Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje erbij. Update pagina 19.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Hondje erbij

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Eline* schreef:Verder snap ik niet helemaal waarom de bazen van de pei ineens oud zijn, want ze krijgen als ik het allemaal nog snap wel een kind en ze werken? :denken:
Ik mag dus hopen dat het geen bejaarden zijn.
Ik begreep dat de mensen die een pei herplaatst hebben vanwege een zwangerschap mensen uit de buurt waren en dus niet deze mensen?

Deze hond is volgens mij herplaatst omdat de bazen geen tijd hadden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Eline* schreef:Het is vind ik jammer geweest dat ze niet van te voren advies had ingewonnen, mogelijk had ze dan anders besloten na het gegrom bij de eerste ontmoeting.
Verder vind ik wel dat er erg hard wordt geoordeeld. Ik verbaas me ook over sommige uitspraken. Alsof de pei de rekening maar moet betalen en je die dus maar even aan de deurknop vastbindt of naar het asiel brengt. :80:
Verder snap ik niet helemaal waarom de bazen van de pei ineens oud zijn, want ze krijgen als ik het allemaal nog snap wel een kind en ze werken? :denken:
Ik heb verderop uitgelegd dat dat iets is waar ik mee zou dreigen. Ik denk namelijk zo dat het volgende probleem wordt dat die mensen maandag niet op komen dagen. Dreigen en doen zijn twee verschillende dingen. Maar hoewel de pei mij ook aan het hart gaat, heb ik momenteel meer meelij met Beike.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Eline* schreef:Het is vind ik jammer geweest dat ze niet van te voren advies had ingewonnen, mogelijk had ze dan anders besloten na het gegrom bij de eerste ontmoeting.
Verder vind ik wel dat er erg hard wordt geoordeeld. Ik verbaas me ook over sommige uitspraken. Alsof de pei de rekening maar moet betalen en je die dus maar even aan de deurknop vastbindt of naar het asiel brengt. :80:
Verder snap ik niet helemaal waarom de bazen van de pei ineens oud zijn, want ze krijgen als ik het allemaal nog snap wel een kind en ze werken? :denken:
Op het sharpeiforum wisten we al de hele week dat dit hondje eraan kwam. Ik denk ook dat je de eerste ontmoeting heel eerlijk (voor jezelf maar zeker voor beiden honden moet zijn)
Heb me zelf ook aan bepaalde uitspraken meer dan gestoord en gelukkig ook een aantal niet gelezen :ok:

De bazen zijn niet oud volgens mij, krijgen echter ook geen kind (hier werd een opmerking van Anneke over een oppas pei van haar verward met deze bazen van Beauty) Ze werken namelijk te veel begreep ik en daardoor onvoldoende tijd voor de hond.

Er werd ook nogal makkelijk verondersteld dat de mensen hem helemaal niet meer terugnamen, dat ze Anneke er mee lieten zitten. Dat risico heb je zeker bij kopen via MP (alleen daarom zou ik mijn herplaatser er niet vandaan halen) In feite kon hij vanavond al terug, alleen konden ze hem dan niet ophalen (waren op visite in Amsterdam) maar mocht hij best gebracht worden. :ok:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Tjemig wat een ontwikkeling.

Anneke als je beter van te voren nadenkt over de dieren die je in huis neemt, dan voorkom je dit soort situaties. Je hebt net 2 ratten in huis gehaald en toen Nicky en nu Beauty. Dieren in huis halen is leuk, maar de dieren die er zijn verdienen ook je aandacht. Je klinkt voor mij als iemand die in staat is een heleboel dieren in huis te halen (want ja, dan "red" je ze), terwijl je de gevolgen niet in kan zien. Die mensen heb ik heel vaak in het asiel meegemaakt. Op een gegeven moment loopt het uit de hand en dan moeten ineens alle dieren weg. Je kan niet alle dieren redden en dat moet je ook niet willen. Geniet van wat je hebt (Beike!) en zorg dat die een schitterend leven krijgt. En doe vooral nooit meer zoiets doms als dit.

Oja, en probeer een oppas voor de komende dagen te vinden voor Beike (je had al oppasadressen, dus dit moet niet zo moeilijk zijn). Dit is beter dan de honden continu uit elkaar te halen.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

het kan ook nog een misplaatste interpretatie zijn. Ik ben zelf niet zo snel onder de indruk van honden die wat lopen te grommen/blaffen en ook nog wel durven te happen. Er is een verschil in wat een gevecht is en wat vooral haantjes gedrag is bij reuen.
Als je dat verschil niet zo goed kunt maken, zul je of hulp moeten inschakelen van iemand die daarbij kan helpen (honden gedrag interpreteren bedoel ik dan), of je moet er niet mee verder gaan. Een onzekere baas is iets wat niet alle honden even goed trekken.

Ik wil de situatie ook niet bagataliseren overigens, ik ben er immers niet bij geweest, maar van paniek reakties is nog nooit iets of iemand beter geworden.

Ik hoop wel met heel mijn hart dat de Pei een goed tehuis gaat vinden, want zijn oude baasjes hebben klaarblijkelijk geen tijd voor hem.
:pop:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Muk schreef:Tjemig wat een ontwikkeling.

Anneke als je beter van te voren nadenkt over de dieren die je in huis neemt, dan voorkom je dit soort situaties. Je hebt net 2 ratten in huis gehaald en toen Nicky en nu Beauty. Dieren in huis halen is leuk, maar de dieren die er zijn verdienen ook je aandacht. Je klinkt voor mij als iemand die in staat is een heleboel dieren in huis te halen (want ja, dan "red" je ze), terwijl je de gevolgen niet in kan zien. Die mensen heb ik heel vaak in het asiel meegemaakt. Op een gegeven moment loopt het uit de hand en dan moeten ineens alle dieren weg. Je kan niet alle dieren redden en dat moet je ook niet willen. Geniet van wat je hebt (Beike!) en zorg dat die een schitterend leven krijgt. En doe vooral nooit meer zoiets doms als dit.

Oja, en probeer een oppas voor de komende dagen te vinden voor Beike (je had al oppasadressen, dus dit moet niet zo moeilijk zijn). Dit is beter dan de honden continu uit elkaar te halen.
Laten we niet overdrijven, ik vindt 2 honden nu niet bijzonder veel. En ratten, tja, die kunnen natuurlijk met een stuk minder aandacht door het leven.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

*Evie* schreef:Gos, ik lees dit nu pas!

Ik woon een paar straten verderop en had de hond zo op kunnen halen en terug kunnen brengen vanmiddag/vanavond
als je echt zo omhoog zat ermee.
Mochten de mensen niet thuis zijn geweest en het echt niet eerder kan dan maardag,
heb ik ook wel een grote bench van 1.20 die ik zo langs had kunnen brengen.

Ik heb je nummer niet anders had ik hem nu nog kunnen brengen..

Morgen gaan we tegen de middag weg, ik kijk dan nog wel even of ik een pm heb of je de bench nodig hebt,
zo ja brengen we die even bij je langs!

iig komende uren heel veel succes, hoop dat je de nacht door komt.
Dat zal wel niet aangezien ze zelf geen internet heeft.
Laten we hopen dat ze voor die tijd nog een bakkie gaat doen bij moeders en je berichtje ziet :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Mijn god, wat een toestand. Maar het is toch ook weer niet zo ontzettend moeilijk om die twee honden gescheiden te houden? De een in de kamer en de andere in de hal b.v en dan iets voor de deur desnoods. Je blijft erbij, dus dan kan er toch niet veel gebeuren? Anders Beike aanlijnen en bij je houden. Of inderdaad Beike even naar een logeer adres.

Ik hoop dat het allemaal goed af gaat lopen. Heel erg sneu voor beide honden. Die zijn weer een negatieve ervaring rijker...

edit* ik vind het trouwens super dat er mensen van dit forum willen helpen :ok: Maar kom op Anneke, even de tanden op elkaar. Dit moet toch de doen zijn. Als je hem in huis hebt gehaald moet je ook de verantwoording nemen. Het is toch (nog) niet compleet oorlog tussen Beauty en Beike? Apart houden dus tot Beauty weer naar naar zijn vorige baasjs kan.
Succes en sterkte!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Jammer dat het is misgegaan.
We zijn er allemaal niet bij geweest dus weten helemaal niet hoe of wat er gebeurd is. Zelf ben ik niet zo snel onder de indruk en wellicht is Anneke dat wel. Voorlopig is er nog geen druppeltje bloed gezien.
Ik blijf de reacties echt overdreven vinden: over naar het asiel brengen, aan de deur knopen, NU in de trein stappen, naar een pension etc etc.
Tjezus mina zeg.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

Cash schreef:Jammer dat het is misgegaan.
We zijn er allemaal niet bij geweest dus weten helemaal niet hoe of wat er gebeurd is. Zelf ben ik niet zo snel onder de indruk en wellicht is Anneke dat wel. Voorlopig is er nog geen druppeltje bloed gezien.
Ik blijf de reacties echt overdreven vinden: over naar het asiel brengen, aan de deur knopen, NU in de trein stappen, naar een pension etc etc.
Tjezus mina zeg.
Hier sluit ik me bij aan.
Anneke sterkte!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tjezus mina zeg.
Nou precies. :ok: Alsof daar een of ander mishandelt skelet rondloopt met moordneigingen naar de andere hond :19:
Ik vind dit forum wat dit soort zaken aangaat een beetje eng. Mensen zijn geneigd om massaal op iemand te springen om vervolgens heel hard dingen te gaan roepen en bijna te eisen. JE MOET NU! die hond wegbrengen. Ben jij wel helemaal goed dat je AL DEZE domme beslissingen neemt etc etc. En dan krijgt 1 persoon die niks anders gedaan heeft dan heel veel mensen hier doen ineens emmer na emmer stront over zich heen. Godgod, wie hebben er allemaal twee reuen? Waar is het allemaal mis gegaan? Wat deden we toen? Ow wat erg voor je.... (en dat is het ook, maar dat is het nu ook voor een ander forumlid waar schijnbaar ineens massaal over gevallen moet worden?) :denken:

Ik herinner me ook de topic van Ivo. Ineens ging het los. Allemaal op de baasjes van Ivo hakken. Dat terwijl andere forumleden honden herplaatsen en dan wordt er succes en sterkte gezegd????? :eek: Dat laatste is terecht overigens maar dat mag dan van mij wel even consequent doorgevoerd worden en niet per persoon verschillen. De ene wordt afgemaakt om iets waar de ander sterkte voor gewenst wordt. En nee, de omstandigheden zijn wel degelijk gelijk. :klaar:

Ik begrijp niet goed wat men wil bereiken met iemand de grond in stampen en als minderwaardig neerzetten. Dat is wat ik zie. Iemand wordt klein gemaakt zodat daarna iedereen er een plasje overheen mag doen. :kotz: Ik vind het niet om aan te zien dat dit gebeurd. Zo vreselijk laf en onnodig. :boos:
Afbeelding
yuki
Zeer actief

MARC_S schreef:
Tjezus mina zeg.
Nou precies. :ok: Alsof daar een of ander mishandelt skelet rondloopt met moordneigingen naar de andere hond :19:
Ik vind dit forum wat dit soort zaken aangaat een beetje eng. Mensen zijn geneigd om massaal op iemand te springen om vervolgens heel hard dingen te gaan roepen en bijna te eisen. JE MOET NU! die hond wegbrengen. Ben jij wel helemaal goed dat je AL DEZE domme beslissingen neemt etc etc. En dan krijgt 1 persoon die niks anders gedaan heeft dan heel veel mensen hier doen ineens emmer na emmer stront over zich heen. Godgod, wie hebben er allemaal twee reuen? Waar is het allemaal mis gegaan? Wat deden we toen? Ow wat erg voor je.... (en dat is het ook, maar dat is het nu ook voor een ander forumlid waar schijnbaar ineens massaal over gevallen moet worden?) :denken:

Ik herinner me ook de topic van Ivo. Ineens ging het los. Allemaal op de baasjes van Ivo hakken. Dat terwijl andere forumleden honden herplaatsen en dan wordt er succes en sterkte gezegd????? :eek: Dat laatste is terecht overigens maar dat mag dan van mij wel even consequent doorgevoerd worden en niet per persoon verschillen. De ene wordt afgemaakt om iets waar de ander sterkte voor gewenst wordt. En nee, de omstandigheden zijn wel degelijk gelijk. :klaar:

Ik begrijp niet goed wat men wil bereiken met iemand de grond in stampen en als minderwaardig neerzetten. Dat is wat ik zie. Iemand wordt klein gemaakt zodat daarna iedereen er een plasje overheen mag doen. :kotz: Ik vind het niet om aan te zien dat dit gebeurd. Zo vreselijk laf en onnodig. :boos:
Ben ik het deels wel mee eens. Alleen weet ik niet of de omstandigheden idd gelijk zijn? Ik ken de omstandigheden van Anneke niet, denk alleen dat deze uitdaging voor haar te hoog gegrepen was.....
"Het verleden met Anneke" wat sommigen hier noemen, heb ik ook niet bij haar. Ik kende haar niet van posts hier voordat ze op het sharpeiforum verscheen.
Maar het is hier toch vaker zo dat de een wel van alles kan, en de ander neergesabeld wordt?

Esther
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

MARC_S schreef:
Tjezus mina zeg.

Tja, ik vind de reactie´s ook vaak wat over the top..... Ik denk dat Anneke nu meer gebaat is bij rust. Ze schrijft zelf dat de honden gevochten hebben, maar geen verwondingen hebben. Als Beike echt door het lint was gegaan zou de pei wel de nodige gaten hebben, denk ik. Ze moet ze gewoon gescheiden houden of Beike aanlijnen en bij zich houden tot de pei weer opgehaald word. Geen reden tot paniek, lijkt me.

Ik vind het trouwens van die eiegenaren ook niet slim om hun hond af te geven aan iemand met een volwassen reu. Dat geeft ook al aan dat die mensen geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Dus Anneke alleen de schhuld geven is ook niet eerlijk, lijkt me. Maar dat neemt niet weg dat het niet zo´n verstandige zet is geweest.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
anne_lies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door anne_lies »

MARC_S schreef:
Tjezus mina zeg.

Hier wil ik me ook bij aansluiten.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik vind het reuze triest allemaal,zowel voor doggy als voor de hond,twee honden gescheiden houden moet te doen zijn toch,heb ik hier ook gedaan toen dol loops was :wink: Ik hoop alleen dat de hond inderdaad word opgehaald!
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Inge O schreef:
Ma-Rianne schreef:
Zolang er geen bloedvergoten wordt is het wel de beste manier bij reutjes, ze het laten uitvechten...
MAAR ALLEEN de eerst dagen, na drie dagen eis ik rust. Gaat er bij mij dan nog eentje opnieuw uitdagen trek ik als baas mijn strot open en brul ze allebei even tegen de muur (bij wijze van spreke).
en dat zie jij anneke op een doortastende manier te doen?

wat mij het meeste stoort is dat ze, wanneer ze hier in het begin op het forum kwam, regelmatig melding heeft gemaakt van het feit dat beike vaak zo moeilijk deed naar sharpei's, dat ze dat jammer vond, dat hij dat alleen bij dit ras deed enz.

en dan als herplaatser uitgerekend een volle sharpei nemen?

als we dan al geen kritiek meer mogen hebben weet ik toch echt niet meer wanneer dan wel hoor.
Op het peiforum lazen we juist dat Beike héél goed met peitjes kon opschieten. Er ervaring mee heeft en zij ook. Ook dat Beike het goed met andere reutjes kan vinden.
Dat laatste kan op zich zo zijn, wellicht met gecastreerde reutjes OF van ander ras.

Esther
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Inge O schreef:
Ma-Rianne schreef:
Zolang er geen bloedvergoten wordt is het wel de beste manier bij reutjes, ze het laten uitvechten...
MAAR ALLEEN de eerst dagen, na drie dagen eis ik rust. Gaat er bij mij dan nog eentje opnieuw uitdagen trek ik als baas mijn strot open en brul ze allebei even tegen de muur (bij wijze van spreke).
en dat zie jij anneke op een doortastende manier te doen?

wat mij het meeste stoort is dat ze, wanneer ze hier in het begin op het forum kwam, regelmatig melding heeft gemaakt van het feit dat beike vaak zo moeilijk deed naar sharpei's, dat ze dat jammer vond, dat hij dat alleen bij dit ras deed enz.

en dan als herplaatser uitgerekend een volle sharpei nemen?

als we dan al geen kritiek meer mogen hebben weet ik toch echt niet meer wanneer dan wel hoor.
Volgens mij zegt ze ook dat ze ervaring heeft met het ras. :wink: Maar dit zou te hoog gegrepen zijn? Ik ben het wel met je eens dat een sharpei geen verstandige keus is maar er worden wel vaker onverstandige keuzes gemaakt door mensen met dezelfde of ergere eindresultaten. Er zijn in ieder geval genoeg mensen die honden gescheiden moeten houden omdat het toch zo uitpakte.

Ik denk dat Anneke inmiddels ook wel weet hoe mensen er over denken. En waarom kan zij dit niet op een doortastende manier regelen? Is ze niet helemaal goed ofzo? :denken:
Afbeelding
Cash
Zeer actief

Inge O schreef:als we dan al geen kritiek meer mogen hebben weet ik toch echt niet meer wanneer dan wel hoor.
Kritiek vind ik iets heel anders als iemand zo hard mogelijk de grond inboren. Iemand waarvan men weet dat ze geen goed weerwoord zal hebben. En alles wat ze dan al zegt (want ze blijft nog netjes antwoorden ook) is dan reden om er nog harder op in te gaan.
Dat vind ik niet kunnen en ik vind dat echt misselijk.
AfbeeldingAfbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

Met stijgende verbazing heb ik in één adem dit topic gelezen.
Natuurlijk is het misschien een stomme zet geweest, maar om nou zo te reageren als sommigen doen :scratch:
Ik kreeg spontaan een déjà-vu.
En zelfs die afschuwelijke toestand met Nicky moet erbij gehaald worden.
En dan sommige "oplossingen" :roll:
Bah :kotz:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Cash
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik begrijp niet goed wat men wil bereiken met iemand de grond in stampen en als minderwaardig neerzetten. Dat is wat ik zie. Iemand wordt klein gemaakt zodat daarna iedereen er een plasje overheen mag doen. :kotz: Ik vind het niet om aan te zien dat dit gebeurd. Zo vreselijk laf en onnodig. :boos:
Dit gevoel heb ik er dus ook bij.
Dat het onverstandig was weet Anneke nu wel maar men blijft maar doorgaan.
AfbeeldingAfbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

Cash schreef:
Inge O schreef:als we dan al geen kritiek meer mogen hebben weet ik toch echt niet meer wanneer dan wel hoor.
Kritiek vind ik iets heel anders als iemand zo hard mogelijk de grond inboren. Iemand waarvan men weet dat ze geen goed weerwoord zal hebben. En alles wat ze dan al zegt (want ze blijft nog netjes antwoorden ook) is dan reden om er nog harder op in te gaan.
Dat vind ik niet kunnen en ik vind dat echt misselijk.
:ok:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Job
Zeer actief

lekker met de groep iemand stenigen,
ach ja groepsprocessen zijn zo boeiend.....
alleen erg lullig voor het "slachtoffer".
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

lees het nu pas...

Zijn we niet allemaal jong, impulsief en onbezonnen geweest? [ sommigen op oudere leeftijd nog, gezien sommige reacties]

Anneke, het komt heus goed, morgen wordt het peitje opgehaald en dan is er rust in de tent.

Verder verbaas ik me enorm over het feit dat een hond kan bepalen of er wel of geen tweede hond in huis kan komen. Naar mijn weten bepaal je als baas dat.
Afbeelding

So Sweet :I:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Neh dat denk ik niet ,ik had bij DuCain niet zomaar een volwassen herplaatser kunnen zetten zonder het risico dat er echt bloed zou vloeien en misschien zelfs een dooie zou vallen .
dan kan ik roedel leider zijn tot ik een ons weeg, maar :U: . waarom zou ik dat door zijn strot duwen als ik bij voorbaat al weet dat het niet werken gaat
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Gut, wat een toestand weer. Tja, het is weer eens niet handig van Anneke om het zo te doen en vervolgens jammerend in de slachtofferrol te kruipen. Maar om nu te roepen dat het onacceptabel is dat Beauty niet tot maandag kan blijven, nee. Even scheiden, that's all.

Wel verbaas ik me over sommige reactiesl over het vechten. Dat het wordt afgedaan als even de plek zoeken ed. Ik heb zelf ook 2 reuen van een behoorlijk caliber en als die bij de eerste kennismaking niet direct stapelgek waren geweest op elkaar, had ik Boon niet in huis genomen. Ik zit niet te wachten op reuen die even hun plek gaan bepalen met vechtpartijtjes, dat werkt niet. Waar ik op heb gelet is dat ze een absoluut gelijkwaardig karakter hadden, niet snel op de tenen getrapt en geen neiging tot vechten. Er zijn namelijk duizendeneen andere manieren voor een hond om zijn punt te maken en ik heb dus 2 reuen die dat op een andere manier doen. Wel zo veilig :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Oh ja, en voor de mensen die zo hard riepen dat een Sharpei niet makkelijk is, het lag in deze aan Beike he. De Stabij welteverstaan. Had Beike anders gereageerd, had het best kunnen slagen.
*Linda*
Zeer actief

Nanna schreef:
*Linda* schreef: Ik heb zelf ook 2 reuen van een behoorlijk caliber en als die bij de eerste kennismaking niet direct stapelgek waren geweest op elkaar..
Ik ken maar bar weinig volwassen reuen die bij een allereerste kennismaking elkaar zoenend in de armen vallen ;-)
Hier zitten er twee. Gek op elkaar vanaf dag één. Een prachtige combinatie van 2 softies die dezelfde manier van spelen en klooien er op nahouden. En ja, ze zijn beresterk en hebben heus weleens hun strubbelingen, maar dan wordt er even snuivend op de ander gereden wat binnen 10 seconden weer overgaat in geklooi en andere kleuterspelletjes. Want dát vinden ze leuker dan hun punt maken :mrgreen:
yuki
Zeer actief

Nanna schreef:
*Linda* schreef:Oh ja, en voor de mensen die zo hard riepen dat een Sharpei niet makkelijk is, het lag in deze aan Beike he. De Stabij welteverstaan. Had Beike anders gereageerd, had het best kunnen slagen.
Het lijkt mij toe dat Beike volkomen normaal én terecht heeft gereageerd. Het is nogal niet niks als er zomaar even een intacte Shar Pei voor je neus in je eigen huis wordt gezet met de woorden "wen er maar an".
De Shar Pei was niet op eigen territorium, die had dus helemaal niks te vechten. Ik had best willen zien wat er gebeurd was als Beike in het huis van Beauty neergeplempt werd ;-) Denk dat de zaken dan fiks omgedraaid waren...
Dat had op zich nog leuk kunnen meevallen, de omgekeerde situatie. Immers veel reuen zien een gecastreerde reu niet voor vol aan. De info van de eigenaars was dat de pei goed met andere honden kon, van beide geslachten.
De pei heeft in ieder geval niet teruggevochten. Thank God :roll:

Esther
Job
Zeer actief

ik had vorig jaar een combi sharpei en pekingees in de opvang, beide volle reuen.
Pekingees was de baas hoor, sharpei een zalige goedzak die hooguit wat durfde te mopperen. :F:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik snap niet dat mensen durven zeggen
dat je het met laten uitvechten

zou ik nooit doen met een pei
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon