Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvanghonden los laten lopen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Re: Opvanghonden los laten lopen

Ongelezen bericht door Mir@n »

Suzanne123 schreef: Ik zal op mijn werk proberen een maatschappij te zoeken die "dit soort dingen" wel wil en kan verzekeren en als ik dat gevonden heb zal ik het in een apart topic openen. Misschien kan ik voor ons assurantiekantoor een soort exclusieve deal maken met een maatschappij?

Wordt vervolgd.....

Suzanne
Heel simpel: Dankjewel Suzanne :cheer:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

massam schreef:het is niet liegen want opvanghonden bestaan niet.

degene die de hond verzorgt is de eigenaar. dat iemand anders de DA kosten betaald kan zo zijn maar de voerbakeigenaar zeg maar is de eigenaar van de hond. dus opvanghond of niet, jij bent aansprakelijk, het zijn jouw "goederen"
Dat bedoel ik dus je bent zeker aansprakelijk maar de hond is niet van mij want hij stata ter adoptie en verzekeringen sluiten dat vaak uit. Maar ik geef het op, kijk zelf maar wie er wat mee kan en wie niet ik doe geen moeite meer. Ik weet in elk geval genoeg en ga dus of geen opvanger los laten en extra voorzichtig zijn en opletten of ik neem een WA die dat wel dekt, nadat ik het in de polis heb laten zetten.Trouwens als de hond op naam van de stichting staat blijven hun de uiteindelijke eigenaren anders zouik met de hond kunnen doen wat ik wil, zelfs verkopen.
Afbeelding
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

Mir@n schreef:Mijn verzekering zegt:
In geval van opvangers die ik particulier doe zijn meeverzekerd als waren zij mijn eigen honden, voor honden in stichtingsverband zou de stichting een aparte aansprakelijkheidsverzekering moeten afsluiten.

Met andere woorden, er bestaat dus ook nog onderscheid in het hoe of wat.
Geen extra clausule trouwens over mijn dieren, die waren zonder opgave al meeverzekerd.
Mijn verzekeraar is Generali.
De clausule is voor de opvangers, tenminste Aegon doet dat wel als je het duidelijk uitlegt, wordt dan op je polis gezet zodat bij schade ook degene die het behandeld en controleerd op de hoogte is. Kost bij hun niets extra, ja waarschijnlijk nieuw poliskosten eenmalig. Ik moet nog uitzoeken hoeveel het bij hun kost een WA en hoeveel het mij op mijn pakketkorting scheeld bij Interpolis, omdat er dan eentje vanaf gaat.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb ook wel eens opvanghonden gehad en die mochten gewoon los bij mij. MAar ik heb een roedel die ze mee kunnen trekken he. Dat scheelt veel. Ik gun honden nu eenmaal een bepaalde mate van vrijheid en de mogeljkheid om te rennen, te spelen en actief te zijn. Buiten kan dat nu eenmaal beter dan binnen en aan de riem lukt het niet. MAar ik moet wel een goed gevoel hebben dat de hond niet weg zal lopen maar bij me zal blijven. Dat is ook altijd gebeurd, het is nooit mis gegaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Leila, opvangertje, liep hier ook (altijd) los.
Maar die ving ik 'particulier' op. En heb een losloopgebied naast de flat hier.
Langs de weg gaat geen enkele hond los hoor. Sterker nog, zodra ik in de verte een weg zie gaat alles vast als ze loslopen. Gewoon om te voorkomen dat ze de weg opschieten.
Trouwens, de opvangers die hier geweest zijn luisterden over het algemeen beter dan mijn eigen honden. :P
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”