Ik gok zo maar dat het kitten er het minste besef van heeft.
Al vind ik het ook een gruwelijk idee

Moderator: moderatorteam
Als de kitten ineens doodgebeten wordt misschien wel,maar dat zal niet zo zijn vrees ik.*Ellen* schreef:Ik vraag me af welk dier meer pijn en angst heeft bij het opgejaagd en gedood worden: een jonge levende rat/muis, of een pas geboren kitten ?
Ik gok zo maar dat het kitten er het minste besef van heeft.
Al vind ik het ook een gruwelijk idee
nanna jij bent er wel van overtuigd dat het een pitbull is heNanna schreef:renee-uk schreef:ach ja en dan het opgejaagde konijntje dat door een loslopende jacht of windhond gevangen en verscheurd wordt, laten we dat vooral niet vergeten![]()
Verwar jij nu niet jachtdrift met ingetrainde agressie jegens andere dieren?
Van mij mag iedere Greyhound hier om de hoek komen wonen, gezellig zelfs. De Pitbull die is getraind om te killen mag van mij 100 km. verderop gaan zitten. Dankuwel.
Als ik van plan ben een hond te nemen om hem te trainen dieren aan te vallen, kittens op te eten en dat soort dingen, dan doe ik Beau weg. Zie jij al een Golden/Beagle/Labrador/Poedel/Chi/York/enzovoort kittens eten en zo getraint te worden? Dan neem ik echt wel een Pitbull/Rottweiler/enzovoort. Ja, sorry hoor, maar 't is gewoon zopammetje schreef: nanna jij bent er wel van overtuigd dat het een pitbull is he
het kunnen zoveel rassen zijn
die je hier op kunt trainen
maar ja de pit heeft de naam he
dus die zal het wel zijn
want iedere mongool die zoiets met dieren doet kan alleen maar een een pitje hebben
Een beagle komt bij elke jachtpartij veelvuldig voor hoor,kijk maar naar de vossenjacht enz......;Hilde schreef:Als ik van plan ben een hond te nemen om hem te trainen dieren aan te vallen, kittens op te eten en dat soort dingen, dan doe ik Beau weg. Zie jij al een Golden/Beagle/Labrador/Poedel/Chi/York/enzovoort kittens eten en zo getraint te worden? Dan neem ik echt wel een Pitbull/Rottweiler/enzovoort. Ja, sorry hoor, maar 't is gewoon zopammetje schreef: nanna jij bent er wel van overtuigd dat het een pitbull is he
dus die zal het wel zijn
want iedere mongool die zoiets met dieren doet kan alleen maar een een pitje hebben
en warom zou het dan niet een jachthond kunnen zijnNanna schreef:Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat het een pitbull is. Ik schat wel dat het iets dergelijks is. Is dat zo raar?pammetje schreef: nanna jij bent er wel van overtuigd dat het een pitbull is he
dus die zal het wel zijn
Als iemand mij zegt dat ie middels lamping op konijnen jaagt ga ik er ook ogenblikkelijk van uit dat dat niet om een St. Bernard zal gaan![]()
Wat is dubbele moraal?bouvierpoedel schreef:Nee ben een beetje blond .![]()
Zeg toch tegen jou ook niet dat je het gras tussen je tanden vandaan moet halen.![]()
Er worden ook duizenden honden getraint om mensen aan te vallen in de IPO of KNVP.
Die gaan ook niet allemaal kindjes grijpen.
Er is die hond een kunstje geleerd net als er nog meer honden gefrustreert zijn en gewoon binnen hun beperking kunnen functioneren.
Lopen ook angstbijters rond.
Als je een plaatje plakt als niet toelaatbaar om kittens te voeren .
Vind ik dat je dat ook door moet voeren naar de hond toe.
Wat eigenlijk is het een dubbele moraal.
In principe maakt het natuurlijk niet uit of de vos, de buizerd of een loslopende hond het doet. Voor het konijn althans.renee-uk schreef:ach ja en dan het opgejaagde konijntje dat door een loslopende jacht of windhond gevangen en verscheurd wordt, laten we dat vooral niet vergeten
Klopt. Het is de eigenaar die niet deugt. Niet de hond.gotcha schreef:ik vind het zowiezo erg dat een hond om wat voor reden ook eender welk prooi mag doden,terwijl de eigenaar erop toeziet.
er is overigens wel een nuance verschil.renee-uk schreef:ik erger me meer aan de verschillen die gemaakt worden: een slang die een muis/ rat/ konijn krijgt, doodt en opeet is een afgrijselijk beest maar een hond die een muis/ rat/ konijn vangt, doodt en opeet leeft naar zn natuurlijke driften.
Sorry hoor, maar in mijn ogen is daar geen verschil tussen.
En nee, ik zal mijn honden noch mijn slangen kittens voeren, maar dat wil niet zeggen dat ze dat zelf niet zouden doen als ze genoeg honger hadden en ze te pakken zouden kunnen krijgen.
het gebeurd hier ook genoeg dat kittens aan slangen worden gevoerdrenee-uk schreef:ik erger me meer aan de verschillen die gemaakt worden: een slang die een muis/ rat/ konijn krijgt, doodt en opeet is een afgrijselijk beest maar een hond die een muis/ rat/ konijn vangt, doodt en opeet leeft naar zn natuurlijke driften.
En nee, ik zal mijn honden noch mijn slangen kittens voeren, maar dat wil niet zeggen dat ze dat zelf niet zouden doen als ze genoeg honger hadden en ze te pakken zouden kunnen krijgen.
Ik begrijp niet wat je hier wil zeggen, kun je dat misschien even uitleggen voordat ik een hele verkeerde reactie geef?iones schreef:er is overigens wel een nuance verschil.renee-uk schreef:ik erger me meer aan de verschillen die gemaakt worden: een slang die een muis/ rat/ konijn krijgt, doodt en opeet is een afgrijselijk beest maar een hond die een muis/ rat/ konijn vangt, doodt en opeet leeft naar zn natuurlijke driften.
Het is het fanatisme dat een hond aanwendt wanneer hij iets opjaagt en bijt of verscheurt. Daar zitten wel verschillen in hoor.
Daar kunnen die slangen noch ik iets aan doen natuurlijk, ik doe het niet en ik wil ook niet dat mijn honden katten opjagen......of konijnenpammetje schreef:het gebeurd hier ook genoeg dat kittens aan slangen worden gevoerdrenee-uk schreef:ik erger me meer aan de verschillen die gemaakt worden: een slang die een muis/ rat/ konijn krijgt, doodt en opeet is een afgrijselijk beest maar een hond die een muis/ rat/ konijn vangt, doodt en opeet leeft naar zn natuurlijke driften.
er wordt niet voor niks gewaarschuwd om ze niet gratis op marktplaats te zetten
of rond te hangen gratis af te halen
nee ik zeg ook niet dat jij of je slangen er iets aan kunnen doenrenee-uk schreef:Daar kunnen die slangen noch ik iets aan doen natuurlijk, ik doe het niet en ik wil ook niet dat mijn honden katten opjagen......of konijnenpammetje schreef:het gebeurd hier ook genoeg dat kittens aan slangen worden gevoerdrenee-uk schreef:ik erger me meer aan de verschillen die gemaakt worden: een slang die een muis/ rat/ konijn krijgt, doodt en opeet is een afgrijselijk beest maar een hond die een muis/ rat/ konijn vangt, doodt en opeet leeft naar zn natuurlijke driften.
er wordt niet voor niks gewaarschuwd om ze niet gratis op marktplaats te zetten
of rond te hangen gratis af te halen
daar heb ik ook geen idee van, denk trouwens dat dat ook niet te controleren valtpammetje schreef: nee ik zeg ook niet dat jij of je slangen er iets aan kunnen doen
maar het gebeurd gewoon veel
ook in nederland
en ik weet niet hoe strafbaar dat eigenlijk is
voor je gevoel is het verschrikkelijk
maar waar ligt de grens in het wetsysteem
mag je wel levende muizen geven enzo, mag je dan ook kittens geven?
ik weet niet hoe dat in nederland geregeld is
als je hier kittens wilt neerhangen bij de dierenwinkelrenee-uk schreef:daar heb ik ook geen idee van, denk trouwens dat dat ook niet te controleren valtpammetje schreef: nee ik zeg ook niet dat jij of je slangen er iets aan kunnen doen
maar het gebeurd gewoon veel
ook in nederland
en ik weet niet hoe strafbaar dat eigenlijk is
voor je gevoel is het verschrikkelijk
maar waar ligt de grens in het wetsysteem
mag je wel levende muizen geven enzo, mag je dan ook kittens geven?
ik weet niet hoe dat in nederland geregeld is
Je haalt gewoon wat kittens van markplaats en daar doe je dan mee wat je wilt.
Ik moet er niet aan denken trouwens en het is ook voor het eerst dat ik dit hoor, waarmee ik niet wil zeggen dat het niet gebeurt hoor, ik heb er alleen nog nooit van gehoord.
Er is een verschil tussen een keer opjagen en eens bijten waar agressie verder geen rol speelt, of aanvallen en verscheuren waarbij agressie wel een rol speelt.renee-uk schreef: Ik begrijp niet wat je hier wil zeggen, kun je dat misschien even uitleggen voordat ik een hele verkeerde reactie geef?
Een hond die een konijn opjaagt en doodmaakt zal dat konijn ook op willen eten.iones schreef:Er is een verschil tussen een keer opjagen en eens bijten waar agressie verder geen rol speelt, of aanvallen en verscheuren waarbij agressie wel een rol speelt.renee-uk schreef: Ik begrijp niet wat je hier wil zeggen, kun je dat misschien even uitleggen voordat ik een hele verkeerde reactie geef?
Het eerste is instinct en het tweede is fanatisme wat heel moeilijk in banen te leiden is. En dan zit er nog veel tussen in. Dat is wat ik bedoel.
Klopt, maar is het een ras dat kittens eet? Volgens mij eet het niks, maar zoekt het alleengotcha schreef:
Een beagle komt bij elke jachtpartij veelvuldig voor hoor,kijk maar naar de vossenjacht enz......;
Juist en ik denk dat daar het verschil in zit. Ik denk dat deze hond is afgemaakt omdat dit laatste gold. Instinct en agressie zijn toch immers 2 totaal verschillende dingen.renee-uk schreef: Een hond die een konijn opjaagt en doodmaakt zal dat konijn ook op willen eten.
Dat is geen agressie dat is gewoon natuurlijk gedrag.
Zo gauw het gaat om doodmaken om het doodmaken en er dan verder niks mee doen wordt het anders, dat ben ik met je eens.
het verschil tussen jou en de slager is dat lg. goede faciliteiten en de behendigheid en kennis in huis heeft om de koe humaan te slachten. Maar het gaat ook niet alleen over de diervriendelijkheid hoor. Wat ook meespeelt zijn regels die wettelijk op zijn gelegd t.a.v. hygiene. Daarnaast heeft een slager denk ik ook de kennis in huis om bepaald vlees af te keuren omdat het niet geschikt is voor consumptie.bouvierpoedel schreef:Kittens door je hond dood laten maken kan niet.
Maar een hond dood maken die kittens vreet mag wel.
Als diezelfde hond de buurt ratten vrij hield was er niemend over gevallen.
En waren zelf blij geweest.
Gaat die zelfde hond mee op een drijfjacht was dat ook allemaal prima.
Geen rechter die zich daar aan zou storen
Net zoals ik vlees van de slager koop die dat dood voor mij.
Wat schijnt heel gewoon is.
Schiet ik morgen mijn eigen koe een kogel door de kop om te slachten.
Dan staat de politie op de stoep en ben ik een dierenbeul.
Zou die zelfde slager morgen een hond slachten dan staat gelijk de ME aan de deur.
Als ik een levende muis of rat aan mijn slang voer dan mag dat niet ,want dat is zielig.
Maak ik hem eerst dood of een ander doet dat voor mij dan is dat wel goed.
Gooi ik een kat of cavia in het hok van de slang dan is dat in ene vele malen erger dan die levende muis of rat.
Terwijl die slang die beesten ook zou grijpen uit zijn eigen als hij los kroop.
Maar dat is niet geoorloofd.
Maar als wij het voor hem doen wel.
Durven wij niet of vinden wij dat zielig , dan betalen wij er gewoon voor om het te laten doden .
.
Dat is toch wel heel krom en dubbel in ons denken.
Dus eigenlijk betalen wij graag om ons eigen nette gevoel van wat mag en niet mag in stand te houden.