Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond krijgt kittens als voer

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: Hond kijgt kittens als voer

Ongelezen bericht door tekkel »

Je kan het zo gek niet bedenken, of iemand doet het :kotz:
Al had ik het zó gek niet kunnen bedenken, overigens.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Geen 7 maanden, maar minstens 70 maanden, wat een goorlap.. :kotz:
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

op het duitse herder forum is iemand die levende cavia's voert aan zijn dh...mijn ding is het niet, maar een slang krijgt toch ook leven muizen?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Het is wel Barff pur sang.

Maar valt er dan niemand over diegeen die beslist dat die hond afgemaakt moet worden.?
Wel een straf voor het voeren van kittens ,maar daar tegenover is het niet erg om die hond af te maken.??
Word diegeen dan niet bestraft.??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Cantus schreef:op het duitse herder forum is iemand die levende cavia's voert aan zijn dh...mijn ding is het niet, maar een slang krijgt toch ook leven muizen?
je kunt een slang vaak ook dode muizen en ratten voeren en bovendien zijn er voor slangen nou eenmaal geen andere alternatieven, slangenbrokjes zijn er niet.
Appels en peren vergelijken Cantus!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief

Waarom .??
Er leven een boel honden die op de eerste en beste kat of konijn zouden duiken als ze de kans krijgen.
Hier hoeft ook geen kat op mijn terrein te komen.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

bouvierpoedel schreef:Waarom .??
Er leven een boel honden die op de eerste en beste kat of konijn zouden duiken als ze de kans krijgen.
Maar getraint voor? Dat zou verschrikkelijke dingen aan kunnen richten. Wat een verschrikkelijke man ook. Als mijn kat zou worden aangevallen door zo'n hond en ik zou erachter komen wie.. Diegene zou met mij nog niet klaar zijn. Ik ben heel erg blij met mijn katten en zou ze voor geen goud zo willen verliezen, dus nee hoor, zo'n hond hier niet, evenals de eigenaar.
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Deze wereld word echt steeds triester :(
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

renee-uk schreef:
Cantus schreef:op het duitse herder forum is iemand die levende cavia's voert aan zijn dh...mijn ding is het niet, maar een slang krijgt toch ook leven muizen?
je kunt een slang vaak ook dode muizen en ratten voeren en bovendien zijn er voor slangen nou eenmaal geen andere alternatieven, slangenbrokjes zijn er niet.
mensen zijn altijd bezig over natuurlijke voeding voor een hond, dus waarom niet op deze manier? Ik geloof best dat er voor slangen ook wel alternatieven te verzinnen vallen, maar het wordt gewoon algemeen geaccepteerd en daarom wordt er denk ik geen onderzoek gedaan naar alternatieven voor slangen(correct me if i'm wrong, zit niet in de slangenwereld)...ik denk dat daar t verschil in zit...

overigens zou ik het zelf niet over mijn hart krijgen hoor, net als dat ik geen levende muis aan een slang zou geven...
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Als het niet nodig is om levend te voeren, dat doe je dat toch niet? Lijkt me een beetje sadistisch. Ik weet dat er bepaalde slangen zijn die alleen warm en levend willen eten, maar ik heb ook gehoord dat die iets opgewarmds ook wel willen eten als je er wat mee beweegt. Maar goed, dat weet ik verder niet goed. Maar voeren van cavia's aan een DH of levende prooi aan fretten, wat ook heel vaak gebeurt, vind ik ontzettend onnodig. Daarbij is de manier waarop meestal echt nasty. Zo'n prooidier heeft helemaal geen kans op een eerlijke vlucht, zoals het wel in het wild zou zijn. Enorme paniek, stress, angst is het gevolg, met soms nog onhandige dodingsmethoden van het roofdier ook. Zo'n voermethode heeft niets meer met de natuur te maken. Ik zie de toegevoegde waarde van levend voeren dan ook niet.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Slangen krjgen levende muizen omdat ze geen dooie muizen eten (zou trouwens ook niet mijn hobby zijn, slangen, want ik vind muizen veel leuker).

Mensen die hun hond levende cavia's te vreten geven kicken daar blijkbaar op, aangezien Nero net zo lief een bak Rodi vreet. En dat kicken is niet normaal, en daar mag je van mij ook voor achter de tralies.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Maar dat is niet om die kat op te vreten. Misschien ben ik aan het mierenneuken, maar ik zou tamelijk van streek zijn als een hond mijn hond of kat (of kind, laat ik eens lekker generaliseren) doodbeet, maar ik zou compleet flippen als die hond er vervolgens stukken van naar binnen schrokte. In mijn ogen zit daar toch een wereld van verschil.
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

Dit zegt zo veel meer over de zieke geest van de "verzorger" van de hond
dan over de hond zelf!
Zou in staat zijn de hond op tevangen om hem te "herprogrammeren",
de "baas" die dit gedaan heeft zou ik met plezier zien lijden,
wellicht doordat honden die getraind zijn mensen te eten hem ombrengen? :ok:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
renee-uk
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
Slangen krjgen levende muizen omdat ze geen dooie muizen eten (zou trouwens ook niet mijn hobby zijn, slangen, want ik vind muizen veel leuker).

Mensen die hun hond levende cavia's te vreten geven kicken daar blijkbaar op, aangezien Nero net zo lief een bak Rodi vreet. En dat kicken is niet normaal, en daar mag je van mij ook voor achter de tralies.
Hanneke hou je nou eens aan iets dat je wel weet, je klets uit je nek.
15 slangen hier en die eten allemaal dooie ratten en muizen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Cantus schreef:
renee-uk schreef:
mensen zijn altijd bezig over natuurlijke voeding voor een hond, dus waarom niet op deze manier? Ik geloof best dat er voor slangen ook wel alternatieven te verzinnen vallen, maar het wordt gewoon algemeen geaccepteerd en daarom wordt er denk ik geen onderzoek gedaan naar alternatieven voor slangen(correct me if i'm wrong, zit niet in de slangenwereld)...ik denk dat daar t verschil in zit...

overigens zou ik het zelf niet over mijn hart krijgen hoor, net als dat ik geen levende muis aan een slang zou geven...
Er zijn geen alternatieven voor slangen anders dan hele beesten, maar die hoeven helemaal niet in alle gevallen levend gevoerd te worden.
Dus als je ergens nou geen verstand van hebt hou dan gewoon je mond of verdiep je er in voordat je van leer trekt!
Afbeelding

Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Wat een onzin allemaal.
Een hond die achter een kat aangaat is de natuur.
Als de hond de kat wel te pakken kan krijgen eten ze hem ook op. (een hoop)
Als mijn honden een kat in mijn tuin zien zullen ze hem ook pakken, zeker als dit door 2 honden gebeurd zullen ze gaan scheuren.
Ooit DH-ers gehad die een kat in de tuin vonden, achteraan gegaan en de kat gegrepen. Met 2 honden is een kat snel in stukken.
Ook in de natuur tijdens het lopen met de honden komen ze konijnen tegen die zullen ze ook eten, is de natuur.

Hoelang is er tijd gestoken in het hervormen van de hond die nu een spuitje gehad heeft.

Rene: ligt het aan de soort slang of kan iedere slang van iedere lengte dode muizen, konijnen of groter eten?
Ik weet nog dat mijn zus een KP had die absoluut geen dode at
Si vis pacem, para bellum
Hanneke2
Zeer actief

renee-uk schreef:
Hanneke2 schreef:

Hanneke hou je nou eens aan iets dat je wel weet, je klets uit je nek.
15 slangen hier en die eten allemaal dooie ratten en muizen.
Oh sorry hoor, maar ik heb altijd begrepen dat slangen geen dood vreten bliefden, en daarom levende muizen kregen. Maar dank je voor de opheldering.
renee-uk
Zeer actief

Kyra- schreef:Wat een onzin allemaal.
Een hond die achter een kat aangaat is de natuur.
Als de hond de kat wel te pakken kan krijgen eten ze hem ook op. (een hoop)
Als mijn honden een kat in mijn tuin zien zullen ze hem ook pakken, zeker als dit door 2 honden gebeurd zullen ze gaan scheuren.
Ooit DH-ers gehad die een kat in de tuin vonden, achteraan gegaan en de kat gegrepen. Met 2 honden is een kat snel in stukken.
Ook in de natuur tijdens het lopen met de honden komen ze konijnen tegen die zullen ze ook eten, is de natuur.

Hoelang is er tijd gestoken in het hervormen van de hond die nu een spuitje gehad heeft.

Rene: ligt het aan de soort slang of kan iedere slang van iedere lengte dode muizen, konijnen of groter eten?
Ik weet nog dat mijn zus een KP had die absoluut geen dode at
klopt, niet alle slangen eten dood voer, sommige kun je het leren en andere willen het nooit dus dan moet je wel levend voeren.
Wij hebben toevallig (of eigenlijk helemaal niet zo toevallig konings pythons staan erom bekend dat het moeilijke eters zijn) hier ook 2 kp's die eerst alleen maar levende muizen wilden maar nu eten ze wel dood voer.
Maar het gezegde slangen eten alleen levende muizen, of ratten of konijnen of wat dan ook gaat helemaal niet op voor alle slangen er zijn er zat die dode beesten eten.

edit:
slechte foto maar alleen voor de maat, deze slangen eten allebei dus gewoon dode ratten, de grote slang krijgt een grote rat en de kleinere slang -hoe verrassend- een kleinere

Afbeelding
Afbeelding

Kyra-
Zeer actief

hoe lang is die van jou?

Ik geloof dat ze het wel geprobeerd hebben met dood voer maar hij wilde het niet, kreeg levende konijnen op het einde.
Die van haar was een meter of 2.5 tot 3.. Leuke beesten wel.
bouvierpoedel
Zeer actief

Ging mij er een beetje om hoe snel mensen beginnen te stijgeren bij berichten als deze.

Je mag je beest wel iets voeren als je het ZELF eerst DOOD maakt .
Maar zodra je het LEVEND voert ben je een ONMENS.
En het beest het zelf DOOD en op VREET is het niet erg dat de hond afgemaakt word.

In dit geval waren het kittens.
Staat natuurlijk iets dichter bij qua knuffel gehalte en als huisdier.
Maar pakt een hond de kat van de buren word er even ietsje anders naar gekeken en de schouders opgehaald met de mededeling dat ze dat beest maar binnen moeten houden.
Als een hond op de wandeling een konijn/kat of haas scoort en wel of niet op peuzeld dan word er ook niet moeilijk gedaan.
Want hij liet een stukje natuur zien.
Jaaaaa maar jij liet hem los terwijl je wist dat hij dat kon gaan doen.

Pasgeleden nog een topic over het dood bijten van de huiskat ,waardoor de hond ingeslapen werd.
Niemand die het in zijn hoofd zou halen om dat te doen PUNT hond bleef leven of geplaatst.
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

Kyra- schreef:hoe lang is die van jou?
Kyra, dat vraag je toch niet :smile:
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Nanna schreef:
Ik ga er gek genoeg zomaar van uit dat het om een pitbullachtige gaat, temeer daar hij GETRAIND is om andere dieren aan te vallen en te doden.
Ik had van jou niks anders verwacht.

Kan net zo goed een Rottweiler zijn oid

Pitbullachtige hoef je daar niet op te trainen :F: :tongue:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Ik geloof dat ze het wel geprobeerd hebben met dood voer maar hij wilde het niet, kreeg levende konijnen op het einde.
Die van haar was een meter of 2.5 tot 3.. Leuke beesten wel.
dan was het geen konings python, die worden niet zo lang ;)

de slangen op de foto zijn boa's (moeder en dochter) en de groterd is ruim 3 meter.
Is wel de grootste die we hebben hoor.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

britty schreef:
Kyra, dat vraag je toch niet :smile:
:F: :F:
ik ben geen man, dat scheelt ;)
Afbeelding

iones
Zeer actief

Re: Hond krijgt kittens als voer

Ongelezen bericht door iones »

WAL-GE-LIJK! wat een smerige ziekelijke vent is dat! Daar moeten niet alleen dieren voor oppassen! Mensen ook!
Deze hond was getraind om aan te vallen en te doden en ik denk dat het eten van kittens niet de reden was om de hond te euthanaseren.
Weet jij iemand die geschikt is om deze hond in toom te houden en tegelijkertijd een goed leven te bieden zonder dat anderen daarbij gevaar lopen? Voor de rest van zijn leven in een ren vind ik geen optie.
Er zijn honden zat! Waarom een probleem op de hals halen terwijl dat niet nodig is?

Een asiel kan niet het risico nemen om deze hond te herplaatsen. Als het mis gaat, gaat de reputatie van het asiel naar de filistijnen en zijn de dieren die dat asiel moet opvangen daarvan de dupe.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief

Ja en als een hond pure barff krijgt zoals hele poten en geiten koppen wil dat dan zeggen dat hij iedere geit kapot bijt.

Hoeveel honden lopen er niet die niet getraint zijn maar wel iedere kat om zeep helpen als zij de kans krijgen.
Of honden die een pleuris hekel aan kinderen hebben.
Of achter de schapen aan gaan.
Die functioneren toch ook gewoon, zoalng de baas daar rekening mee houd. .

Zou mij ook niet lijken .
Maar als de hond het konijnen hok leeg trekt zou er iets minder snel met afschuw gereageerd worden.
En niemand die er over na denkt om die hond af te spuiten.
.
Dus hond heeft geen schuld aan het moorden van katten maar de baas.
Baas word veroordeeld voor het voeren van zielge kittens.
Maar de hond word ook gestraft door een spuit.
En dat is moreel wel goed.
Vind het wel heel krom.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Je focust je blind op de verkeerde regel BP. Als die regels van de kittens weg waren gelaten, en alleen dit had er gestaan:

De man filmde het gruwelijke tafereel met zijn mobieltje. Hij liep tegen de lamp toen hij het mobieltje verloor en de vinder de beelden aan de dierenbescherming gaf.
De hond met de naam PP was getraind om andere dieren aan te vallen. PP is afgemaakt omdat er volgens de dierenbescherming geen kans is op succesvolle heropvoeding.

Had je het misschien dan begrepen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief

Nee ben een beetje blond . :tongue:
Zeg toch tegen jou ook niet dat je het gras tussen je tanden vandaan moet halen. :lol1:

Er worden ook duizenden honden getraint om mensen aan te vallen in de IPO of KNVP.
Die gaan ook niet allemaal kindjes grijpen.
Er is die hond een kunstje geleerd net als er nog meer honden gefrustreert zijn en gewoon binnen hun beperking kunnen functioneren.
Lopen ook angstbijters rond.

Als je een plaatje plakt als niet toelaatbaar om kittens te voeren .
Vind ik dat je dat ook door moet voeren naar de hond toe.
Wat eigenlijk is het een dubbele moraal.
Kyra-
Zeer actief

Hond met de naam PP? of was het ras PP?
Waarom is het direct een Pittbull? het kan net zo goed een JR zijn of ieder ander ras of rasloos
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Snap ook niet waarom de hond afgemaakt wordt, laat de man betalen voor een gedragstrainer en geef de hond een kans.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”