Ik heb een vraagje
Maar nu had hij de eerste twee dagen diarree, dat ging over, maar hij had steeds een zieke indruk, dus heb hem getempt, maar dat was ook prima, 38,7. Ben vrijdag naar de dierenarts geweest heb nu antibiotica gehad voor zijn uitslag en zijn darmen. Dit is Cefaseptin. De uitslag zit rond zijn geslachtsdelen, ze hebben dit onderzocht en het was een bacterie en er zat niks anders op, geen parasieten e.d.
Nu heeft hij het hele weekend gebraakt nadat hij had gegeten. Hij at het ook wel weer op daarna (bah). Dus ik vandaag gebelt naar de dierenarts, de assistent zei dat ik dan maar weer langs moest komen. Dus ik heb de bijsluiter even goed doorgelezen, en braken kan van deze medicijnen. Dus adviseren ze om eerst zijn pil te geven en vlak daarna zijn eten. Dus ik heb terug gebelt, en gezegd dat het kan doordat hij die pillen slikt, dat dat een bijwerking is. Dus nu moet ik eerst dit proberen, dus eerst zijn pil, en vlak daarna zijn eten.
Dit heb ik nu net gedaan, hij had geen zin in zijn brokken dus heb een sneetje brood in stukjes gedaan en zijn brokken erbij, en nu heeft hij alles op. Alles zit er ook nogsteeds in, en hij is nu ook aan het spelen. Dus voor zover gaat t goed
Maar waar ik met ook zorgen om maak, is dat hij al twee keer in 6 maanden rond de 5 kilo is afgevallen. Nu is dat niet zo raar, in het begin had hij veel last van diarree, en nu natuurlijk geen honger, en braken. Maar hij is nu alweer 5/6 kilo afgevallen, erg veel in een week, een kilo per dag nu zo ongeveer.
Ik denk zelf aan een voedselallergie. Maar wilde weten of er mensen zijn die dit ook met hun hondje hebben gehad, of iets meer weten van een voedselallergie?
Alle adviezen en suggesties zijn welkom.
Groetjes Jody