Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaasontsteking puppy?
Moderator: moderatorteam
-
Sietske
Blaasontsteking puppy?
Ik merk aan Amy dat ze heel slecht is in het schoonhouden van haar plassertje.
Die haartjes die erop zitten staan meestal echt in een soort keiharde pegel aan elkaar geplakt. Wassen doet ze het eigenlijk nooit, dat was al zo toen ze kwam.
Zo tegen de tijd dat ik denk dat ze daar toch onmogelijk door zou moeten kunnen plassen, was ik haar dan zelf maar heel voorzichtig met een washandje met alleen water.
Gisteren had ik haar schoongemaakt en na het plassen buiten viel mij op dat de haartjes niet gewoon nat waren, maar echt plakten.
Moet ik mij zorgen maken over een blaasontsteking of zijn er meer pups die de persoonlijke verzorging zo op een laag pitje hebben staan. Daarintegen slaapt ze nu met 10 weken gewoon de nacht door 7 uur lang.
Mocht het nou wel een blaasontsteking zijn, is dan een AB kuur van de dierenarts de enige optie, of kun je zelf ook nog iets positiefs betekenen. Verder merk ik namelijk niet zo veel aan haar, behalve dat ze soms meerdere plasjes vrij kort achter elkaar doet tijdens de zelfde wandeling.
Helaas heb ik aan boord geen internet, dus mijn volgende reactiemogelijkheid is waarschijnlijk pas morgen.
Die haartjes die erop zitten staan meestal echt in een soort keiharde pegel aan elkaar geplakt. Wassen doet ze het eigenlijk nooit, dat was al zo toen ze kwam.
Zo tegen de tijd dat ik denk dat ze daar toch onmogelijk door zou moeten kunnen plassen, was ik haar dan zelf maar heel voorzichtig met een washandje met alleen water.
Gisteren had ik haar schoongemaakt en na het plassen buiten viel mij op dat de haartjes niet gewoon nat waren, maar echt plakten.
Moet ik mij zorgen maken over een blaasontsteking of zijn er meer pups die de persoonlijke verzorging zo op een laag pitje hebben staan. Daarintegen slaapt ze nu met 10 weken gewoon de nacht door 7 uur lang.
Mocht het nou wel een blaasontsteking zijn, is dan een AB kuur van de dierenarts de enige optie, of kun je zelf ook nog iets positiefs betekenen. Verder merk ik namelijk niet zo veel aan haar, behalve dat ze soms meerdere plasjes vrij kort achter elkaar doet tijdens de zelfde wandeling.
Helaas heb ik aan boord geen internet, dus mijn volgende reactiemogelijkheid is waarschijnlijk pas morgen.
- Moyodo
- Erelid
- Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix
Re: Blaasontsteking puppy?
IK ken dat alleen van mijn reu vroeger, die had dan van dat samen geplakte haar aan zijn plasser en dat knipte ik wel eens af, maar misschien heeft zij wel een gewone ontsteking?

-
Sietske
Nou, ik ben blij dat je het voorstelt om dat haar af te knippen, want het was mij ook al vaker door het hoofd geschoten.
Ik wilde het alleen niet op mijn geweten hebben dat juist door het af te knippen, ze een blaasontsteking zou oplopen. Ik kan mij voorstellen dat dat haar daar ook zit om een en ander wat te beschermen. Het is natuurlijk maar een klein pupje, lekker laag bij de grond.
Maar goed, tenzij iemand vandaag of morgen beweert dat het medisch onverantwoord is, ga ik inderdaad maar knippen. Ik ben niet vies van haar plasser maar het lijkt mij toch niet fijn zo'n dichtgekleefd doosje....
Ik wilde het alleen niet op mijn geweten hebben dat juist door het af te knippen, ze een blaasontsteking zou oplopen. Ik kan mij voorstellen dat dat haar daar ook zit om een en ander wat te beschermen. Het is natuurlijk maar een klein pupje, lekker laag bij de grond.
Maar goed, tenzij iemand vandaag of morgen beweert dat het medisch onverantwoord is, ga ik inderdaad maar knippen. Ik ben niet vies van haar plasser maar het lijkt mij toch niet fijn zo'n dichtgekleefd doosje....
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik knip het bij Jamey ook gewoon, heb dat van puppy-af al gedaan 

You'll be in my heart... Always...
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Belle en Catootje hebben allebei als pup verschillende blaasontstekingen gehad, maar konden ook dan hun plas de hele nacht ophouden, dus dat zegt niet altijd wat.Nanna schreef:Als ze de hele nacht haar plas op kan houden zal ze wel geen blaasontsteking hebben![]()
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
Mojuan
- Zeer actief
Het kan ook nog een vaginale ontsteking zijn.
Ik zou gewoon voor de zekerheid even haar urine laten testen, en een uitstrijkje laten maken van haar vulva.
Dan weet je het zeker.
Bij blaasontsteking hoef je overigens niet meteen te beginnen met ab!
mijn da adviseerde mij vit C tabletjes te geven van Roter toen Julia als pup een blaasontsteking had, en dat heeft prima geholpen.
Ze was er zo vanaf.
Ik zou gewoon voor de zekerheid even haar urine laten testen, en een uitstrijkje laten maken van haar vulva.
Dan weet je het zeker.
Bij blaasontsteking hoef je overigens niet meteen te beginnen met ab!
mijn da adviseerde mij vit C tabletjes te geven van Roter toen Julia als pup een blaasontsteking had, en dat heeft prima geholpen.
Ze was er zo vanaf.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Volgens mij is dat gewoon normaal hoor.
Mijn honden hadden dat ook als pup en hebben pas geleerd de boel goed schoon te houden bij hun eerste loopsheid. Voor die tijd waste ik het gewoon regelmatig even.
Mijn honden hadden dat ook als pup en hebben pas geleerd de boel goed schoon te houden bij hun eerste loopsheid. Voor die tijd waste ik het gewoon regelmatig even.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Melanie 74
Ik wilde net zeggen, Dolina is het daar onder ook pas schoon gaan houden na de eerste loopsheid, en dan nog niet graag.
Wanda is wel heel erg schoon, maar ik heb daar ook wat weggeknipt omdat er zoveel sneeuw aan vast kleefde.
Wanda is wel heel erg schoon, maar ik heb daar ook wat weggeknipt omdat er zoveel sneeuw aan vast kleefde.