Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De beslissing is genomen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Jolanda*

De beslissing is genomen...

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

... er komt een tweede hond.

Mijn vriend was er altijd fel op tegen en hij zag veel beren op de weg en was bang dat het uiteindelijk toch fout ging met magic als er een tweede hond bij kwam.
Na lang overleg hebben we gister avond besloten om een tweede hond in huis te nemen.
Het hoeft natuurlijk niet direct en we gaan rustig om ons heen kijken.
En waarschijnlijk valt de beslissing pas over een jaar wat voor hondje het gaat worden.
Het wordt nog een hele zoektocht aangezien het wel een goed passend hondje moet zijn wat qua karakter aan magic haar eisenpakket kan voldoen.
En op zich hebben we een goede match al rondlopen maar daar moet nog even over overlegd worden of mijn ouders hem kwijt willen en of mijn vriend wel een eigenwijze niet naar mannen luisterende haarbal in huis wil nemen.

Maar ik ben in ieder geval blij dat mijn kereltje akkoord is gegaan met het in huis nemen van een tweede hond :cheer:
Eindelijk komt er een vriendje voor Magic!!!
S@ndr@
Zeer actief

Re: De beslissing is genomen...

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

super, veel plezier met de voorpret :lol1:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hardstikke leuk hoor :cheer:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat leuk zeg :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Leuk hoor! Twee honden in huis is veeeel leuker dan 1tje! :lol1:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Spannend, zeg! Idd leuke tegenstelling... :mrgreen:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Geweldig! Dat word hele leuke voorpret! :cheer:
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Leuk, veel plezier met de voorpret.

Als alles meezit komt er hier eind mei een pup bij.
Erg leuk om naar uit te kijken.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Super :ok:
*Jolanda*

Nanna schreef:Spannend, ik zag in een ander topic dat de voorkeur al een beetje uitging naar de Bichon Havanais.
Wel een leuke tegenstelling zo ;-) Haarbal en spierbal ;-)

Klopt die vind ik wel heel aantrekkelijk en het karakter zou ook goed passen bij onze amstaff een hondje waar ze buiten lekker mee kan donderjagen en rennen en binnen een redelijk rustig hondje en die met zachte hand opgevoed moet worden. Aangezien ze toch wel heel gevoelig zijn. En onze amstaff is dat ook.
Maar mijn vriend is meer van de bulldogjes dus die vind een franse bull ook erg leuk maar die zijn weer zo enorm hyper. Dus we moeten gewoon veel uitzoeken wat erbij past en wat we zelf willen... En of het een pup of weer een herplaatser wordt.

Maar de golden retriever die ik gekocht heb toen ik nog thuis woonde (en die nu nog bij mijn ouders woont) maakt ook wel kans om te gaan verhuizen naar ons. Dat is al een geslaagde combinatie met Magic alleen geen geslaagde combinatie met mijn vriend.
Dus die wil ik de komende tijd ook graag wat meer bij ons hebben om te kijken of we daar wat aan kunnen werken tussen de twee heren :D
*Jolanda*

*tweety* schreef:Leuk, veel plezier met de voorpret.

Als alles meezit komt er hier eind mei een pup bij.
Erg leuk om naar uit te kijken.

ohw wat leuk !! wordt het weer een golden ?!
Dan heb je er drie toch mag ik vragen hoe je dat doet met al daar haar ?! Mijn vriend wordt namelijk al gek van de hoeveelheid haar die van 1 golden retriever op de grond ligt...
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dusty »

leuk hoor! veel plezier met de voorpret :D
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Wat leuk! Gaat je zeker veel energie kosten maar dat is het dubbel en dwars waard denk ik zo :ok:
Afbeelding
*Jolanda*

Lellibel schreef:Wat leuk! Gaat je zeker veel energie kosten maar dat is het dubbel en dwars waard denk ik zo :ok:

gaat waarschijnlijk heel veel energie kosten.
Maar dat heb ik er wel voor over.
Gisteren tijdens het wandelen met Magic het er nogmaals over gehad waar mijn vriend zijn voorkeur ligt.
Hij vindt het heel moeilijk om te beslissen hij vind een franse bull wel erg leuk maar ziet ook zoals ik met de golden retriever van mijn ouders bezig ben dat het me ontzettend aan mijn hart gaat dat hij net niet helemaal krijgt wat hij n odig heeft.
Officieel is Timber nog van mij maar mijn vriend heeft helemaal niks met hem.
Het is wel een bewezen combinatie samen met Magic en die twee kunnen zelfs in 1 kamer alleen thuis blijven.
Dus we gaan binnenkort eens proberen of ik het voor elkaar krijg om het huis prima schoon te houden met een langharige hond langere tijd in huis te hebben....
Hij verblijft wel eens 3 weken bij ons als mijn ouders weer eens op vakantie gaan...
Dus we zien wel mijn vriend wil dan misschien wel het compromis maken dat timber hier mag komen te wonen. Een tweede hond hoeft van hem niet zo zeer maar wil mij daar wel gelukkig mee maken zolang hij er geen overlast van heeft.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ja, zulke vachten verharen en buiten de rui gebeurt er niet zoveel.
Dus laten trimmen, dan komt er verder amper wat af.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
*Jolanda*

Nanna schreef:
*Jolanda* schreef: ohw wat leuk !! wordt het weer een golden ?!
Dan heb je er drie toch mag ik vragen hoe je dat doet met al daar haar ?! Mijn vriend wordt namelijk al gek van de hoeveelheid haar die van 1 golden retriever op de grond ligt...
Stofzuigen? :mrgreen:
En volgens mij komt er van een korthaar als een amstaff vele malen irritanter haar af dan van een Golden. Van die korte prikhaartjes die overal in vaststeken. :N:
Ik zou, qua vacht, veul liever een langhaar hond nemen dan een korthaar.
De haren van mijn Whippet zijn ook veel lastiger te verwijderen en duidelijker zichtbaar op kleding dan van mijn hele langhaar teckel.
hahah nee magic verhaart echt amper maar die heeft zelfs voor een korthaar heel weinig vacht. En er komt dan ook bijna niks af...
Marjoleine schreef:Ja, zulke vachten verharen en buiten de rui gebeurt er niet zoveel.
Dus laten trimmen, dan komt er verder amper wat af.

Daar heb ik wel aan zitten denken dat ik `m dan gewoon twee keer per jaar laat trimmen. Maar de dierenarts zei dat ik daar nog wel eventjes over na moet denken omdat hij wel een onrustige huid heeft... Maar dan zou hij sowieso op ander voer komen te staan want ik denk dat daar ook een hoop van af hangt....n (en ik wil beide honden sowieso het liefste op 1 soort voer hebben te staan....
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Wat leuk, zeg! Een 2de hond erbij. Hier is het ook de bedoeling dat we zodra we zijn verhuisd (wat dit jaar nog in de planning staat) er een 2de Oudduitse herderreu bij nemen. :wink:
Franse bull's hyper? Das voor het eerst dat ik dat hoor. Een collega van me heeft er 1 die het liefst de hele dag binnen zit en hier tegenover woonde iemand met een reutje die ook niet echt hyper te noemen was, hoor. Maar dit zijn mijn persoonlijke ervaringen met het ras. De echte kenners zullen je daar vast en zeker meer over kunnen vertellen.

In ieder geval alvast veel voorpret. :mrgreen:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Gefeliciteerd met de voorpret!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

leuk een tweede hond ! :wink:

maar ik weet niet of het verstandig is om een hond in huis te halen waar je vriend helemaal niks mee heeft. ik snap het wel dat je wilt dat Timber bij jou komt wonen. jammer dat je vriend het niet kan vinden met Timber.
*Jolanda*

Emma schreef:leuk een tweede hond ! :wink:

maar ik weet niet of het verstandig is om een hond in huis te halen waar je vriend helemaal niks mee heeft. ik snap het wel dat je wilt dat Timber bij jou komt wonen. jammer dat je vriend het niet kan vinden met Timber.
Daarom laat ik de beslissing daarover ook aan hem over.
Ik ben degene die het meeste met de honden onderneemt. Hij laat ze uit als het nodig is (als ik bijvoorbeeld late dienst heb)
En hij vindt het leuk dat ze in huis rond lopen maar veel doet hij er niet mee.
Ik ga naar de club, ik ga met de naar de dierenarts, ik loop de dagelijkse lange wandeling etc etc

Dus opzich als ik goed stofzuig en zorg dat timber de basis naar mijn vriend luisterd dan gaat hij denk ik wel akkoord
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”