SandraH schreef:Nakisha schreef:Je hebt strubbelingen en je hebt knokpartijen.
Bij een strubbeling is er veel geschreeuw en weinig wol. Bij een goede knokpartij kunnen ze elkaar openscheuren.
Hier hebben we alleen strubbelingen gehad; het bleef bij schaafwondjes of wat korstjes bij de ergste ruzies tussen de heren, in al die jaren.
Maar ik kan wel zeggen; ik maak geen combi tussen twee honden die direct ruzieen. Het begin moet goed zijn. Een ruzietje op de eerste dag is één, maar een hond die duidelijk laat merken een nieuwkomer in huis niet te zien zitten en er dan op te vliegen, dat vind ik geen goed idee. Wat mij betreft is die combi dan geen ''match made in heaven'' en is het beter gewoon in te zien dat het geen succes is en dat de eerste hond geen trek heeft in een ''maatje''.
Voor zover ik het lees, vond Beike het uberhaupt niet prettig een nieuwe hond in ''zijn'' huis te hebben. Zelfs de kennismaking liep al niet van een leien dakje, toch?
Dan moet je niet gaan modderen en aankijken, vind ik. Ik had het na de kennismaking al direct afgekapt; als het begin niet goed is, begin ik er niet aan.
Zo zie ik het ook. Wij hebben Stanley laten kiezen en niet besloten omdat wij Whooper persé wilden. De hond waar we voor Whooper naar toe zijn geweest, matchte dan ook totaal niet en dat gaf hij heel duidelijk aan. Het was met Whooper ook redelijk dikke mik in het begin......op neutraal terrein kennis gemaakt en daarna op ons vakantieadres, waarna thuis dan echt zou blijken hoe en wat. Pas na een paar weken, toen Whooper echt zijn ware ik kon laten zien, hebben ze flink wat situaties bepaald. Af en toe met bloed, zweet en tranen afgekeken, maar gelukkig nooit bloed gevloeid. Het zijn al jaren twee handen op 1 buik en nog wordt er wel eens wat gerommeld, maar ik heb ook wel eens ruzie met mijn vent.
Hier dus net zo, op alle manieren.
Ook hier zijn pas later strubbelingen geweest, toen Branco ''thuis'' was en zijn dominantere kant liet zien.
Áls hier geknokt word, kan me niet schelen wie het begint (al is dat in 99,9% van de gevallen Branco); als het me niet aanstaat, maak IK het af.
En hoe ik dat doe, is afhankelijk. Als Branco Rhodi heeft lopen kloten en Rhodi pakt eindelijk es aan, tja, dan laat ik het gaan. Dat duurt seconden en dan is het weer klaar voor een tijd en is het weer duidelijk dat Branco dat dus niet kon maken. Prima dan. Rhodi is hier de ranghoogste van de twee, Branco heeft alleen een dominant karaktertje en wil wel eens wat proberen. Dat botst wel eens.
Gaat het me te ver of duurt het me te lang, dan bemoei ik me ermee. Een goede brul is hier in principe genoeg; Rhodi wil uberhaupt niet graag vechten. Hij is nogal zachtaardig. Als Branco dan es een keer denkt dat hij met zijn bolle harses niet hoeft te luisteren en wel even door kan gaan (komt wel es voor) dan knal ik er een been tussen, en hij PEINST er niet over mij te bijten. Hij zou letterlijk niet durven en da's maar goed ook. Ik kan je verzekeren dat de snode plannen dan vergeten zijn.

En daarna word er uiteráárd uitgebreid bij mij geslijmd, meestal eerst door Rhodi en daarna door Branco, precies weer op de juiste volgorde dus.
Komt misschien ook omdat ik hier twee gecastreerde reuen heb en dat dan gemakkelijker is.. zou kunnen.

Maar er heerst hier geen twijfel over hoe de kaarten liggen. Wat dat betreft is er hier maar één de baas.
(Ik vind het trouwens ook heel fijn om altijd weer te merken dat ze elkaar niet kunnen en willen missen. Dat voelt dan toch goed; ze zien elkaar dus wel degelijk graag.

)