Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wintersport met hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Jolanda*

Wintersport met hond

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Mijn vriend wil graag en weekendje wintersporten in Winterberg.
Op zich geen probleem alleen nou hebben beide oppasadressen van magic ook besloten om dan op vakantie te gaan en ik laat haar niet graag ergens anders achter.
Dus heb ik besloten om haar mee te nemen. Ipv te skieen ga ik gewoon lekker wandelen daar in de buurt van de pistes.
Alleen vraag ik me af hoe het zit met de regelgeving mbt een amstaffje. Mag ze wel gewoon aan de flexilijn lopen? Moet ze perse gemuilkorft worden? etc etc
En moet ik verder nog ergens aan denken als ik haar mee neem op wintersport.
Ze heeft een goede conditie en een jas die comfortabel zit dus moet geen probleem zijn kijkt me. Maar zijn er verder nog dingen waar ik even attent op moet zijn?
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Re: Wintersport met hond

Ongelezen bericht door patricia »

Speciale rassen:
Pitbulls, Staffordshire terriërs, Staffordshire bullterriërs en Bullterriërs mogen in Duitsland worden ingevoerd, mits je niet langer dan vier weken in Duitsland verblijft of op doorreis bent. Deze honden moeten altijd een muilkorf dragen. Ook moet je je hond altijd aanlijnen (dit geldt voor alle rassen).

http://www.dogsincluded.nl/invoer/duitsland.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Patries
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

muilkorven. aan de lijn, rabias enting

TIP:
Centerparcs Hochsauerland zit in de buurt..
boek daar een weekendje..
heb je een lekker huisje.. en kan ze lekker in huis blijven als jullie skieen..

en het is laag seizoen.. goed prijzen dus..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
*Jolanda*

StormenRoxy schreef:muilkorven. aan de lijn, rabias enting

TIP:
Centerparcs Hochsauerland zit in de buurt..
boek daar een weekendje..
heb je een lekker huisje.. en kan ze lekker in huis blijven als jullie skieen..

en het is laag seizoen.. goed prijzen dus..
Dit is niet nodig aangezien we in het huis van familie van mijn vriendin kunnen verblijven haar oom is er toch niet dat weekend.
Maar ik laat Magic niet alleen achter in een vreemd huis aangezien ze dan alles bij elkaar gaat zitten blaffen. En ik toch niet veel waarde hecht aan het skieën en net zo lief (misschien nog wel liever) ga wandelen met de hond...
Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Ik ben er pas nog geweest en heb geen enkele hond een muilkorf zien dragen. Maar misschien dat ze er met een Amstaffje wat feller op zijn.
Heb zelfs een man een afdaling zien maken met zijn hondje in z'n jas! Hoewel het er schattig uitzag vond ik het wel erg gevaarlijk.
Ik weet niet of er iets is tegen wagenziekte? Op het laatst als je bij Winterberg komt heb je een paar drukverschillen waar Noa ff niet goed van werd.
Vaseline niet vergeten.
Ow en als je er toch bent moet je beslag voor "reibenkuche" kopen. Is heeeerlijk! :O:

Heel veel plezier! :mrgreen:
Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dusty »

hier moet je opletten:
het dier moet geïdentificeerd worden aan de hand van een tatoeage of een microchip;
• in het EU-paspoort moet dit identificatienummer zijn vermeld;
• in het EU-paspoort moet een geldige inenting tegen rabiës (Hondsdolheid) zijn aangetekend.
(Een rabiës enting is bij een eerste rabiës vaccinatie pas na 21 dagen geldig. Een rabiës vaccinatie is geldig voor 1 tot 3 jaar, afhankelijk van het gebruikte vaccin. Info hierover kunt u krijgen via uw dierenarts)

Vervoer uw hond dusdanig, dat deze bij onverwachte manouvres, zoals plotseling hard remmen, geen levend projectiel wordt en kans loopt zich te verwonden. De hond mag ook niet voorin bij de bijrijdersstoel of op de schoot van de bestuurder vervoerd worden. Wat wel mag is op de achterbank, voorzien van een speciale hondengordel. In de achterbak kan dit doormiddel van een opvangnet of een hek

ze schijnen in Duitsland wat betreft het vervoer best streng te zijn. ik meen ook ergens gelezen te hebben dat er delen in duitsland zijn waar sommige rassen helemaal niet welkom zijn maar dit kon ik zo snel even niet vinden. wij hebben dit toen een keer uit gezocht omdat een vriendin van mij een RR heeft. die waren ook niet in heel Duistland welkom

veel plezier in ieder geval :ok:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik ga nooit meer met mn staffs naar duitsland
vond het verschrikkelijk
mensen die schreeuwde dat ik een pitbull had

mensen kwamen zeggen dat ik in overtreding was met mn honden
ik vond het niks
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
*Jolanda*

Haar rabies inenting heeft ze 4 maand terug gehad en is voor 3 jaar geldig.
Heb wel een muilkorf liggen dus neem `m wel mee voor de zekerheid.
Dat vervoeren in duitsland was ik idd even vergeten. Moet ik de kennel van mijn zusje maar even lenen heb nu toch sinds kort een stationwagon :)

die reacties tja dat moet dan maar voor dat weekendje even... Ik kan haar ook niet hier laten en mijn vriend wil echt heel graag dat weekendje even weg
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

Ik ben met Sacha rond Kerst naar Winterberg-Neuastenberg geweest. Nu heb ik wel een lab, maar het viel mij op dat de mensen erg vriendelijk waren naar hem (nu heb ik natuurlijk ook een leuke hond :mrgreen: ). In het restaurant van een Gasthof was hij ook welkom, terwijl bij het vragen of hij meemocht zij de hond niet gezien hebben. Waren meerdere honden mee. In een soort van veredelde après ski gelegenheid was het ook geen enkel punt. In de auto (station) heeft hij los achterin gezeten. Vaseline oid heb ik ook niet gebruikt. We zaten naast een piste waar hij 's ochtends en 's avonds los rende door een laag sneeuw: allemaal geen punt. Veel plezier!
Groetjes Lisa
*Jolanda*

ben me er wel goed van bewust dat er heel anders wordt gereageerd op een staff dan op een lab.
Ik heb ook nog een golden retriever die wordt altijd netjes door iedereen benaderd maar ook de duitsers die hier rond wandelen steken de straat over op het moment dat ik met mijn staffje er aan kom lopen.

Maar daar trek ik me niks van aan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”