Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oproep eigenaren: voeding bij chronische darmontsteking
Moderator: moderatorteam
- Jayka
- Vaste gebruiker
Oproep eigenaren: voeding bij chronische darmontsteking
Aangezien mijn hond nu al 2 maanden medicijnen krijgt en nu van voer moest veranderen van Royal Canin Hypoallergen naar Hills z/d, maar dit voer van Hills nu al voor de 2e keer verkeerd valt bij mijn hond het volgende;
Wie heeft een hond met chronische darmontsteking en wat voer je je hond? Gaat dat goed en wat zijn de voors- en tegens van dat voer?
Bij chronische darmontsteking zijn koolhydraten uit den boze, maar ik ben nog geen brok tegen gekomen die geen koolhydraten bevat (overal zit wel rijst of mais oid in).
Ik weet dat er BARF is en volgens mij beveelt iedereen dat aan maar bij gewoon vlees heeft ze de darmen direct overstuur, dus is dat geen optie. Ik vraag het dus echt aan mensen die een hond hebben met chronische darmontsteking (of hebben gehad) en niet aan mensen waarvan de hond dit probleem niet heeft en van alles willen aanraden. Ik weet, dat is goed bedoeld, maar daar kan ik niks mee.
Wie heeft een hond met chronische darmontsteking en wat voer je je hond? Gaat dat goed en wat zijn de voors- en tegens van dat voer?
Bij chronische darmontsteking zijn koolhydraten uit den boze, maar ik ben nog geen brok tegen gekomen die geen koolhydraten bevat (overal zit wel rijst of mais oid in).
Ik weet dat er BARF is en volgens mij beveelt iedereen dat aan maar bij gewoon vlees heeft ze de darmen direct overstuur, dus is dat geen optie. Ik vraag het dus echt aan mensen die een hond hebben met chronische darmontsteking (of hebben gehad) en niet aan mensen waarvan de hond dit probleem niet heeft en van alles willen aanraden. Ik weet, dat is goed bedoeld, maar daar kan ik niks mee.
03-01-2017...dag lieve Jayka...
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Oproep eigenaren: voeding bij chronische darmontsteking
Mijn hond raakt van brokken (alleen de royal canin geprobeert) vreselijk aan de dunne!
Sinds een poosje krijgt hij KVV (smuldier, gewoon van de supermarkt) Hij was niet in 1 dag niet meer aan de dunne maar na ongeveer een dag of 5 was er niks meer aan de hand
Ik heb hem in het begin ook vezels erbij gegeven (psyllium husk)
Nu krijgt hij sinds een week s morgen kippennekken of eendenvleugels als voer en dit gaat ook heel erg goed!
Maar ik kan niet zeggen dat Luca's darmen chronisch ontstoken waren. Wel waren ze niet goed en moest ik van de da van dat dure blikvoer spul van hills eten...
Sinds een poosje krijgt hij KVV (smuldier, gewoon van de supermarkt) Hij was niet in 1 dag niet meer aan de dunne maar na ongeveer een dag of 5 was er niks meer aan de hand
Nu krijgt hij sinds een week s morgen kippennekken of eendenvleugels als voer en dit gaat ook heel erg goed!
Maar ik kan niet zeggen dat Luca's darmen chronisch ontstoken waren. Wel waren ze niet goed en moest ik van de da van dat dure blikvoer spul van hills eten...
-
tineke
Mijn vorige fila had het ook toen hij jong was ,steeds weer een terugkerende darmontsteking ,gek zijn we geworden van het zoeken naar voedsel ,steeds weer ging het mis.
Wij zijn toen op een gegeven moment met Energique begonnen en dat ging toen langere tijd prima.
Wel was het erg duur ,zeker gezien ons roedel toen wat uit meer dan 200 kilo hond bestond ,en dan per 5 kilo 1 schijfje
vandaar dat we zijn blijven zoeken naar een goede oplossing.
Voor ons is dat toch barfen geworden en daar zijn zijn darmen toen echt sterker van geworden en behoorde zijn darmontstekingen tot het verleden.
Wij zijn toen op een gegeven moment met Energique begonnen en dat ging toen langere tijd prima.
Wel was het erg duur ,zeker gezien ons roedel toen wat uit meer dan 200 kilo hond bestond ,en dan per 5 kilo 1 schijfje
Voor ons is dat toch barfen geworden en daar zijn zijn darmen toen echt sterker van geworden en behoorde zijn darmontstekingen tot het verleden.
- Jayka
- Vaste gebruiker
http://www.scdiet.nl/scdietnl.php" onclick="window.open(this.href);return false; Dit vond ik net trouwens. Misschien iets om over na te denken. Wel voor mensen, maar hetzelfde is bij mijn hond vast gesteld. Dus geen koolhydraten.... En dit is het dieet voor mensen; http://www.scdiet.nl/dutchdiet.php" onclick="window.open(this.href);return false; Dus misschien vers koken voor de hond?
En hetzelfde maar dan voor de hond: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=41716.0" onclick="window.open(this.href);return false; Tja misschien toch overschakelen naar vers?
En hetzelfde maar dan voor de hond: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=41716.0" onclick="window.open(this.href);return false; Tja misschien toch overschakelen naar vers?
Laatst gewijzigd door Jayka op 06 feb 2010 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Aphraell
- Zeer actief
smuldier, bibi en carnibest hebben alle drie een glutenvrije variant.
Ik heb zelf geen ervaring met deze aandoening, maar als je glutenvrij zoekt.. het is er wel.
Ik heb zelf geen ervaring met deze aandoening, maar als je glutenvrij zoekt.. het is er wel.
- Jayka
- Vaste gebruiker
Nou eigenlijk meer koolhydratenvrij bij Ulcerative Colitis. In die laatste link zou ik inderdaad bij BARF oid uitkomen. Ik haal straks eerst haar gewone brok maar weer (RC Hypoallergeen) of de RC Sensitivity (daar zit ipv rijst = koolhydraat tapioca in). Weet iemand of tapioca ook een koolhydraat is?Aphraell schreef:smuldier, bibi en carnibest hebben alle drie een glutenvrije variant.
-
mwillow
Ik had een hond met chronische darmproblemen/ontstekingen en staat al 5 jaar zonder problemen op NRF. Daarvoor stond hij op brok, brok/kvv en kvv/NRF.
Wat ik me afvraag, is hoe lang het aanhoudt dat je hond zijn darmen overstuur zijn na het eten van vlees. Want uiteraard hebben heel veel honden met chronische darmproblemen daar in het begin even last van. Iets wat altijd lui is gemaakt en geen goede bacteriën en enzymen in die darmflora meer heeft, zal moeten opbouwen en daar kun je prima alternatief mee ondersteunen. Daarnaast zou ik acuut die medicatie gaan afbouwen en je adviseren om een goede holistische dierenarts (met dierenartsachtergrond) in te schakelen. Denk dat je daar verder mee gaat komen, dan dat je hond nog jarenlang op een hypoallergeen voer moet blijven, dat op termijn onherroepelijk voor tekorten zal zorgen bij een al ongezonde hond.
Dit is tapioca:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cassave" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn mening is dat je juist met een zieke hond beter zelf in de hand kunt hebben wat je je hond voert. Er zijn ook prima alternatieven voor het inzetten van een rauwe voeding eliminatiedieet. Daar heeft je hond meer aan dan dat je hem nog verder laat aftakelen met hypoallergenen voeding. Mijn hond heeft al jaren geen zwaar belastende medicatie meer nodig gehad. En zo zijn er meerdere met deze aandoening die prima zijn opgeknapt met hulp van pro-rauw dierenartsen en een degelijke rauwe voeding. Sterkte met hem.
Wat ik me afvraag, is hoe lang het aanhoudt dat je hond zijn darmen overstuur zijn na het eten van vlees. Want uiteraard hebben heel veel honden met chronische darmproblemen daar in het begin even last van. Iets wat altijd lui is gemaakt en geen goede bacteriën en enzymen in die darmflora meer heeft, zal moeten opbouwen en daar kun je prima alternatief mee ondersteunen. Daarnaast zou ik acuut die medicatie gaan afbouwen en je adviseren om een goede holistische dierenarts (met dierenartsachtergrond) in te schakelen. Denk dat je daar verder mee gaat komen, dan dat je hond nog jarenlang op een hypoallergeen voer moet blijven, dat op termijn onherroepelijk voor tekorten zal zorgen bij een al ongezonde hond.
Dit is tapioca:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cassave" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn mening is dat je juist met een zieke hond beter zelf in de hand kunt hebben wat je je hond voert. Er zijn ook prima alternatieven voor het inzetten van een rauwe voeding eliminatiedieet. Daar heeft je hond meer aan dan dat je hem nog verder laat aftakelen met hypoallergenen voeding. Mijn hond heeft al jaren geen zwaar belastende medicatie meer nodig gehad. En zo zijn er meerdere met deze aandoening die prima zijn opgeknapt met hulp van pro-rauw dierenartsen en een degelijke rauwe voeding. Sterkte met hem.
-
mwillow
In jouw rijtje 'op zoek naar een goede brok' hoort soja niet in hondenvoer thuis.
Laatst gewijzigd door mwillow op 08 sep 2010 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jayka
- Vaste gebruiker
Dank jullie voor de uitleg. Ga me er morgen eens in verdiepen. Nog een vraag, hoe bouw je zoiets met die vleesvoeding (of groenten ed) op? En hoeveel gram op een dag is normaal? Jayka krijgt nu 4 maaltijden per dag van ongeveer 75 gram per maaltijd. Twee maaltijden valt haar te zwaar. Maar hoe vergelijk je die grammen van brokken met vers?
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
toen wij buster uit het asiel haalden had hij ook erge dunne poep-waterdun
ik heb hem toen op advies een poos alleen vuile pens gegeven--echt weken-- en ben toen begonnen met smuldier compleet pens erbij
nu gaat het weer heel goed
ik heb hem toen op advies een poos alleen vuile pens gegeven--echt weken-- en ben toen begonnen met smuldier compleet pens erbij
nu gaat het weer heel goed
Fenneke en Baloe

-
Mojuan
- Zeer actief
Julia heeft van pup af aan altijd hele zwakke darmen gehad.
Ze had nooit vaste ontlasting, altijd diarree of plakpoep.
En heel erg rommelende buik en stinkende scheten.
Of het een darmontsteking is geweest? Ik weet het niet, waarschijnlijk heeft ze daar wel geregeld last van gehad.
Op een dag besloot ik om Carnibest te gaan voeren aan haar.
En donders, de diarree stopte.
Ik ben daarna overgestapt op NRV/BARF zodat ze helemaal geen granen meer zou binnen krijgen.
Ze heeft nog zeker een jaar nodig gehad voor haar darmen helemaal in orde waren.
Dit heb ik geregeld ondersteund met psyllium vezels en probiotica poeder.
Pas na ruim een jaar kon ik zeggen dat haar darmflora op orde was, en dat ze vrijwel alle soorten vlees kon verdragen.
Granen gaat nog steeds niet goed, op rijst na, wat in het begin ook niet lekker ging.
Ze had nooit vaste ontlasting, altijd diarree of plakpoep.
En heel erg rommelende buik en stinkende scheten.
Of het een darmontsteking is geweest? Ik weet het niet, waarschijnlijk heeft ze daar wel geregeld last van gehad.
Op een dag besloot ik om Carnibest te gaan voeren aan haar.
En donders, de diarree stopte.
Ik ben daarna overgestapt op NRV/BARF zodat ze helemaal geen granen meer zou binnen krijgen.
Ze heeft nog zeker een jaar nodig gehad voor haar darmen helemaal in orde waren.
Dit heb ik geregeld ondersteund met psyllium vezels en probiotica poeder.
Pas na ruim een jaar kon ik zeggen dat haar darmflora op orde was, en dat ze vrijwel alle soorten vlees kon verdragen.
Granen gaat nog steeds niet goed, op rijst na, wat in het begin ook niet lekker ging.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik heb Gina na een hele heftige giardia infectie die echt maanden geduurd heeft ook met vuile pens weer op de rit gekregen.
Inderdaad zeker 3-4 weken lang niks anders gegeven en haar haar darmen hebben zich daardoor prima hersteld.
Inderdaad zeker 3-4 weken lang niks anders gegeven en haar haar darmen hebben zich daardoor prima hersteld.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Muk
Wij barfen met onze hond, maar van vuile pens (en alle andere orgaanvleesvarianten) wordt de ontlasting juist dunner. Hoe verklaren jullie dan dat vuile pens geven dit kan voorkomen? Is geen aanval, maar ik ben wel benieuwd naar de achterliggende gedachte hiervan.
- renee-uk
- Zeer actief
Muk ik weet het niet.
Ik was al zo vreselijk lang aan het tobben met Gina en een vriendin van me die zich al jaren erg bezighoudt met barfen en natuurlijke voeding zei me pens te gaan geven omdat volgens haar de vuile pens de darmflora helpt te herstellen.
Ik had eigenlijk niks te verliezen dus ben inderdaad vuile pens gaan geven en binnen een paar dagen was de ontlasting nog niet goed maar wel aanzienlijk beter.
Ben toen ook helemaal gestopt met de brokken en zelf gaan samenstellen; ik heb nog steeds vrij veel pens in het menu zitten en mijn honden doen het er allebei prima op. Ze krijgen ook geen dunne ontlasting van de vuile pens.
Ik was al zo vreselijk lang aan het tobben met Gina en een vriendin van me die zich al jaren erg bezighoudt met barfen en natuurlijke voeding zei me pens te gaan geven omdat volgens haar de vuile pens de darmflora helpt te herstellen.
Ik had eigenlijk niks te verliezen dus ben inderdaad vuile pens gaan geven en binnen een paar dagen was de ontlasting nog niet goed maar wel aanzienlijk beter.
Ben toen ook helemaal gestopt met de brokken en zelf gaan samenstellen; ik heb nog steeds vrij veel pens in het menu zitten en mijn honden doen het er allebei prima op. Ze krijgen ook geen dunne ontlasting van de vuile pens.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
mwillow
Ik denk dat het per hond verschillend is. Opbouwen met pens is goed voor de darmflora, maar wekenlang achter elkaar zou ik niet adviseren, juist omdat teveel honden erop gaan lopen. Gefermenteerde producten zoals kefir (of supplement) en een goede biologische geitenyoghurt/karnemelk of gefermenteerde groentes zijn ook prima in staat om een darmcultuur na te bootsen. Stanley kan bijvoorbeeld al slecht tegen runderpens, maar veel beter tegen lamspens. Daar kan ik gemiddeld iets meer van geven, maar om echt een darmflora terug op te bouwen, geef ik liever kwartel of konijn, omdat ik daarvan weet dat het voor hem licht verteerbaar is, met daarbij dagelijks een reep vuile lams- of geitenpens. En daarna hooguit 2 maaltijden extra pens, verdeeld over de week. Ga ik daar overheen, dan levert dat geheid diarree op. Whooper zou denk ik op wekenlang pens geen enkel probleem hebben.Muk schreef:Wij barfen met onze hond, maar van vuile pens (en alle andere orgaanvleesvarianten) wordt de ontlasting juist dunner. Hoe verklaren jullie dan dat vuile pens geven dit kan voorkomen? Is geen aanval, maar ik ben wel benieuwd naar de achterliggende gedachte hiervan.
-
Muk
Bedankt voor jullie antwoorden.
@ Jayka
De hoeveelheid versvlees of kvv die je geeft aan je hond is ongeveer 2% van het lichaamsgewicht. Zelf geef ik in de warmere maanden van het jaar iets minder en in de koudere maanden van het jaar meer (aangezien hij meer energie verbruikt met de kou).
Mocht je gaan barfen of nrv-en dan kun je het beste eerst verdiepen in de verhoudingen tussen de vlees (en groenten) soorten die je moet geven.
@ Jayka
De hoeveelheid versvlees of kvv die je geeft aan je hond is ongeveer 2% van het lichaamsgewicht. Zelf geef ik in de warmere maanden van het jaar iets minder en in de koudere maanden van het jaar meer (aangezien hij meer energie verbruikt met de kou).
Mocht je gaan barfen of nrv-en dan kun je het beste eerst verdiepen in de verhoudingen tussen de vlees (en groenten) soorten die je moet geven.
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier heeft Saba ook darm ontsteking gehad, maar niet chronisch dus is denk ik lastig te vergelijken,
maar toen hebben we haar energique nummer 4 gegeven http://www.energique.nl/energique-speciaal-4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar als je niet op vlees wil is dit voer miss ook wel wat :
http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
iig heel erg veel succes met je hondje en hopen dat je een goed voer vind!
maar toen hebben we haar energique nummer 4 gegeven http://www.energique.nl/energique-speciaal-4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar als je niet op vlees wil is dit voer miss ook wel wat :
http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
iig heel erg veel succes met je hondje en hopen dat je een goed voer vind!

http://www.Adebowale.nl
- Jayka
- Vaste gebruiker
Energique bevat ook koolhydraten, dat hebben we net in de dierenspeciaalzaak uitgezocht. Ik heb nu vuile pens/hart van Farmfood. Maar....daar zit wel 2.5 % havermout in verwerkt, dus ook weer koolhydraten (tenminste; zoals ik havermout ken voor mensen). Ik wil dus best naar vers vlees proberen, als ik maar weet welk merk zonder die koolhydraten is en waar ik het kan halen. Overschakelen zal rustig aan gebeuren en als het goed gaat, zet ik haar maar compleet over op vers vlees (zonder botjes
). Wie heeft er tips voor het overschakelen, merken kvv zonder die koolhydraten etc?
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
gewoon een vuile pens halen
hier verkoopt de dierenwinkel ze als diepvries maar je kunt ze ook halen bij een slachthuis
het is een natuurlijke antibiotica
elke dag geven en even verder niets anders erbij
hier verkoopt de dierenwinkel ze als diepvries maar je kunt ze ook halen bij een slachthuis
het is een natuurlijke antibiotica
elke dag geven en even verder niets anders erbij
Fenneke en Baloe

- renee-uk
- Zeer actief
Ik denk dat je daar best gelijk in hebt Sandra, maar op dat moment was ik eigenlijk de wanhoop een beetje nabij en toen de pens bleek te werken wilde ik niet weer iets anders proberen met het risiko dat het opnieuw mis zou gaan.SandraH schreef:Ik denk dat het per hond verschillend is. Opbouwen met pens is goed voor de darmflora, maar wekenlang achter elkaar zou ik niet adviseren, juist omdat teveel honden erop gaan lopen. Gefermenteerde producten zoals kefir (of supplement) en een goede biologische geitenyoghurt/karnemelk of gefermenteerde groentes zijn ook prima in staat om een darmcultuur na te bootsen. Stanley kan bijvoorbeeld al slecht tegen runderpens, maar veel beter tegen lamspens. Daar kan ik gemiddeld iets meer van geven, maar om echt een darmflora terug op te bouwen, geef ik liever kwartel of konijn, omdat ik daarvan weet dat het voor hem licht verteerbaar is, met daarbij dagelijks een reep vuile lams- of geitenpens. En daarna hooguit 2 maaltijden extra pens, verdeeld over de week. Ga ik daar overheen, dan levert dat geheid diarree op. Whooper zou denk ik op wekenlang pens geen enkel probleem hebben.Muk schreef:Wij barfen met onze hond, maar van vuile pens (en alle andere orgaanvleesvarianten) wordt de ontlasting juist dunner. Hoe verklaren jullie dan dat vuile pens geven dit kan voorkomen? Is geen aanval, maar ik ben wel benieuwd naar de achterliggende gedachte hiervan.
En gelukkig heeft het hier prima geholpen en is ze helemaal hersteld van haar darmproblemen.

-
mwillow
Daar gaat het uiteindelijk om.renee-uk schreef:Ik denk dat je daar best gelijk in hebt Sandra, maar op dat moment was ik eigenlijk de wanhoop een beetje nabij en toen de pens bleek te werken wilde ik niet weer iets anders proberen met het risiko dat het opnieuw mis zou gaan.
En gelukkig heeft het hier prima geholpen en is ze helemaal hersteld van haar darmproblemen.
Maar om te stellen dat pens per saldo 'de' opbouwmanier is om wekenlang door te geven, zou ik niet hard durven maken. Ik heb inmiddels heel wat honden overgezet, ook zieke honden met zware darmziektes, die uiteindelijk waardeloos reageerden op teveel lams- of geitenpens, laat staan runderpens. Zet je daar een andere lichtverteerbare bron tegenover, zoals kwartel of eend, dan gaat het meestal wel goed. Neemt niet weg dat het een waardevolle toevoeging blijft voor een hond.
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Smuldier heeft een glutenvrije variantJayka schreef:Energique bevat ook koolhydraten, dat hebben we net in de dierenspeciaalzaak uitgezocht. Ik heb nu vuile pens/hart van Farmfood. Maar....daar zit wel 2.5 % havermout in verwerkt, dus ook weer koolhydraten (tenminste; zoals ik havermout ken voor mensen). Ik wil dus best naar vers vlees proberen, als ik maar weet welk merk zonder die koolhydraten is en waar ik het kan halen. Overschakelen zal rustig aan gebeuren en als het goed gaat, zet ik haar maar compleet over op vers vlees (zonder botjes). Wie heeft er tips voor het overschakelen, merken kvv zonder die koolhydraten etc?
Lupa diervoeding ook
Carnibest ook (zit dacht ik wel rijst in)
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Jayka schreef:Energique bevat ook koolhydraten, dat hebben we net in de dierenspeciaalzaak uitgezocht. Ik heb nu vuile pens/hart van Farmfood. Maar....daar zit wel 2.5 % havermout in verwerkt, dus ook weer koolhydraten (tenminste; zoals ik havermout ken voor mensen). Ik wil dus best naar vers vlees proberen, als ik maar weet welk merk zonder die koolhydraten is en waar ik het kan halen. Overschakelen zal rustig aan gebeuren en als het goed gaat, zet ik haar maar compleet over op vers vlees (zonder botjes). Wie heeft er tips voor het overschakelen, merken kvv zonder die koolhydraten etc?
All Animal en Haaksbarf.
Dit zijn kwalitatief goede kvv's.
Hier de linkjes:
http://www.allanimal.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://haaksbarf.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
rose schreef:Jayka schreef:Energique bevat ook koolhydraten, dat hebben we net in de dierenspeciaalzaak uitgezocht. Ik heb nu vuile pens/hart van Farmfood. Maar....daar zit wel 2.5 % havermout in verwerkt, dus ook weer koolhydraten (tenminste; zoals ik havermout ken voor mensen). Ik wil dus best naar vers vlees proberen, als ik maar weet welk merk zonder die koolhydraten is en waar ik het kan halen. Overschakelen zal rustig aan gebeuren en als het goed gaat, zet ik haar maar compleet over op vers vlees (zonder botjes). Wie heeft er tips voor het overschakelen, merken kvv zonder die koolhydraten etc?
All Animal en Haaksbarf.
Dit zijn kwalitatief goede kvv's.
Ook hier een hond met gevoelige darmen toen hij nog brok at, na een periode van kvv en nu nrv gaat het super met hem![]()
Hier de linkjes:
http://www.allanimal.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://haaksbarf.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ilsuuuh
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Siberische Husky
Kijk eens op http://www.black-dog.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en leg je probleem eens voor aan de producent van deze voeding als je wilt kan ik je ook zijn email adres wel geven!!
De digestion is voor honden met gevoelige darmen en afwijkingen aan het darm systeem en ik denk echt dat dit jou hond zou kunnen helpen!!
Succes
De digestion is voor honden met gevoelige darmen en afwijkingen aan het darm systeem en ik denk echt dat dit jou hond zou kunnen helpen!!
Succes