Ligt ze in haar mandje, zielig te kijken, zo van 'ik laat de eer wel aan mezelf'...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn brood!
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Mijn brood!
Ligt ze in haar mandje, zielig te kijken, zo van 'ik laat de eer wel aan mezelf'...
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Oh, die ken ik! Negen oliebollen. Misschien dat Lilo er eentje heeft gekregen, maar de overige 8 had Jack achterover gedrukt.tineke schreef:Is inderdaad lekker brood![]()
Jaren geleden heeft onze hond ,een bordeauxdog ,op oudjaarsavond ,een hele schaal met oliebollen en appelflappen opgepeuzeld.
We kregen visite daar was de schaal ook voor bedoeld maar die kregen niets ze waren allemaal op.
Jack kan stelen en vreten wat hij wil en eigenlijk bijna nooit last. Ja, een keer een halve zak frolic, daar heeft hij wel enorme oranje bergen van gepoept.Nou ja niets hij heeft de hele avond de meest afschuwelijk ruikende luchten geproduceerd uit die opgeblazen buik van hem![]()
Ik kan er ook nooit heel boos over worden, want eigen schuld en ik weet dat ik niks kan laten liggen. Het ergst was ooit lang geleden met Kerst bij ex-schoonouders, waar hij heel stiekum naar de keuken liep en een pond paling, een varkenshaas en een pak toast wegstouwde. Daarna nog het kerstdiner met restjes voor de hond, en eenmaal thuis heeft hij hier op de parkeerplaats toch wel het een en ander uitgekotst. Hij wilde het ook direct weer opeten, maar er zijn grenzen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- marleenff
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond
Die van ons, doen dat ook. De grote Keeshond en de Tibetaanse terriër grissen alles van tafel. Er dient steeds iemand aan tafel te blijven om het eten te bewaken.
Ook als er overschot is, dient het niet op het keukenblad gezet te worden, anders raken ze er wel bij. En toch vergeten we af en toe dat zij zo graag eten-dieven spelen.
Vorige week had ik mijn tas senseo naast mij op een klein tafeltje gezet, terwijl ik tv aan het kijken was, en ja hoor, net toen ik mijn tas wil nemen, hoor en zie ik het gelebber van de keeshond. Hij lust blijkbaar graag die senseo.
Onze kleine Maltezer eet alles waar zij bij kan, en dat is enkel van de grond.
Ook als er overschot is, dient het niet op het keukenblad gezet te worden, anders raken ze er wel bij. En toch vergeten we af en toe dat zij zo graag eten-dieven spelen.
Vorige week had ik mijn tas senseo naast mij op een klein tafeltje gezet, terwijl ik tv aan het kijken was, en ja hoor, net toen ik mijn tas wil nemen, hoor en zie ik het gelebber van de keeshond. Hij lust blijkbaar graag die senseo.
Onze kleine Maltezer eet alles waar zij bij kan, en dat is enkel van de grond.
Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.
.

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Als je broodjes garnalen of gerookte zalm o.i.d. maakt moet je echt zo uitkijken, hij snaait letterlijk de zalm uit de lucht als je die uit de verpakking haalt en richting je brood doet, hij heeft kattenDNA volgens mij, maar zet het dan ook niet op de tafel om vervolgens je rug toe te keren, dan tikt hij het met zijn poot op de grond en is het zijn..
om vervolgens natuurlijk het brood te laten liggen want dat is echt onwaardig voor een Keizer vindt hij zelf
Als je koekjes op tafel hebt staan moet je ook echt uitkijken, hij wacht altijd een moment af dat je niet kijkt en dan zoef, koek weg..
Ongelofelijk is dat kreng, haha hij is zo snel
Als je koekjes op tafel hebt staan moet je ook echt uitkijken, hij wacht altijd een moment af dat je niet kijkt en dan zoef, koek weg..
Ongelofelijk is dat kreng, haha hij is zo snel

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Mojuan
- Zeer actief
Wat heb ik dan een brave hondjes zeg!
Ik vergeet 's ochtends heel vaak om mijn restje brood op te ruimen.
Dan staat mijn bordje met een stuk brood met beleg nog op tafel.
Als ik thuis kom, staat het er nog steeds, onaangeroerd.
Ik kan hier eigenlijk alles gewoon overal laten staan, behalve op de grond, dan is het weg.
Maar zelfs als ik iets laat vallen tijdens het eten, hoef ik alleen maar 'nee' te zeggen, en dan blijven ze ervanaf.
Het enige dat vooral Julia doet, is mijn bord aflikken als er nog mayonaise of jus op zit ofzo.
Als ik dan even niet kijk, flapt die tong er even snel overheen.
En gisteren likte Romeo aan een leeg saladebakje.
Iets van het aanrecht pakken doen ze echt niet, de vuilnisbak is ook veilig.
Eten op de salontafel is veilig, en staat er gewoon nog als ik uren van huis ben geweest.
En ooooh, ik ben dan altijd zo trots op mijn hondjes, en dan krijgen ze iets lekkers van me als ik thuiskom en zie dat ik weer zo stom was om mijn brood op de salontafel te laten liggen, en het ligt er nog.
Eigenlijk zou ik wel eens een camera willen ophangen/neerzetten in de kamer om te zien wat ze nou eigenlijk doen de hele dag, of ze eraan ruiken, ernaar kijken etc.
Ze zijn zo braaf
Ik vergeet 's ochtends heel vaak om mijn restje brood op te ruimen.
Dan staat mijn bordje met een stuk brood met beleg nog op tafel.
Als ik thuis kom, staat het er nog steeds, onaangeroerd.
Ik kan hier eigenlijk alles gewoon overal laten staan, behalve op de grond, dan is het weg.
Maar zelfs als ik iets laat vallen tijdens het eten, hoef ik alleen maar 'nee' te zeggen, en dan blijven ze ervanaf.
Het enige dat vooral Julia doet, is mijn bord aflikken als er nog mayonaise of jus op zit ofzo.
Als ik dan even niet kijk, flapt die tong er even snel overheen.
En gisteren likte Romeo aan een leeg saladebakje.
Iets van het aanrecht pakken doen ze echt niet, de vuilnisbak is ook veilig.
Eten op de salontafel is veilig, en staat er gewoon nog als ik uren van huis ben geweest.
En ooooh, ik ben dan altijd zo trots op mijn hondjes, en dan krijgen ze iets lekkers van me als ik thuiskom en zie dat ik weer zo stom was om mijn brood op de salontafel te laten liggen, en het ligt er nog.
Eigenlijk zou ik wel eens een camera willen ophangen/neerzetten in de kamer om te zien wat ze nou eigenlijk doen de hele dag, of ze eraan ruiken, ernaar kijken etc.
Ze zijn zo braaf

- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Wij hebben sinds een tijdje zo'n broodbak machine en mam had een paar weken terug een heerlijk vers brood gebakken...
Ze had het in de bijkeuken op het aanrecht gezet maar het stond best dichtbij de rand. Mitch heeft dit blijkbaar opgemerkt en het brood van 't aanrecht afgetrokken, hij stond als een gek aan dat brood te eten toen ik binnenkwam
Het ergste is nog dat hij ook niet meteen loslaat als hij mij ziet, nee hij gaat nog sneller eten omdat ik het zo afpak
We hebben er wel van geleerd... het volgende brood zetten we bovenop de koelkast om af te laten koelen...
Ze had het in de bijkeuken op het aanrecht gezet maar het stond best dichtbij de rand. Mitch heeft dit blijkbaar opgemerkt en het brood van 't aanrecht afgetrokken, hij stond als een gek aan dat brood te eten toen ik binnenkwam
We hebben er wel van geleerd... het volgende brood zetten we bovenop de koelkast om af te laten koelen...
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Elmo is jatter 1e klas. Hij heeft van het aanrecht de frikandellen opgegeten, die aan het ontdooien waren (ze waren zo goed als ontdooid). En wou daarna vrolijk beginnen aan de kroketten. Ik had het eerst niet door, stond echt in de keuken van 'ehm volgens mij mis ik iets'. En biefstuk is ook niet veilig, de laatste keer was ik net op tijd. Vorige week heeft ie bijna de hele zak met koekjes opgegeten, ik wou hem een koekje geven en vond de tas zo raar staan.
kijk erin en zie een zakje waar nog een paar koekjes inzaten. Toen kreeg hij geen koekje meer. En op een avond was de fokker met haar vriend er, en ik had lekkere dingen op tafel gezet. Op een gegeven moment Elmo loopt heel enthousiast naar haar vriend toe en snaait op dat zelfde moment uit het chipsbakje. :N:
Ik ben dan meestal niet boos, moet meestal lachen. Maar dat verberg ik en mopper een beetje. Maar hij heeft zelf heel goed door dat hij iets fout doet. Dikke slijmbal is het dan.
Ik ben dan meestal niet boos, moet meestal lachen. Maar dat verberg ik en mopper een beetje. Maar hij heeft zelf heel goed door dat hij iets fout doet. Dikke slijmbal is het dan.
-
Fin
- Zeer actief
Bij mij wordt er tenminste niet gestolen als ik erbij ben. Het preventieveElmo/maureen schreef:Elmo is jatter 1e klas. Hij heeft van het aanrecht de frikandellen opgegeten, die aan het ontdooien waren (ze waren zo goed als ontdooid). En wou daarna vrolijk beginnen aan de kroketten. Ik had het eerst niet door, stond echt in de keuken van 'ehm volgens mij mis ik iets'. En biefstuk is ook niet veilig, de laatste keer was ik net op tijd. Vorige week heeft ie bijna de hele zak met koekjes opgegeten, ik wou hem een koekje geven en vond de tas zo raar staan.kijk erin en zie een zakje waar nog een paar koekjes inzaten. Toen kreeg hij geen koekje meer. En op een avond was de fokker met haar vriend er, en ik had lekkere dingen op tafel gezet. Op een gegeven moment Elmo loopt heel enthousiast naar haar vriend toe en snaait op dat zelfde moment uit het chipsbakje. :N:
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
Gos
- Zeer actief
Had je je spullen maar niet moeten laten slingeren
Nee, ik word niet boos als ze iets uitvreten omdat ik zelf de kat op het spek gebonden heb, ik zou wel balen maar boos worden in zo'n geval meer op mezelf

Nee, ik word niet boos als ze iets uitvreten omdat ik zelf de kat op het spek gebonden heb, ik zou wel balen maar boos worden in zo'n geval meer op mezelf
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Jachristo schreef:Bij mij wordt er tenminste niet gestolen als ik erbij ben. Het preventieveElmo/maureen schreef:Elmo is jatter 1e klas. Hij heeft van het aanrecht de frikandellen opgegeten, die aan het ontdooien waren (ze waren zo goed als ontdooid). En wou daarna vrolijk beginnen aan de kroketten. Ik had het eerst niet door, stond echt in de keuken van 'ehm volgens mij mis ik iets'. En biefstuk is ook niet veilig, de laatste keer was ik net op tijd. Vorige week heeft ie bijna de hele zak met koekjes opgegeten, ik wou hem een koekje geven en vond de tas zo raar staan.kijk erin en zie een zakje waar nog een paar koekjes inzaten. Toen kreeg hij geen koekje meer. En op een avond was de fokker met haar vriend er, en ik had lekkere dingen op tafel gezet. Op een gegeven moment Elmo loopt heel enthousiast naar haar vriend toe en snaait op dat zelfde moment uit het chipsbakje. :N:
Ik ben dan meestal niet boos, moet meestal lachen. Maar dat verberg ik en mopper een beetje. Maar hij heeft zelf heel goed door dat hij iets fout doet. Dikke slijmbal is het dan.![]()
![]()
denk 'r om van mij
is hier heel effectief.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
"hij gaat nog sneller eten omdat ik het zo afpak "" oh ja
, heel herkenbaar. Dan roep je los en en dan gaat ze heul snel eten, onder het motto; los? Heb niks (meer) om te lossen 
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Erger nog, volgens mij zou ze het zo weer doen
-
Fin
- Zeer actief
Neem toch een hond zeiden ze, neem toch een hondmim schreef:Hier ook zo'n dievegge, die jat alles van het aanrecht
. Alleen had ze laatst op de poloclub waar mijn dochter werkt zonnebloem olie gedronken
. Hier lag een nieuw hoofdstel in...... Ze kwam al beroerd thuis en werd steeds beroerder ( kotsen) , je zag dat ze buikkramp had, maar toen ze erbij begon te trillen zijn we toch maar naar de DA gereden. Een buscopan injectie erin tegen de kramp, een vitamine injectie omdat ze veel vitamine verliezen als ze braken en aan de diarree gaan, en 75 € lichter
![]()
Erger nog, volgens mij zou ze het zo weer doenmijn allerliefste kleine poppedop
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Je mag Zarah en/of Shen wel een weekje lenen hoor. :p
Daarna laat je nooit meer iets eetbaars binnen hondbereik liggen.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Fin
- Zeer actief
Ik hoor je nog droog opmerken van 'volgens mij zit er één in de keuken'. Chris die bij jou thuis even de pan hielp meelikken. Was die stilletjes vanuit de woonkamer naar de keuken gesneakt.moosje schreef:Je mag Zarah en/of Shen wel een weekje lenen hoor. :p
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
K geef hem geen ongelijk, t was ook ontzettend lekker.christo schreef:Ik hoor je nog droog opmerken van 'volgens mij zit er één in de keuken'. Chris die bij jou thuis even de pan hielp meelikken. Was die stilletjes vanuit de woonkamer naar de keuken gesneakt.moosje schreef:Je mag Zarah en/of Shen wel een weekje lenen hoor. :p
Daarna laat je nooit meer iets eetbaars binnen hondbereik liggen.![]()

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Dreetje
- Zeer actief
Laurie was net een paar dagen bij ons en zonder dat ik er erg in had, had ik m'n lunch (boterhammen in aluminiumfolie)op het
aanrecht gelegd.
Ik moest nog even naar boven en toen ik weer beneden kwam lag mevrouw lekker op d'r gemak m'n lunch op te eten.
Moest er wel om lachen, nu ik dit weet wordt alles "Laurie proof" weggelegd.
aanrecht gelegd.
Ik moest nog even naar boven en toen ik weer beneden kwam lag mevrouw lekker op d'r gemak m'n lunch op te eten.
Andrea

-
Fin
- Zeer actief
Ongegeneerd, dat mag ik wel.Dreetje schreef:Laurie was net een paar dagen bij ons en zonder dat ik er erg in had, had ik m'n lunch (boterhammen in aluminiumfolie)op het
aanrecht gelegd.
- Dreetje
- Zeer actief
In een woord de omschrijving van Laurie.christo schreef:Ongegeneerd, dat mag ik wel.Dreetje schreef:Laurie was net een paar dagen bij ons en zonder dat ik er erg in had, had ik m'n lunch (boterhammen in aluminiumfolie)op het
aanrecht gelegd.
(maar ze is wel lief)
Andrea

-
Hera
En het broodje was nog helemaal onaangeroerd? Dat vind ik knapFrederiek schreef:Wij zijn inmiddels door Hades voldoende getraind om te weten dat voedsel niet langer dan 5 seconden onbewaakt op snaaihoogte kan staan. Het komt dus gelukkig al maanden niet meer voor, maar ik kon er niet boos om worden. Broodje mét lekkere oude kaas op het aanrecht, 5...4...3...2...1... Broodje zónder kaas op het aanrecht. Een gave, goed beschouwd. Weer een gratis leermomentje erbij! Afgezien van de kaaskosten, natuurlijk.
Hera vreet zelfs het plastic zakje waar de boterhammen inzitten nog op
-
doggy
Bij Beike kan ik eigenlijk alles laten liggen.
Hij zal het zelden zomaar pakken.
Van Diezel weet ik het nog niet, maar vanmorgen toen ik naar de wc moest, had ik mijn brood op tafel gezet en toen ik terug kwam, lag het er nog steeds.
Hij zal het zelden zomaar pakken.
Van Diezel weet ik het nog niet, maar vanmorgen toen ik naar de wc moest, had ik mijn brood op tafel gezet en toen ik terug kwam, lag het er nog steeds.