Maar nu vind ik een oppervlakkig wondje bij zijn poot, heb hem al schoon gemaakt met gekookt (afgekoeld) water, kan ik verder er nog iets aan doen?
pfff.... ik neem eerst maar eens een sigaret
Moderator: moderatorteam
Gewoon bij de Etos of zo, sommige grote AH´s hebben het ook. ´t Is niet duur. En idd, het prikt niet.Elmo/maureen schreef:waar kan je dat betadine halen?
ik neem gelijk ff een kop theevanavond neem ik een borrel

Ik denk het niet. Herders zijn over het algemeen erg territoriaal ingesteld. Als ik hier naast het huis sta en iemand laat z'n hond los, ook al kent zij hem van pup af aan, zou het vroeg of laat ook wel eens knokken kunnen worden. Heeft niet zoveel met dominantie te makenElmo/maureen schreef:Heb er nu betadinezalf op gesmeerd. Het was vlak naast het huis v/d DH. Maar gaf eerder nooit eerder problemen. De DH kent elmo van pup af aan. En ik denk dat dit gewoon krachtmeting was. Want de eigenaar zij later dat DH erg dominant is.

Maar waarom dan ineens?alm@ schreef:Ik denk het niet. Herders zijn over het algemeen erg territoriaal ingesteld. Als ik hier naast het huis sta en iemand laat z'n hond los, ook al kent zij hem van pup af aan, zou het vroeg of laat ook wel eens knokken kunnen worden. Heeft niet zoveel met dominantie te makenElmo/maureen schreef:Heb er nu betadinezalf op gesmeerd. Het was vlak naast het huis v/d DH. Maar gaf eerder nooit eerder problemen. De DH kent elmo van pup af aan. En ik denk dat dit gewoon krachtmeting was. Want de eigenaar zij later dat DH erg dominant is.
Misschien wist de DH niet dat het Elmo was?Elmo/maureen schreef:Maar waarom dan ineens?alm@ schreef:Ik denk het niet. Herders zijn over het algemeen erg territoriaal ingesteld. Als ik hier naast het huis sta en iemand laat z'n hond los, ook al kent zij hem van pup af aan, zou het vroeg of laat ook wel eens knokken kunnen worden. Heeft niet zoveel met dominantie te makenElmo/maureen schreef:Heb er nu betadinezalf op gesmeerd. Het was vlak naast het huis v/d DH. Maar gaf eerder nooit eerder problemen. De DH kent elmo van pup af aan. En ik denk dat dit gewoon krachtmeting was. Want de eigenaar zij later dat DH erg dominant is.Ze spelen vrij vaak met elkaar. En ik kom wel vaker dat pad uit.

Misschien gaf Elmo in herders ogen foute signalen af. (zijn het allebei reuen?). Misschien gaf de baas een verkeerd signaal, misschien heeft Elmo zijn credits bij de herder verloren. Ik weet het niet ik was er niet bij. Persoonlijk zou ik nooit mijn hond losmaken en op een herder af laten rennen die voor zijn territorium staat maar dat komt omdat ik die mormels kenElmo/maureen schreef: Maar waarom dan ineens?Ze spelen vrij vaak met elkaar. En ik kom wel vaker dat pad uit.

Die duitse herder bedoel je?Elmo/maureen schreef:Beiden zijn reuen. Maar ja, hij komt ook niet meer met die dh in contact. Elmo deed i.m.o niks verkeerd. De dh ging wel gelijk plassen... Maar voor de restTsja toen het net gebeurd was had ie echt zoiets van 'uhm, dat was raar' Maar 's avonds deed ie gewoon normaal.

Gelukkig maarElmo/maureen schreef:hahaha neej Elmo. Die was toen het net gebeurd was, een beetje er onderste boven van. Maar tegen 5-ven was al weer 100% Elmo. De dh heb ik niet weer gezien. Nu is Elmo bij mijn ouders dus de 1e komende dagen zien ze elkaar ook niet.

Ja. Ik heb er een die daar erg fel in is, ze moet écht in de gaten worden gehouden. Zelfs de auto wordt gewaakt. Er moet geen vreemde een deur open doen want die wordt aangevlogen. Maar ik weet dat van haar dus zijn de voorzorgmaatregelen getroffenElmo/maureen schreef:Maar kan een DH zo op zijn territorium zitten dan?

Ja ik herken het gedrag van de herders helemaal.alm@ schreef:Ja. Ik heb er een die daar erg fel in is, ze moet écht in de gaten worden gehouden. Zelfs de auto wordt gewaakt. Er moet geen vreemde een deur open doen want die wordt aangevlogen. Maar ik weet dat van haar dus zijn de voorzorgmaatregelen getroffenElmo/maureen schreef:Maar kan een DH zo op zijn territorium zitten dan?
Ik denk dat hier wel meer herdereigenaren zitten die dat kunnen bevestigen.