Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Akira en andere honden....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Aantal honden: 3

Akira en andere honden....

Ongelezen bericht door madred »

:hmmm:
Gingen we net lekker lopen (Akira aan de lijn), komt om de hoek een piepkleine jack russel aangelopen, alleen, geen baasje te bekennen, waarschijnlijk de Jack van de manege bij mij in de buurt.
Hondje komt met stijve pootjes en een hoog staartje (kan dat bij een Jack Russel omlaag :D ) naar Akira toe.
In eerste instantie liet ik de lijn slap hangen, maar Akira begon eigenlijk gelijk te grommen en nam een snoekduik richting Jack...
Nou wil ik niet dat Akira het hondje te pakken krijg, dus proberen haar weg te trekken...
Maar natuurlijk blijft het hondje met blikkerende tandjes en ook hevig grommend rondjes om ons heen draaien...
Uiteindelijk haar wel weg kunnen jagen en met Akira kunnen doorlopen, maar wat had ik eventueel anders kunnen doen?
Meteen maar wegjagen dan? En niet eens afwachten wat er gaat gebeuren???
Afbeelding

Happy en Lemmi
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller
Aantal honden: 2

Re: Akira en andere honden....

Ongelezen bericht door Dusty »

hier in het dorp lopen 2 honden die "zichzelf uitlaten" een labrador achtige hond en een rottweiler.

die Rottweiler vertrouw ik niet helemaal dus als ik die zie staan loop ik de andere kant op. die labrador is voornamelijk vervelend omdat die steeds achter je aan loopt. heb bij beide al eens geprobeerd om ze weg te jagen voor er contact was maar dat had geen effect :ugh:

ik vertrouw beide honden ook niet om ze aan te raken dus voor de rottweiler ga ik de andere kant op en bij de labrador loop ik wat harder dan haakt die wel af :19:

beide honden zijn al tig keer door de dierenambulance opgehaald maar de mensen leren er niks van :U:
Afbeelding
biancaenmaurice
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier (Engels)

Ongelezen bericht door biancaenmaurice »

Oplossing:
Jou riem ook slap houden of je hond los laten. De "Jack" krijgt een correctie en zal wel afdruipen.
Als je dat niet doet dan zal de Jack de volgende keer hetzelfde doen.

Als de andere hond niet te vertrouwen is dan moet je hem weg jagen met je schoen/voet.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

biancaenmaurice schreef:Oplossing:
Jou riem ook slap houden of je hond los laten. De "Jack" krijgt een correctie en zal wel afdruipen.
Als je dat niet doet dan zal de Jack de volgende keer hetzelfde doen.

Als de andere hond niet te vertrouwen is dan moet je hem weg jagen met je schoen/voet.
oh fijn, dus als Akira verkeerd wil en de jack doodbijt is dat eigen schuld dikke bult voor dat hondje en je hebt dan gratis een hond die de smaak van vechten te pakken heeft?
da's lekker dan voor de toekomst :?

Wat een raar advies.

Ik brul dat soort hondjes weg nog voordat ze bij me zijn, wil dat niet gebruik ik ook mijn voet om ze een zetje in de goede richting te geven ;)
Ik laat mijn honden niet vechten, niet als ze los zijn en al zeker niet als ik ze aangelijnd heb.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
biancaenmaurice
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier (Engels)

Ongelezen bericht door biancaenmaurice »

renee-uk schreef:
biancaenmaurice schreef: Als de andere hond niet te vertrouwen is dan moet je hem weg jagen met je schoen/voet.
oh fijn, dus als Akira verkeerd wil en de jack doodbijt is dat eigen schuld dikke bult voor dat hondje en je hebt dan gratis een hond die de smaak van vechten te pakken heeft?
da's lekker dan voor de toekomst :?
Als je daar bang voor bent dan dien je eerder je voet te gebruiken. Ik zal namelijk altijd een andere hond met mijn voet verjagen als ik zie dat het niet goed gaat.
Gezien het hondenras wat ik heb, kan ik het me niet permiteren dat zij een ander bijt. Dan krijg je namelijk weer vooroordelen.

Dus als ik een hond een rotschop geef, heeft mijn hond niets gedaan en is iedereen blij.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”