Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Braken.. (Advies gevraagd)
Moderator: moderatorteam
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Braken.. (Advies gevraagd)
Pff wat een nacht, ben 3x opgestaan omdat Kyra aan het braken was.
Het begon eigenlijk dinsdagavond. Toen moest heeft ze 1 keer overgegeven, was een klein beetje en er zat wat groen in. Aangezien dinsdagochtend de poetsvrouw er altijd is en ze Kyra regelmatig de tuin in laat, dachten we dat ze weer van de struiken had gegeten. Verder was ze gewoon super vrolijk, at gewoon en de ontlasting was ook normaal.
Woensdagochtend viel me op dat ze haar dekentje in de bench weer had opengescheurd, heb de hele deken nagekeken, maar er miste geen stukken stof zo te zien. Wel zat er zo'n gewatteerde voering in, maar daar leek ook niet echt veel uit.
Overdag weer niets aan de hand, maar woensdagnacht heeft ze weer een keer overgegeven. Dit was een heel klein beetje en verder alleen wat bruinsig water.
Donderdag overdag weer niets aan de hand. Nog altijd even vrolijk, wilde graag eten, heeft nog een makreel gegeten, gespeeld en ook de ontlasting was nog steeds normaal.
Vanacht was het weer raak. Om 0.00 uur de eerste keer, weer een beetje water.
Om 2 uur kwam het er dan eindelijk uit. Wat ik er nog van kon maken zat er wel een beetje wat-achtig tussen en wat groen.
Om 5 uur weer hetzelfde en net om 6.30 kwam er een hele lading uit. Nu echt onherleidbaar, denk dat het meer eten was.
Kyra is verder gewoon normaal, niet suf en stond net wel te bedelen voor eten.
Maar wat kan ik haar nu het beste geven? Kan haar normale voer geen kwaad (als ze het wil opeten) of kan ik haar beter iets van brood of rijst geven? Heb wel rijst in huis, maar geen kip. Wat kan ik het beste geven?
Zijn er nog dingen die ik in de gaten moet houden? Ik moet straks gaan werken, dus dan is ze 3 / 3,5 uur alleen.
Wie weet raad?
Het begon eigenlijk dinsdagavond. Toen moest heeft ze 1 keer overgegeven, was een klein beetje en er zat wat groen in. Aangezien dinsdagochtend de poetsvrouw er altijd is en ze Kyra regelmatig de tuin in laat, dachten we dat ze weer van de struiken had gegeten. Verder was ze gewoon super vrolijk, at gewoon en de ontlasting was ook normaal.
Woensdagochtend viel me op dat ze haar dekentje in de bench weer had opengescheurd, heb de hele deken nagekeken, maar er miste geen stukken stof zo te zien. Wel zat er zo'n gewatteerde voering in, maar daar leek ook niet echt veel uit.
Overdag weer niets aan de hand, maar woensdagnacht heeft ze weer een keer overgegeven. Dit was een heel klein beetje en verder alleen wat bruinsig water.
Donderdag overdag weer niets aan de hand. Nog altijd even vrolijk, wilde graag eten, heeft nog een makreel gegeten, gespeeld en ook de ontlasting was nog steeds normaal.
Vanacht was het weer raak. Om 0.00 uur de eerste keer, weer een beetje water.
Om 2 uur kwam het er dan eindelijk uit. Wat ik er nog van kon maken zat er wel een beetje wat-achtig tussen en wat groen.
Om 5 uur weer hetzelfde en net om 6.30 kwam er een hele lading uit. Nu echt onherleidbaar, denk dat het meer eten was.
Kyra is verder gewoon normaal, niet suf en stond net wel te bedelen voor eten.
Maar wat kan ik haar nu het beste geven? Kan haar normale voer geen kwaad (als ze het wil opeten) of kan ik haar beter iets van brood of rijst geven? Heb wel rijst in huis, maar geen kip. Wat kan ik het beste geven?
Zijn er nog dingen die ik in de gaten moet houden? Ik moet straks gaan werken, dus dan is ze 3 / 3,5 uur alleen.
Wie weet raad?
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Re: Braken.. (Advies gevraagd)
Denk je dat ze toch wat van het kleedje naar binnen heeft gekregen omdat je wat "watachtigs met groen" in haar braaksel zag zitten? Zo niet zou ik vanmiddag wel even langs de da gaan,want misschien heeft ze dan wel ergens een ontsteking in haar maag gezien dat groen-achtige. Maar aan de andere kant: ze is (nog) niet ziek.....
Ik zou haar vandaag iets lichtverteerbaars te eten geven zoals gekookte kip met rijst ,zodat haar maag wat tot rust kan komen.
Maar als je het toch niet helemaal vertrouwd zou ik vanmiddag toch even langs de da gaan. We staan weer voor het weekend en dan zal je altijd zien het dan ineens heftiger wordt. Ik hoop dat het allemaal loos alarm is. Beterschap met je meisje!
Ik zou haar vandaag iets lichtverteerbaars te eten geven zoals gekookte kip met rijst ,zodat haar maag wat tot rust kan komen.
Maar als je het toch niet helemaal vertrouwd zou ik vanmiddag toch even langs de da gaan. We staan weer voor het weekend en dan zal je altijd zien het dan ineens heftiger wordt. Ik hoop dat het allemaal loos alarm is. Beterschap met je meisje!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Ik vermoed inderdaad iets van het kleedje. Het groene is denk ik een stuk struik geweest.
Ze heeft verder ook een normale temperatuur, als er een ontsteking in zit zou je dat toch ook moeten merken denk ik?
Ik ga nu maar eens wat rijst maken en kijken of ik ergens nog kip in de vriezer vind.
Bedankt voor de tips
Ze heeft verder ook een normale temperatuur, als er een ontsteking in zit zou je dat toch ook moeten merken denk ik?
Ik ga nu maar eens wat rijst maken en kijken of ik ergens nog kip in de vriezer vind.
Bedankt voor de tips
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Oke, dan hoef je je denk ik geen zorgen te makenVeronique & Kyra schreef:Ik vermoed inderdaad iets van het kleedje. Het groene is denk ik een stuk struik geweest.
Bedankt voor de tips
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Ze is verder wel fit, ze kwam net in ieder geval met een balletje aan voor te spelen.
Eetlust heeft ze ook, had vanmorgen een bakje yoghurt en daar viel ze me bijna voor aan omdat ze ook wat wilde haha.
Ben nu wat rijst aan het koken, helaas geen kip in huis. Kan ik bijv. ook rijst met een klein beetje van haar normale voer geven (kvv)? Of dan beter alleen rijst?
Ze heeft dit nog nooit eerder gehad, dus voor mij is het ook nieuw ..
Eetlust heeft ze ook, had vanmorgen een bakje yoghurt en daar viel ze me bijna voor aan omdat ze ook wat wilde haha.
Ben nu wat rijst aan het koken, helaas geen kip in huis. Kan ik bijv. ook rijst met een klein beetje van haar normale voer geven (kvv)? Of dan beter alleen rijst?
Ze heeft dit nog nooit eerder gehad, dus voor mij is het ook nieuw ..
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
hmm.. net nog even temperatuur gemeten en nu is hij ineens een stuk lager, hij was net 37.1 ...
Ze heeft dus geen koorts, maar wel lager dan het normaal moet zijn...
Ze heeft dus geen koorts, maar wel lager dan het normaal moet zijn...
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik zou geen rijst geven, dat is moeilijk verteerbaar voor een hond. Gewoon niks of haar normale voer zou ik geven. Ik heb altijd Okugest in huis voor maag/darmproblemen, werkt als de brandweer.
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Ik zou haar idd ook een dag gewoon helemaal niks geven. Wel voldoende water uiteraard.
Werkt hier altijd het beste.
De maag kan dan tot rust komen en dan is het leed zo geleden.
Werkt hier altijd het beste.
De maag kan dan tot rust komen en dan is het leed zo geleden.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Bedankt voor jullie tips!
Ik zal haar vandaag niets meer geven (ze had net een heel klein beetje rijst op voordat ik jullie reacties gelezen heb) en dan zal het morgen weer een stuk beter gaan.
Ze is verder gelukkig heel levendig, dus dan ga ik weer met een gerust hart werken
Ik zal haar vandaag niets meer geven (ze had net een heel klein beetje rijst op voordat ik jullie reacties gelezen heb) en dan zal het morgen weer een stuk beter gaan.
Ze is verder gelukkig heel levendig, dus dan ga ik weer met een gerust hart werken
- Sannetje
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford
Min stafford had het ook vorige week, ik heb haar de eerst dag geen eten gegeven, daarna rijst met kip of vis, en zo langzaam weer terug naar t gewone voer. Werkt goed.
En rijst niet te verteren door honden..??? Ik weet nie hor, is mega lichtverteerbaar!!!
En rijst niet te verteren door honden..??? Ik weet nie hor, is mega lichtverteerbaar!!!