Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jidske en haar voetzolen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Aiske
Zeer actief

Jidske en haar voetzolen

Ongelezen bericht door Aiske »

Al langere tijd (1,5 jaar) ben in aan het tobben met Jidske's voetzolen. Ze bijt ze echt helemaal open. De toplaag haalt ze van de kussens af en kan vervolgens nauwelijks lopen. In het begin kreeg ik de enne keer dit, de volgende keer dat maar niets lijkt echt te helpen. Het enige wat resultaat en verlichting geeft is acupunctuur maar ook dat helpt dan maar weer voor 2 tot 3 maanden. Helaas is echter mijn acupuncturist op vakantie....

Mijn acupuncturist heeft bij Jidske de volgende theorie: 2,5 jaar geleden heeft Jidske in glas getrapt (linksvoor) en heeft hier bijna 2 weken mee gelopen (zat aan de voorkant, evenwijdig aan het bot etc). 3 mnd later werd ze uit het niets kreupel, ik heb Jidske gelijk laten doorsturen naar een ortopetisch DA in Rotterdam. Na nog 3 maanden tobben bleek dat er nog een aantal hele kleine glasspinters rond haar tenen zaten die aardig ingekapseld zaten. Na een zware operatie en herstel liep ze weer als een zonnetje. Tot ze rechts achter aan haar poot begon te knagen. Van alles heb ik regulier geprobeerd en toen het alternatieve opgezocht... Mijn acupuncturiste zei en zegt nog steeds: dat Jidske zich zolang heeft overbelast aan 1 kant van haar lichaam dat ze dat compenseerd met haar poten kapot te bijten. En als ze haar behandeld had waren en zijn de klachten ook weg maar om de 3 maanden komen ze toch weer terug.

Zo ook afgelopen weekend, ik merkte al dat het mis begon te gaan dus de sokken, hondenschoenen ed heb ik weer te voorschijn gehaald. Echter zonder heel veel resultaat. Omdat ze nu zowel links als rechts kapot heeft gebeten kan ze nauwelijks lopen dus vanavond ben ik maar naar mijn DA gegaan en heeft ze een soort prednison gekregen en Hydrocortiderm.

Heeft iemand nog een gouden tip voor mij wat ik kan gebruiken??
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
mwillow

Re: Jidske en haar voetzolen

Ongelezen bericht door mwillow »

Loopt ze nu niet teveel door de pekel heen? Je zou dan schoentjes kunnen overwegen om te ontlasten. Kamillebadjes trekt de 'brand' eruit, werkt pijnstillend en verzacht de boel. Is bij kapotte zooltjes het uitproberen waard. Vaak helpt het redelijk tot goed.
Aiske
Zeer actief

Nanna:
Jidske doet het knagen niet in een vast patroon ook niet op vaste tijden of in een vast ritme. In december heeft ze nu de laatste keer een behandeling van acupunctuur gehad (en was het ook de laatste keer dat ze kapotte zooltjes had). Daarvoor was het ergens in augustus/september en daarvoor ergens in april. Kan je onderzoek doen naar gisten of mijten? De overige honden hebben geen last ervan.

SandraH:
Gelukkig hoeven wij niet ver te lopen om bij het uitlaat gebied te komen. Ze moeten 1 straat oversteken waar pekel gestrooid word. Thuis gaan alle honden met hun pootjes in bad en daarna droog ik ze helemaal af... Ik ga het kamille-bad eens voor haar proberen. Koop je dat bv kamilliethee en zet je dat? Of hoe maak je dat klaar?
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Aiske schreef: SandraH:
Gelukkig hoeven wij niet ver te lopen om bij het uitlaat gebied te komen. Ze moeten 1 straat oversteken waar pekel gestrooid word. Thuis gaan alle honden met hun pootjes in bad en daarna droog ik ze helemaal af... Ik ga het kamille-bad eens voor haar proberen. Koop je dat bv kamilliethee en zet je dat? Of hoe maak je dat klaar?
Gelukkig maar. Die pekel is rotzooi voor hondenpootjes.
Je kan echte badjes gedroogde kamille maken (theewater zetten, kamille erin en dat goed laten trekken en afkoelen tot handwarm) of inzwachtelen en dan etherische kamilleolie gebruiken. Aangezien je schoentjes hebt, zou de laatste mijn voorkeur hebben om dat 's avonds voor het slapen gaan te doen. Beide kamillesoorten kun je bij een natuurwinkel kopen. Dan weet je zeker dat er geen bijproducten in verwerkt zitten.
Misschien is dit handig voor je:
http://www.natuurlijkerwijs.com/kamille.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk maar of je het kan gebruiken. Uit ervaring weet ik dat het enorm goed verzacht en heelt.
Aiske
Zeer actief

Ik heb Jidske d.m.v. haren laten meten. Daar zijn een paar zaken waar we mee aan de slag gaan.
Zo mag Jidske geen rund-producten meer en zullen we op zoek moeten naar allerlei alternatieven.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Margo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Margo »

Mijn oude Friese Staby van 12 jaar heeft het ook altijd gedaan, maar niet bij meerdere poten tegelijk. Ik moet zeggen dat het nu wel weer een poos geleden is dat hij het heeft gedaan, soms deed hij het vaak achter elkaar, soms zaten er maanden tussen.
Ik heb ook diverse wegen bewandeld om er achter te komen, hoe het kwam, en waarom hij dat deed. ook al aternatief gebied, maar ben nog nooi achter de ware oorzaak gekomen.
Ik heb ook homeopathie gedaan, ook de therapie met de haren, soms dacht ik dat het hielp, maar het kwam toch steeds weer terug.

Ik weet het, je hebt niets aan mijn verhaal, alleen maar herkenning. Zou het in het ras zitten?
Groetjes van Margo
Afbeelding
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Mijn Duitse Herder teefje heeft hier lang last van gehad. Ik smeerde ook hydrocortiderm op haar pootjes. Uiteindelijk heb ik haar bloed laten onderzoeken. Hier kwam niet veel uit, alleen dat ze voor bepaalde mijten zwak allergisch was. Ik gaf haar toen een vlooienmiddel die ook tegen mijten helpt en heb een nieuwe stofzuiger gekocht met een speciaal filter tegen huismijt. Ik moet zeggen dat het toen eigenlijk zo goed als over was. Ze deed het ook niet altijd, dus het was voor mij ook moeilijk inschatten, soms dacht ik als het gras gaat groeien krijgt ze het, dus daar maar weer op letten en dan had ze het ineens weer midden in de winter.

Succes ermee, het is heel vervelend wanneer ze mank lopen omdat ze kapot gebeten voetzooltjes hebben :jank:
Aiske
Zeer actief

Margo schreef:Mijn oude Friese Staby van 12 jaar heeft het ook altijd gedaan, maar niet bij meerdere poten tegelijk. Ik moet zeggen dat het nu wel weer een poos geleden is dat hij het heeft gedaan, soms deed hij het vaak achter elkaar, soms zaten er maanden tussen.
Ik heb ook diverse wegen bewandeld om er achter te komen, hoe het kwam, en waarom hij dat deed. ook al aternatief gebied, maar ben nog nooi achter de ware oorzaak gekomen.
Ik heb ook homeopathie gedaan, ook de therapie met de haren, soms dacht ik dat het hielp, maar het kwam toch steeds weer terug.

Ik weet het, je hebt niets aan mijn verhaal, alleen maar herkenning. Zou het in het ras zitten?
Hallo Margo,
Ik heb ook al vele wegen bewandeld met mijn honden. Mijn eerste teefje had dit ook en bij haar hielpen visoliecapsules erg goed maar voordat ik daar achter was, was ik een jaar of 6 verder denk ik. Daarna heeft ze er bijna nooit meer last van gehad. Sindsdien krijgen mijn honden bij elke maaltijd visolie maar helaas breekt Jidske daar dus doorheen. Ze knauwt nu nog steeds aan haar poten dus ik moet toch weer verder kijken. Acupunctuur heeft een hele tijd gezorgd voor baat bij haar. Dan was ze er weer voor een maand of 3-4 vanaf. De tijd tussen de behandelingen word echter alleen maar korter en nu zit er nog geen 2 maanden tussen de laatste behandeling en het opnieuw kapot bijten van haar zolen.

Ik weet dat er meerdere Stabijs last hebben van deze kwaal. Helaas doen de meeste mensen er weinig mee en om het te gaan inventariseren weet ik niet. Ik kan het eens voorstellen aan de FAC maar ik denk niet dat die er iets mee gaan doen maar wie weet.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Aiske
Zeer actief

doggielover schreef:Mijn Duitse Herder teefje heeft hier lang last van gehad. Ik smeerde ook hydrocortiderm op haar pootjes. Uiteindelijk heb ik haar bloed laten onderzoeken. Hier kwam niet veel uit, alleen dat ze voor bepaalde mijten zwak allergisch was. Ik gaf haar toen een vlooienmiddel die ook tegen mijten helpt en heb een nieuwe stofzuiger gekocht met een speciaal filter tegen huismijt. Ik moet zeggen dat het toen eigenlijk zo goed als over was. Ze deed het ook niet altijd, dus het was voor mij ook moeilijk inschatten, soms dacht ik als het gras gaat groeien krijgt ze het, dus daar maar weer op letten en dan had ze het ineens weer midden in de winter.

Succes ermee, het is heel vervelend wanneer ze mank lopen omdat ze kapot gebeten voetzooltjes hebben :jank:
Hydrocortiderm maakt de huid alleen maar dunner dus als het enigzins kan probeer ik die zalf te mijden. Helaas ontkom je er niet altijd aan.
Misschien moet ik ook maar eens een uitgebreid bloedonderzoek bij haar laten doen. Je weet nooit of daar nog meer uitkomt.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”