Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rein en rugpijn
Moderator: moderatorteam
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Rein en rugpijn
Sinds een paar weken bekruipt me het gevoel dat Rein niet helemaal in orde is. Dat is geleidelijk gegaan, hij leek minder voluit te rennen, ging minder in op speluitnodigingen van Huette en heeft nu twee keer werkelijk staan kermen van de pijn, na het sprinten naar een bal. Hij hield zijn staart dan als was het een cold water tail maar binnen een paar minuten was dat over. Ik heb twee weken geleden al een afspraak gemaakt bij Leida Visee maar twijfelde nog wel over de noodzaak, a.s. maandag kan ik daar terecht. De twijfel is wel weg, gisteren tijdens de eerste apporteersporttraining liep ie het tweede apport in de bosjes in draf te zoeken. En dat is helemaal niets voor Rein, die gaat altijd als een jekko door de struiken heen. Hij is dus duidelijk niet okay, ik hoop dat zij het kan verhelpen.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Re: Rein en rugpijn
Bah! Die knappe Rein.
Ik hoop dat ze weet wat het is en dat het snel verholpen kan worden!
Ik hoop dat ze weet wat het is en dat het snel verholpen kan worden!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Goed dat je naar Leida gaat Sieneke. Bereid je wel alvast voor op een verplichte rustperiode. Ik hoop dat het meevalt en dat hij alleen vast zit in z'n rug.

Linda, Izzie en Bram
-
shanty
Ahw sineke wat sneu. Sterkte voor rein 
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
ach wat sneu voor Rein.
Hopenlijk kan de DA er iets mee.
Hopenlijk kan de DA er iets mee.

Cash v Heiligental en Flow.
-
S@ndr@
- Zeer actief
succes
op een voorspoedig herstel
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Arme Rein ik hoop dat hij er zonder al teveel gedoe vanaf komt.
beterschap voor de mooie man
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Ik hoop dat het meevalt en dat Rein snel weer helemaal de oude is.
Leida krijgt het nog druk met allemaal forumhonden, Fenja en Miura zijn vrijdag aan de beurt.
Leida krijgt het nog druk met allemaal forumhonden, Fenja en Miura zijn vrijdag aan de beurt.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Sneu voor Rein
Succes maandag
Succes maandag
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
- Triplefox
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Triplefox op 10 feb 2010 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik duim voor Willemijns held.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat lijkt me niet handig voor een hond die met pijn looptTriplefox schreef:Misschien is dit ook een idee.... een workshop mbt tot sport en beweging
[edit] typo

Linda, Izzie en Bram
- Triplefox
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik mag toch wel hopen dat het 22 mei inmiddels wel weer beter gaat....Zoek stok! schreef: Dat lijkt me niet handig voor een hond die met pijn loopt
- Zoek stok!
- Zeer actief
Oei datum niet gezien. Maar ik vind frisbee sowieso vrij link. Zeker met honden die ergens een zwakke plek hebben.Triplefox schreef:Ik mag toch wel hopen dat het 22 mei inmiddels wel weer beter gaat....Zoek stok! schreef: Dat lijkt me niet handig voor een hond die met pijn loopt

Linda, Izzie en Bram
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Heel veel succes maandag!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Bas Rouge
- Zeer actief
Vanmiddag zijn we bij de chiropractor geweest. Dat was maar goed ook. Reins bekken stond scheef, zijn heiligbeen was gekanteld en er waren wat halswervels die niet goed op hun plek zaten. Zij heeft alles kunnen verhelpen maar hij moet de komende dagen rustig aan doen. Huette en Rein moet ik uit elkaar houden of in elk geval voorkomen dat ze wild doen samen. Over een maand moet ik terug met 'm.
Ik heb de lumbosacrale instabiliteit ook nog genoemd omdat een aantal mensen mij daarop tipte nav de klachten van Rein. Dat is iets wat de d'arts ook als mogelijkheid zag, ze verwacht echter niet dat dat het is, nu ze hem gezien en gevoeld heeft maar uitsluiten kan ze het niet. Ik wacht eerst de volgende afspraak af.
Ik heb de lumbosacrale instabiliteit ook nog genoemd omdat een aantal mensen mij daarop tipte nav de klachten van Rein. Dat is iets wat de d'arts ook als mogelijkheid zag, ze verwacht echter niet dat dat het is, nu ze hem gezien en gevoeld heeft maar uitsluiten kan ze het niet. Ik wacht eerst de volgende afspraak af.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Idd even afwachten hoe het herstelt. Dat heb ik met Bram ook gedaan (was lumbosacrale instabiliteit bij geconstateerd door dierenarts). Mag hij wel loslopen en trainen?

Linda, Izzie en Bram
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Op het vetgedrukte gok ik dat je bij Dorit Aharon bent geweest?Bas Rouge schreef:Vanmiddag zijn we bij de chiropractor geweest. Dat was maar goed ook. Reins bekken stond scheef, zijn heiligbeen was gekanteld en er waren wat halswervels die niet goed op hun plek zaten. Zij heeft alles kunnen verhelpen maar hij moet de komende dagen rustig aan doen. Huette en Rein moet ik uit elkaar houden of in elk geval voorkomen dat ze wild doen samen. Over een maand moet ik terug met 'm.
Ik hoop dat hij snel herstelt!
-
Bas Rouge
- Zeer actief
Oh, met een rofo? Hoe is dat dan nu?Zoek stok! schreef: Idd even afwachten hoe het herstelt. Dat heb ik met Bram ook gedaan (was lumbosacrale instabiliteit bij geconstateerd door dierenarts).
Hij mag de eerstkomende drie dagen even zo weinig mogelijk. En daarna gewoon bewegen maar geen al te rare bewegingen maken. Apporteren doe ik even niet omdat ie altijd zo fanatiek is, GG vrijdag daarover twijfel ik maar speuren over een dag of tien ga ik wel doen.Zoek stok! schreef:
Mag hij wel loslopen en trainen?
-
Bas Rouge
- Zeer actief
Rosita Compagner schreef:Op het vetgedrukte gok ik dat je bij Dorit Aharon bent geweest?Bas Rouge schreef:Vanmiddag zijn we bij de chiropractor geweest. Dat was maar goed ook. Reins bekken stond scheef, zijn heiligbeen was gekanteld en er waren wat halswervels die niet goed op hun plek zaten. Zij heeft alles kunnen verhelpen maar hij moet de komende dagen rustig aan doen. Huette en Rein moet ik uit elkaar houden of in elk geval voorkomen dat ze wild doen samen. Over een maand moet ik terug met 'm.
Ik hoop dat hij snel herstelt!
Nee, niet bij Aharon maar bij Leida Visee.
Dank je wel, ik hoop het ook.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Geeft zo'n chiropractor dan ook een verklaring voor een scheef bekken, gekanteld heiligbeen en halswervels die niet goed zitten? Ik vraag me zelf bij het lezen van deze problemen gelijk af hoe een hond als Rein zoiets opgelopen kan hebben.
Dat lijkt me ook wel belangrijk om te voorkomen dat dit probleem later weer terugkomt.
@ Rosita: hoezo denk jij dat Sieneke bij Dorit Aharon geweest is? Is dit een veelvoorkomende diagnose bij haar dan of zo?
Sieneke, beterschap voor Rein!
Dat lijkt me ook wel belangrijk om te voorkomen dat dit probleem later weer terugkomt.
@ Rosita: hoezo denk jij dat Sieneke bij Dorit Aharon geweest is? Is dit een veelvoorkomende diagnose bij haar dan of zo?
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Arme Rein! Hopelijk is hij snel weer de oude Rein 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
Bas Rouge
- Zeer actief
LongFields schreef:Geeft zo'n chiropractor dan ook een verklaring voor een scheef bekken, gekanteld heiligbeen en halswervels die niet goed zitten? Ik vraag me zelf bij het lezen van deze problemen gelijk af hoe een hond als Rein zoiets opgelopen kan hebben.
Het kan komen door diverse dingen. Een knokpartij (en helaas, die heeft ie wel eens), in competitie met andere honden ballen halen waarbij hij zo fanatiek is dat hij rare bewegingen maakt om maar als eerste bij de bal te zijn en beuken van Huette bijvoorbeeld. Verder vond ze hem goed bespierd en heel soepel en lenig aanvoelen. Ik verwachtte zelf ook geen echt grote, niet te verhelpen problemen. Maar je weet het nooit. Hij is superfit verder.
Ik moet wel voorkomen dat Huette al te ruig met 'm omspringt, nu gaat dat de laatste maanden steeds beter maar goed, dat is natuurlijk wel bar en boos geweest. Ook samen achter een bal aan ga ik niet meer doen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Heel goed. De kans dat het dat is, is heel klein. De foto was niet goed gemaakt.Bas Rouge schreef:Oh, met een rofo? Hoe is dat dan nu?Zoek stok! schreef: Idd even afwachten hoe het herstelt. Dat heb ik met Bram ook gedaan (was lumbosacrale instabiliteit bij geconstateerd door dierenarts).

Linda, Izzie en Bram
-
Bas Rouge
- Zeer actief
Leida vertelde idd. dat als ik een foto wilde maken ik naar een orthopeed zou moeten voor een goede foto om het echt te kunnen diagnosticeren.Zoek stok! schreef:Heel goed. De kans dat het dat is, is heel klein. De foto was niet goed gemaakt.Bas Rouge schreef:Oh, met een rofo? Hoe is dat dan nu?Zoek stok! schreef: Idd even afwachten hoe het herstelt. Dat heb ik met Bram ook gedaan (was lumbosacrale instabiliteit bij geconstateerd door dierenarts).
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
yep, 'alle' honden waar ik van hoor dat ze bij Dorit geweest zijn, hebben idd een scheef bekken. Vandaar dat ik even wijsneuzerig wilde doen. Achteraf had ik gelezen dat Rein naar Leida zou gaan.LongFields schreef:
Ik weet het niet, ook bij paarden komen heel veel scheve bekkens voor als je er een ortho-dinges op loslaat, 't is vast iets wat je makkelijk oploopt?
-
blondie
- Zeer actief
Sterkte met Rein, hier wel 1 met lsi (Finn) dat oa via röntgefoto is vastgesteld, en ik heb die foto doorgemaild naar een andere bekende dokter die het ook constateerde. Hoop niet dat Rein het heeft, is het bij Bram wel vastgesteld dan Linda?
Overigens is het bij Finn niet zo super dramatisch nog (al dacht ik toen ik het hoorde dat ik hem snel kwijt zou raken..), ben wel gestopt met trainen omdat ik zag dat het niet ging, de wil was er wel maar ik zag dat hij last had. Speuren kan gewoon nog overigens.
Heb hem toen ook ortho manueel laten behandelen, nekwervels zijn toen recht gezet en een paar rugwervels hij liep daarna weer een stuk vrijer, maar de LSI zit er.. hoop dat het bij Rein niet deze aandoening is in ieder geval! Succes met je mannetje!
Overigens is het bij Finn niet zo super dramatisch nog (al dacht ik toen ik het hoorde dat ik hem snel kwijt zou raken..), ben wel gestopt met trainen omdat ik zag dat het niet ging, de wil was er wel maar ik zag dat hij last had. Speuren kan gewoon nog overigens.
Heb hem toen ook ortho manueel laten behandelen, nekwervels zijn toen recht gezet en een paar rugwervels hij liep daarna weer een stuk vrijer, maar de LSI zit er.. hoop dat het bij Rein niet deze aandoening is in ieder geval! Succes met je mannetje!
- Zoek stok!
- Zeer actief
Door de 'gewone' dierenarts wel. De chiropractor geeft aan de kans heel klein is. En aangezien Bram met een roesje op de foto zou moeten, hebben we besloten dat nu in ieder geval niet te doen. Mocht het wel weer mis gaan, dan doen we dat alsnog. Het gaat nu heel goed.blondie schreef:Hoop niet dat Rein het heeft, is het bij Bram wel vastgesteld dan Linda?

Linda, Izzie en Bram