Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje erbij. Update pagina 19.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ramona25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
Aantal honden: 2

Re: Hondje erbij

Ongelezen bericht door Ramona25 »

purple_ikke schreef:
Marion. schreef:
purple_ikke schreef:Naar de baasjes toebrengen vanavond nog.
Maar ze gaat ze toch scheiden.
Heeft geen beltegoed moet eerst dat halen en dan de oude baasjes nog bellen.
Ze laat het me nu iig nog weten of het vanavond nog nodig is.
Maar dat betekent dat ik pas rond 0.30 in amsterdam ben.

Het peitje mag gewoon komen naar ze alleen de oude baasjes kunnen niet 1-2-3 naar drachten rijden.
Oke. En jij belde haar op, dus ze had jou gewoon (zonder beltegoed) hun nummer kunnen geven. En om jou vanavond in elk geval nog te bellen, zal ze sowieso beltegoed nodig hebben.

Heel raar verhaal dit. Heel raar.
Ze is nu beltegoed halen.
Maar even serieus moet ik nu haar sores gaat oplossen?
Ik heb aangeboden die hond te halen maar moet ik nou ook nog gaan regelen hoe hij daar gaat komen...
Vind ik een beetje raar. Als ze zelf wil dat hij terug gaat moet ze dat ook ZELF regelen vind ik.

Of is dat nou raar?
Ze kan zelf ook iets doen dacht ik zo :19:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

http://www.hondjekoek.nl met bezorgservice regio Kennemerland
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Wat een belachelijke situatie. Regel even wat karakter en breng morgen gewoon die hond naar z'n oude baasjes. Zijn ze er niet breng je 'm bij de buren of bind 'm aan de voordeur. Of, nog beter, de tip van Brigitte, je belt in hun woonplaats de dierenambu en geeft peitje aan hun mee. Die rekenen niet eens een verwijderingsbijdrage. Snap niet waarom je dit zo moeilijk maakt Anneke, en al met al begint het een vrij genant verhaal te worden.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Marion. schreef:

Het peitje mag gewoon komen naar ze alleen de oude baasjes kunnen niet 1-2-3 naar drachten rijden.
Oke. En jij belde haar op, dus ze had jou gewoon (zonder beltegoed) hun nummer kunnen geven. En om jou vanavond in elk geval nog te bellen, zal ze sowieso beltegoed nodig hebben.

Maar het aanbod van Purple-Ikke = Aafke , wordt maar half half aangenomen en kan om allerlei redenen niet doorgaan.
Ze moet de oude baasjes bellen om te vragen of die rond 00.00 nog wel in Amsterdam aanwezig zijn anders rijd Aafke voor de flauwekul met die hond in haar auto naar Amsterdam en het laatste wat de bedoeling is is natuurlijk dat Aafke met een Sharpei reu naar huis toe moet...
Die oude baasjes kan ze niet bellen want ze heeft geen beltegoed, om diezelfde reden kan ze ook niet zelf met de trein die kant op want ze heeft geen geld....die benzinekosten voor Aafke waren allang rond want ook die kon ze niet betalen en die zou ik voor mijn rekening nemen...
Maar tja.... :19: Aafke gaat niet op de dolle pof naar Drachten zonder te weten of ze door de oude baasjes verwelkomd wordt daar in Amsterdam en op dat antwoord zal Aafke dus maar gewoon moeten wachten tot Anneke beltegoed heeft maar eigenlijk is het al een uitgemaakt zaak en is zich doordrongen van het feit dat ze ze ECHT gescheiden moet houden en dat is wat ze gaat doen tot maandag...

Laten we hopen dat dat goed gaat en dat er geen ongelukken van komen....
Ik zou het heel erg vinden maar ook Aafke of ik kunnen geen ijzer met handen breken en onze verantwoordelijkheid is het eigenlijk helemaal niet maar tja..het gaat om een Pei dus dan probeer je maar wat he?
ALs daar dan eigenlijk alleen maar tegenwerking op komt dan houdt het op. helaas voor de honden...
Met Anneke ben ik helemaal klaar :ok:
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 20 feb 2010 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

purple_ikke schreef:Ze is nu beltegoed halen.
Maar even serieus moet ik nu haar sores gaat oplossen?
Ik heb aangeboden die hond te halen maar moet ik nou ook nog gaan regelen hoe hij daar gaat komen...
Vind ik een beetje raar. Als ze zelf wil dat hij terug gaat moet ze dat ook ZELF regelen vind ik.

Of is dat nou raar?
Neeeeeeeeeeeee, dan begrijp je me helemaal verkeerd. Ik vind jouw actie geweldig, maar wel erg makkelijk voor haar. Snap je wat ik bedoel? Ze krijgt het op een presenteerblaadje aangeboden, en dan zijn er alsnog allerlei mitsen en maaren. Ja dahaaag.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

alm@ schreef: Ik heb zomaar het gevoel dat Anneke door alles een beetje in elkaar geklapt is en misschien even niet meer rationeel kan denken. Ik zou het bijzonder triest vinden als de honden toch nog kans zien elkaar in de haren te vliegen met alle gevolgen van dien.
Dan moet Anneke zich maar even vermannen, het zand uit de ogen wrijven en vol goede moed een dagje schipperen.'T is niet dat ze ingewikkelde raadsels moet oplossen om te voorkomen dat het misgaat. Al leg je ze allebei permanent vast in een ander gedeelte van het huis, een hele moeilijke handeling is dat niet.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

EstherK schreef:
Anne Panne schreef:
lees even terug ;)
beweer nergens dat het leuk is voor de hond.. en beweer ook nergens dat er nu een asiel op zaterdagavond open is
maar als de hond pas maandag terug kan, en dan ook vanuit daar weer herplaatst gaat worden, kan ze de hond net zo goed morgen naar een asiel brengen.. zodat ze de pei niet nog een dag langer heeft en zo word er ook een goed baasje gezocht voor de pei
Als ik een hond zou herplaatsen en de nieuwe eigenaar zou de hond na een dag naar het asiel brengen dan zou ik op zijn zachtst gezegd "not amused" zijn.
Pension! dan kunnen ze hond maandag uit pension halen. Ik heb liever dat ze dat doen met mijn hond dan dat er kans is dat hij met de andere hond in gevecht komt.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ook niet het meest gunstige moment om compleet zonder communicatie (e-mail/internet en telefoon) te zitten lijkt me.

Wat als ze elkaar wel aanvliegen, moet je dan eerst beltegoed halen voordat je de dierenars kunt bellen?

Hoe is hij trouwens in Drachten gekomen?
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

mercedes2803 schreef:
Marion. schreef:

Maar het aanbod van Purple-Ikke = Aafke , wordt maar half half aangenomen en kan om allerlei redenen niet doorgaan.
Ze moet de oude baasjes bellen om te vragen of die rond 00.00 nog wel in Amsterdam aanwezig zijn anders rijd Aafke voor de flauwekul met die hond in haar auto naar Amsterdam en het laatste wat de bedoeling is is natuurlijk dat Aafke met een Sharpei reu naar huis toe moet...
Die oude baasjes kan ze niet bellen want ze heeft geen beltegoed, om diezelfde reden kan ze ook niet zelf met de trein die kant op want ze heeft geen geld....die benzinekosten voor Aafke waren allang rond want ook die kon ze niet betalen en die zou ik voor mijn rekening nemen...
Volgens mij wil Anneke inderdaad niet dat die hond voor haar wordt weggebracht, maar voelt ze zich ergens verplicht om hier aardig op te reageren.
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

alm@ schreef:
Paddle schreef:Waarom is 'gewoon' gescheiden houden geen optie?
Omdat de ene hond deuren kan openmaken, Anneke er kennelijk geestelijk doorheen zit en met een tijdbom in huis leeft.

Ik vind het aanbod van purple_ikke fantastisch :ok: en hoop dat de sharpei daar snel weg is voordat er échte ongelukken gebeuren.
Dat laaste ben ik zeker met je eens.
Dat eerste weet ik niet zo goed hoor. Klipje op de deur of desnoods een stoel iod voor de deur of zelfs vastlijnen met een lange lijn is nog een optie (is tenslotte maar voor 1 dag).
Geestelijk erdoor zitten? Ze was weinige dagen voordien nog voluit van plan om deze hond de rest van zijn leven te houden, en nu is 1 dag teveel?

Imo heeft ze deze situatie zelf gebouwd en nu moet ze het maar zelf afbouwen ook weer. Zonder dat er een hond daaronder moet lijden.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

mercedes2803 schreef:
Maar tja.... :19: Aafke gaat niet op de dolle pof naar Drachten zonder te weten of ze door de oude baasjes verwelkomd wordt daar in Amsterdam en op dat antwoord zal Aafke dus maar gewoon moeten wachten tot Anneke beltegoed heeft maar eigenlijk is het al een uitgemaakt zaak en is zich doordrongen van het feit dat ze ze ECHT gescheiden moet houden en dat is wat ze gaat doen tot maandag...

Laten we hopen dat dat goed gaat en dat er geen ongelukken van komen....
Ik zou het heel erg vinden maar ook Aafke of ik kunnen geen ijzer met handen breken en onze verantwoordelijkheid is het eigenlijk helemaal niet maar tja..het gaat om een Pei dus dan probeer je maar wat he?
ALs daar dan eigenlijk alleen maar tegenwerking op komt dan houdt het op. helaas voor de honden...
Met Anneke ben ik helemaal klaar :ok:

Ik zou het daarnaast ook nogal van de debielen vinden als het aanbod van Aafke ook inhoudt dat ZIJ maar met alle oplossingen aan moet komen. Misschien als anderen het NOG beter weten dan Aafke en ik dat die dan zelf maar even in de auto stappen?
Heel mooi hoe jullie je inzetten voor je geliefde ras, Hilje. :ok: Maar volgens mij is dit dweilen met de kraan open, Anneke lijkt alleen doorzettingsvermogen te hebben als het om de aanschaf van een nieuwe hond (of outfit, whatever) gaat. Oplossen van de problemen die ze veroorzaakt is nog een beetje lastig, maar ze doet rijkelijk ervaring op dus dat zal op den duur ook wel komen. :kotz:
Afbeelding
Marion.

mercedes2803 schreef:Misschien als anderen het NOG beter weten dan Aafke en ik dat die dan zelf maar even in de auto stappen?
Geen haar op mijn hoofd. Ik heb geloof ik ook niet Aafke afgekraakt. Wel even met je heldere hoofd blijven lezen Hil.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Het aanbod van Aafke is niet aangenomen. De nieuwe eigenaars nemen de hond weer terug maar zijn niet in hun woonplaats op dit moment.
Dan zit er niets anders op de honden te scheiden en de deur te barricaderen. Verre van ideaal, maar er zijn mensen die zo met hun honden leven, dag in, dag uit :roll:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Zoek stok! schreef:
purple_ikke schreef:Of is dat nou raar?
Nee. Ik vind je aanbod heel lief. Maar we hebben het niet over een 10-jarige hoor. Ze is mans genoeg om een Sharpei reu in huis te nemen en te vertellen dat het heus allemaal goed komt. Dat ze zoveel ervaring heeft met Sharpeis. Nog dezelfde dag (!) gaat het mis en dan moet alles voor haar opgelost worden? Kom op zeg.
Ja, ik vind het ook een geval van "kom op zeg"
En wat ik er verder allemaal nog van vindt zal ik hier niet herhalen, want dat komt niet door de censuur heen.
Er wordt ook niets voor de superieure, geweldige, alles wetende en super geweldige Sharpei kenner Anneke wat opgelost maar voor een Sharpei die TOT DUSVER best sociaal was en die in een weekend misschien wel meerdere keren op zijn lazer gaat krijgen en dan straks ALSNOG op "mijn" bordje en dat van het Sharpei forum terecht komt.
Hij staat volgende week WEER op Marktplaats of zit in het asiel en wij proberen als Sharpei forum een HOOP voor herplaatsers kan ik je zeggen maar zijn kansen nemen aanzienelijk af als hij als gatenkaas bij zijn oude baasjes afgeleverd wordt.

Er is me dus nogal wat aangelegen om dit zo snel mogelijk goed te regelen.
Ik zag het dinsdag al aankomen toen het glorie halleulja verhaal op het Sharpei forum stond maar ja, wat moeten wij dan?

Ik heb voor heel mevrouw Anneke nog geen zin om een poot dwars te zitten want ik vind het een waardeloos mens, maar ja, zijn die honden daar mee geholpen?
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Het zou mooi zijn als pei eerder naar de ouwe bazen kan, maar anders moeten die twee toch wel die anderhalve dag te scheiden zijn? Ik weet niet hoe de situatie nu is, maar Beike lijkt me geen hond die koste wat kost die andere hond aan gort wil bijten, pei zal in een nog vreemde omgeving ook liever niet voor de kill willen gaan, dus ze zullen zich niet door deuren heen vreten om de ander te mollen, lijkt mij.

Wat ik niet goed begrijp is waarom Beike niet even die paar nachten kan logeren bij de oppas of familie/vrienden/bekenden. In een noodsituatie is er toch wel iemand te vinden?

En verder zou ik ook lekker een hele tijd van het idee van een 2e hond afstappen, en dan uiteindelijk hele andere selectiecriteria gaan hanteren. Een maatje voor je hond moet een maatje voor je hond zijn, dus een hond van het soort/ras/geslacht/gedrag/formaat wat je hond erg leuk vindt. Daar krijg je blije honden van die je ook veel makkelijker samen alleen kan laten als je weer aan het werk gaat en waarbij onenigheid niet ontaardt in bloed. (Dus ook geen peiteef.)

Maar goed, die les heb je denk ik wel geleerd nu. Ik hoop dat Beauty z.s.m. thuis is, en dan kunnen Beike en jij weer lekker tot rust komen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Marion.

sjaak-k schreef:Hoe is hij trouwens in Drachten gekomen?
Ik gok op een presenteerblaadje. Met een glaasje verse jus.
sjaak-k
Zeer actief

Anders zet je gewoon de deurkruk omhoog, of beter nog, haal je hem eraf?
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Marion. schreef:
Strik erom en weg ermee waarschijnlijk inderdaad :boos:
Afbeelding
purple_ikke
Actief
Mijn ras(sen): Sharpei

Ongelezen bericht door purple_ikke »

Nou ze gaat ze toch scheiden.
Ik ben er klaar mee.

Het gaat om een peitje dat is de reden dat ik help en ja ik had hem dan zelf gehaald en naar de oude baasjes gebracht als dat nodig was ondanks dat het voor mij een pokke eind rijden is.

Vind het sneu voor het peitje de arme mooie schat
Laatst gewijzigd door purple_ikke op 20 feb 2010 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Marion. schreef:
Hij is gebracht door de eigenaars.......
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

mercedes2803 schreef:Ik heb voor heel mevrouw Anneke nog geen zin om een poot dwars te zitten want ik vind het een waardeloos mens, maar ja, zijn die honden daar mee geholpen?
Nee daar heb je gelijk in. Maar het is toch te doen om de honden even gescheiden te houden? Ze is erbij, dus er worden geen deuren opengemaakt. Maar ik snap je bezorgdheid wel hoor, wellicht onderschat ik het vreselijk.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

purple_ikke schreef:Nou ze gaat ze toch scheiden.
Ik ben er klaar mee.
Wil ik eens iemand helpen wordt er ook nog van anderen verwachten dat ik het regel...
Kan wel een bedrijf starten dan.

Het gaat om een peitje dat is de reden dat ik help en ja ik had hem dan zelf gehaald en naar de oude baasjes gebracht als dat nodig was ondanks dat het voor mij een pokke eind rijden is.

Wel top dat je het wilde doen (en mercedes ook) :roos: :E:
En de groeten van de mannen :zwaai
Marion.

Ik ben er klaar mee.
Wil ik eens iemand helpen wordt er ook nog van anderen verwachten dat ik het regel...
Kan wel een bedrijf starten dan.

Even voor de duidelijkheid. Als je met dat dik-gedrukte mij bedoelde dan zit je helemaal fout hoor. Ik vond het eigenlijk al te gek, dat mensen wéér zomaar de kastanjes uit het vuur zouden halen voor Anneke.

Ze neemt morgen maar lekker de eerste trein. Die gaat vast al om een uur of 6.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Aafke en Hilje, top :E:
Maar wat ik mij nou afvraag....ze heeft zelf geen internet thuis. Was ze met de honden ergens anders of waren de honden alleen thuis :N:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

Ik ben er klaar mee.

meid.. jij hebt je best gedaan.. petje af hoor :ok:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
purple_ikke
Actief

Marion. schreef: Even voor de duidelijkheid. Als je met dat dik-gedrukte mij bedoelde dan zit je helemaal fout hoor. Ik vond het eigenlijk al te gek, dat mensen wéér zomaar de kastanjes uit het vuur zouden halen voor Anneke.

Ze neemt morgen maar lekker de eerste trein. Die gaat vast al om een uur of 6.
Haal uit meerdere reacties bepaalde dingen. Geen zin om alles te gaan quoten.
Fijn dat je het iig even hebt toegelicht. Het is idd ook te gek dat anderen de sores van iemand oplossen.

Nou je voor nu is het geregeld de honden worden gescheiden en ze let goed op ze.
Maandag in de middag wordt hij opgehaald door zijn oude baasjes en beland hij hopelijk niet een dag later al op MP of in het asiel.

Anneke komt iig de komende dagen niet ben ook eigenlijk gek nog dat ik dit nog doorgeef ook... :piew:
purple_ikke
Actief

Tiny schreef:Aafke en Hilje, top :E:
Maar wat ik mij nou afvraag....ze heeft zelf geen internet thuis. Was ze met de honden ergens anders of waren de honden alleen thuis :N:
Ze had de honden mee naar haar ouders die internet hadden.
Was ook het eerste wat ik haar vroeg toen ze zij dat ze niet thuis was.

Zijn ze dan nu alleen thuis? :evil:
Maar gelukkig niet. En buiten ging het wel goed
Laatst gewijzigd door purple_ikke op 20 feb 2010 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Geer schreef:
Nee. Ik vind het heel lief, maar op zich al van de zotte dat jij heen en weer gaat rijden. Er rijden tig treinen. Ik hou nooit zo van het 'ik doe alles ondanks waarschuwingen lekker zoals ik het wil, en als het dan misgaat mogen anderen het allemaal oplossen'.

Ik vind het heel lullig dat het zo is gelopen, maar een extra dagje met een wat gespannen situatie is toch wel het minste wat je voor zo'n onhandige keuze over kunt hebben.
Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. Misschien ben ik hard erin, maar dit is niet de eerste keer dat ze zoiets doet. Normaal gaat het om andere dingen en dit om een levend wezen. Toch moet ze zelf voor oplossing zorgen vind ik.
Perry en Noah

Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik denk dat, als het maar even mogelijk is, ze beter Beike even uit logeren kan sturen (ouders?). Dat voorkomt ongelukken, beide honden zolang blij en maandag de sharpei weer veilig terug naar de baasjes. Daarna heeft Anneke een leven lang om Beike weer de volle aandacht te geven.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

*Verwijderd door Moderator*

? Met deze situatie mag je iemands gezond verstand niet meer in twijfel trekken? :scratch: Is dit nog het hondenforum of ben ik elders verzeild geraakt? :hmmm:
Laatst gewijzigd door Fin op 20 feb 2010 22:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

christo schreef:
:smile: Go Beike :cheer: :cheer: :cheer: Go Beike :cheer: :cheer: :cheer: Goesso jochie!

Je zal er niet op zitten te wachten Anneke maar ik ben blij voor hem dat hij voor zichzelf opgekomen is. Leuk, zo'n vrouwtje dat met een volle reu komt aanzetten waar jij je maar aan aan te passen hebt. En één tip: je stuurt die lui een mailtje dat je eraan komt, hoe laat precies, en dat als er niemand thuis is, je de hond aan de deurkruk vastbindt. En je stapt morgen in de trein en brengt hem weg, klaar.

*Verwijderd door Moderator*
Met gezond verstand zou ik die hond niet aan een deurkruk vastbinden. Kom op, het is een lieve sociale hond die niets fout heeft gedaan maar net de pech had bij de verkeerde terecht te komen. Moet je je voorstellen wat er van dat beestje wordt als hij daar moederziel alleen bij z'n oude huisje buiten staat.
Ik zou gaan voor de optie dierenambulance met adresgegevens van de eigenaren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”