Ja gelukkig welZoek stok! schreef:He wat leuk, het kan dus qua belasting?Carma schreef: Op donderdag trainen we een uur GG en binnenkort op zondag 1.5 uur apporteersport.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoeveel tijd besteed je aan je hond(en)?
Moderator: moderatorteam
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Re: hoeveel tijd besteed je aan je hond(en)?

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Leuk! Ik ga morgen weer met Bram naar Leida. Kijken of hij weer mag opbouwen. Het is wat met al die sportende hondenCarma schreef:Ja gelukkig welZoek stok! schreef:He wat leuk, het kan dus qua belasting?Carma schreef: Op donderdag trainen we een uur GG en binnenkort op zondag 1.5 uur apporteersport.Ik heb het er met Leida over gehad en zij ziet geen bezwaren. Uiteraard houd ik het wel goed in de gaten en Luka blijft onder controle staan bij Leida zodat we eventuele problemen snel kunnen signaleren.

Linda, Izzie en Bram
-
heidie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Veel..... hahha
Iedere dag in totaal wel drie uur wandelen of meer en lekker spelen thuis of tijdens het trainen.
Als ik niet met de honden zelf bezig ben zit ik hier of op andere site alle info op te snuiven of ik denk na over wat ik wil gaan doen met de honden. Welke shows gaan we lopen, welke training gaan we volgen blabla. Het houd niet op...
hahahaha
Iedere dag in totaal wel drie uur wandelen of meer en lekker spelen thuis of tijdens het trainen.
Als ik niet met de honden zelf bezig ben zit ik hier of op andere site alle info op te snuiven of ik denk na over wat ik wil gaan doen met de honden. Welke shows gaan we lopen, welke training gaan we volgen blabla. Het houd niet op...
hahahaha

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
In de winter gaan ze 1x per dag een flinke ronde mee zodat ze kunnen rennen en spelen.
En dan daarnaast de poep/plas rondjes hier in de buurt.
Binnen krijgen ze ook erg veel aandacht.
Zodra het 's avonds weer langer licht is ga ik vaak rond een uur of 19:30 uur nog op pad met ee van de hondjes. Dan gaan ze dus vaak 2x per dag een lekker eind op sjouw.
En dan daarnaast de poep/plas rondjes hier in de buurt.
Binnen krijgen ze ook erg veel aandacht.
Zodra het 's avonds weer langer licht is ga ik vaak rond een uur of 19:30 uur nog op pad met ee van de hondjes. Dan gaan ze dus vaak 2x per dag een lekker eind op sjouw.

Cash v Heiligental en Flow.
- dagmar88
- Zeer actief
Wij lopen 2 van maandag t/m zaterdag 2 x per dag, soms iets langer, soms iets korter, maar gemiddeld zo'n anderhalf uur. Op zondag maken we er een uitje van en zijn we makkelijk 3 uur weg.
Tijdens het wandelen hebben we meestal een balletje bij, dus loopt Charlie wel 10 x zo veel als wij en is ze lekker moe als ze thuiskomt
De afgelopen week heeft ze veel last van haar rechter voorpoot gehad, dus hebben we haar een week zo veel mogelijk laten rusten. Morgen toch maar even naar de dierenarts...
Meestal is 1 van ons thuis, behalve met boodschappen doen of wanneer we samen ergens op bezoek/uit eten gaan. Komt niet veel voor hoor
Overdag komt ze heel vaak met speeltjes naar ons toe voor trekspelletjes of andere pret en knuffels kan ze komen halen wanneer ze daar zin in heeft. Ze heeft een matje onder m'n bureau, waar ze vaak met haar kop op m'n voeten ligt te slapen als ik achter de computer zit.
Zou zo niet kunnen zeggen hoeveel tijd we per dag aan haar besteden eigenlijk
Tijdens het wandelen hebben we meestal een balletje bij, dus loopt Charlie wel 10 x zo veel als wij en is ze lekker moe als ze thuiskomt
De afgelopen week heeft ze veel last van haar rechter voorpoot gehad, dus hebben we haar een week zo veel mogelijk laten rusten. Morgen toch maar even naar de dierenarts...
Meestal is 1 van ons thuis, behalve met boodschappen doen of wanneer we samen ergens op bezoek/uit eten gaan. Komt niet veel voor hoor
Overdag komt ze heel vaak met speeltjes naar ons toe voor trekspelletjes of andere pret en knuffels kan ze komen halen wanneer ze daar zin in heeft. Ze heeft een matje onder m'n bureau, waar ze vaak met haar kop op m'n voeten ligt te slapen als ik achter de computer zit.
Zou zo niet kunnen zeggen hoeveel tijd we per dag aan haar besteden eigenlijk
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Succes morgen! Ik hoop dat je weer mag gaan opbouwenZoek stok! schreef:Leuk! Ik ga morgen weer met Bram naar Leida. Kijken of hij weer mag opbouwen. Het is wat met al die sportende honden

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
- We wandelen dagelijks ongeveer 3 uur, in het weekend altijd een uur of 4. Tijdens de wandelingen is er vaak een bal of een stok waar achter gerend wordt.
- Daarnaast fiets ik ongeveer 3x in de week, nu nog 15 min. per keer omdat we pas zijn begonnen, maar dat wordt uitgebreid.
- Vanaf het voorjaar wordt er ook weer flink gezwommen, meestal zo'n 4/5 keer per week gecombineerd met een wandeling. Ze zwemt dan ongeveer 20/25 minuten.
- in huis wordt er ook nog iedere dag gespeeld met een bal/flostouw of iets dergelijks.
- en 1x in de week een uur trainen, tot nu toe gehoorzaamheid, maar in maart starten we met behendigheid.
Dit is voor mij ook echt een manier van leven geworden. Als er eens een dag tussen zit waarop er minder gewandeld wordt (totaal een 1,5 uur) omdat ik bijv. ziek ben, dan voel ik me echt schuldig. Vaak laat ik haar binnen dan extra rennen achter een bal die ik dan vanuit de bank kan gooien
- Daarnaast fiets ik ongeveer 3x in de week, nu nog 15 min. per keer omdat we pas zijn begonnen, maar dat wordt uitgebreid.
- Vanaf het voorjaar wordt er ook weer flink gezwommen, meestal zo'n 4/5 keer per week gecombineerd met een wandeling. Ze zwemt dan ongeveer 20/25 minuten.
- in huis wordt er ook nog iedere dag gespeeld met een bal/flostouw of iets dergelijks.
- en 1x in de week een uur trainen, tot nu toe gehoorzaamheid, maar in maart starten we met behendigheid.
Dit is voor mij ook echt een manier van leven geworden. Als er eens een dag tussen zit waarop er minder gewandeld wordt (totaal een 1,5 uur) omdat ik bijv. ziek ben, dan voel ik me echt schuldig. Vaak laat ik haar binnen dan extra rennen achter een bal die ik dan vanuit de bank kan gooien
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
te veel
ik begin op ze te lijken.
ik begin op ze te lijken.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hoeveel tijd. Tja dat verschilt heel erg. Ik had een border collie uit werklijn genomen omdat ik dacht dat die actief waren
. Ik heb zelf nog een tijd getwijfeld ok ik dat wel aankon. Maar een dagje minder vind Kay blijkbaar helemaal neit erg. Ik ben gewend om 4 x per dag met de honden te lopen. Momenteel vind Kay 3 x per dag meer dan voldoende. Tja ik ga hem niet verplichten om mee te gaan en momenteel vind ik het ook niet zo erg, want ben al aantal weekjes niet fit.
Maar goed de tijd. In principe ga ik 's ochtends 1,5 uur naar het bos. En tja is dat echt aandacht besteden? Kay is druk bezig met zijn vriendjes, ik loop er alleen bij om af en toe een takje te gooien, alhoewel hij momenteel 1 wandelgenoot daar liever voor uitkiest want die kan beter gooien. 's Middags ging ik dan of naar het bos of fietsen. Fietsen een klein half uurtje, naar het bos meestal half uurtje tot 3 kwartier. Dan na het eten nog een 20 minuten tot halfuur (en als het langer licht is dan weer naar het bos voor een driekwartier) En dan 's avonds laat nog een rondje van 10 minuten.
Verder train ik op vrijdagavond momenteel gehoorzaamheid. Op zaterdag gaat hij mee als ik les geef. Dan gaat hij 3 uurtje mee. Als er weinig cursisten zijn doet hij mee en tussen de lessen door mag hij vaak even spelen met een leuke collievriendinnetje. Na de zomer wordt het behendigheid. En als het weer beter word ga ik ook met de schaapjes om de week bezig.
En tja er moet thuis natuurlijk geoefend worden voor gehoorzaamheid. Meestal om de dag, soms elke dag. Niet te lang, daar wordt meneer zenuwachtig van, dus meestal een kwartier. Kay wordt paar keer per week geborsteld, dat is een uitgebreid ritueel, want dat vind hij heerlijk! Verder zit ik regelmatig bij hem op de grond, dan mag hij lekker op schoot, hij mag vaak mee op familiebezoek en hij is natuurlijk een hele goede oppaspapa hier voor alle puppies.
Tja ik ben er lang neit altijd bewust mee bezig, al heb ik altijd het gevoel te weinig te doen. Alhoewel als ik momenteel naar Kay kijk, zie ik ook dat hij niet veel meer aankan eigenlijk, terwijl ik dus nog een heleboel wil.
Maar goed de tijd. In principe ga ik 's ochtends 1,5 uur naar het bos. En tja is dat echt aandacht besteden? Kay is druk bezig met zijn vriendjes, ik loop er alleen bij om af en toe een takje te gooien, alhoewel hij momenteel 1 wandelgenoot daar liever voor uitkiest want die kan beter gooien. 's Middags ging ik dan of naar het bos of fietsen. Fietsen een klein half uurtje, naar het bos meestal half uurtje tot 3 kwartier. Dan na het eten nog een 20 minuten tot halfuur (en als het langer licht is dan weer naar het bos voor een driekwartier) En dan 's avonds laat nog een rondje van 10 minuten.
Verder train ik op vrijdagavond momenteel gehoorzaamheid. Op zaterdag gaat hij mee als ik les geef. Dan gaat hij 3 uurtje mee. Als er weinig cursisten zijn doet hij mee en tussen de lessen door mag hij vaak even spelen met een leuke collievriendinnetje. Na de zomer wordt het behendigheid. En als het weer beter word ga ik ook met de schaapjes om de week bezig.
En tja er moet thuis natuurlijk geoefend worden voor gehoorzaamheid. Meestal om de dag, soms elke dag. Niet te lang, daar wordt meneer zenuwachtig van, dus meestal een kwartier. Kay wordt paar keer per week geborsteld, dat is een uitgebreid ritueel, want dat vind hij heerlijk! Verder zit ik regelmatig bij hem op de grond, dan mag hij lekker op schoot, hij mag vaak mee op familiebezoek en hij is natuurlijk een hele goede oppaspapa hier voor alle puppies.
Tja ik ben er lang neit altijd bewust mee bezig, al heb ik altijd het gevoel te weinig te doen. Alhoewel als ik momenteel naar Kay kijk, zie ik ook dat hij niet veel meer aankan eigenlijk, terwijl ik dus nog een heleboel wil.

- Moos
- Zeer actief
Dat wisselt per dag, maar ook hier is het meer een manier van leven inderdaad.
Als ik een hele dag moet werken dan gaan we voor mijn werk 45 min tot een uur wandelen, los grotendeels. Ik verheug me nu al enorm op de lente en de zomer want dan is om 6 uur 's ochtends lopen veel leuker
In mijn pauze laat ik ze dan een half uur uit, weer los, en wat ballen met Vera, en rond 16 uur ben ik weer thuis en doen we weer een half uur los met ballen voor Vera. 's Avonds liggen ze dan gezellig bij mij op de bank.
Als ik avonddienst heb dan doen we 's ochtends een uur, begin van de middag een uur, en dan voordat ik ga werken nog een half uurtje. Op een vrije dag wisselt het heel erg, ligt er ook aan of ik de volgende dag een hele dag moet werken of niet. Als ik meerdere vrije dagen achter elkaar heb doen we ook weleens een dagje iets minder, maar heb ik 1 vrije dag tussen (hele) werkdagen dan ga ik enorm compenseren en zijn we bijna de hele dag aan het wandelen geloof ik
Met Vera doe ik buiten ook veel apporteer- en zoekspelletjes. Saartje moet daar niks van hebben, dus die mag dan een versnipperd frolicje zoeken ofzo
Als ik een hele dag moet werken dan gaan we voor mijn werk 45 min tot een uur wandelen, los grotendeels. Ik verheug me nu al enorm op de lente en de zomer want dan is om 6 uur 's ochtends lopen veel leuker
Als ik avonddienst heb dan doen we 's ochtends een uur, begin van de middag een uur, en dan voordat ik ga werken nog een half uurtje. Op een vrije dag wisselt het heel erg, ligt er ook aan of ik de volgende dag een hele dag moet werken of niet. Als ik meerdere vrije dagen achter elkaar heb doen we ook weleens een dagje iets minder, maar heb ik 1 vrije dag tussen (hele) werkdagen dan ga ik enorm compenseren en zijn we bijna de hele dag aan het wandelen geloof ik
Met Vera doe ik buiten ook veel apporteer- en zoekspelletjes. Saartje moet daar niks van hebben, dus die mag dan een versnipperd frolicje zoeken ofzo

-
mechel-fan
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): mechelse herder
dinsdag en donderdag avond-zaterdag en zondag morgen knpv trainen. dagelijks 2 of 3 maal half uur wandelen-oefeningen doen.en tsja momenteel met pup eigenlijk heel de dag in de weer,als hij niet slaapt 
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Voordat ik ga werken, meestal een half uurtje steppen.
Kees gaat 2 keer pw met de HUS mee en loopt dan 1,5 a 2 uur in de middag.
In de lente gaan we rond etenstijd ( afhankelijk vh licht) nog een stuk wandelen, of zwemmen. Meestal een klein uurtje. sWinters doen we dat niet. Dan is het om 20.00 uur gewoon een blokkie om en wat raggen met de buurhonden.
Op vrije dagen, of middagen, gaat Kees mee naar de paarden. Dan scharrelt hij op t erf, of rent achter ons aan door t bos. dit is minimaal 1 uur, maar vaker 3 uur dan 1 uur.
Op woensdagmiddag en op 1 hele dag in het weekeinde, gaat hij met mijn hubbie trainen voor reddingswerk.
Als we nog even op bezoek gaan bij iemand, of als hubbie gaat sportklimmen, gaat hij ook geregeld mee.
Als ik ga hardlopen, neem ik Kees ook mee, behalve als Kees al met hubbie naar zijn training is.
Phoef, wanneer gaat ie eigenlijk niet mee?
Kees gaat 2 keer pw met de HUS mee en loopt dan 1,5 a 2 uur in de middag.
In de lente gaan we rond etenstijd ( afhankelijk vh licht) nog een stuk wandelen, of zwemmen. Meestal een klein uurtje. sWinters doen we dat niet. Dan is het om 20.00 uur gewoon een blokkie om en wat raggen met de buurhonden.
Op vrije dagen, of middagen, gaat Kees mee naar de paarden. Dan scharrelt hij op t erf, of rent achter ons aan door t bos. dit is minimaal 1 uur, maar vaker 3 uur dan 1 uur.
Op woensdagmiddag en op 1 hele dag in het weekeinde, gaat hij met mijn hubbie trainen voor reddingswerk.
Als we nog even op bezoek gaan bij iemand, of als hubbie gaat sportklimmen, gaat hij ook geregeld mee.
Als ik ga hardlopen, neem ik Kees ook mee, behalve als Kees al met hubbie naar zijn training is.
Phoef, wanneer gaat ie eigenlijk niet mee?
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Het is ook wisselend, in de winter gemiddeld wat minder omdat het dan eerder donker is.
Als het licht is vind ik het heerlijk om nog uitgebreid na mijn werk te wandelen.
Op vrije dagen wandel ik gemiddeld tussen de 2 en 3 uur.
Werkdagen gaat ze 4x uit en probeer ik ook met haar te fietsen of steppen.
Tijdens het werk ook af en toe even wat kunstjes of een knuffel.
2 of 3x per week sporten en dan ook regelmatig zelf even trainen of kunstjes doen.
Als het licht is vind ik het heerlijk om nog uitgebreid na mijn werk te wandelen.
Op vrije dagen wandel ik gemiddeld tussen de 2 en 3 uur.
Werkdagen gaat ze 4x uit en probeer ik ook met haar te fietsen of steppen.
Tijdens het werk ook af en toe even wat kunstjes of een knuffel.
2 of 3x per week sporten en dan ook regelmatig zelf even trainen of kunstjes doen.

-
Neeltje
Hier is het hetzelfde. Als ik niet werk, zijn we samen, gaan we 1 keer per dag een grotere ronde lopen, nu ja grote...... qua tijd dan, aangezien haar wandeltempo voor mij een zeer langzaam slenteren is, maar goed, dat langzame gangetje houdt ze toch wel 30 tot 4 min vol en 2 keer even plasje/poepje doen. Als we thuis zijn, zijn we samen.tekkel schreef:Minder dan jullie allemaal, in elk geval.
Ik wandel drie of vier keer per dag. Verder gaat ze bijna altijd mee als ik ergens naartoe ga. Maar dan heeft ze niet mijn onverdeelde aandacht. Ze ís er gewoon, en wordt om de haverklap (vaak gedachtenloos) geaaid: is dat 'tijd aan de hond besteden'?
Af en toe doen we een spelletje, meestal voertje verstoppen of zo.
Mijn sociale leven is helemaal ingericht op het hebben van een hond. Ik ga bijna nooit ergens heen waar ze niet welkom is en hou bij alles wat ik doe rekening met haar. Maar is dat 'aandacht besteden'?
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Eigenlijk is dat hier hetzelfde, met dat verschil dat ik wel meer/langer met ze wandel, maar ik heb ook andere honden natuurlijk.tekkel schreef:Minder dan jullie allemaal, in elk geval.
Ik wandel drie of vier keer per dag. Verder gaat ze bijna altijd mee als ik ergens naartoe ga. Maar dan heeft ze niet mijn onverdeelde aandacht. Ze ís er gewoon, en wordt om de haverklap (vaak gedachtenloos) geaaid: is dat 'tijd aan de hond besteden'?
Af en toe doen we een spelletje, meestal voertje verstoppen of zo.
Mijn sociale leven is helemaal ingericht op het hebben van een hond. Ik ga bijna nooit ergens heen waar ze niet welkom is en hou bij alles wat ik doe rekening met haar. Maar is dat 'aandacht besteden'?
Ik wandel 2 á 2,5 uur per dag met de honden, daarnaast wat zoekspelletjes of gewoon wat leuk spelen. Maar eigenlijk zit dat allemaal zo automatisch in een dag
Wandelen, knuffelen, spelen, bankhangen, koken, weet-ik-veel-wat... ze zijn er gewoon en ik ben er voor hun.
Trainen doe ik niet meer: Met Kaya de eerste paar jaar wel veel getraind, maar die is nu 8 en we vinden het wel best.
Puch is een kleine ramp met reuen en trainen in een groep is dus niet het geweldigste idee met hem. We trainen gewoon samen, in de wandelingen zit dat meestal en soms ook helemaal niet
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Hier wandel ik op de dagen dat ik werk (full-time) zo'n 2-2,5 uur; ze gaan verder mee naar mn werk en ik werk veel thuis en ze kunnen dus ook tussendoor uitgelaten worden. Fenna is ook nog wat te jong om meer mee te wandelen. Verder 2-3 x in de week trainen (GG, obedience, Dogdance). Op de dagen dat ik niet werk doen we ook veel uitjes; naar familie, vrienden enzo. Dus gemiddeld als de rest zo'n beetje lees ik. 
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Tja nu in de winter ga ik savonds enkel wandelen als ik voor 17.30 thuis ben en dan meteen inladen en naar het bos tot het donker is en das ongeveer een uurtje en zal later uitbreiden naar 2 uur. Op dinsdag neem ik zirka mee naar het werk die ik dan klaat helpen met doosjes te laten zoeken in de zaak en die te laten brengen, er zit dan een snoepje in. Tegen een uur of 13 kruipt ze uitzichzelf de bench in en gaat slapen tot een uur of 16, dan komt de aflossing en wil ze effe kroelen. Men dienst is tot 17u maar op dinsdag laat ik haar effe een kwartier uit en gaan we weer naar binnen en doe ik administratie tot een uur of 18.30u en vertrekken van daaruit naar de apeltraining van het reddingswerk in Leerdam.
Op woensdag dezelfde taferelen en vertrekken we om 18.15u naar ridderkerk voor de flyball en GG.
Op donderdag werk ik nu savonds en wordt er rond de middag anderhalf tot 2 uur gewandeld voordat ik naar werk vertrek.
Vrijdag geen avondwandeling want werk ik meestal over tot een uur of 19.
Zaterdags meestal reddingswerktraining van half 10 tot 15u, elke week een ander lokatie en afwisseling tussen vlakte en puin. Na de training nog een uurtje uitrazen in het bos waar we trainden of het bos in de buurt.
Zondags om 10u flyball met zirka en om half 11 met troyca. En rond 11 uur de GG met zirka en wanneer het minder koud gaat worden rijden we van ridderkerk door naar heenvliet voor de frisbee.
Heb ik in de weekends geen training dan gaan we meerdere keren per dag wandelen een lange van een uur of 2 en savonds een uurtje voor het donker wordt.
Verder doe ik wat kunstjes met zirka in huis en leer ik haar klusjes zoals de wasmachine leeghalen en voorwerpen voor me te gaan halen en brengen.
Troyca gaat elke dag mee naar het werk en die ligt er gewoon op haar bank te maffen en zirka zoekt wat meer aandacht. Daarom mag zij maar 2 dagen mee, want heb in de voormiddag genoeg klussen te doen.
Op woensdag dezelfde taferelen en vertrekken we om 18.15u naar ridderkerk voor de flyball en GG.
Op donderdag werk ik nu savonds en wordt er rond de middag anderhalf tot 2 uur gewandeld voordat ik naar werk vertrek.
Vrijdag geen avondwandeling want werk ik meestal over tot een uur of 19.
Zaterdags meestal reddingswerktraining van half 10 tot 15u, elke week een ander lokatie en afwisseling tussen vlakte en puin. Na de training nog een uurtje uitrazen in het bos waar we trainden of het bos in de buurt.
Zondags om 10u flyball met zirka en om half 11 met troyca. En rond 11 uur de GG met zirka en wanneer het minder koud gaat worden rijden we van ridderkerk door naar heenvliet voor de frisbee.
Heb ik in de weekends geen training dan gaan we meerdere keren per dag wandelen een lange van een uur of 2 en savonds een uurtje voor het donker wordt.
Verder doe ik wat kunstjes met zirka in huis en leer ik haar klusjes zoals de wasmachine leeghalen en voorwerpen voor me te gaan halen en brengen.
Troyca gaat elke dag mee naar het werk en die ligt er gewoon op haar bank te maffen en zirka zoekt wat meer aandacht. Daarom mag zij maar 2 dagen mee, want heb in de voormiddag genoeg klussen te doen.
- Else
- Actief
- Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar
Ik loop met Joy ongeveer 1,5 tot 2 uur op een dag. 's Zomers zeker 2 uur.
(Gister dik 3 uur, maar toen had ik mezelf buiten gesloten
en kon het niet anders...)
Verder komt ze bij de koffie en na het avondeten altijd lekker op schoot kroelen.
Ook als ik tv kijk of lees, ligt ze tegen me aan en wordt er af en toe even aan haar buik gekriebeld.
Door de dag heen wordt er af en toe gespeeld, binnen met speeltjes of voertjes verstoppen en buiten met de
bal of met de stoffer.
Ook ik pas mijn dag- en weekendindeling op Joy aan.
Als het even kan, gaat ze mee of ik houd het zo kort mogelijk. Ga ik echt een dagje weg en ze kan niet naar mijn ouders, dan gaat ze naar de dagopvang. Maar dat is eigenlijk alleen als het echt niet anders kan.
Al met al denk ik dat Joy het hier best goed heeft.
(Gister dik 3 uur, maar toen had ik mezelf buiten gesloten
Verder komt ze bij de koffie en na het avondeten altijd lekker op schoot kroelen.
Ook als ik tv kijk of lees, ligt ze tegen me aan en wordt er af en toe even aan haar buik gekriebeld.
Door de dag heen wordt er af en toe gespeeld, binnen met speeltjes of voertjes verstoppen en buiten met de
bal of met de stoffer.
Ook ik pas mijn dag- en weekendindeling op Joy aan.
Als het even kan, gaat ze mee of ik houd het zo kort mogelijk. Ga ik echt een dagje weg en ze kan niet naar mijn ouders, dan gaat ze naar de dagopvang. Maar dat is eigenlijk alleen als het echt niet anders kan.
Al met al denk ik dat Joy het hier best goed heeft.
JOY

-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Ik ben heel veel met hem bezig. 's morgens snackbal, dan knuffel, naar buiten, knabbel, slapen ga enkele keren wandelen, in de zomer langer en meer dan in de winter. In ieder geval dagelijks een grote wandeling van ong 5 kwartier los.
Verder spelletjes, veel gekam en samen op de bank.
Hij heeft het prima getroffen, ik hoef niet te werken, dus we zijn bijna een twee eenheid en hij gaat nagenoeg altijd mee met mij.
Verder spelletjes, veel gekam en samen op de bank.
Hij heeft het prima getroffen, ik hoef niet te werken, dus we zijn bijna een twee eenheid en hij gaat nagenoeg altijd mee met mij.
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Nu Bedan er niet meer is loop ik minder met Daan. Daan heeft wandelen niet uitgevonden en om dan meerdere keren per dag een uur te gaan lopen met een hond die achter je benen aanloopt en je aankijkt van ja ik loop mee omdat jij loopt is niet echt gezellig. We lopen zo'n 4 keer per week 1/1,5 uur mee met een groep. De overige dagen is de lange wandeling 45 minuten. Daarnaast nog 3 plas/poep rondjes en verder spelen/knuffelen we binnen. Hij krijgt bijna dagelijks een kong waar hij lekker druk mee is.
Ik merk aan Daan dat nu Bedan er niet meer is hij wel behoefte heeft aan andere honden, wel op zijn manier. En die 4 keer meelopen met een groep is omdat ik het gezellig vind en ik vind dat Daan in conditie moet blijven voor het geval dat er weer een pup komt. Daan wordt in maart 12 en vind trainen niet echt leuk meer, nadenken is alleen leuk als het hem uitkomt.
Ik probeer dagelijks 2 uur actief met hem bezig te zijn in de vorm van wandelen/spelen en knuffelen. Hij gaat altijd overal mee naar toe, tijdens mijn werk ligt hij in een kennel met andere honden.
Ik merk aan Daan dat nu Bedan er niet meer is hij wel behoefte heeft aan andere honden, wel op zijn manier. En die 4 keer meelopen met een groep is omdat ik het gezellig vind en ik vind dat Daan in conditie moet blijven voor het geval dat er weer een pup komt. Daan wordt in maart 12 en vind trainen niet echt leuk meer, nadenken is alleen leuk als het hem uitkomt.
Ik probeer dagelijks 2 uur actief met hem bezig te zijn in de vorm van wandelen/spelen en knuffelen. Hij gaat altijd overal mee naar toe, tijdens mijn werk ligt hij in een kennel met andere honden.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Door omstandigheden ben ik nog de rest van de maand thuis, dus daar zien de honden wel van af
ik ga nooit echt iedere dag lange wandelingen maken, ik doe veel korte intensieve bezigheden met ze. dat vinden ze denk ik ook fijner. 'savonds doe ik wel altijd een wandeling (3 kwartier tot anderhalf uur)
3 keer per dag een kwartier frisbee pakken vinden ze denk ik fijner dan één keer 3 kwartier wandelen.
verder tijdens het uitlaten gaan ze eerst een 10tal minuten snuffelen en hun ding gaan doen, en dan spelen we met de bal.
fax gaat 's avonds mee fietsen, dat varieert van een twintigtal minuten tot iets meer dan uur (6km tot 20km). ofwel laat ik hem zwemmen, dan fiets ik tot de vijver (zo'n 3 km), apporteert hij een kwartier ofzo ballen uit het water) en dan fietsen we terug.
Daarnaast 2 keer per week IPO training, en een aantal keer speuren.
ik ga nooit echt iedere dag lange wandelingen maken, ik doe veel korte intensieve bezigheden met ze. dat vinden ze denk ik ook fijner. 'savonds doe ik wel altijd een wandeling (3 kwartier tot anderhalf uur)
3 keer per dag een kwartier frisbee pakken vinden ze denk ik fijner dan één keer 3 kwartier wandelen.
verder tijdens het uitlaten gaan ze eerst een 10tal minuten snuffelen en hun ding gaan doen, en dan spelen we met de bal.
fax gaat 's avonds mee fietsen, dat varieert van een twintigtal minuten tot iets meer dan uur (6km tot 20km). ofwel laat ik hem zwemmen, dan fiets ik tot de vijver (zo'n 3 km), apporteert hij een kwartier ofzo ballen uit het water) en dan fietsen we terug.
Daarnaast 2 keer per week IPO training, en een aantal keer speuren.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Veel, heel veel. We wandelen zeker een uur of 5 per dag en de rest van de tijd zijn de honden bij ons. Binnen, buiten, boodschappen doen er gaat er altijd wel eentje mee. ´s Avonds is speel/traintijd en doen we wat spelletjes. De honden zijn mijn hobby en als we een dag wat minder doen samen, voel ik me o zo schuldig.
Groetjes, Terry
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
3 kwartier tot anderhalf uur vind ik zelf wel een lange wandelingmaart schreef:ik ga nooit echt iedere dag lange wandelingen maken, ik doe veel korte intensieve bezigheden met ze. dat vinden ze denk ik ook fijner. 'savonds doe ik wel altijd een wandeling (3 kwartier tot anderhalf uur)
.

- Moyodo
- Erelid
- Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix
ALs ik de reacties zo lees is het ook erg afhankelijk ervan of je werkt en of je bijv. kleine kinderen hebt en hoeveel honden je hebt en waar je woont. IK wil dus graag naast het bos wonen, geen kinderen, niet werken en alleen maar honden die makkelijk samen kunnen lopen, het liefst los...
NIet werken klopt al gedeeltelijk, kind is niet meer kein, wel vervelend en wij wonen ver van de bossen en mijn honden vloeren mij als ze samen lopen. IK ben er dus nog lang niet.
Volgende stap: Kind de deur uit, nog 4 jaar te gaan, dan is ze 18 jaar.....
en dan verhuizen....
ondertussen honden blijven trainen dat ze normaal doen samen
NIet werken klopt al gedeeltelijk, kind is niet meer kein, wel vervelend en wij wonen ver van de bossen en mijn honden vloeren mij als ze samen lopen. IK ben er dus nog lang niet.
Volgende stap: Kind de deur uit, nog 4 jaar te gaan, dan is ze 18 jaar.....
en dan verhuizen....
ondertussen honden blijven trainen dat ze normaal doen samen

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
tgoch, als ik lees dat anderen elke dag 3 uur op pad zijn, dan is 3 kwartier niet langmariaa schreef:3 kwartier tot anderhalf uur vind ik zelf wel een lange wandelingmaart schreef:ik ga nooit echt iedere dag lange wandelingen maken, ik doe veel korte intensieve bezigheden met ze. dat vinden ze denk ik ook fijner. 'savonds doe ik wel altijd een wandeling (3 kwartier tot anderhalf uur)
.
- Sepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner
Maar hier trouwens geen 3uur per keer he! meer rond de 3 uur per dag...
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ach, als je een beetje tuin hebt en ze kunnen daarwat rauzen...Ik zit zelf op een flat dus moet dat wel compenseren door meer te wandelen; gevoelsmatig dan.maart schreef:tgoch, als ik lees dat anderen elke dag 3 uur op pad zijn, dan is 3 kwartier niet langmariaa schreef:3 kwartier tot anderhalf uur vind ik zelf wel een lange wandelingmaart schreef:ik ga nooit echt iedere dag lange wandelingen maken, ik doe veel korte intensieve bezigheden met ze. dat vinden ze denk ik ook fijner. 'savonds doe ik wel altijd een wandeling (3 kwartier tot anderhalf uur)
.
-
omafia
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Lasa Apsho
Ik probeer iedere dag een uur te lopen met Bowie en tussendoor 2 keer kort, soms lukt dat en soms niet, binnen doe ik wat spelletjes en oefeningen met hem, en als ik weg ga blijft hij thuis. Hij gaat weinig mee op visite, nou ga ik ook weinig op visite dat scheelt.
nu met die sneeuw is een kwartier lopen al teveel dan gaat hij mank lopen door die sneeuwklonten tussen zijn tenen ik noop al een doek mee en doe tussendoor zijn pootjes af maar het is een ramp die sneeuw, al vind hij het in het begin best leuk
nu met die sneeuw is een kwartier lopen al teveel dan gaat hij mank lopen door die sneeuwklonten tussen zijn tenen ik noop al een doek mee en doe tussendoor zijn pootjes af maar het is een ramp die sneeuw, al vind hij het in het begin best leuk
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
3 of 4 x per dag wandelen, ze gaan ook dan 3x per dag in het hondenveldje, kunnen ze zich uitleven.
Cursus moet ik nog mee beginnen, dus dat komt er ook nog bij. Even kijken wie de slimste is en dan verder gaan.
Lijkt me leuk. En tja..ik sleep ze overal mee naar toe, niet tegelijk, maar ene keer mag die mee, dan weer de ander.
En thuis krijgen ze alle aandacht, zijn de hele dag bij me en krijgen genoeg knuffels. Als ik aan het tv kijken ben, ligt er 1 links, 1 rechts en daar bovenop ligt er nog eentje. Heerlijk toch.
Cursus moet ik nog mee beginnen, dus dat komt er ook nog bij. Even kijken wie de slimste is en dan verder gaan.
Lijkt me leuk. En tja..ik sleep ze overal mee naar toe, niet tegelijk, maar ene keer mag die mee, dan weer de ander.
En thuis krijgen ze alle aandacht, zijn de hele dag bij me en krijgen genoeg knuffels. Als ik aan het tv kijken ben, ligt er 1 links, 1 rechts en daar bovenop ligt er nog eentje. Heerlijk toch.

- Youp
- Zeer actief
Wandelen 2-2,5 uur per dag waarbij ze beiden los kunnen lopen.
In huis vragen ze niet zoveel aandacht. Ze spelen dan meer samen. Alleen Diesel wil wel regelmatig even een spelletje doen voor een paar minuten. Er is 's avonds altijd iemand voor ze thuis. Zijn de ene week 2 en de andere week 3 dagen per week met zn tweetjes thuis(wel met een filnke wandeling tussendoor) en dan wordt er 's avonds wel wat extra gekroeld.
In huis vragen ze niet zoveel aandacht. Ze spelen dan meer samen. Alleen Diesel wil wel regelmatig even een spelletje doen voor een paar minuten. Er is 's avonds altijd iemand voor ze thuis. Zijn de ene week 2 en de andere week 3 dagen per week met zn tweetjes thuis(wel met een filnke wandeling tussendoor) en dan wordt er 's avonds wel wat extra gekroeld.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra