Ik heb zelf altijd reuen gehad en nu nog , maar nooit geen problemen gehad.
Dus ik vraag me echt af wat het probleem is
Gr,Zonta
Moderator: moderatorteam
Nee hoeft inderdaad niet, maar ik zou daar zelf wel voor kiezen (zou het bij verschillende geslachten trouwens ook doen).Nanna schreef:Hoeft ook niet eens. Ik heb mijn Wim herplaatst bij zijn twee broers. Een nestbroer en eentje die een jaar ouder is. Gaat perfect.samantha! schreef:Ik denk ook dat het vaak rasafhankelijk is en dat het verschil in leeftijd ook belangrijk is.
Soms moet een mens ook gewoon geluk hebben én inzicht in de betreffende honden.
Ik vraag me inderdaad ook af wanneer dat verschil in leeftijd echt belangrijk wordt. Saar en Vera hadden ook prima even oud kunnen zijn, Saar wil toch never nooit de leider zijn. Vera overigens ook niet in het bijzonder, maar ja, als je het op een presenteerblaadje aangereikt krijgt is ze de beroerdste nietNanna schreef:Hoeft ook niet eens. Ik heb mijn Wim herplaatst bij zijn twee broers. Een nestbroer en eentje die een jaar ouder is. Gaat perfect.samantha! schreef:Ik denk ook dat het vaak rasafhankelijk is en dat het verschil in leeftijd ook belangrijk is.
Soms moet een mens ook gewoon geluk hebben én inzicht in de betreffende honden.

Ja, zo gaat het hier ook ongeveer. Alleen Saar is altijd erg bezig met "oh grote leider", dus daarom is Vera de baas. Maar dat is niet omdat ze een punt maken naar elkaar ofzo, gebeurt eigenlijk nooit. Maar meer omdat Saar zo graag achter een andere hond aanhobbeltsamantha! schreef:Max en Macho hadden volgens mij ook prima even oud kunnen zijn.
Ik zou ook niet weten wie hier nou de ranghoogste is.
Ieder heeft zijn eigen dingen maar ik kan nou niet zeggen wie er nou uiteindelijk de baas is, en daar zijn ze zelf ook totaal niet mee bezig volgens mij.

Haha ja zo is dat hier ook.Moos schreef:Ja, zo gaat het hier ook ongeveer. Alleen Saar is altijd erg bezig met "oh grote leider", dus daarom is Vera de baas. Maar dat is niet omdat ze een punt maken naar elkaar ofzo, gebeurt eigenlijk nooit. Maar meer omdat Saar zo graag achter een andere hond aanhobbeltsamantha! schreef:Max en Macho hadden volgens mij ook prima even oud kunnen zijn.
Ik zou ook niet weten wie hier nou de ranghoogste is.
Ieder heeft zijn eigen dingen maar ik kan nou niet zeggen wie er nou uiteindelijk de baas is, en daar zijn ze zelf ook totaal niet mee bezig volgens mij.

Heb je ze altijd bij elkaar?makkie schreef:hier 4 reuen van het ras staffordshire bull terrier
nog steeds geen problemen

ben ik het wel mee eens...DebbieZ schreef:Ik denk dat gewoon altijd alles meetelt: geslacht, ras, karakter, verleden (hondervaringen van de hond) en baas (houding van en ervaring). Niets van dat rijtje is allesbepalend en niets is onbelangrijk.

ladybird schreef:Hier meerdere reuen en teven bij elkaar. In principe knokt er maar 1 en dat is onze killermops Olijfje.Ze pikt wel altijd een teef uit. Helaas voor haar gaan de teven niet op haar gedrag in en negeren ze haar voornamelijk als ze weer op oorlogspad is. Alleen Favo knokt mee, maar die vind vechten leuk
![]()
![]()
![]()
(althans als ze zelf het slachtoffer niet is van Olijfje) Het is dat Olijfje een klein formaatje hond is, die ook geen schade aan de andere honden toe brengt op dergelijke momenten, had ze een groter formaat gehad, dan hadden we toch wel een probleem gehad.

Klopt, het is het totale plaatjeDebbieZ schreef:Ik denk dat gewoon altijd alles meetelt: geslacht, ras, karakter, verleden (hondervaringen van de hond) en baas (houding van en ervaring). Niets van dat rijtje is allesbepalend en niets is onbelangrijk.
Zo bedoel ik het ook niet.Ma-Rianne schreef:ladybird schreef:Hier meerdere reuen en teven bij elkaar. In principe knokt er maar 1 en dat is onze killermops Olijfje.Ze pikt wel altijd een teef uit. Helaas voor haar gaan de teven niet op haar gedrag in en negeren ze haar voornamelijk als ze weer op oorlogspad is. Alleen Favo knokt mee, maar die vind vechten leuk
![]()
![]()
![]()
(althans als ze zelf het slachtoffer niet is van Olijfje) Het is dat Olijfje een klein formaatje hond is, die ook geen schade aan de andere honden toe brengt op dergelijke momenten, had ze een groter formaat gehad, dan hadden we toch wel een probleem gehad.
Mijn stabij heeft geen oog voor grootte. Hij zal een hond die hem niet aanstaat ontlopen, maar als ze beginnen bijt hij wel van zich af: En dan maakt hij geen onderscheid meer tussen een Ridgeback of een Yorkshire.
Het Yorkie heb ik maar gered, de Ridgeback leek me niet zo kwetsbaar. Lijkt me toch niet onverstandig om kleine hondjes dat aanvallen af te leren, voor het geval dat ze zoiets als mijn Rokus tegen het lijf lopen...

Dat geloof ik niet zo.iones schreef:Ik heb wel gezien dat de combinatie van reuen bij elkaar vaker problemen vertoont (ook naar andere honden toe) dan met teven.
Nee, hij is dan ook een stabijMa-Rianne schreef:Mijn stabij heeft geen oog voor grootte. Hij zal een hond die hem niet aanstaat ontlopen, maar als ze beginnen bijt hij wel van zich af: En dan maakt hij geen onderscheid meer tussen een Ridgeback of een Yorkshire.