Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

weer zoiets raars meegemaakt...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dagmar
Vaste gebruiker

weer zoiets raars meegemaakt...

Ongelezen bericht door Dagmar »

Ik ben net terug van een flinke wandeling in het Groenendaalse bos (Heemstede) en ik moet het even van me afschrijven!
Toen ik aan kwam rijden stond er al een ridgeback los op de parkeerplaats met nergens een baasje te zien. Tot de auto naast mij weg rijd en ridgeback daar achter aan vloog... Dus ik stap uit de auto en sta het allemaal een beetje bekijken. Komt er aan mevrouw naar mij toe: "Ik denk dat die meneer zijn hond vergeten is. Ze stond nog binnen het hek, dus die heb ik maar open gedaan zodat ze naar haar baasje toen kon, maar die meneer rijd zo weg". Ik vond het al een erg vreemd verhaal (hoe kan je nou je hond vergeten uit het bos? :piew: ), dus ik loop een stukje de kant op waar de auto+hond heen gegaan waren maar ze waren niet meer te vinden.
Het bos heeft meerdere ingangen, dus ik loop naar het dichtbijzijnde hekje waar een meneer de ridgeback weer terug het bos in probeert te krijgen. Ik vraag aan de meneer of het zijn hond is die net achter zijn auto aan rende. "Ja, zegt hij, ze luisterd niet naar me!!". Dus ik vraag of hij misschien wat koekjes wil om haar te lokken,nou dat wilde hij wel proberen... Maar de hond wilde echt niet bij de man in de buurt komen! Hij was helemaal pisnijdig "Ja en ik laat haar gewoon hier als ze niet komt :blah: " Toen heb ik maar gevraagd of de hond het tolereert als ik haar halsband vast zou pakken en heb haar bij me gelokt met een hoop koekjes en hoog stemmetje. Hardstikke vrolijk en lief beest, maar had gewoon geen zin om met het baasje mee te gaan! Uiteindelijk heb ik haar halsband vast gepakt en heeft de man haar aangelijnd en mee genomen.

Ik baal er nu echt van dat ik niet heb gezegd dat ik haar wel mee wilde nemen als de man haar toch niet meer wil :blauwoog: Ik vond het zo sneu voor die hond... Ik ken verder het ras ook niet goed ofzo, dus ik weet niet of ridgebacks meteen 'horen' te komen als je roept, en ik snap de frustratie van die man tot op bepaalde hoogte ook wel, maar ik zou NOOIT mijn hond zo achter laten in het bos...
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Re: weer zoiets raars meegemaakt...

Ongelezen bericht door Maylala »

Oef, is maar goed dat wij daar vandaag niet naartoe gegaan zijn, manlief en ik hadden knallende ruzie met die man gekregen waarschijnlijk. :N:
Wat een vage kerel zeg, hopelijk kom je die niet meer tegen. Wel sneu voor die Ridgeback trouwens, zo'n eigenaar. :(
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

als je ze nog een keer ziet is het misschien wel een idee die meneer voor te stellen om zijn hondje aan de lange lijn te houden totdat ze wel luistert....

sommige mensen .....:roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dagmar
Vaste gebruiker

Maylala schreef:Oef, is maar goed dat wij daar vandaag niet naartoe gegaan zijn, manlief en ik hadden knallende ruzie met die man gekregen waarschijnlijk. :N:
Wat een vage kerel zeg, hopelijk kom je die niet meer tegen. Wel sneu voor die Ridgeback trouwens, zo'n eigenaar. :(
Ja ik dacht later ook, ik had gewoon boos moeten worden en die hond meenemen als die man hem toch niet meer wilt! Maar ik was te verbaast dat die man daar gewoon weer stond denk ik...
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

nouja. ik snap dat het frustrerend is als je hond niet komt maar laat hem dan ook niet los. heel aardig van je dat je hebt geholpen! ik denk ook altijd ik had beter dit of ik had beter dat....
Afbeelding
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

Wat een eikel :devil:
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Misschien een idee om hem juist weer tegen te komen? Dus vaker naar dat bos gaan? Dan kan je hem dingen adviseren. Ik heb zelf ook het probleem dat ik een preek wíl houden maar op dat moment weet ik gewoon niet wat te zeggen door de schrik.

Ik hoop voor die hond dat alles goedkomt met hem. Ridgebacks vind ik zelf zeer aanhankelijk trouwens...
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

o, ik heb dat ook al eens gedaan met Fax. Meneer wou niet komen, nou meneer mocht zijn plan alleen trekken, ik was weg :pffff: Me dat verschil dat ik niet écht was weggegaan natuurlijk.

Heeft mijn schoonzus onlangs ook met mijn neefje (haar zoon) gedaan, hij is 3 jaar. hij wou niet mee. Fijn, mama in de auto en net uit het zicht gereden. Hij kon niet rap genoeg in de auto zitten daarna :smile2:

Op zich vind ik dat wel een goede tactiek. Alleen niet om echt uit te voeren en ze daadwerkelijk achter te laten uiteraard.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Precies... heb het ook één keer gedaan, jaren geleden. Spike wilde niet komen.
Reed ik een klein stukje met de auto weg, in m'n spiegel hem goed in de gaten houdend.
Stond meneer met een domme kop naar me te kijken, had nog geen haast. :smile:
Werkte dus bij hem absoluut niet... maar anders aan gaan pakken. :mrgreen:

Echt helemaal weg rijden zou ik dus nóóit doen.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Jemig.... ik dreig er ook altijd mee, bij mn meiden, maar aan de uitvoering schort het nogal eens :mrgreen:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ik sluit me een beetje aan bij de vorige paar posts: ik sluit ook niet uit dat ik binnen hoorafstand van anderen gedreigd heb mijn honden:
1. aan een paal te binden
2. ergens achter te laten
3. op marktplaats te zetten als gratis af te halen

Geen van drieën ooit gedaan, maar soms krijgen drie Cairns je gewoon woèst en dan zeg je wel eens iets dat misschien een tìkje overtrokken is :mrgreen:
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

O ik ben ook wel eens pisnijdig geworden omdat Bram niet mee wilde. Auto in betekent einde van de lol. Daar had meneer geen zin in. Dus ik ben ingestapt en ben weggereden (het was een totaal verlaten gebied). Ik weer terug. Hij was totaal niet bezorgd :boos:

Je had als omstander dan niks tegen me moeten zeggen hoor. Ik weet heus wel dat het niks uithaalt, maar ik was gewoon boos.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik ben ook wel eens pissig een stukje weggereden (Caja wil niet graag in de auto, dan moet ze namelijk een tuig om), maar toen was het verlaten en kon ik haar blijven zien.
Snel dat ze opeens in de auto wou daarna joh :lekkerpuh:
Afbeelding
Dagmar
Vaste gebruiker

oh ik snap best dat wanneer je honden/kinderen niet luisteren je een stukje weg gaat zodat hond/kind uiteindelijk wel mee gaat, maar deze meneer liet heel bewust zijn hond binnen het hek, terwijl hij zelf buiten het hek weg reed. De hond had dus geen schijn van kans gehad om met zijn baas mee te gaan als de andere mevrouw hem niet uit het hek had gelaten omdat ze dacht dat het baasje de hond vergat..
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Ik heb 3 ridgebacks en kan je vertellen dat je met slijmen meer bereikt dan met boos worden :lol1:
Ook ik ben wel eens een stukje weggereden als ze niet wilde komen als we naar huis gingen.
Dan waren ze nog in de pubertijd leeftijd ( 7a 8 maanden) dat werkte dus ookniet dus de volgende keer werden ze aangelijnd voordat we bv van het strand afliepen.
Je moet gewoon slimmer zijn dan hun :smile:

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik ben ook wel eens weggereden bij mijn honden als ze niet wilden komen, natuurlijk rijdt ik dan niet naar huis of te dicht naar de drukke weg , helaas trapte Jenson er nooit in , in dat wegrijden :blauwoog: :smile:
Soms roep ik ook wel eens in het bos dingen in de trant van: rothonden ik laat jullie achter, of als je nu komt dan lijn ik je aan en bind ik je aan een boom..... wellicht beter dat een vreemde dat nooit hoort en het serieus gaat nemen :smile: en als ik weer eens eigenwijs ben en 5 of 6 honden aangelijnd ga uitlaten en in de knup kom, en er voorbijgangers komen met bijdehandte opmerkingen, vraag ik ze gerust sarcastischof ze er eentje willen hebben :mrgreen:
misschien vinden mensen die mij hierin seriues nemen ook wel een heeeeuuuullll slechte baas :smile:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

gelukkig nooit mee gemaakt dat ze niet komen.

Ja een ridgeback is geen slaafse hond maar paar basis commando`s kennen ze heeeeel erg goed en ze weten dat ik het ook meen :evil:
Pas liep er een bruin labje met ons mee baasje kreeg de hond niet te pakken, maar hij vertelde wel dat hij vorige keer heel boos was geweest, dus ik snapte dat labje wel. Hond mocht 1 wandeling altijd los die hond was gewoon zo blij dat hij los was dat als de baas maar in de buurt kwam hij net andere kant op liep.
Heb mijn meiden bij me geroepen en laten zitten, labje kwam wel naar mij voor snoepje ( had geen halsband om) maar als baas hem halsband om wilde doen was hij weer weg . Inmiddels stonden we aan de bosrand en toen kon hij zijn hondje weer pakken.
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

ridgebackfan schreef:gelukkig nooit mee gemaakt dat ze niet komen.

Ja een ridgeback is geen slaafse hond maar paar basis commando`s kennen ze heeeeel erg goed en ze weten dat ik het ook meen :evil:
Pas liep er een bruin labje met ons mee baasje kreeg de hond niet te pakken, maar hij vertelde wel dat hij vorige keer heel boos was geweest, dus ik snapte dat labje wel. Hond mocht 1 wandeling altijd los die hond was gewoon zo blij dat hij los was dat als de baas maar in de buurt kwam hij net andere kant op liep.
Heb mijn meiden bij me geroepen en laten zitten, labje kwam wel naar mij voor snoepje ( had geen halsband om) maar als baas hem halsband om wilde doen was hij weer weg . Inmiddels stonden we aan de bosrand en toen kon hij zijn hondje weer pakken.
Als je als baas een hond pijn doet wekt dat angst, en als je hond bang is komt hij niet naar je toe, en dat beseffen veel mensen niet. Juist als hij komt moet je veel belonen en niet afstraffen :(
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”