Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met wat voor hond speuren jullie

Moderator: moderatorteam

Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Re: Met wat voor hond speuren jullie

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

ik speur gewoon lekker vrijblijvend bij een hondenschool, waar we elke zondag naar bos/polder trekken en daar of zelf of door een ander een spoor wordt uitgezet (mensengeur dus)
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Pinschertje schreef:Ok, heel veel verschillende rassen dus. Speuren jullie allemaal bij een vereniging? KNPV? of een andere? en dan echt sporen uitlopen? sorteren? menselijke geur?
Ik speur niet bij een vereniging. Wij speuren op menselijke geur op recreatief niveau.
Nescio
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Laufhund

Ongelezen bericht door Nescio »

Ik speur met een Berner Laufhund, althans een voorzichtig begin, de hond heeft er veel aanleg voor, zou graag met leden in de omgeving Zoetermeer in contact willen komen om gezamelijk op verschillende locaties het speuren te oefenen.
Afbeelding
Wer einen Jagdhund ausbilden will braucht dazu
Einfühlungsvermögen, Ruhe und Ausgeglichenheit, Konsequenz
und Geduld. Wer eine Bracke ausbilden will braucht von allem ein
wenig mehr!!!
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Ik speur met een Rottweiler IPO sporen
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano

Ongelezen bericht door nicolioo »

Nescio schreef:Ik speur met een Berner Laufhund, althans een voorzichtig begin, de hond heeft er veel aanleg voor, zou graag met leden in de omgeving Zoetermeer in contact willen komen om gezamelijk op verschillende locaties het speuren te oefenen.
Afbeelding
Lijkt me leuk om eens samen te trainen. (ik woon in Gouda dus erg dichtbij)
Ik heb een bracco italiano met behoorlijk wat aanleg voor zweetwerk. Mooie hond heb je!
Ik weet niet wat voor speurwerk je wilt gaan doen maar ik ben alleen geintereseerd in zweetwerk.
Daar heb je wel het 1 en ander voor nodig en het vergt wat voorbereidingen vandaar dat het leuk zou zijn om dat met iemand samen te doen.

Ben momenteel hoogzwanger dus zal pas in de zomer zijn dat ik weer wat wil gaan doen.

Ik hoor wel of het je wat lijkt.

gr. Nicole
bionca
Actief

Ongelezen bericht door bionca »

Nescio schreef:Ik speur met een Berner Laufhund, althans een voorzichtig begin, de hond heeft er veel aanleg voor, zou graag met leden in de omgeving Zoetermeer in contact willen komen om gezamelijk op verschillende locaties het speuren te oefenen.
Afbeelding
ik speur dan met een duitse herder geen zweetwerk via een fhn hondenschool en woon ongeveer 5 km van gouda. zoetermeer is dus op zich wel te doen voor mij lijkt mij ook wel leuk om eens een keer met iemand te oefenen dus geef maar een gil als je interesse hebt, dan zouden we misschien een keer kunnen afspreken.
Afbeelding
Nescio
Vaste gebruiker

nicolioo schreef:
Afbeelding
Lijkt me leuk om eens samen te trainen. (ik woon in Gouda dus erg dichtbij)
Ik heb een bracco italiano met behoorlijk wat aanleg voor zweetwerk. Mooie hond heb je!
Ik weet niet wat voor speurwerk je wilt gaan doen maar ik ben alleen geintereseerd in zweetwerk.
Daar heb je wel het 1 en ander voor nodig en het vergt wat voorbereidingen vandaar dat het leuk zou zijn om dat met iemand samen te doen.

Ben momenteel hoogzwanger dus zal pas in de zomer zijn dat ik weer wat wil gaan doen.

Ik hoor wel of het je wat lijkt.
gr. Nicole
Ja lijkt mij wel leuk om samen met een Bracco Italiano te speuren, mijn hond is een jagende brak integenstelling tot en Bracco Italiano die een voorstaande hond is, een Berner Laufhund kan door de wildgeuren een erg hoge jachtpassie ontwikkelen (en ik heb er een met een bovenmatige jachtpassie) en hij is dan loslopend moeilijk in de hand te houden maar ik heb goede hoop dat dat niet het geval zal zijn al was alleenmaar omdat in onze omgeving geen echt wild zit.
Tegen de zomer hoop ik de hond zo getraind te hebben dat zelfstandig luidgeven op wild hanteerbaar is (ijdele hoop?)
Hieronder een artikel uit het AD van 2wkn geleden, geluk voor de weinige Laufhunde bezitters stond er een fout in het artikel "Franse jachthonden" i.p.v. "Berner Laufhunde"

Natuurbescherming maakt jacht op
dolle jachthonden

Afbeelding
Een Franse jachthond.(Berner Laufhund!)

WOLFHEZE - In de bossen bij het Gelderse Wolfheze wordt naarstig
gezocht naar twee Franse jachthonden. Die maken het gebied
onveilig door luid blaffend achter de reeën aan te rennen.
Volgens boswachters brengen ze de veiligheid van mens en dier in gevaar.
De vluchtende reeën en jagende honden rennen bijvoorbeeld over de A50.
,,Daar is tot nu toe geen ongeluk gebeurd, maar automobilisten hebben al
wel vaak op hun rem gestaan'', zegt Machiel Bosch van Natuurmonumenten
in het AD.
02/02/10 09u47

Het is allemaal toch nog goed gekomen met de honden de reeen en automobilisten, de oorzaak hiervan was NIET een overantwoordelijke eigenaar, deze had zijn tuin met ondergrondse leidingen beveiligd, de honden hadden een halsband om waardoor zij een electrische schok kregen als zij het hek achter de leidingen te dicht naderden, de jachtpassie was zo groot dat de honden over het hek sprongen ondanks de schok, de eigenaar laat het hek verhogen dat toch al niet aan de lage kant was zodat de honden er niet meer kunnen ovespringen.

Ik wil graag met in de zomer zweetwerksporen uitzetten!
wenig mehr!!!
Nescio
Vaste gebruiker

bionca schreef:
Afbeelding
ik speur dan met een duitse herder geen zweetwerk via een fhn hondenschool en woon ongeveer 5 km van gouda. zoetermeer is dus op zich wel te doen voor mij lijkt mij ook wel leuk om eens een keer met iemand te oefenen dus geef maar een gil als je interesse hebt, dan zouden we misschien een keer kunnen afspreken.
Ja prima als wat mooier weer wordt, misschien kunnen we nog wat afwachten als er nog meer gegadigden zijn, dan kunnen een leuke groep vormen met mensen en honden met dezelfde interesse.
wenig mehr!!!
nicolioo
Zeer actief

Tja is altijd lastig een lopende hond maar ik denk dat je het met wat handige tips best onder controle kunt krijgen.
Mijn bracco krijgt in gebied waar wild en auto samenkomen of in broedseizoen of bij roodwild of grofwild een teletac om... Voor ieder z'n veiligheid.
De lieve hond jaagt er geen milimeter minder om en is als het echt moet in de hand te houden. Ik vind dat beter dan maar blijven roepen en fluiten naar een hond die zo hoog in zijn driften zit dat hij toch niet meer luisterd, want ja ik heb ook een exemplaar getroffen dat een bovengemiddelde jachtpassie heeft, geen probleem wat mij betreft. Het zal mij niet gebeuren dat hij de nesten in het voorjaar leegrooft of dat hij herten en reeen de dood in jaagt, of misschien nig erger een ernstig auto-ongeluk veroorzaakt omdat die haas besloot de weg over te steken.
Het is zelfs zo dat hij superenthousiast wordt als hij zijn tt omkrijgt want dan weet hij dat er een leuke wandeling begint..

Ben mijn bracco is luid op zicht en luid op spoor als hij hoog genoeg in zijn drift zit. Het is wel aan te leren maar alleen als de hond het in zich heeft. Is wel erg gemakkelijk als je jaagt. Als hij aan de lijn een nazoek doet dan is hij niet luid.

Erg leuk om in de zomer wat sporen uit te zetten, ben ook erg benieuwd naar je hond, bij ons staat de berner laufhund ook op het lijstje van heel erg leuke honden.

Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met zweetwerken maar ken wel een paar mensen die in de praktijk nazoeken doen en iemand met een eigen hondenschool die alleen zweetwerk doet, dus tips en spullen zullen geen problemen opleveren denk ik zo.

Speur je nu bij een hondenschool
of zet je zelf wat spoortjes uit?

Misschien leuk om binnenkort een wandeling te maken?

gr. Nicole
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nescio schreef: Ja lijkt mij wel leuk om samen met een Bracco Italiano te speuren, mijn hond is een jagende brak integenstelling tot en Bracco Italiano die een voorstaande hond is, een Berner Laufhund kan door de wildgeuren een erg hoge jachtpassie ontwikkelen (en ik heb er een met een bovenmatige jachtpassie) en hij is dan loslopend moeilijk in de hand te houden maar ik heb goede hoop dat dat niet het geval zal zijn al was alleenmaar omdat in onze omgeving geen echt wild zit.
Tegen de zomer hoop ik de hond zo getraind te hebben dat zelfstandig luidgeven op wild hanteerbaar is (ijdele hoop?)
Hieronder een artikel uit het AD van 2wkn geleden, geluk voor de weinige Laufhunde bezitters stond er een fout in het artikel "Franse jachthonden" i.p.v. "Berner Laufhunde"

Het is allemaal toch nog goed gekomen met de honden de reeen en automobilisten, de oorzaak hiervan was NIET een overantwoordelijke eigenaar, deze had zijn tuin met ondergrondse leidingen beveiligd, de honden hadden een halsband om waardoor zij een electrische schok kregen als zij het hek achter de leidingen te dicht naderden, de jachtpassie was zo groot dat de honden over het hek sprongen ondanks de schok, de eigenaar laat het hek verhogen dat toch al niet aan de lage kant was zodat de honden er niet meer kunnen ovespringen.

Hoe kom je er bij dat er een "fout"in het artikel staat?
het ging om twee Fauves. (Basset Fauve de Bretagne)
Dat zijn echt Franse lopende jachthonden.
En eerlijk gezegd vind ik het vrij onverantwoord om lopende jachthonden zo lang zonder toezicht op eigen terrein te laten, dat je niet eens weet dat ze een tijd zijn weg geweest om te jagen.
De halsbanden konden niet functioneren omdat ze niet goed waren afgesteld.
En de poort in het hek was open.
Dus de poort dichtdoen lijkt me handiger dan het hek verhogen.

Zo staat het hier in het plaatselijke sufferdje tenminste? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Nescio
Vaste gebruiker

nicolioo schreef:Tja is altijd lastig een lopende hond maar ik denk dat je het met wat handige tips best onder controle kunt krijgen.
Mijn bracco krijgt in gebied waar wild en auto samenkomen of in broedseizoen of bij roodwild of grofwild een teletac om... Voor ieder z'n veiligheid.
De lieve hond jaagt er geen milimeter minder om en is als het echt moet in de hand te houden. Ik vind dat beter dan maar blijven roepen en fluiten naar een hond die zo hoog in zijn driften zit dat hij toch niet meer luisterd, want ja ik heb ook een exemplaar getroffen dat een bovengemiddelde jachtpassie heeft, geen probleem wat mij betreft. Het zal mij niet gebeuren dat hij de nesten in het voorjaar leegrooft of dat hij herten en reeen de dood in jaagt, of misschien nig erger een ernstig auto-ongeluk veroorzaakt omdat die haas besloot de weg over te steken.
Het is zelfs zo dat hij superenthousiast wordt als hij zijn tt omkrijgt want dan weet hij dat er een leuke wandeling begint..

Ben mijn bracco is luid op zicht en luid op spoor als hij hoog genoeg in zijn drift zit. Het is wel aan te leren maar alleen als de hond het in zich heeft. Is wel erg gemakkelijk als je jaagt. Als hij aan de lijn een nazoek doet dan is hij niet luid.

Erg leuk om in de zomer wat sporen uit te zetten, ben ook erg benieuwd naar je hond, bij ons staat de berner laufhund ook op het lijstje van heel erg leuke honden.

Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met zweetwerken maar ken wel een paar mensen die in de praktijk nazoeken doen en iemand met een eigen hondenschool die alleen zweetwerk doet, dus tips en spullen zullen geen problemen opleveren denk ik zo.

Speur je nu bij een hondenschool
of zet je zelf wat spoortjes uit?

Misschien leuk om binnenkort een wandeling te maken?

gr. Nicole
Ja zeker leuk om binnenkort eens een wandeling te maken, wel even wat beter weer afwachten, ik las in je bericht dat je een Teletac gebruikt een middel dat ik altijd als ongewenst heb beschouwd (heb hiervoor een Pointer en Duitse Staander gehad) maar sinds ik de Berner Laufhund bezit en toen na een maand of 6 toen zijn jachtpassie tevoorschijn kwam ben ik hier anders over gaan denken, zeker toen ik bericht van de fokker uit Zwitserland kreeg dat de moeder van Droopy ( Droopy heet officiel Aristo von Weinberg) door een auto was verongelukt nota bene op een berg waar niet eens eens per maand een auto rijd! Von Weinberg is letterlijk: de honden hebben een hele berg tot hun territorium! De jachtfokker is ook nog verwoed amateur wijnmaker, zijn wijn heet: "Jagerblut"
Tot overmaat van ramp is een van de zussen van Droopy bij een jachtpartij niet teruggekeerd, Zwitserland heeft staatsbossen, en oproepen op de regionale televisie leverden niets op.
Vandaar dat alhoewel ik twijfel toch ingeval van bepaalde rassen brakken een Teletac het middel vind om de honden voor fatale ongelukken te vrijwaren.
Na lezing van onderstaand artikel van een mede eigenaar van een Laufhund ben ik gaan twijfelen of het gebruik van een teletac ongewenst is, de man is buitengewoon opsporingsambtenaar en ook de uitzending kortgeleden van Wouter Klootwijk op ned 3, waar een jager samen met Wouter Klootwijk een zweetspoor uitliep van z.g. aangereden wilde zwijnenjongen overtuigde mij toen ik zag dat de Hannover'scher Schweisshund een Teletac droeg, de voorjager is van Staatsbosbeheer.
Neemt niet weg dat de Teletac met verstand en beleid gebruikt moet worden, ik ben erg nieuwsgierig naar jou bevindingen, mijn hond is er nu nog veels te jong voor.

Een heikel onderwerp
De elektronische halsband

Een heikel onderwerp!

Ruim een half jaar heb ik het angstvallig verzwegen, ik vermoed schaamte…?

Onderwijl merkte ik bijna dagelijks de voordelen en het genot, zowel voor mijzelf en vooral ook voor de ander. Daar doe je het toch voor?

Eigenlijk is het een soort “onzichtbare band” die tegelijkertijd verbindt en vrijheid geeft.

Nu denkt u wellicht: deze schrijver is naar het boekenbal geweest, hij zweeft nog steeds.

Helaas: mijn onderwerp is niet zo verheven, bepaald geen literatuur. Als ik het u vertel, vrees ik zelfs dat het aan zal komen als een schok.

Ik ben namelijk overgegaan tot het gebruik van een elektronische halsband voor mijn hond.

Hoe kwam het zover?

U hebt zelf een Laufhund en kent de jachtdrift.

Onze laufhunden zijn ook helemaal dol op dit spel. Na de basistrainingen (zeer nuttig en leuk) betekent het dat je ze doorgaans aangelijnd moet houden. Zeker in de lente en op vroege en late momenten van de dag, als de wildgeuren gaan opspelen. Ik vertel u niets nieuws, u maakt het zelf dagelijks mee.

Is het aanlijnen geen enkel bezwaar, dan is het prima opgelost.

Helaas ben ik een hardnekkige “loslater”. Als ik ze zie rond rennen, snuffelsporen trekken, met elkaar dollen dan geeft me dat een extra gevoel.

Dat heeft dus meerdere keren geleid tot angstvallige achtervolgingen van hazen en bij voorkeur ree. Een wonder dat het steeds goed ging, hoewel ik jaren geleden Duf verloor die tijdens dat jachtspel verongelukte.

Vorig jaar heb ik de knoop doorgehakt en een elektronische halsband aangeschaft. De verkoper, een É-bay verkoper uit Amerika, stuurde mij op verzoek duidelijke instructies mee hoe deze band stap voor stap op de juiste manier te gebruiken. Een basisvoorwaarde is b.v. om niet te snel te starten (voor het 1e levensjaar) en bovengenoemde basis gehoorzaamheidstraining is zonder meer gewenst.

Ik moet zeggen: het resultaat is verbluffend. Ik wandel nu met de honden los, de hazen op zicht- en reukafstand. Natuurlijk spotten ze het wild, maar op commando blijven ze meelopen. Dit had ik vorig voorjaar niet durven dromen.

Zijn ze nu beter of slechter af?

Dat moet ieder voor zichzelf uitmaken.

In mijn situatie met mijn honden en mij als baas, zijn ze volgens mij beter af.
wenig mehr!!!
Nescio
Vaste gebruiker

ranetje schreef:
Nescio schreef: Ja lijkt mij wel leuk om samen met een Bracco Italiano te speuren, mijn hond is een jagende brak integenstelling tot en Bracco Italiano die een voorstaande hond is, een Berner Laufhund kan door de wildgeuren een erg hoge jachtpassie ontwikkelen (en ik heb er een met een bovenmatige jachtpassie) en hij is dan loslopend moeilijk in de hand te houden maar ik heb goede hoop dat dat niet het geval zal zijn al was alleenmaar omdat in onze omgeving geen echt wild zit.

Hoe kom je er bij dat er een "fout"in het artikel staat?
het ging om twee Fauves. (Basset Fauve de Bretagne)
Dat zijn echt Franse lopende jachthonden.
En eerlijk gezegd vind ik het vrij onverantwoord om lopende jachthonden zo lang zonder toezicht op eigen terrein te laten, dat je niet eens weet dat ze een tijd zijn weg geweest om te jagen.
De halsbanden konden niet functioneren omdat ze niet goed waren afgesteld.
En de poort in het hek was open.
Dus de poort dichtdoen lijkt me handiger dan het hek verhogen.

Zo staat het hier in het plaatselijke sufferdje tenminste? :denken:
Rectificatie
Excuses het plaatselijke "suffertje" moet in dit geval het Algemeen Dagblad geweest zijn, het AD heeft de verkeerde foto geplaatst, ook de Gelderlander heeft in eerste instantie foutieve informatie verstrekt, mijn bronnen waren het AD en De Gelderlander twee "plaatselijke suffertjes" dus de een wat meer als de ander, de artikelen zijn integraal overgenomen uit bijde bladen, wat nog eens bewijst dat de pers allang geen "Meneer" meer is en onzorgvuldige journalistiek bedrijft. Zal in het vervolg mocht er nog zoeen geval voordoen bronvermelding toevoegen.
Neemt niet weg dat de geplaatste foto in het AD een Berner Laufhund is.

Mea Culpa, Mea Maxima Culpa!
wenig mehr!!!
nicolioo
Zeer actief

Een mooi artikel, ik had het niet beter kunnen verwoorden!

Heel belangrijk is dat je heel zeker van je commando's bent en dat de hond ze ook feilloos kent. Anders maak je meer kapot dan dan dan dat je iets bereikt.
Ben heeft na ongeveer een jaar geploeter van mijn zijde een tt omgekregen . Hij was toen bijna 3 (hij is een herplaatser). Nou ik kan je zeggen wat een opluchting was dat, ik kon weer overal lopen kon hem lekker zijn gang laten gaat tot een bepaalde hoogte. Voorheen moest ik hem altijd binnen 25 meter bij me houden anders gingen de bananen erin bij een haas, konijn of fazant. Die laatste daar struikel je bij de parkeerplaats al over...

Ik vind persoonlijk een hond die nooit los kan onacceptabel...

We hebben ook een vizsla en zij hoeft echt nooit van haar leven een tt om , het verschilt gewoon per hond en per karakter. Wij hebben een bracco waar een kop op zit.... erg leuk maar ook lastig te besturen op grote afstand.
Al moet ik zeggen dat als ik op jacht ben met hem (mag heel af en toe mee) hij echt perfect op alle instructies die ik geef reageert, hij is dan echt voor mij , samen met mij aan het jagen.
Maar als we wandelen en er zijn dus geen geweren bij dan gaat hij voor zichzelf, prachtig om te zien trouwens.

Ik interesseer me tegenwoordig nietmeer zo wat mensen ervan vinden als ze negatieve opmerkingen maken over het hoe en waarom van de tt, ik leg het rustig uit en het is mijn keuze. ik ben er van overtuigd dat mijn hond het super heeft bij mij en dat is wat telt.

Wel erg leuk dat je een pointer hebt gehad, erg leuke honden , ze jagen zo mooi ruim dat je er in Nederland eigenlijk niet zo veel mee kunt.
ranetje
Zeer actief

Na lezing van onderstaand artikel van een mede eigenaar van een Laufhund ben ik gaan twijfelen of het gebruik van een teletac ongewenst is, de man is buitengewoon opsporingsambtenaar en ook de uitzending kortgeleden van Wouter Klootwijk op ned 3, waar een jager samen met Wouter Klootwijk een zweetspoor uitliep van z.g. aangereden wilde zwijnenjongen overtuigde mij toen ik zag dat de Hannover'scher Schweisshund een Teletac droeg, de voorjager is van Staatsbosbeheer.
Wanneer was die uitzending?
Was de Schweisshund niet aangelijnd tijdens het zweetlopen? :denken:
Ik kan me de combinatie zweet en TT helemaal niet voorstellen. :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Nescio
Vaste gebruiker

ranetje schreef:
De Hannover'scher Schweisshund was uiteraard aangelijnd (zweetlijn)
De uitzending was op Nederland 2 en heet "De Wilde Keuken"
Als je naar 'Uitzending gemist" surft en daar de "Wilde Keuken (RVU)" bij zoeken intoetst aflevering "Plaag" Uitzenddatum: 10-02-2010 - 20.55 uur kan je het zelf controleren.

"De Wilde Keuken" is bij een breed plubliek een hoog gewaardeerde serie...

De wilde keuken
Plaag
Door de ramen van De Wilde Keuken ziet de kok elke dag de plaag. Het zijn mooie vogels, maar ze mogen er niet zijn van de regering. Ze zijn gaan wonen waar koeien moeten grazen. Dieren die zich niet gedragen heten een plaag. De Wilde Keuken weet er raad mee. Plagen zijn er om op te eten en het hoeft geen vogel te zijn, een omelet is ook al goed. En plagen genoeg. Een rampje in de Waddenzee is reuze geschikt voor een soupe haute cuisinair en Apeldoorn heeft te kampen met een plaag die precies in een braadslee past.
wenig mehr!!!
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

Nescio schreef:
ranetje schreef:
De Hannover'scher Schweisshund was uiteraard aangelijnd (zweetlijn)
De uitzending was op Nederland 2 en heet "De Wilde Keuken"
Als je naar 'Uitzending gemist" surft en daar de "Wilde Keuken (RVU)" bij zoeken intoetst aflevering "Plaag" Uitzenddatum: 10-02-2010 - 20.55 uur kan je het zelf controleren.

"De Wilde Keuken" is bij een breed plubliek een hoog gewaardeerde serie...

De wilde keuken
Plaag
Door de ramen van De Wilde Keuken ziet de kok elke dag de plaag. Het zijn mooie vogels, maar ze mogen er niet zijn van de regering. Ze zijn gaan wonen waar koeien moeten grazen. Dieren die zich niet gedragen heten een plaag. De Wilde Keuken weet er raad mee. Plagen zijn er om op te eten en het hoeft geen vogel te zijn, een omelet is ook al goed. En plagen genoeg. Een rampje in de Waddenzee is reuze geschikt voor een soupe haute cuisinair en Apeldoorn heeft te kampen met een plaag die precies in een braadslee past.
als ik het goed zag was het een bayer en had hij een soort van tracer om en geen TT. dit om de hond te traceren als je ze los voorjaagt, zeker op de lange nazoeken en door dichte dekking.

wel een interessant stukje trouwens...

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
ranetje
Zeer actief

laura23 schreef:als ik het goed zag was het een bayer en had hij een soort van tracer om en geen TT. dit om de hond te traceren als je ze los voorjaagt, zeker op de lange nazoeken en door dichte dekking.

wel een interessant stukje trouwens...

gr laura
Het was zeker een interessant stukje. :ok:
En het was inderdaad een tracer.
Een TT kastje zit niet op die plek
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”