Job schreef:als eerste hondje een chi vind ik wel stoer,
zijn pittige beestjes.
Stoer en pittig is niet het eerste wat bij mij om komt. Nu 2 cursisten met chihuahua's. Nou beide zijn gestopt met trainen omdat hondjes met dit weer niet willen. Ze komen in de zomer weer. Beestjes houden totaal niet van natte voetjes al is het maar een beetje. Ze vinden het vreselijk om de oefening zit en blijf te moeten doen, want ze hangen vast aan de baasjes. Ze zijn wel vrij met de andere honden, maar echt helden zijn het niet hoor. Ze zijn best bewegelijk en speels en zeer aanhankelijk, maar pittig en stoer?
En oh ja waar haal je hem vandaan?
Heb je wel eens nagedacht over een herplaatser.Je stelt ze in ieder geval in je titel wel voor. Zeker voor een eerste hond vind ik dat persoonlijk erg fijn. Dit kan via een asiel, maar een herplaatsingdienst voor chihuahua's(kan ook via rasvereniging, maar ook particuliere goed aangeschreven herplaatsingdientst) of zoiets als Stichting Hulp en Herplaatsing of een buitenlandse stichting als stichting aai ofzo.
Chi's zeker niet uit een kennel, in de zin van een fokker die ze niet in huis houd, daar is het het ras niet voor, het zijn gezelschapshondje, die onder de mensen horen te zijn. Een erkende fokker lijkt me een goed idee. Eentje die met stambomen van Raad van Beheer fokt en naar de regels van de chihuahuaclub. Dierenwinkel never nooit. Deze hondjes komen uit de broodfok en groeien bijna altijd uit tot ziekelijke angstige beestjes.
Op marktplaats zie je veel verschil in prijs. Van Extreem goedkoop naar extreem duur. Een fgoede fokker is ook neit goedkoop, maar heb je wel waar voor je geld..