van een trainer. Maar je bent veel voor jezelf bezig.

Zo is de hele dag ingedeeld, van 's ochtends tot 's avonds. Tussendoor lunch en diner.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Zoek stok! schreef:Mbt de vragen: de dag is zo ingedeeld dat je steeds een blok theorie en praktijk hebt met een of meerdere onderwerpen. Dus bijvoorbeeld een blok apporteren. Je krijgt dan via filmpjes uitleg wat de tussenstappen zijn om te komen tot het uiteindelijke resultaat. En 'live' uitleg natuurlijk waarbij je ook vragen kunt stellen. Verschillende oefeningen worden op de film voorgedaan. Je gaat vervolgens met je eigen groep op je eigen niveau aan de slag. De beginnersgroep gaat een start maken met apport vasthouden bijvoorbeeld, terwijl de wedstrijdgroep de oefening gaat perfectioneren. Dit onder leiding van een trainer. Maar je bent veel voor jezelf bezig.

Zo is de hele dag ingedeeld, van 's ochtends tot 's avonds. Tussendoor lunch en diner.
Bedankt voor de uitleg :ok: Ik ga er eens goed over nadenken.
Snokkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback en Mixje

Ongelezen bericht door Snokkie »

Carma schreef:
Snokkie schreef:Ik kreeg het ook via de mail, en ik denk er over om ook te gaan! Het lijkt me in ieder geval erg leuk! Ik moet alleen nog even kijken of het lukt met tijd en geld...

Ja klopt! Jij ook dan?
Sinds dit seizoen. Op donderdagavond; volgens mij zag ik Luka vorige week dan!
Groetjes Suzanne
en Nala & Sedi
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Snokkie schreef:
Carma schreef:

Ja klopt! Jij ook dan?
Dan heb je mij ook gezien :mrgreen:
Ik was diegene zonder hond die voor het laatst was :wink:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Carma schreef:
marye schreef:Ik ga niet, vind het allemaal een beetje te veel worden anders :wink:
Is Caja het daar mee eens? :hmmm:
Caja is het nooit ergens mee eens, dus dat scheelt :pffff:
Afbeelding
Snokkie
Zeer actief

marye schreef:
Dan heb je mij ook gezien :mrgreen:
Ik was diegene zonder hond die voor het laatst was :wink:[/quote]

Haha, zo zie je nog eens iemand :mrgreen: . Jammer dat je niet meer meehelpt op de donderdag!
Groetjes Suzanne
en Nala & Sedi
Afbeelding
Carma
Zeer actief

Snokkie schreef:
Carma schreef:

Ja klopt! Jij ook dan?
Dat zou heel goed kunnen, wij trainen op de donderdag om 20:15 uur! Ik ga morgen kijken of ik jou ook zie :wink:
Afbeelding
Carma
Zeer actief

marye schreef: Ik was diegene zonder hond die voor het laatst was :wink:
Stommerd :boos:
Ik denk overigens dat Caja het met deze beslissing dan wél weer eens is :mrgreen:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Snokkie schreef: Haha, zo zie je nog eens iemand :mrgreen: . Jammer dat je niet meer meehelpt op de donderdag!
Ik heb je wel gezien iig :mrgreen:
Ik was haast onherkenbaar verkleed met mn muts op in de regen, maar toch :smile:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
marye
Zeer actief
Contacteer:

Benji&Brenda schreef:
Snokkie schreef: Haha, zo zie je nog eens iemand :mrgreen: . Jammer dat je niet meer meehelpt op de donderdag!
Ik was haast onherkenbaar verkleed met mn muts op in de regen, maar toch :smile:
Maar met die tekkel erbij ben je niet te missen hoor :mrgreen:
Afbeelding
Snokkie
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:
Haha, jij riep ook meteen 'heeee Nala!!' Niet te missen dan :lol:
Groetjes Suzanne
en Nala & Sedi
Afbeelding
Carma
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:
Volgens mij zag ik jou ook voorbij komen toen wij net gingen beginnen, maar ik besfte mij te laat dat jij dat waarschijnlijk was :oeps: . Nala is veel kleiner dan ik had verwacht :80: (als jullie het idd waren :wink: )
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

marye schreef: Maar met die tekkel erbij ben je niet te missen hoor :mrgreen:
:pffff:
Snokkie schreef: Haha, jij riep ook meteen 'heeee Nala!!' Niet te missen dan :lol:
:lol1:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Snokkie
Zeer actief

Carma schreef:
Benji&Brenda schreef:
Volgens mij zag ik jou ook voorbij komen toen wij net gingen beginnen, maar ik besfte mij te laat dat jij dat waarschijnlijk was :oeps: . Nala is veel kleiner dan ik had verwacht :80: (als jullie het idd waren :wink: )
Jup, dat waren wij! Ik liep maar snel door om jullie les niet te storen, ik was al te lang blijven hangen :engel: .
Je had zeker formaatje mechelaar verwacht? Ze wordt nog steeds aangezien voor mechelpup...
Groetjes Suzanne
en Nala & Sedi
Afbeelding
Carma
Zeer actief

Snokkie schreef: Jup, dat waren wij! Ik liep maar snel door om jullie les niet te storen, ik was al te lang blijven hangen :engel: .
Je had zeker formaatje mechelaar verwacht? Ze wordt nog steeds aangezien voor mechelpup...
Ja. zoiets had ik wel verwacht ja! :oeps:
Afbeelding
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Ik zit er ook aan te denken om me in te schrijven voor het trainingsweekend... Maar, een vraagje, hoe doe je dat tussendoor met je hond? Als je theorie krijgt bijvoorbeeld of bij het eten?
Zoek stok!
Zeer actief

*Charlotte schreef:Ik zit er ook aan te denken om me in te schrijven voor het trainingsweekend... Maar, een vraagje, hoe doe je dat tussendoor met je hond? Als je theorie krijgt bijvoorbeeld of bij het eten?
De meeste honden gaan tussendoor in een bench. Bram deed ik altijd in de auto (ik had een contructie dat het koel genoeg was).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Zoek stok! schreef:
*Charlotte schreef:Ik zit er ook aan te denken om me in te schrijven voor het trainingsweekend... Maar, een vraagje, hoe doe je dat tussendoor met je hond? Als je theorie krijgt bijvoorbeeld of bij het eten?
De meeste honden gaan tussendoor in een bench. Bram deed ik altijd in de auto (ik had een contructie dat het koel genoeg was).
Ah oke. Staan de benches dan binnen?
Zoek stok!
Zeer actief

*Charlotte schreef:
Zoek stok! schreef:
Ah oke. Staan de benches dan binnen?
Kan buiten en binnen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zoek stok! schreef:
Sita schreef:Het lijkt mij hardstikke leuk, maar heb er de hond niet voor om drie dagen zo intensief bezig te zijn met gehoorzaamheid.
Bram heeft al twee keer meegedaan. Hij deed het prima en vond het leuk. Ik bedoel maar :wink:
Als ik zie hoe uitgeput Rana is na een klein uurtje trainen denk ik dat 3 dagen wel wat erg veel gevraagd is voor haar.
Vrees dat ik het zelf ook niet zou volhouden.
De harde schijf zit al een beetje vol :oeps: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
janine
Zeer actief

Ongelezen bericht door janine »

Ik heb de envelop klaarliggen om op de post te doen..Ik moest het pinksterweekend eigenlijk werken, maar heb nog een zooi overuren dat ik maar wat geregeld heb..

Nu maar hopen dat het doorgaat..Alleen nog even kijken wat ik ga doen qua overnachten..Ik ben nogal veeleisend dat ik 's morgens wil douchen..en een beetje :slaap: :slaap: heb ik ook wel nodig......Zeker omdat ik het lange dagen vind dat je bezig bent..
Maar daar ga ik nog maar eens een nachtje over slapen..
Afbeelding
Carma
Zeer actief

janine schreef:Ik heb de envelop klaarliggen om op de post te doen..Ik moest het pinksterweekend eigenlijk werken, maar heb nog een zooi overuren dat ik maar wat geregeld heb..

Nu maar hopen dat het doorgaat..Alleen nog even kijken wat ik ga doen qua overnachten..Ik ben nogal veeleisend dat ik 's morgens wil douchen..en een beetje :slaap: :slaap: heb ik ook wel nodig......Zeker omdat ik het lange dagen vind dat je bezig bent..
Maar daar ga ik nog maar eens een nachtje over slapen..
Je kunt daar gewoon douchen hoor :wink:
Afbeelding
Carma
Zeer actief

Het was weer helemaal geweldig :cheer:

Birgitte weet je zo vreselijk goed te motiveren dat ik niet kan wachten om weer aan de slag te gaan met alles wat we geleerd hebben!
De opzet was dit keer iets anders. Er zaten een aantal trainingsblokken in waarbij jezelf kon aangeven wat je wilde trainen. Al onze "probleempunten" zijn dus naar voren gekomen, erg leuk!
We hadden een kleine maar hele gezellige groep en natuurlijk was het weer fantastisch! Ik heb mij heel erg goed vermaakt! En Luka? Die ligt momenteel nog steeds comateus te zijn :mrgreen:
Afbeelding
janine
Zeer actief

Ongelezen bericht door janine »

Carma schreef:Het was weer helemaal geweldig :cheer:

Birgitte weet je zo vreselijk goed te motiveren dat ik niet kan wachten om weer aan de slag te gaan met alles wat we geleerd hebben!
De opzet was dit keer iets anders. Er zaten een aantal trainingsblokken in waarbij jezelf kon aangeven wat je wilde trainen. Al onze "probleempunten" zijn dus naar voren gekomen, erg leuk!
We hadden een kleine maar hele gezellige groep en natuurlijk was het weer fantastisch! Ik heb mij heel erg goed vermaakt! En Luka? Die ligt momenteel nog steeds comateus te zijn :mrgreen:

Daar sluit ik me helemaal bij aan..Voor mij ging er wereld open omdat ik niet zo extreem veel ervaring heb met de clicker. En zeker niet het gebruik maken van clicker bij GG-programma. Het is echt een hele andere manier van denken die ik nog lang niet beheers.

Ik heb me verbaasd over het geduld en kennis van Birgitte..Ze had heel snel in de gaten hoe ik beste informatie oppak en door "zien" meer oppak dan met alleen verbale informatie wat je moet doen. Er zijn weinig trainers die zo makkelijk in training zo makkelijk op aansluiten.

Ik heb enorm veel geleerd en ben volgens mij ook heel veel vergeten omdat ik een beetje overspoeld werd met informatie.

Daarnaast was ik blij om te zien hoe het ging het Jeppe zich gedoreg...Maar ze heeft het
fantastisch gedaan. Ze was zo enthousiast dat ik nog wel wat moeite moet doen om haar te leren om stil te blijven liggen en even geen aandacht te krijgen...Dus we gaan dit stukje maar weer eens oefenen. En ze is nog niet moe....Ze is helemaal enthousiast als ze maar in de gaten heeft dat ik de clicker bij me heb.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”