Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Dames vechten om poedel'.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chione
Zeer actief

'Dames vechten om poedel'.

Ongelezen bericht door Chione »

Onderstaand bericht vind ik zo triest en begrijpelijk dat beiden vrouwen heel graag het hondje willen hebben. Wat een ongelooflijke rot streek van die zoon.
Dames vechten om poedel

BREDA - De 71-jarige Maria van E. uit Halsteren wil dat de Bredase rechtbank ervoor zorgt dat ze haar poedel Nancy terugkrijgt.

Maria had vorig jaar maart een lichte hersenbloeding en vroeg aan haar zoon om even voor de 4-jarige Nancy te zorgen terwijl zij herstelde in een verzorgingstehuis.

Zoonlief bracht de poedel echter naar een dierenarts om het beest te laten inslapen. Een 80-jarige mevrouw uit Dieren hoorde dat en wilde het beestje wel van de dood redden en ervoor gaan zorgen. Dat gebeurde ook. Omdat Maria van E. nu is hersteld, wil ze haar Nancy terug, maar ook de 80-jarige mevrouw is inmiddels aan de poedel gehecht en wil haar niet meer teruggeven aan Maria.

Die eist een dwangsom van E 500 per dag dat ze haar ’kindje’ niet terug heeft.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: 'Dames vechten om poedel'.

Ongelezen bericht door LongFields »

Het zal je kind maar zijn zeg, wat een rotstreek... :devil:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dit is een oud bericht. De oorspronkelijke eigenaresse krijgt de hond terug.

De zoon had die al geplaatst, er vanuitgaande dat zijn moeder zou sterven. MAar dat deed ze niet en toen ze thuiskwam was ze haar hond kwijt. De nieuwe eigenaresse wilde haar hond echter niet kwijt en het is een rechtszaak geworden. De hond moest toen terug naar de eerste eigenaresse.

http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenl ... 2&sort=asc" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nujij.nl/poedel-nancy-moet-t ... 7381.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;
Breda / Halsteren - Poedel Nancy moet terug naar mevrouw Van Eekelen (72) uit Halsteren. Dat heeft de rechtbank in Breda vrijdagochtend beslist. De wettelijk eigenares van Nancy, mevrouw van Eekelen, werd begin dit jaar door een tia getroffen.[/quote]
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Chione
Zeer actief

Niet geheel onverwachte uitspraak, maar wat verdrietig voor die andere vrouw.

~
Afbeelding
~
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ah wat sneu voor de vrouw, leuk zon positief ingestelde zoon.denkt goed op de zaken voorruit.
hondje is 4 jaar, ben blij dat hij kan blijven, nu maar hopen dat ze niet alsnog overlijdt, en anders goed heeft besproken met zoonlief dit niet weer te doen!
Afbeelding
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

met "zoonlief" heeft moeders geen contact meer.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Elvira schreef:met "zoonlief" heeft moeders geen contact meer.
Zal vast wel meer gespeeld hebben. Sneu hoor.

~
Afbeelding
~
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Als ik andere (kranten)bronnen mag geloven is er nog niks beslist, maar doet de rechter de komende week uitspraak.
Zie bv dit krantenartikel http://www.brabantsdagblad.nl/regios/br ... -dames.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Iets dergelijks stond ook bij ons in de krant.

Ik zou die rechter niet willen wezen :neenee: . Wat een salomonsoordeel :ugh: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
iones
Zeer actief

Kan ik me wel voorstellen!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

iones schreef:
ja dat kan ik me helemaal voorstellen!
Maar ook sneu voor die andere vrouw die het hondje ook liefdevol heeft opgevangen en zelfs "gered" zodat het hondje niet werd ingeslapen...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Misschien kunnen de dames een bezoekregeling treffen , ze hebben heel wat gemeen volgen s mij , ze zijn in ieder geval gek op dezelfde peodel, en besodemieterd door dezelfde kerel :engel:
iones
Zeer actief

Baily&Luna schreef:
iones schreef:
ja dat kan ik me helemaal voorstellen!
Maar ook sneu voor die andere vrouw die het hondje ook liefdevol heeft opgevangen en zelfs "gered" zodat het hondje niet werd ingeslapen...
Sneu misschien maar ze zou toch juist moeten begrijpen dat die andere vrouw haar hondje niet kwijt wilde! Het lijkt me niet dat ze niet op de hoogte was van de moeder van haar schoonzoon. Hoe kun je iemand nou zijn hond af willen nemen?????? Het was een egoistisch mens!
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Wat is die zoon een hufter zeg. Bah. :kotz:
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Wat ik niet begrijp is dat er geen omgangsregeling bedacht kan. Of desnoods dat de dames samen de poedel uit gaan laten af en toe. Ik zou dat wel hebben gedaan denk ik... stel dat één van de twee nou overlijd, dan heeft die poedel nog iemand om op terug te vallen, toch? Iedereen blij...

Bij ons in de straat woonden twee dames naast elkaar, en beide heetten ze Marjan. De ene Marjan had een WestHighland white terrier teefje genaamd Chanel. De andere Marjan liep er ook regelmatig mee. Ze waren dikke vriendinnen, en beide echt lieve dames.

Helaas belande de eigenaresse van Chanel in het ziekenhuis... en is uiteindelijk overleden. Chanel woont nu bij de andere Marjan.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Niemand neemt mij mijn hond af. Als ik in het ziekenhuis terecht kom en dood dreig te gaan, is dat nog geen reden om mijn hond alvast weg te doen naar iemand anders. En als ik dan weer terug ben, wil ik mijn hond weer terug voor de volle 100%. Niks delen, niks omgangsregeling. Mijn hond is mijn hond.
sylviawallie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): santos onze newfoundlander en luna en roxy onze franse bulldogjes

Ongelezen bericht door sylviawallie »

iones schreef:Niemand neemt mij mijn hond af. Als ik in het ziekenhuis terecht kom en dood dreig te gaan, is dat nog geen reden om mijn hond alvast weg te doen naar iemand anders. En als ik dan weer terug ben, wil ik mijn hond weer terug voor de volle 100%. Niks delen, niks omgangsregeling. Mijn hond is mijn hond.
ja dat kan inderdaad zo zijn ,maar als het andere vrouwtje niet had ingegrepen was er helemaal geen hond meer geweest , want zoon lief had hem in laten slapen , het is gewoon een erg moeilijke zaak en ook ben ik blij dat ik daar niet de uitspaak over zou moeten doen .

gr sylvia
iones
Zeer actief

sylviawallie schreef:
iones schreef:Niemand neemt mij mijn hond af. Als ik in het ziekenhuis terecht kom en dood dreig te gaan, is dat nog geen reden om mijn hond alvast weg te doen naar iemand anders. En als ik dan weer terug ben, wil ik mijn hond weer terug voor de volle 100%. Niks delen, niks omgangsregeling. Mijn hond is mijn hond.
ja dat kan inderdaad zo zijn ,maar als het andere vrouwtje niet had ingegrepen was er helemaal geen hond meer geweest , want zoon lief had hem in laten slapen , het is gewoon een erg moeilijke zaak en ook ben ik blij dat ik daar niet de uitspaak over zou moeten doen .

gr sylvia
Zo'n zoon zou ik onterven en alles naar de hondenbescherming doen.
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

Hoe de uitspraak ook zal zijn, er is altijd een slachtoffer van die uitspraak want beide dames houden veel van het hondje.
En die lekkere zoon verdient een dikke trap onder zijn kont.
Jolande1961
Zeer actief

Volgens mij, is dit het laatste bericht, wat er in deze zaak naar buiten is gebracht:

http://www.bndestem.nl/regio/breda/6193 ... -dames.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Hmm is er niet een vrijwel identieke poedel te vinden die nog een thuis zoekt?
Bedoel maar,.. misschien zijn dan beide dames blij??!!
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

iones schreef:Zo'n zoon zou ik onterven en alles naar de hondenbescherming doen.
Koop je weinig voor, want de hond IS al weg.
iones
Zeer actief

Jolande1961 schreef:Volgens mij, is dit het laatste bericht, wat er in deze zaak naar buiten is gebracht:

http://www.bndestem.nl/regio/breda/6193 ... -dames.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee, zie eerdere reactie. De poedel is teruggewezen naar de oorspronkelijke eigenaresse. Maar ik wist nog niet eerder dat die etter van een zoon die hond heeft willen euthaniseren en dat zijn schoonmoeder daar een stokje voor stak. Wat een grote lul is die vent zeg!
naomi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door naomi »

Gisteren stond hier {in Dieren} op de kabelkrant dat de mevrouw het hondje zondag voor 12 uur weer terug naar de oude eigenaresse.
Ze is hier erg verdrietig om.
groetjes Naomi1 en een poot van Doeska
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

Als ik de eerste eigenaresse zou zijn zou ik dankbaar zijn dat de hond door die oude mevrouw nog leeft, want anders had je niet een wat terug kunnen vragen. IK zou dan gewoon samen proberen eruit te komen dat je de hond wel mag blijven zien. Logisch dat die oude mevrouw er nu aan gewend is. In principe wordt de goedheid van de mevrouw die hem van de dood red gestraft en dat klop niet.
Afbeelding
Jolande1961
Zeer actief

Van Omroep Brabant:

Poedel voorlopig niet bij Riet van Eekelen HALSTEREN - De poedel Nancy komt voorlopig niet terug bij Riet van Eekelen in Halsteren. Volgens advocaat Stein van mevrouw Van Drenth had zij nooit een rechtszaak mogen aanspannen.
Zij zou namelijk onder bewind staan, wat volgens de advocaat betekent dat niet zij, maar haar bewindvoerder naar de rechter had moeten stappen.

Van Eekelen kon na een beroerte niet meer voor haar huisdier zorgen en de poedel kwam bij de bejaarde mevrouw Van Drenth terecht. Nu Van Eekelen is opgeknapt, wil ze het dier graag terug, maar het nieuwe baasje wil Nancy niet meer kwijt.

De rechter bepaalde vorige week dat Van Drenth de poedel terug moet geven, maar volgens haar advocaat Stein is dat vonnis nietig.
iones
Zeer actief

Wat een toestand zeg!

En wat een manier om je hond kwijt te raken.
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

Martijn schreef:
Moyodo schreef:Als ik de eerste eigenaresse zou zijn zou ik dankbaar zijn dat de hond door die oude mevrouw nog leeft, want anders had je niet een wat terug kunnen vragen. IK zou dan gewoon samen proberen eruit te komen dat je de hond wel mag blijven zien. Logisch dat die oude mevrouw er nu aan gewend is. In principe wordt de goedheid van de mevrouw die hem van de dood red gestraft en dat klop niet.
Nee, maar als iemand anders je hond wegdoet en je hem dan niet meer terug kunt krijgen vind ik nu ook weer niet zo'n waterdichte oplossing.
Anders was die hond toch dood geweest en was er helemaal geen hond meer om ruzie over te maken. Ik heb dan liever dat iemand anders mijn hond wel goed vrzorgt dan dat die zoon hem in had laten slapen.
Afbeelding
naomi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door naomi »

Op de kabelkrant staat ,dat de mevr uit Dieren hogerberoep heeft aangetekend en nu mag ze het poedeltje nog even houden ,tot dat daar weer een uitspraak over is .
Wat een ellende eigenlijk.
groetjes Naomi1 en een poot van Doeska
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”