Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aanvaaring, update

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller
Aantal honden: 2

aanvaaring, update

Ongelezen bericht door Dusty »

nou ik had vandaag weer een aanvaaring.

er loopt een soort dijkje bij ons in het dorp van de ene kant van het dorp naar het andere. het word daar gedoogt dat je je hond los hebt. ik ga er regelmatig naar toe en dus zo ook vandaag even. ik loop met Dusty en Aika als er opeens een kruising labrador/berner aankomt stieren. ik weet van wie die is en hoorde die vrouw roepen. de hond is nog jong (7 maanden ofzo) en nadat ik mijn honden bij me had gehouden kwam die hond terug bij zijn vrouwtje. hij kwam zo ongeveer 4 keer. en werd een beetje vervelend. wilde steeds rijden op Aika maar later ook op Dusty, die hem al zo'n 6 keer een snauw had gegeven dat hij daar niet van gedient was. Dusty krijgt geen bal als we andere honden tegen komen omdat hij die wel eens verdedigt. maar ik zag niemand meer dus gaf Dusty zijn bal. maar daar was die hond weer en begon weer te klieren. zjn vrouwtje kwam eraan gesneld en op dat moment gaf Dusty een snauw omdat Diesel (die labXberner) zijn bal wilde pakken. Diesel begon te janken en die vrouw grijpt direct Dusty en begint hem te schudden dus ik duwde haar aan de kant en pakte Dusty. waarop zij begon te schreeuwen dat ik mijn VALSE hond bij moest houden, ik uitgelegt dat het door de bal kwam en dat zij toch echt met der poten van mijn hond af moest blijven! :L: en dat kon niet want hij wilde haar hond echt grijpen :piew: ik gezegt dat ze haar hond niet los moest laten als hij niet luisterde! toen nog wat woorden wisselingen en ben ik maar doorgelopen voordat ik echt neidig werd.

ik moest het gewoon even kwijt. ze hebben hun vorige hond ookal verpest en bij deze was ookal een gedragtherapeut met 10 weken weze kijken
Laatst gewijzigd door Dusty op 13 feb 2010 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Re: aanvaaring

Ongelezen bericht door Naima »

:O: Wat een léf van die vrouw zeg! Ik zou ook kwaad zijn geworden hoor, die is gek!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Dusty
Zeer actief
Toller

Expecting schreef::O: Wat een léf van die vrouw zeg! Ik zou ook kwaad zijn geworden hoor, die is gek!
ja dat dacht ik dus ook! was zelfs nog vergeten net te schrijven dat toen ik Dusty weer los liet. (liep gelijk richting waar zijn bal was)en Diesel stond een eind verderop. dat ik hem bij moest houden want ze zou hem schoppen!!! dus ik riep dat doe je maar 1 keer!!! toen riep ze wel 2 keer zelfs! ik zeg dan heb je serieuze problemen!!!
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat een geschift mens zeg!
Had ze echt niet moeten proberen bij mijn honden, dan had ze dus een serieus probleem gehad.
Ik denk niet dat mijn honden dat pikken van een vreemde, wij zelf doen dat niet eens bij onze honden!
Ben bang dat ze met gaatjes in haar arm thuis was gekomen, en een dikke wang van mijn vuist!
En wie is er dan uiteindelijk de schuldige? Juist mijn honden en ik...
:zweep:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Wat een gek mens. :piew: Jammer dat zulke types toch telkens weer aan een nieuwe hond beginnen.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Dusty
Zeer actief
Toller

Paulala schreef:Wat een geschift mens zeg!
Had ze echt niet moeten proberen bij mijn honden, dan had ze dus een serieus probleem gehad.
Ik denk niet dat mijn honden dat pikken van een vreemde, wij zelf doen dat niet eens bij onze honden!
Ben bang dat ze met gaatjes in haar arm thuis was gekomen, en een dikke wang van mijn vuist!
En wie is er dan uiteindelijk de schuldige? Juist mijn honden en ik...
ik verbaasde me er ook over dat Dusty niks deed. hij was waarschijnlijk net zo verbaasd als ik. je wilt niet weten hoe ik mezelf heb staan inhouden :devil:

de adrenalie zat erg hoog!! het is inderdaad zo dat jezelf dan de schuld krijgt terwijl dat wijf zo achtelijk was!
Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Toller

-Gaby- schreef:Wat een gek mens. :piew: Jammer dat zulke types toch telkens weer aan een nieuwe hond beginnen.
ja zonde is dat he! deze hond valt nu ookal uit aan de riem en die vrouw weet echt niet hoe ze dit moet begeleiden. de kinderen (niet heel jong zeker ouder dan 15) waren al bang voor de hond toen die pup was!
Afbeelding
Naima
Zeer actief

Dusty schreef:
-Gaby- schreef:Wat een gek mens. :piew: Jammer dat zulke types toch telkens weer aan een nieuwe hond beginnen.
ja zonde is dat he! deze hond valt nu ookal uit aan de riem en die vrouw weet echt niet hoe ze dit moet begeleiden. de kinderen (niet heel jong zeker ouder dan 15) waren al bang voor de hond toen die pup was!
Bang voor een pup? En dan denkt ze nog steeds niet aan de optie 'opvoeden'?
Hoe gaat het nu met Dusty eigenlijk?
Dusty
Zeer actief
Toller

Expecting schreef:
Dusty schreef:
Bang voor een pup? En dan denkt ze nog steeds niet aan de optie 'opvoeden'?
Hoe gaat het nu met Dusty eigenlijk?
het enige wat die mensen kunnen is rukken een plukken aan een hond! ze zaten bij mij op de hondenschool maar daar namen ze ook niks van aan en ze zijn er al weg.

met Dusty gaat het gelukkig goed en ik denk dat hij er niks aan over gehouden heeft maar dit is al de 2de keer dat iemand hem aanpakt. wij hebben allemaal van die onwetende mensen. als er maar een grommetje valt dan schieten ze in paniek! die man wilde hem slaan met een uitloop lijn maar daar stak ik een stokje voor. het frapante is nog dat ik Dusty gewoon kan terug roepen uit zo'n situatie en dat hun hun hond niet onder controle kunnen krijgen. dan moet dusty het ontgelden omdat hij dan in de buurt is.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Dusty schreef:
ik moest het gewoon even kwijt. ze hebben hun vorige hond ookal verpest en bij deze was ookal een gedragtherapeut met 10 weken weze kijken
:eek:

Heerlijk van die mensen, ook sneu voor deze hond zeg. Nog maar 7 maand..
Dusty
Zeer actief
Toller

het verhaal word nog mooier! haar dochter heeft mij via hyves gestuurd dat ze me wel dood wil trappen!
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:denken: zou ik dus aangifte van doen...
Wat een gestoorde mensen!
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Wat een *$#@^! mens! Oei ik had echt zo boos geworden, ben zo iemand nog nooit tegengekomen gelukkig....
Jammer dat mensen niet begrijpen dat dit gewoon hondentaal is en dat het 9 van de 10 keer meer geluid is dan dat er echt wat gebeurd...Maar wel een hond hebben....
ik zie trouwens dat je vlak bij mij woont! :D
Groetjes Lianne
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Dusty schreef:het verhaal word nog mooier! haar dochter heeft mij via hyves gestuurd dat ze me wel dood wil trappen!
:80: :piew: Ik zou eens met de politie babbelen....
Groetjes Lianne
Dusty
Zeer actief
Toller

lianne05 schreef:Wat een *$#@^! mens! Oei ik had echt zo boos geworden, ben zo iemand nog nooit tegengekomen gelukkig....
Jammer dat mensen niet begrijpen dat dit gewoon hondentaal is en dat het 9 van de 10 keer meer geluid is dan dat er echt wat gebeurd...Maar wel een hond hebben....
ik zie trouwens dat je vlak bij mij woont! :D
ja ik vind dat ook zo jammer, je zou haast zeggen mensen en cursusje hondentaal voordat ze aan een hond mogen beginnen.

leuk misschien kunnen we een keer samen gaan lopen? waar woon jij dan?
Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Toller

denken jullie dat de politie daar iets mee doet?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Aangifte van bedreiging wordt normaal wel serieus genomen.
En met dit soort mensen weet je niet wat de toekomst nog brengt; even goed doen ze aangifte dat jouw agressieve hond hun pup heeft aangevallen.
Kun je beter de eerste zijn!
Dusty
Zeer actief
Toller

dagmar88 schreef:Aangifte van bedreiging wordt normaal wel serieus genomen.
En met dit soort mensen weet je niet wat de toekomst nog brengt; even goed doen ze aangifte dat jouw agressieve hond hun pup heeft aangevallen.
ja daar heb je gelijk in bedankt voor je info :ok:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Niet dat er nu echt tegen dit soort mensen kan worden opgetreden; maar iedere aantekening wordt wel hun leven lang bewaard.
Altijd beter voor jouw positie, mocht er toch iets gebeuren.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Wat een idiote familie :piew: Ben je lekker klaar mee dan :(: Ik zou inderdaad ook even de politie inlichten, kwaad kan het niet en een aantekening moeten ze toch maken.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dusty schreef:
dagmar88 schreef:Aangifte van bedreiging wordt normaal wel serieus genomen.
ja daar heb je gelijk in bedankt voor je info :ok:
Precies.
Opslaan dus en uitprinten en naar de politie ermee. Gewoon aangifte doen. Bedreiging is strafbaar.

Dit soort gedrag gaat vast meer problemen geven in de toekomst, je kunt beter teveel voorbereid zijn dan te weinig.

Sterkte!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Dusty
Zeer actief
Toller

dan ga ik toch zometeen als ik uit school ben maar even langs de politie, kan inderdaad maar beter voorbereid zijn.

de bereiging komt van een 17 jarig meisje, zou dat uitmaken?
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dusty schreef:dan ga ik toch zometeen als ik uit school ben maar even langs de politie, kan inderdaad maar beter voorbereid zijn.

Nee dat maakt niet uit.
Een bedreiging is een bedreiging.
Ze valt wel onder het jeugdrecht maar ook zij mag niet dreigen, zeker niet met dingen als doodschoppen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Dusty
Zeer actief
Toller

Marjoleine schreef:
Dusty schreef:dan ga ik toch zometeen als ik uit school ben maar even langs de politie, kan inderdaad maar beter voorbereid zijn.

Nee dat maakt niet uit.
Een bedreiging is een bedreiging.
Ze valt wel onder het jeugdrecht maar ook zij mag niet dreigen, zeker niet met dingen als doodschoppen.
bedankt voor je informatie.

helaas kan ik er niks meer mee. toen ik bij de politie kwam waren de krabbels verwijderd. ik had wel een printscreen gemaakt maar dit was niet voldoende volgens de politie omdat dit makkelijk te manipuleren is. denk dat ze zich beseft heeft dat het geen slimme actie was van der. ik heb haar een berichtje gestuurd dat als ze er op een normale manier over wil praten ik daar bereid toe ben maar niet nogmaals zulke berichten wens te krijgen.
Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

je kunt waarschijnlijk geen aangifte doen maar wel een melding van het incident met je hond.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Dusty
Zeer actief
Toller

nana schreef:je kunt waarschijnlijk geen aangifte doen maar wel een melding van het incident met je hond.
dat heb ik ook gedaan, heb het hele verhaal uitgelegt aan de politie maar ik was voornamelijk niet gedient van het berichtje van haar dochter maar die heeft ze verwijderd dus helaas kan ik daar niks meer mee.
Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Toller

de vrouw waar ik de aanvaaring mee had. heeft via een prive berichtje van hyves, haar excuses aangeboden voor het gedrag van haar dochter en de dochter heeft op last van haar moeder de berichtjes verwijderd.

ik heb nog 2 keer geprobeerd haar dingen over hondengedrag bij te brengen maar ze is heel erg van de harde aanpak en er kan geen sprake zijn van een conflict het is altijd meteen vechten! en vechtende honden dien je aan hun achterpoten te pakken en dan achteruit te lopen zodat je niet kan worden gebeten. :19:

ben bang dat ik haar niet iets bij kan brengen. heel jammer voor haar hond maar als ze hem zo op alles en iedereen laat afstieren (in haar beleving is een paar minuten op iemand achter lopen geen enkel probleem) gaat het nog een keer echt mis!
Afbeelding
Naima
Zeer actief

Dusty schreef:de vrouw waar ik de aanvaaring mee had. heeft via een prive berichtje van hyves, haar excuses aangeboden voor het gedrag van haar dochter en de dochter heeft op last van haar moeder de berichtjes verwijderd.

ik heb nog 2 keer geprobeerd haar dingen over hondengedrag bij te brengen maar ze is heel erg van de harde aanpak en er kan geen sprake zijn van een conflict het is altijd meteen vechten! en vechtende honden dien je aan hun achterpoten te pakken en dan achteruit te lopen zodat je niet kan worden gebeten. :19:

ben bang dat ik haar niet iets bij kan brengen. heel jammer voor haar hond maar als ze hem zo op alles en iedereen laat afstieren (in haar beleving is een paar minuten op iemand achter lopen geen enkel probleem) gaat het nog een keer echt mis!
Goed dat ze iig nog t besef heeft dat dr dochter te ver ging, verder....treurig voor de hond.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”