Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kijk dan, mijn (asiel)kanjer: Wolf

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Kijk dan, mijn (asiel)kanjer: Wolf

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ha, staat ie er eindelijk op: Wolf. Kruising bouvier nogwat, heerlijk beest!!! Mijn grote liefde vanaf dag 1. Zo raar dat die hond nooit is opgehaald door de eigenaar. Hij is zwart met lange, witte stokharen verspreid op zijn rug. Wie weet waar dat genetisch gezien vandaan komt?
http://www.ikzoekbaas.nl/dierprofiel/hond/1984" onclick="window.open(this.href);return false;

En nog een aantal nieuwe honden: Nora, rottweilerteef. Het is een erg mooie hond en ze heeft een heel aparte donkere brindle tan ipv gewoon roestkleur: http://www.ikzoekbaas.nl/dierprofiel/hond/1985" onclick="window.open(this.href);return false;

En kleine Isa: http://www.ikzoekbaas.nl/dierprofiel/hond/1983" onclick="window.open(this.href);return false; Soort kleine herderteckeljackhussel, wat denken jullie? Kijk vooral eens naar die scheve voorpoten. Kan zoiets ontstaan door een kruising van een grote en een kleine hond misschien?

En deze twee reuen waren twee weken geleden veel slechter te pas: http://www.ikzoekbaas.nl/dierprofiel/hond/1987" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.ikzoekbaas.nl/dierprofiel/hond/1986" onclick="window.open(this.href);return false;
Verwaarloosd, mager, halfkaal, lange nagels, stinkende oren. Ze trekken zo ontzettend goed bij.

De schotse collie die zo vermagerd en verwaarloosd als zwerver is binnengekomen, reageert ook goed op de goede voeding en verzorging die ze krijgt. Vandaag ging ik met haar op het speelveld en ze ging zowaar achter een balletje aan. Ze blafte zelfs om me te vertellen dat ik weer moest gooien! Ben zo ontzettend benieuwd hoe zij eruit ziet over een aantal weken.
shanty

Re: Kijk dan, mijn (asiel)kanjer: Wolf

Ongelezen bericht door shanty »

Leuk hoor, Ik vind het altijd jammer dat er van die beroerd genomen fotos bij staan..
DebbieZ
Zeer actief

shanty schreef:Leuk hoor, Ik vind het altijd jammer dat er van die beroerd genomen fotos bij staan..
Hehe, ja, dat komt waarschijnlijk omdat een asiel dat tussen alle werkzaamheden door moet doen, met een goedkope camera en zelf ook geen fotograaf zijnde...:-) De rottweiler wil nog maar weinig met ons te maken hebben, Isa vindt een heleboel dingen nog eng en schrikt van alles, Wolf is een brave man. King en Ace snappen stilzitten helemaal niet. Dat komt er ook nog bij... :19:

Ik ken een fotograaf die vrijwilligt in een dierenasiel (helaas niet deze) voor deze klus. Is er iemand in de buurt van Groningen die dit leuk vindt om te doen? :engel:
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

DebbieZ schreef:Ha, staat ie er eindelijk op: Wolf. Kruising bouvier nogwat, heerlijk beest!!! Mijn grote liefde vanaf dag 1. Zo raar dat die hond nooit is opgehaald door de eigenaar. Hij is zwart met lange, witte stokharen verspreid op zijn rug. Wie weet waar dat genetisch gezien vandaan komt?
http://www.ikzoekbaas.nl/dierprofiel/hond/1984" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij is fantastisch!
:I: :I: :I:
Ik vind hem zo leuk dat ik de foto's even direct hier neerzet.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief

Nanna schreef:
DebbieZ schreef: En kleine Isa: http://www.ikzoekbaas.nl/dierprofiel/hond/1983" onclick="window.open(this.href);return false; Soort kleine herderteckeljackhussel, wat denken jullie? Kijk vooral eens naar die scheve voorpoten. Kan zoiets ontstaan door een kruising van een grote en een kleine hond misschien?
Hoeft niet. Het kan ook te maken heben met het Radius Curvussyndroom. Zijn het beide poten, op de foto is dat niet te zien.
De ene poot staat wel schever dan de andere. Ik vind haar 'onderpoten' (tot aan pols) ook een groter maatje hebben dan de rest, ziet er echt wel raar uit. En ik heb haar ook al eens mank zien lopen, maar ze kan er ook volledig zorgeloos op rondrauzen.

Ik heb heel even vlot opgezocht wat RCS is. Isa lijkt geen kromme botten te hebben, maar meer scheve gewrichten ofzo? De 'bovenpoot' (ja, dat heet allemaal niet zo, maar we snappen mij wel he?) lijkt recht te staan en dan staat de rest er scheef onder.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik zag hem staan en dacht meteen 'wat lijkt ie op Kaiou ' :mrgreen:
Op dat scheve oor na, maar dat maakt hem ontzettend aandoenelijk :I:
DebbieZ
Zeer actief

@Kaiou: Ha, wat een scheetje, he. Wolf is vrij vlot geplaatst, denk ik, dus ik zal hem snel moeten missen. Hij zag er bij binnenkomst veel woester uit, omdat hij enorme plukken dood haar in zijn vacht had. Dus hij was voller, woester en grijzer. Ik heb me rot geharkt. Zijn vacht lijkt ook wel wat beschadigd, vooral op zijn heupen is het nu kort en lijkt het afgebroken en stoffig. Daar komen toch ook dode plukken langer haar uit. Slechte voeding en verzorging of gewoon rui?

Mannetje ziet er nu kek uit iig... :cheer:
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

DebbieZ schreef:@Kaiou: Ha, wat een scheetje, he. Wolf is vrij vlot geplaatst, denk ik, dus ik zal hem snel moeten missen. Hij zag er bij binnenkomst veel woester uit, omdat hij enorme plukken dood haar in zijn vacht had. Dus hij was voller, woester en grijzer. Ik heb me rot geharkt. Zijn vacht lijkt ook wel wat beschadigd, vooral op zijn heupen is het nu kort en lijkt het afgebroken en stoffig. Daar komen toch ook dode plukken langer haar uit. Slechte voeding en verzorging of gewoon rui?

Mannetje ziet er nu kek uit iig... :cheer:
Je hebt goed je best gedaan :ok:
Was ik hondloos geweest dan was hij vast in Rotterdam komen wonen :lol1:
Afbeelding
shanty

DebbieZ schreef:
shanty schreef:Leuk hoor, Ik vind het altijd jammer dat er van die beroerd genomen fotos bij staan..
Hehe, ja, dat komt waarschijnlijk omdat een asiel dat tussen alle werkzaamheden door moet doen, met een goedkope camera en zelf ook geen fotograaf zijnde...:-) De rottweiler wil nog maar weinig met ons te maken hebben, Isa vindt een heleboel dingen nog eng en schrikt van alles, Wolf is een brave man. King en Ace snappen stilzitten helemaal niet. Dat komt er ook nog bij... :19:

Ik ken een fotograaf die vrijwilligt in een dierenasiel (helaas niet deze) voor deze klus. Is er iemand in de buurt van Groningen die dit leuk vindt om te doen? :engel:
Ik snap het wel hoor maar er staan ook honden die er al zo lang zitten die zijn inmiddels wel gewent en ook die staan er nog zo op van sja..

Ik wil wel een keertje komen en ze op de foto zetten hoor.
DebbieZ
Zeer actief

shanty schreef:Ik snap het wel hoor maar er staan ook honden die er al zo lang zitten die zijn inmiddels wel gewent en ook die staan er nog zo op van sja..

Ik wil wel een keertje komen en ze op de foto zetten hoor.
Waar moet jij helemaal vandaan komen dan? Want ik moet dat natuurlijk even vragen aan het asiel (ik ben een vrijwilliger), maar ik denk wel dat ze dat erg leuk zouden vinden (ook voor de weblog die ik op de site van de Dierenbescherming Afdeling Groningen schrijf over het asiel) en ik sleep wel een dagje met al die honden. Lijkt me reuze handig!
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Bij ons ben ik de persoon die de foto's doet. Als ik er een keer niet ben of er komen er meerdere binnen als ik vrij ben dan zet iemand anders er ff snel een foto op. Later doe ik het opnieuw als het echt nodig is.

Ik vindt het erg leuk om te doen en ik moet het ook 1 keer in de week doen. We willen de honden zo duidelijk mogelijk erop krijgen.
Sommige honden werken niet mee hehehe. Daar ben je allang blij als "per ongeluk" 1 goede foto hebt. Maar met een heel hoog aanhoudend piepstemmetje kom je vaak al een heel eind :mrgreen: Dan krijg je van die leuke scheve koppies.

Wij hebben op het werk ook een goedkoper toestelletje. Dat ding vreet ook nog es batterijen, dus ik neem altijd mijn eigen Nikon mee. Dat werkt het fijnste voor mij. En, al zeg ik het zelf, vindt ik dat ik ze best aardig op de foto krijg :wink: :pffff:

Ik vindt het altijd het fijnste werken als je op dezelfde hoogte zit als de hond. Dus bij een jack ga ik meestal ook plat op de buik liggen :mrgreen: De meeste mensen kijken me dan best raar aan hahaha. Heb een heel scala aan geluiden die ik maak om de aandacht te krijgen. Er reageren er ook heel veel op mn donald duck geluidje :lol1: :mrgreen: Krijg je ook een scheef koppie van hahaha.

Maar ook met een goedkoop toestelletje kun je leuke foto's krijgen! Als je maar de aandacht trekt en op goed hoogte gaat zitten. Niet te ver weg ook. Maar er gaat vaak idd wel veel tijd in zitten. Dat klopt. Mert een paar hondjes ben je zo een uur bezig als ze geen zin hebben om op te letten en liever geurtjes snuffelen.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief

Ik gil ook altijd als een gek als ik honden op de foto moet zetten. Vroeger dus. Ik weet wel dat foto's een stuk leuker kunnen, maar ik zie ook dat de mensen op het asiel echt de benen uit het lijf rennen. Dus ik snap wel dat het vaak snelsnel moet. Daarom is een vrijwillige fotograaf ook een hele mooie optie! :mrgreen:

Ik wil zelf eigenlijk ook graag foto's gaan maken, maar ik vergeet ten eerste constant mijn kleine camera en ten tweede ben ik de kabel daarvan kwijt. Lekker handig allemaal.
Marieta
Zeer actief

ik zet altijd mijn hoogste gilletje op. Dan krijg je van deze foto's :lol1:

Afbeelding

Maar helaas reageren ze hier vaak maar 1 keer op en dan niet meer hahaha. Dus dan moet je heeeeel snel zijn. Deze foto moest ik trouwens binnen maken aangezien het buiten dik aan het sneeuwen was.

Daar moet ik dus ook nog nieuwe foto's van maken van deze schat.
Voorheen werd het bij ons ook door een vrijwilliger gedaan (al een aantal jaren geleden). Deze deed het alleen helaas van de honden die die erg leuk vond. Dus kwamen alleen de grote aan bod. Zonde was dat.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief

Ik vind ALLE asielhonden leuk. Dacht niet dat het kon, maar is wel zo. Ik denk dat het een apart ras is. :denken:
Marieta
Zeer actief

Ik vindt ook alles leuk. Tuurlijk heb je voorkeuren kwa soort hond. Doggen ben ik gewoon helemaal gek van. Maar ook de kleintjes zijn gewoon erg leuk.
Dit is een achtergelaten cane corso van 6 jaar. Gecoupeerd enz. Het lijkt alsof er een vleugje boxer doorheen zit. Maar hij is zooooo lief ook! Echt een schat!

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Wat een knapperds weer. Ik vind Nora echt een lieve kop hebben.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

waar is die schotse collie gevonden want er staat op amivedi vermist op 8 feb reu (ik weet niet of de gevonden hond een teefje of een nreutje is) schotse collie 14 jr pascha beige wit zwarte vlekken op zijn rug vrij mager en die wordt vermist in stedum meschien is die het wel

groetjes gonnie
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
DebbieZ
Zeer actief

g.vercoelen schreef:waar is die schotse collie gevonden want er staat op amivedi vermist op 8 feb reu (ik weet niet of de gevonden hond een teefje of een nreutje is) schotse collie 14 jr pascha beige wit zwarte vlekken op zijn rug vrij mager en die wordt vermist in stedum meschien is die het wel

groetjes gonnie
Dat zou zomaar kunnen, dus ik keek even op Amivedi. Er staat een klein fotootje bij en daar lijkt onze collie absoluut niet op. Die heeft helemaal geen vacht meer. Ik zal eens kijken of ik zo een fotootje kan maken.
g.vercoelen
Zeer actief

DebbieZ schreef:
g.vercoelen schreef:waar is die schotse collie gevonden want er staat op amivedi vermist op 8 feb reu (ik weet niet of de gevonden hond een teefje of een nreutje is) schotse collie 14 jr pascha beige wit zwarte vlekken op zijn rug vrij mager en die wordt vermist in stedum meschien is die het wel

groetjes gonnie
Dat zou zomaar kunnen, dus ik keek even op Amivedi. Er staat een klein fotootje bij en daar lijkt onze collie absoluut niet op. Die heeft helemaal geen vacht meer. Ik zal eens kijken of ik zo een fotootje kan maken.
maar meschien is die foto wel van toen die jonger was

groetjes gonnie
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief

Die hond is ook een reu. 'Onze' hond is een teef.
g.vercoelen
Zeer actief

oh jammer dan is die het niet

groetjes gonnie
Afbeelding
shanty

Ik moet uit muntendam komen. Dat is geen probleem hoor. Kijk maar even dan hoor ik het wel.
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Ik had je eerste link beter niet kunnen aanklikken... wat een super leuke kop!!
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
DebbieZ
Zeer actief

Arline schreef:Ik had je eerste link beter niet kunnen aanklikken... wat een super leuke kop!!
Ja he..:-) Het is ook echt zo'n goede hond, ik ben stikjaloers op degene die hem in huis gaat nemen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

DebbieZ schreef:Ha, staat ie er eindelijk op: Wolf. Kruising bouvier nogwat, heerlijk beest!!! Mijn grote liefde vanaf dag 1. Zo raar dat die hond nooit is opgehaald door de eigenaar. Hij is zwart met lange, witte stokharen verspreid op zijn rug. Wie weet waar dat genetisch gezien vandaan komt?
Dat is een variant van graying en het komt bij veel rassen voor. Het wordt ook wel grizzle genoemd. Je ziet het regelmatig bij DH, maar ook bij jachthonden als de Portugees. Ook bij de beagle komt het veel voor.
En kleine Isa: http://www.ikzoekbaas.nl/dierprofiel/hond/1983" onclick="window.open(this.href);return false; Soort kleine herderteckeljackhussel, wat denken jullie? Kijk vooral eens naar die scheve voorpoten. Kan zoiets ontstaan door een kruising van een grote en een kleine hond misschien?
Je ziet dit soort dingen gewoon veel bij kortbenen.
Kortbenen hebben meestal een romp en opperarm die is aangepast aan de kortbenigheid, maar als je een kortbeen kruist met een normaalbenige, kunnen ze de onaangepaste romp krijgen van de normaalbenige en de korte benen van de andere ouder. Omdat de hond toch een balans moet hebben passen de botten zich dan aan en dan kun je dit krijgen.
Het zou wel RC kúnnen zijn, maar dan zijn de botten van de onderbenen meestal duidelijk krom en dat zie ik hier niet zozeer.
Dus ik houd het gewoon op een wat ongelukkig model.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Oh Nora kan ik zo meenemen! En Wolf ziet er ook echt leuk uit!
DebbieZ
Zeer actief

Marjoleine schreef:Dus ik houd het gewoon op een wat ongelukkig model.
Ha, daar ga ik in mee...:-D

Gisteren had ze op het veld de gekke 5 minuten. Staart laag, oren naar achteren en maar idioot rondjes rennen. Als ze dat kan, vind ik het verder prima.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

DebbieZ schreef:

Ik had het graag willen doen, maar Groningen is helaas een beetje uit de buurt.
Maar het brengt me wel op ideeen! :) Ik ga eens kijken hier in de buurt!
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
DebbieZ
Zeer actief

Irisz schreef: Ik had het graag willen doen, maar Groningen is helaas een beetje uit de buurt.
Maar het brengt me wel op ideeen! :) Ik ga eens kijken hier in de buurt!
Oh, leuk. Ik wil wedden dat elk asiel er blij mee is.
DebbieZ
Zeer actief

Nu een eigen foto van Wolf: http://twitpic.com/14po39" onclick="window.open(this.href);return false;

Plus eentje van Andor, die net zo groot is en net zo lief, alleen minder goed met andere honden: http://twitpic.com/14pnqj" onclick="window.open(this.href);return false; Alhoewel hij dikke vrienden is met oude dame Isli. Hij ziet hier voor het eerst een geit en heeft 10 minuten zo stil gestaan om maar te bedenken wat dat voor een gek beest kon zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”