gotcha schreef:@iones
Als ik het goed begrijp zouden enkel nog honden gekweekt,verkocht mogen worden die allen volgens een perfecte(soms dierenmishandeling) raslijn gefokt zijn.Met een beperking aan nesten.
Wat doe je dan met honden die uit hetzefde nestje geboren zijn die niet aan je eisen voldoen?
Denk je echt dat alle fokteven,dekreu bij hun kwekers blijven?
Zelfs een pup die eerst als optimaal wordt aangehouden door een fokker die later toch niet zo goed presteerd op shows wordt niet verder gebruikt voor de fok,ook de dekreu's mag je niet vergeten.
Wat ga je dan doen met alle andere honden die maar iets mankeren,die hebben ook recht op een warm nest.En daar ben je het mee eens.
De inbrenging van de mens bij dieren hun voortplanting heeft al meer kwaad gedaan dan goed voor de gezondheid.Zelfs bij de zogenaamde raskwaliteiten.Is enkel voor het oog van de mens of ten dienste ervan.
Off topic,
Moest dat nu echt die scheldwoorden.
@Topic-opener
Wat was je vraag nu weer

Scheldwoorden zijn niet minder erg dan valse verwijten/beschuldigingen die ongefundeerd blijken te zijn als er een beetje goed gelezen wordt.
Wat betreft je bovenstaande regel, "een perfecte(soms dierenmishandeling) raslijn gefokt", ik geloof dat je hiermee bedoelt dat er rassen op een dusdanige manier gefokt worden dat hun welzijn aangetast wordt zoals te korte ademhalingssystemen, oogproblemen, schedelproblemen etc. Ik hoef jou denk ik niet uit te leggen hoe ik hierover denk. Dat weet je waarschijnlijk zo ook wel.
Want fokken van dieren zou gericht moeten zijn op gezondheid en goed karakter. Deze eigenschappen zijn allebei van belang voor het dier. Pups die geboren worden en niet aan je eisen voldoen, tjsa, in wat voor mate? Niet om tentoonstellingen mee rond te gaan, of met gebreken?
Ik denk dat serieuze fokkers daar wel een oplossing voor weten. Door de pups misschien zonder papieren te verkopen zodat hun naam als fokker er niet bij staat. Er schijnen ook fokkers te zijn die zulke pups om zeep helpen. Walgelijk.
Ik weet niet of alle dekreuen en fokteven bij hun eigenaar blijven maar ik voor mij is het logisch van wel. Maar ik weet dat er fokkers izjn die er altijd op gericht zijn dat hun dieren goed terecht komen en er ook op staan dat een door hen gefokte hond terugkomt als hij later niet meer gewenst is.
Ik denk dat je een goede fokkker al aardig kunt herkennen als hij het welzijn van zijn dieren (ouderdieren maar ook hun nakomelingen) hoog in het vaandel heeft staan. Maar hoe kun je de mensen die zich mooier voordoen dan ze zijn onderscheiden van degenen die echt integer zijn?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen