Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben ik dan toch strafbaar?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ben ik dan toch strafbaar?

Ongelezen bericht door britty »

Smorgens vroeg laat ik de honden altijd plassen op een groenstrook die naast een autogarage ligt. Soms poepen ze ook, maar dat ruim ik altijd op. Er ligt ontzettend veel hondenpoep van andere honden. Nu kwam laatst een vrouw op me toelopen om te zeggen dat ik "in de kijker stond". De politite was al een paar keer geweest en als ze me betrapten dan zou me dat 90 euro kosten..Mijn opmerking dat ik het altijd opruim werd genegeerd..
Nu vraag ik me inderdaad af: als ik elke morgen bewust naar die groenstrook loop om mijn honden uit te laten, ben ik dan strafbaar? Ook als ik het opruim? Overigens gaan ze wat later op de morgen allebei fatsoenlijk mee uit..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
mon
Zeer actief

Re: Ben ik dan toch strafbaar?

Ongelezen bericht door mon »

ze kan je niks maken als ze de hond niet zien poepen en altijd een zakje in je jaszak als ze het zien :wink:
groetjes monique en een lik van samra en lahloub

in mijn gedachten en in mijn hart wimpie 15-8-93 - 19-6-06 layka 6-92 - 3-10-05
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Staat er ergens in de APV dat het verboden is om elders de honden uit te laten dan op de daarvoor aangegeven gebieden? Zo nee, niks aan de hand.
marly
nieuw lid
Mijn ras(sen): golden en een spanjaard
Contacteer:

Ongelezen bericht door marly »

Volgens mij mag je ze overal uitlaten mits aan de lijn, als er geen bord staat verboden voor honden.
Je bent wel ten alle tijden verplicht de poep op te ruimen.
Dus als je dat doet dan zou de politie moeten bewijzen dat je het niet opgeruimd hebt.
Sommige mensen zitten met een camera achter de gordijnen he :)
Dus als je het opruimd is er niks aan de hand.
liefs Marly en de beestenboel
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Nee, als je je honden aangelijnd hebt en je ruimt de poep op, kan ik me niet voorstellen dat je een boete kunt krijgen.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Als je kunt aantonen dat jij de rommel opruimt krijg je geen boete.
Ik heb overigens wel begrip voor die vrouw, een massa hondenpoep in je buurt is bepaald geen pretje en als hondenbezitters daar duidelijk schijt aan hebben dan moeten er vaak hardere maatregelen genomen worden.Helaas zijn dan soms ook de goedwillenden de dupe.
Ik zou zelf toch liever een ander plekje zoeken om mijn honden uit te laten :wink:
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Dat is weer zo'n vrouw die denkt dat iedereen altijd zijn hond overal laat poepen en het niet opruimt.

Ik heb ook eens gehad dat iemand met de armen in de zij stond te kijken voor het raam toen mijn hondje snuffelde. Daar krijg ik dus de hik van.
Er gebeurde helemaal niks. Als je nu ZIET dat iemand de stront laat liggen, ja dan mogen ze van mij reageren. Ik vind dat ook erg goor.

Maar iedereen over één kam scheren... :kotz:

Ze kunnen je niks maken als jij het opruimt..
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Zolang het niet verboden voor honden is en jij gewoon opruimd is er weinig aan de hand
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
manonnetje86
Actief
Mijn ras(sen): Mopshond
petit brabancon
Contacteer:

Ongelezen bericht door manonnetje86 »

AnneMarie schreef:Dat is weer zo'n vrouw die denkt dat iedereen altijd zijn hond overal laat poepen en het niet opruimt.

Ik heb ook eens gehad dat iemand met de armen in de zij stond te kijken voor het raam toen mijn hondje snuffelde. Daar krijg ik dus de hik van.
Er gebeurde helemaal niks. Als je nu ZIET dat iemand de stront laat liggen, ja dan mogen ze van mij reageren. Ik vind dat ook erg goor.

Dat is haar toch ook goed recht omdat te denken. Het hele veldje daar ligt vol hondenpoep. Dan kun je aannemen dat er heel veel mensen doen alsof ze niets zien als hun hond daar aan het poepen is. En je wordt er wel een keer goed zat van.

Hier is altijd een stoep waar sommige mensen hun hond elke keer weer laten poepen en ze ruimen het niet op. Nou als ik daar woonde zou ik echt wel op de uitkijk gaan staan en bij diegene die het niet opruimt de poep zo door de brievenbus heen douwen.
Het is jammer dat de mensen die wel opruimen er onder moeten lijden, maar dat is dan maar zo. Ik geef die vrouw groot gelijk.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Je bent alleen strafbaar als er een bord staat met verboden voor honden of bij een heterdaadje.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

Ik was een keer strafbaar, toen ik met mijn hond een paar meter over een groene strook liep, (ze poepte niet, ze plastte geeneens !) die blijkbaar tot een speelveld behoorde.

Ik was me van geen kwaad bewust, maar heb wel een boete van 70 euries gekregen. Blijkbaar mocht ik daar niet overheen lopen met aangelijnde hond. Het is me toch wat.
Ik had wel de pech dat ze blijkbaar in die week er speciaal op uit waren getrokken om mensen te bekeuren. :ugh:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

bij ons in de APV staat dat je strafbaar bent als je hond op foute plekken poept maar dat dat meteen opgeheven is als je het opruimt.

dus zou je even in je APV moeten kijken
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

manonnetje86 schreef:
AnneMarie schreef:Dat is weer zo'n vrouw die denkt dat iedereen altijd zijn hond overal laat poepen en het niet opruimt.

Dat is haar toch ook goed recht omdat te denken. Het hele veldje daar ligt vol hondenpoep. Dan kun je aannemen dat er heel veel mensen doen alsof ze niets zien als hun hond daar aan het poepen is. En je wordt er wel een keer goed zat van.

Hier is altijd een stoep waar sommige mensen hun hond elke keer weer laten poepen en ze ruimen het niet op. Nou als ik daar woonde zou ik echt wel op de uitkijk gaan staan en bij diegene die het niet opruimt de poep zo door de brievenbus heen douwen.
Het is jammer dat de mensen die wel opruimen er onder moeten lijden, maar dat is dan maar zo. Ik geef die vrouw groot gelijk.
Nou...dat ze dan op d`r qui vive is, is haar goed recht maar ik zie al voor me hoe ze met de armen over elkaar en het gezicht op onweer je aan staart, ik had laast zo`n zelfde geval dat ik al de volle laag kreeg :boos: terwijl de hond nog niet uitgepoept was, ik was al doende een zakje uit mijn jaszak te vissen maar dat valt met handschoenen aan niet mee. :19: Ik heb haar genegeert en het uiteraard gewoon opgeruimd. :tong:

In plaats van direct in de viswijfmodus te schieten is het in zo`n geval wel eens aardig als iemand gewoon even afwacht wat je doet. (en dan een dikke :ok: geeft!)
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

lilalila schreef:Ik was een keer strafbaar, toen ik met mijn hond een paar meter over een groene strook liep, (ze poepte niet, ze plastte geeneens !) die blijkbaar tot een speelveld behoorde.

Ik was me van geen kwaad bewust, maar heb wel een boete van 70 euries gekregen. Blijkbaar mocht ik daar niet overheen lopen met aangelijnde hond. Het is me toch wat.
Ik had wel de pech dat ze blijkbaar in die week er speciaal op uit waren getrokken om mensen te bekeuren. :ugh:
Zo iets heb ik ook eens meegemaakt toen ik in de binnenstad woonde. Liep ik met een aangelijnde hond - die niet plaste en niet poepte - over een geheel uitgestorven kinderspeelplaats (het regende) dat grenst aan een singel (en dat was hondenlosloopgebied) en dat mocht niet! :neenee:
Uiteindelijk kwam ik er af met een waarschuwing omdat er geen bordje 'verboden voor honden' te vinden was. Daar gingen de mannetjes nog uitgebreid naar zoeken, maar het stond er echt niet. :wink:
Ben blij dat ik tegenwoordig op een plek woon waar niet zo veel gebied 'ingericht' is en er nog wat plekken zijn honden wel gewoon mogen komen.
Afbeelding
Aingail
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Aingail »

Volgens mij is het niet strafbaar, mits je het opruimt en mits er geen bord staat.

Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt. Mijn hond laat ik ´s ochtends altijd uit op een veldje waar veel hondenpoep ligt. Volgens mij ben ik de enige die het altijd opruimt. Zo ging Shadow een keer daar zitten en ik wou het opruimen. Komt er een vrouw naar buiten gestormd met de vraag of ik mijn hond daar niet meer wilde laten uitlaten, ik stond notabene al met het zakje in mijn hand om op te ruimen. Ze bleef maar schreeuwen dat ze er zoveel last van had. Ach ja, je blijft altijd van die mensen houden denk ik. Het maakt dan niets meer uit wat je zegt.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik heb het, al weer een poosje terug, aan een agent gevraagd toen we aan de praat raakten. In Kaatsheuvel is het zo dat je je hond NERGENS mag laten poepen (en plassen trouwens.....) waar niet expliciet staat dat dat WEL mag. Ook niet "in de struiken" en op groenstroken.
Maar, als een agent ziet dat je het opruimt zal hij doorgaans niet beboeten, maar hij MAG dat formeel wel.

Speelterreintjes zijn idd verboden voor honden hoe dan ook; er lopen mag ook niet.

Behalve daar waar staat aangegeven dat honden los mogen moeten ze altijd vast.

Maar, dat zal dus van plaats tot plaats verschillen.

Doorgaans kijken mensen blij als ik zakjes uit mijn zak pak, dus ik denk 'het zal wel goed zijn'... ;-)

Suzanne
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

Suzanne123 schreef:Ik heb het, al weer een poosje terug, aan een agent gevraagd toen we aan de praat raakten. In Kaatsheuvel is het zo dat je je hond NERGENS mag laten poepen (en plassen trouwens.....) waar niet expliciet staat dat dat WEL mag. Ook niet "in de struiken" en op groenstroken.
Maar, als een agent ziet dat je het opruimt zal hij doorgaans niet beboeten, maar hij MAG dat formeel wel.

Speelterreintjes zijn idd verboden voor honden hoe dan ook; er lopen mag ook niet.

Behalve daar waar staat aangegeven dat honden los mogen moeten ze altijd vast.

Maar, dat zal dus van plaats tot plaats verschillen.

Doorgaans kijken mensen blij als ik zakjes uit mijn zak pak, dus ik denk 'het zal wel goed zijn'... ;-)

Suzanne
hier is het zo dat ze los mogen tenzij anders is aangegeven.
opruimplicht hebben we hier ook niet tenzij anders aangegeven.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Van de site http://www.venlo.nl" onclick="window.open(this.href);return false; :

Regels

In Venlo gelden verschillende regels voor honden. Zo moet iedere hond binnen de bebouwde kom aangelijnd zijn en moet hondenpoep opgeruimd worden door de eigenaar van de hond (buiten de hondenpaden). Zakjes kunnen, goed dichtgebonden, in een afvalbak (of in de eigen restafvalcontainer) worden gegooid. Als poep niet opgeruimd wordt, dan is de hondenbezitter in overtreding.

Vanaf 1 januari 2010 is het ook verboden om met een hond in een speeltuin of op een speelterrein te komen. Dit besluit is genomen, omdat veel mensen en kinderen bang zijn voor honden. Juist op speelterreinen moeten kinderen veilig kunnen spelen. Daarnaast speelt het verminderen van de overlast door hondenpoep op speelterreinen een belangrijke rol bij dit besluit.

Er wordt streng gehandhaafd op deze regels. Controles vinden bijna dagelijks plaats, vooral bij probleemlocaties en op tijdstippen dat veel honden worden uitgelaten. Op het verkeerd uitlaten van een hond en het laten loslopen van een hond op plekken waar dit niet mag, staan aanzienlijke boetes.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

manonnetje86 schreef:

Dat je er goed ziek van word, als er altijd bij jou voor de deur hondenpoep ligt, kan ik me levendig voorstelen, dat word ikzelf nl. ook. Maar je moet wel even kijken, wanneer je iemand aanschiet. Ikzelf heb het meegemaakt, dat ik giga uitgekafferd werd, terwijl ik met het zakje stront in m'n handen stond. :scratch:
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

massam schreef:bij ons in de APV staat dat je strafbaar bent als je hond op foute plekken poept maar dat dat meteen opgeheven is als je het opruimt.

Dan moet ik dus bij de politie gaan informeren?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

britty schreef:
massam schreef:bij ons in de APV staat dat je strafbaar bent als je hond op foute plekken poept maar dat dat meteen opgeheven is als je het opruimt.

Dan moet ik dus bij de politie gaan informeren?
http://www.venlo.nl/wonen_milieu/venlo- ... spx#regels" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.venlo.nl/wonen_milieu/venlo- ... 0Venlo.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Weliswaar niet de APV, maar wel de regels in Venlo.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 22 feb 2010 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Lijkt me ook dat als je het opruimt, dat je niet bekeurd wordt. Maar ik snap die vrouw ook wel, hoor. Ik weet niet of jij in jouw buurt enkel afhankelijk bent van die groenstrook naast het huis van die vrouw. Dan kan ik me nog enigszins voorstellen dat je daar gebruik van maakt. Hier hebben we echt zeeën van ruimte en nog vinden eigenaren het doodnormaal om gebruik te maken van het gemeentestuk dat aan onze voortuin grenst. Die mogen van mij gelijk op een flinke boete getrakteerd worden.
essieonline
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Bullmastiff en Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door essieonline »

Als je inderdaad kunt aantonen dat je een zakje bij je hebt...en er geen drollen worden geproduceerd wanneer er politie erop staat te kijken dan is er niks aan de hand.
Overigens is hondenstront voor een grasveld het beste compost wat er is, dus wat zeuren ze nou :tongue: !!!
Afbeelding

Een natte lebber en heel veel pootjes van Bentley ;)
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Mag je niet met een aangelijnde hond over een speelveldje lopen :80: omdat kinderen bang kunnen zijn voor honden.
Honden horen bij de maatschappij en als kinderen daar dusdanig bang voor zijn hoe doen ze dat op straat dan?
Of worden honden straks ook in straten waar veel bange kinderen/mensen wonen verboden?

Snap dat hondenpoep heel veel overlast veroorzaakt...maar mensen moeten zich eens realiseren dat het poepen geen overlast veroorzaakt maar het NIET opruimen van de poep. Het is toch te gek voor woorden dat als je hond ergens poept waar het niet mag en je het opruimt dat je toch strafbaar bent :devil:
Hondenpoep is en stokpaardje voor zeurkonten geworden en het lijkt wel iets normaals te zijn om al tegen iemand te lopen zeiken voordat er al iets is gebeurt.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Zolang je het opruimt is er niets aan de hand toch :ok:
nana schreef:Mag je niet met een aangelijnde hond over een speelveldje lopen :80: omdat kinderen bang kunnen zijn voor honden.
Honden horen bij de maatschappij en als kinderen daar dusdanig bang voor zijn hoe doen ze dat op straat dan?
Of worden honden straks ook in straten waar veel bange kinderen/mensen wonen verboden?
.
Tuurlijk horen honden bij de maatschappij. En in diezelfde maatschappij zijn nou eenmaal mensen en kinderen die bang zijn voor het 1 of het ander. Al boeit het mijzelf niet zo heel veel, kan ik me wel voorstellen dat er een verbod is die maakt dat jij met je hond niet ip kinderspeelveldjes hebt te komen.

Er zijn idd kinderen die bang zijn voor honden, en je mag dan al ouder zijnde best wel verwachten dat je ze in een speeltuin waar mijn inziens idd geen honden horen ze vrij kunnen spelen zonder ineens in janken uit te barsten omdat iemand het nodig vindt zijn/haar hond mee te nemen. Op straat nemen die ouders hoogstwaarschijnlijk andere maatregelen (uit de weg gaan, omlopen etc) Dat is in een speeltuin/speelveldje wel heel erg moeilijk waar inderen vrij rond moeten kunnen spelen zonder bang te zijn of wat.

Dus dat je zegt dat honden straks verboden worden in straten waar veel bange kinderen wonen is mijn inziens een beetje overtrokken en niet realistisch :wink:
nana schreef:Snap dat hondenpoep heel veel overlast veroorzaakt...maar mensen moeten zich eens realiseren dat het poepen geen overlast veroorzaakt maar het NIET opruimen van de poep. Het is toch te gek voor woorden dat als je hond ergens poept waar het niet mag en je het opruimt dat je toch strafbaar bent :devil:
Hondenpoep is en stokpaardje voor zeurkonten geworden en het lijkt wel iets normaals te zijn om al tegen iemand te lopen zeiken voordat er al iets is gebeurt.
Maar t is en blijft hondenpoep waar mensen last van hebben. En of dat nou komt doordat de eigenaren dat niet opruimen doet er toch niet toe. Mensen hebben last van de hondenstront zo simpel is het. Tis dat het me tot nog toe nog niet gebeurt is hoor, maar op het moment dat ik iemand echt op “heterdaad’ betrap dat iemand zijn/haar hond voor ons paadje laat schijten en zo wegloopt zou ik echt wel mijn muil opentrekken. Dat heeft niets te maken met dat ik een “zeurkont” ben maar alles dat je het gewoon zat wordt als je inloop en je kleed weer eens helemaal onder de stront zit, of je auto omdat je ff niet goed uitgekeken hebt of als je kinderen niet goed uitgekeken hebben en alles lekker mee naar binnen hebben genomen. :boos:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Volgens mij was het verboden voor honden om op speelveldjes te poepen en dat is dus nu geworden Verboden voor honden of ze poepen of niet en de reden is nu niet alleen de poep maar ook omdat sommige kinderen bang zijn voor honden. Wat is dan de volgende stap? In sommige binnensteden is men honden gaan weren ivm poepoverlast en nu wordt er ook bij vermeld dat kinderen die met hun ouders winkelen ook wel kunnen schrikken van mensen die met hun hond in het centrum lopen te wandelen en dat dit ook een reden is om honden te verbieden. Kan me dus ook wel voorstellen dat men straks bepaalde stukken in het bos gaat verbieden voor honden omdat mensen in het weekend er willen wandelen die bang zijn voor honden of aangelijnde honden mogen ook niet meer in het park bijvoorbeeld???

Kan me voorstellen dat mensen last hebben van hondenpoep maar daarom hoef je niet iedereen die met een hond loopt aan te vallen zonder dat je ziet dat iemand iets laat liggen. Iemand die met een ijsco loopt ga je toch ook niet aanvallen omdat hij misschien de wikkel niet in de prullebak gooit? Ga ook niet bij voorbaat tegen kinderen zeiken die met chips op staat lopen.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

nana schreef:Volgens mij was het verboden voor honden om op speelveldjes te poepen en dat is dus nu geworden Verboden voor honden of ze poepen of niet en de reden is nu niet alleen de poep maar ook omdat sommige kinderen bang zijn voor honden. Wat is dan de volgende stap? In sommige binnensteden is men honden gaan weren ivm poepoverlast en nu wordt er ook bij vermeld dat kinderen die met hun ouders winkelen ook wel kunnen schrikken van mensen die met hun hond in het centrum lopen te wandelen en dat dit ook een reden is om honden te verbieden. Kan me dus ook wel voorstellen dat men straks bepaalde stukken in het bos gaat verbieden voor honden omdat mensen in het weekend er willen wandelen die bang zijn voor honden of aangelijnde honden mogen ook niet meer in het park bijvoorbeeld???
Ik snap wel wat je bedoelt, en denk ook echt niet dat je het moet zien als “wat is de volgende stap”

Hier mogen al jaren geen honden in het centrum meer lopen, en ik kan me daar idd ook wel iets bij voorstellen. Genoeg mensen die de stront van de honden op ruimen, maar jammer genoeg nog meer mensen die dat niet doen en die dergelijke dingen dus verpesten voor hen die wel hun shit opruimen.

nana schreef:Kan me voorstellen dat mensen last hebben van hondenpoep maar daarom hoef je niet iedereen die met een hond loopt aan te vallen zonder dat je ziet dat iemand iets laat liggen. Iemand die met een ijsco loopt ga je toch ook niet aanvallen omdat hij misschien de wikkel niet in de prullebak gooit? Ga ook niet bij voorbaat tegen kinderen zeiken die met chips op staat lopen.
Daar heb je gelijk in. Ik val ook zelf niet iemand aan. Zou iemand er wel goed op aanspreken als ik zie dat iemand zijn/haar hond recht voor mijn deur zou laten schijten en die daarna vervolgens weer vrolijk verder loopt. Maar ja, zoals gezegd heb ik nog nooit iemand “op heterdaad betrapt” :wink:

Kinderen die ik op straat iets weg zie gooien wijs ik wel altijd naar de kliko bak. Er staan er hier meer dan genoeg, dus ze hoeven hun lege zak helemaal niet op de grond te gooien. Even de arm uitstrekken is bij wijze van spreke meer dan genoeg :ok: Als ik thuis kom en ik zie kinderen (of dat die van mij daar nou bij zijn of niet) met een zak chips zitten zeg ik ook onder het lopen naar de deur vaak genoeg ff “gooien jullie het zo wel in de kliko jongens”. Niks mis mee hoor. Ligt er denk ik ook maar net aan hoe je iets vraagt/zegt.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

Bij ons is het trouwens zo dat je op het uitlaatveld niet hoeft op te ruimen maar op het losloopveld wel. Verder mag de hond peopen waar ie wil als je het maar opruimd. Het gaat er tenslotte om dat anderen er last van hebben en als het weg is is er niets om zoch aan te storen.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

nana schreef:Mag je niet met een aangelijnde hond over een speelveldje lopen :80: omdat kinderen bang kunnen zijn voor honden.

Snap dat hondenpoep heel veel overlast veroorzaakt...maar mensen moeten zich eens realiseren dat het poepen geen overlast veroorzaakt maar het NIET opruimen van de poep. Het is toch te gek voor woorden dat als je hond ergens poept waar het niet mag en je het opruimt dat je toch strafbaar bent :devil:
Helemaal met je eens. Het is toch behoorlijk belachelijk dat je wordt aangesproken over het feit dat je me een brave kort aangelijnde niet poepende, niet piesende hond op een koude hersftdag (het regende ook nog) even snel over een stuk speelterrein loopt. Waar ook nog eens geen kind aanwezig was...
Overigens gaven de stadswachten in kwestie wel toe dat er verbodsbordjes moesten staan voor dat ze over mochten gaan tot bekeuren. Maar misschien is dat inmiddels veranderd. Ik spreek over iets van 5 jaar geleden.
Afbeelding
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

Vlak bij mijn huis is ook een sportveld waar wel verbodbordjes staan, want je ziet toch steeds mensen erover lopen met hun honden en spelen en waarschijnlijk ook plassen en poepen. Ik vind idd dat ze wel bordjes moeten plaatsen en anders mag je daar gewoon lopen met je hond, poep zul je dan op moeten ruimen uiteraard.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”