Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenbrokken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Cootje1963

Re: Hondenbrokken

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Rosita Compagner schreef:Ja, dat vind je al een poosje Cootje1963. Misschien moeten we voor jou weer eens een polletje houden?
Nou als jij die behoefte voelt dan zou ik zeggen DOEN! :smile:
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Cootje1963 schreef:Voor mijn gevoel is de hype van het vlees voeren alweer een beetje aan het inzakken.Er worden steeds meer topics over brokken geopend en daar word ook steeds normaler op gereageerd ipv vlees aan te prijzen.Ook lees ik steeds meer ook op andere forums reakties van mensen die eerst barf of kvv voerde en nu weer terug gaan naar brokken.En dat terwijl ze eerder zeer fanatiek iedereen aan het overtuigen waren van vlees voeren ze nu weer brokken.Het maakt mij niet uit wat mensen hun hond voeren,zolang ze hem maar te eten geven.Er gaan per minuut ik weet niet hoeveel mensen dood door gebrek aan voedsel,en wij zitten elkaar gek te maken over voer voor de hond. :(
Die indruk heb ik toch niet...en ik heb toch al heel wat fora doorlopen...ook buitenlandse lists. Het is geen hype, de meeste eigenaren zijn overtuigd rauw voerders en weten dat als ze terug gaan naar brok, dat het hun honden geen goed zal doen. Mezelf inclusief, nooit zou ik terug op een dierenartsvoeder overstappen. Er zijn immers betere alternatieven. Als ik kijk naar de leden op mijn forum vanaf het begin tot nu op dit moment, dan zijn het eigenaren van zieke honden op zware medicatie die hun honden flink zagen opknappen na de omschakeling op zelf samenstellen. Een gezonde verse prak voor je hond kan het verschil maken tussen een doseringsafbouw predtroep of een te hoge dosering op brok, het verder afbreken van de weerstand van je hond of het redelijk opgebouwd te krijgen door een degelijke rauwe voeding te verstrekken. Je zou er als eigenaar van een zieke hond maar van afhankelijk zijn. Ik lees hier met kotstekens bekrachtigde aversies tegen antibrokreacties of zowieso een aversie dat vers voerders geen rauwe voedingsadvies in brokkentopics moeten geven. Persoonlijk vind ik zulke gedachtengangen een gevaar voor de gezondheid van die betreffende hond. Niet alle honden zijn om te schakelen, het is maar een fractie van het overgrote deel dat er wel flink van opknapt.
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Max en shadow krijgen hier Hill´s natures best
dit hebben ze al van af pup en doen het hier super op!

Bikkel krijgt Prins procare standaard, dit is een geperste brok en die kan hij het makkelijkst eten met zn gekke gebitje :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hier is het hoofdvoer vers, met af en toe een handje brokken en wanneer het zo uit komt een blik.
Denk dat aan dat rijtje ook nog wel wat kvv toegevoegd zal worden. Verandering van spijs doet eten.
Op alleen brok doet ze het niet goed (als pup was ze ontzettend mager en altijd aan de dunne); maar af en toe een beetje gaat prima.

Mij maakt het niet uit wat voor soort voer mensen voeren; vind wel als je dieren hebt dat je die een fatsoenlijke kwaliteit voer moet voorzetten...
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb niet de behoefte mensen over te halen vers te gaan voeren, zie echter wel hoe goed mijn honden het er op doen, dus voor mij is de keus niet moeilijk.
Als me er naar gevraagd wordt zal ik dat ook zeker ter sprake brengen.

Ik vind alleen wel dat de heftige reacties tegen vers erg in de buurt komen van de heftige reacties tegen brok en die reacties lijken me geen van beiden erg verstandig.
Geen vers gaan voeren omdat wat mensen wat doorgeslagen zijn in hun manier van promoten vind ik net zo dom als wel vers te gaan voeren alleen omdat iemand anders het zegt.
Verdiep je er wat in en kies dan wat jou het beste lijkt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Ben het met je eens! ik veroordeel ook niemand, omdat ze vers voeren. Iedereen moet doen wat ze het beste vinden.
Yvontjee
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russel

Ongelezen bericht door Yvontjee »

Onze pup krijgt brokjes.
Ik wist eigenlijk niet dat je ook vers kan voeren?
Heb dat nooit gezien bij iemand in mijn omgeving die een hond had. Wil er wel eens over gaan lezen eigenlijk.
Afbeelding

Milo :)
martineD
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 2 Spaanse dames: Lety en Neiva
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door martineD »

Mijn honden krijgen brokken van Orijen en daar doen ze het super op. Mijn Jack Russel krijgt met veel soorten voer jeuk en last van zijn maag en darmen, met Orijen gelukkig niet. Ze hebben een tijdje kvv gehad, maar daar werd de russel erg mager op.
Mijn andere hond kan overal tegen (voor zover ik weet), maar ik vind het teveel gedoe om haar ander voer te geven. Op dit moment krijgt ze half Orijen half RC, omdat ik een zak RC heb gehad van iemand waarvan de hond is overleden. Dus dat mag zij opmaken, weggooien is zonde. Daarna krijgt ze gewoon weer alleen Orijen.
Russel kan niet tegen RC.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik sluit me aan bij de stelling dat je je hond goed eten moet geven en dat je je in verschillende vormen van voer moet verdiepen voor je een beslissing neemt wat je je hond voorzet. En dat elke hond anders reageert op brok of op vers.
Ik geef vers omdat dit voor mijn Lyndie beter is. Zij had op verschillende soorten brok continue ontzettende uitbraken van hot spots.
Nadat ik ben overgegaan op kvv (min of meer in wanhoop omdat ze daardoor ook constant aan de ontstekingsremmers/ab/prednison/cortisonen zat) is dat met 80% verminderd. Nu heeft ze een paar keer per jaar een plekje maar ik heb tenminste nu een hond die niet over haar hele lichaam bedekt is met etterende wonden en compleet gek is van de jeuk en de pijn.
De anderen heb ik ook direct overgezet op kvv en die vonden het heerlijk en het was voor mij makkelijker om allemaal hetzelfde voer te geven.
Qua vacht/gezondheid maakte het voor hen niet uit. Zij deden het op brok net zo goed als op kvv. Wel handig is dat ze allemaal minder ontlasting hebben (scheelt mij opruimen :mrgreen: ).
Daar komt bij dat ze beter op gewicht blijven met kvv dan met brokken.

Maar als je weloverwogen het BESTE voer voor JOUW hond geeft, dan is het toch goed?
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

S@ndr@ schreef:
Paulala schreef:
omafia schreef:Bowie bleef aan de diaree toen ik kvv gaf, nu heeft hij speciale brokken voor zijn darmen en heeft eigenlijk sinddien geen diaree meer gehad, en eet ook geen troep meer buiten
Dat is heel mooi dat het nu zo goed gaat!
Er zijn honden die slecht reageren op kvv.
Wil niet zeggen dat ze helemaal geen rauw verdragen hoor, kan best dat bepaalde bestanddelen voor problemen zorgen.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dan toch brokken gaat geven waar het wel goed mee gaat.
Zelf zou ik een eliminatiedieet starten, maar dat komt omdat ik nogal gedreven ben als ik ergens achter sta.
Plus dat ik altijd alles tot op de bodem uitgezocht wil hebben.
En daar zat nu net de zere plek van TS denk ik, op een gegeven moment overtuig je niet meer, maar ben je fanatiek en drammerig aan het overkomen,
ik heb het ook jaren over de versvlees maffia gehad, en niet omdat ik tegen vers ben, Want Van Gils groeit gewoon op op vlees en doet het super, maar Baco en DuCain doen/deden het beter met het hoofd bestandeel brokken en dat moest ik alle keren tot in den treure uitleggen.
dan groeit de irritatie :19:
Dat kan ik me eerlijk gezegd wel voorstellen. Voor mij is het het belangrijkste dat de hond het er goed op doet, maar je moet ook reeel zijn en dingen als financiën ed meenemen. Als mensen mij vragen welke brokken ik voer, leg ik uit waarom ik dat niet doe en wat dan wel. En als ze er meer over willen weten, prima, willen ze het niet, ook goed.

Maar om nou het voeren van brokken als mishandeling oid te zien, gaat me veel te ver.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Onze honden krijgen Bento Kronen Nutritional Balance (zie http://www.versele-laga.com/NUTRI/Nutri ... 552&pro=-1" onclick="window.open(this.href);return false; ) met een plak Duck enkelvoudig (pens of kip) er tussen gemengd, verdeeld over 2 maaltijden.

Vroeger heb ik nog FarmFood gegeven, maar na een aantal maanden kregen ze last van oprispingen.
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Max en Shadow nog steeds Hill's Natures Best

Bikkel Prins procare standaard en 1x per week een mix van brok en kvv (anders slobbert hij het te snel op en kotst die het uit)

Pulchra Prins procare pup, strax standaard net als Bikkel en 1x in de week kvv (smuldier ofzo)
Afbeelding
Baco
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford

Ongelezen bericht door Baco »

Mijn vorige honden kregen altijd brok, maar hadden dan ook heel vaak diaree en ze hadden een doffe vacht :ugh: (na vergelijking met onze Baco). Baco krijgt al sinds de fokker Cavom en versvlees en ik ben verder gegaan met het vers en de brok als beloning/snoepje. Ik zie nu een mooi glanzende vacht en een hond die pas een keer diaree heeft gehad (had mijn schoonmaaksopje te pakken gehad :pffff: ). Baco doet het gewoon beter op vers, maar een ander kan het beter doen op brokken. Dat is ieder zijn keus. :wink:
Groetjes van Baco en Diesel
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Rosita Compagner schreef:zijn er eigenlijk honden die pertinent geen brokken lusten? Omdat iedereen ze toch wel graag brokken geeft 'in verband met de vakantie'?
Molly eet geen vers (moet ze niet :oeps: ), en ze eet geen brok...nou ja...alleen als het dan heel erg nodig moet.

Hier krijgen ze Pedigree omdat we geen ruimte hebben voor 3 honden op vers (ruimte in de vriezer bedoel ik dan), dat het enige is dat Molly een klein beetje eet, en kvv hier vrij lastig te verkrijgen is.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Shadow krijgt afwisselend brokken van het huismerk AVEVE (hetzelfde als bij jullie Boerenbond) en Selection Croc van Royal Canin
Darko, Guapa en Zena krijgen sinds een maand of 2 (denk ik) Lotgeringen KVV
Guapa krijgt op de moment brok bij, maar dat is omdat ze op een gegeven moment geen KVV meer wilde :19:
Afbeelding
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

zijn er eigenlijk honden die pertinent geen brokken lusten? Omdat iedereen ze toch wel graag brokken geeft 'in verband met de vakantie'?
Ja, hier 2 die brok eens niet herkennen als "eetbaar", namelijk Chic en Dappie. Die zijn vanaf geboorte op vers.
Met vakantie vers geven geeft zelfs bij ons met 7 honden geen problemen, dus zelfs daarom krijgen ze geen brok. Dus niet iedereen doet graag brok geven ivm het vakantie. :pffff:
Bij de andere honden als ze mogen kiezen gaan ze voor vers, alleen Pika zou wel brok boven vis kiezen. Dat eet zij dus echt niet, geen een soort. Ja, pizza met tonijn, dat wil ze wel. :mrgreen:
mamalou
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cairnterriër Yuna, geborenop 16-05-2010

Ongelezen bericht door mamalou »

Hallo,
Ik moet mijn profiel nog aanpassen, met fotootje van onze cairn terriër Yuna, wel zo leuk.
Wij hebben Yuna sinds 18 juli, ze was 9 weken toen wij haar kregen.
De brokjes die ze kreeg waren van Royal Canin. Aanvankelijk at ze redelijk, maar sinds een tijdje eet ze ze niet echt enthousiast. Haar ontlasting ook niet je van het. Gelig en wisselend zalfachtig of droog. Gelezen in het boekje van Prins voer, dat een hondedrol gewoon stevig en donkerbruin moet zijn. Overal aan het navragen en speuren op fora, en overal krijg je toch wel verschillende info. Dierenwinkel zegt RC, Eukanuba de beste brokken. Overal gelezen dat er amper vlees, maar des te meer zooi in zit, dus wat minder enthousiast hierover. Een proefverpakking Euka gekregen, en dacht dat ze dat wat lekkerder vond. Haar ontlasting ook een stuk beter, goed donker en vast te pakken met een zakje, want met RC geen pretje die zacht hopen op te pakken.....
Hoor en lees veel goede berichten over Farmfood. Daar info van gekregen met proefzakje. Ook vers vlees Energique gehaald en dat vindt ze helemaal lekker. De brokjes van FF vindt ze prima, en nu ben ik sinds 3 dagen die aan het voeren en geef er 2 plakjes Energique bij. Haar ontlasting is prima, en niet meer 4-5 keer per dag.
Gelezen dat je FF omdat het een geperste brok is prima kunt combineren, ze raden dat ook aan, met KVV van hun merk, maar er zijn er ook velen die bvd Carnibest of Prins diepvries erbij voeren.
Ga in ieder geval nog even bij onze dierenwinkel neuzen wat zij voor diepvries hebben, vind die plakken die je zelf in porties kunt maken, toch wel erg praktisch hoor.
Iemand ervaring met Prins geperste brokken. FF is niet hier bij de dierenwinkel te krijgen, die vond Prins ook een prima geperste brok.
Vinden jullie geperste brokken echt beter dan de ge....(weet woord niet meer). Liggen wel beter op de maag schijnt het.
Ik lees jullie adviezen wel weer.
Afbeelding
Yuna Miley, 16-05-2010
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Honden zijn afhankelijk van de baas, ze verdienen dus liefde en een goede verzorging :D Wat dat inhoud is voor iedereen anders :tongue: Wie de wijsheid in pacht denkt te hebben is in mijn ogen juist star en onwetend :pffff: Conclusies uit onderzoeken spreken elkaar altijd tegen of ze geven nu een "helder" beeld en over een paar jaar weer een ander beeld.....
Je zult dus een keuze moeten maken waar jij en je hond goed bij voelen :ok:

Ik geef mijn honden brokken ( dog lovers gold) en kvv ( rodi of smuldier)
Afbeelding
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Hier ook dog lovers gold brokken en kvv. s'ochtends brokken en s'avonds vers. Rodi, smuldier, carnibest en soms verse sardientjes, een haring en als ik bij appie kippen in de aanbieding zie koop ik die, net zoals gehakt en rundvlees. Dus eigenlijk van alles wat. Maar ze krijgen ook weleens een dag alleen maar brokken.....
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Mijn hond eet al zeven jaar lang brokken van de Welkoop, Kenner, en soms een ander huismerk van een andere winkel.
Ze zou mijn vingers er nog bij op willen eten.............nooit de behoefte gevoeld om enorme bedragen aan een "topmerk" uit te geven. Als het medisch noodzakelijk is zou het een ander verhaal worden natuurlijk.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”