Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Engeland - titertest
Moderator: moderatorteam
- labberdebab
- Actief
- Contacteer:
Re: Engeland - titertest
Toevallig heb ik Neelix laten titeren 1,5 maand geleden en de testuitslag was goed. Wij willen volgend jaar naar de Crufts dus vandaar de titer...Onze da heeft het opgestuurd naar Wageningen. Bij Neelix staat er dus geen naam of geboortedatum etc op alleen een chipnummer en dan mijn gegevens en de gevens van de titer en het instituut waar het gedaan is.
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik wou ook graag hier hun stamboom namen erop maar hoefde niet volgens hun.
Nu heb ik dus 1 met Mans op het stamboom en papier van zijn chip/entboekje met op het titer papier Kane..
Ja maar het chipnr is gelijk... Beide honden staan op mijn naam en op het titer papier op mn vriend zn naam
Hopelijk kijken ze dan alleen naar het chipnummer, ik had het nog zo gezegt bij de DA
Wij gaan de zomer naar Zweden dus ze zijn mooi op tijd nu.
Wel een gedoe hoor
Nu heb ik dus 1 met Mans op het stamboom en papier van zijn chip/entboekje met op het titer papier Kane..
Ja maar het chipnr is gelijk... Beide honden staan op mijn naam en op het titer papier op mn vriend zn naam
Hopelijk kijken ze dan alleen naar het chipnummer, ik had het nog zo gezegt bij de DA
Wij gaan de zomer naar Zweden dus ze zijn mooi op tijd nu.
Wel een gedoe hoor

http://www.Adebowale.nl
- labberdebab
- Actief
- Contacteer:
Ik heb dat dus ook gevraagd bij de da. Maar de da zei dat ze het in engeland alleen om de chip gaat wat past bij de hond dus tsja dat checken ze schijnt...
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Als het maar goed in het blauwe boekje staat. Dát wordt gecontroleerd bij de boot.labberdebab schreef:Toevallig heb ik Neelix laten titeren 1,5 maand geleden en de testuitslag was goed. Wij willen volgend jaar naar de Crufts dus vandaar de titer...Onze da heeft het opgestuurd naar Wageningen. Bij Neelix staat er dus geen naam of geboortedatum etc op alleen een chipnummer en dan mijn gegevens en de gevens van de titer en het instituut waar het gedaan is.
Maggie
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Dus het boekje/paspoort en de titer-uitslag worden naast elkaar gelegd? En niet de chip daadwerkelijk uitgelezen?
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
De uitslag van de titerbepaling moet je da invullen in het blauwe boekje op de pagina die daarvoor bestemd is, met datum, handtekening enz. Dat wijst zich zelf. Ook moet de barcode met je chipnr in je blauwe boekje staan. Dit en de datum en je rabiës entdatum wordt opgetekend bij de controle bij de boot. Ik mag er van uitgaan dat je het officiele blauwe boekje hebt, waar al je gegevens van de hond in staan. Ook de plaats waar de chip zit hoort daar in te staan. Ook later moeten daar de worm en teken behandeling in.Tulp schreef:Dus het boekje/paspoort en de titer-uitslag worden naast elkaar gelegd? En niet de chip daadwerkelijk uitgelezen?
Maggie
-
Tulp
- Zeer actief
goud schreef:De uitslag van de titerbepaling moet je da invullen in het blauwe boekje op de pagina die daarvoor bestemd is, met datum, handtekening enz. Dat wijst zich zelf. Ook moet de barcode met je chipnr in je blauwe boekje staan. Dit en de datum en je rabiës entdatum wordt opgetekend bij de controle bij de boot. Ik mag er van uitgaan dat je het officiele blauwe boekje hebt, waar al je gegevens van de hond in staan. Ook de plaats waar de chip zit hoort daar in te staan. Ook later moeten daar de worm en teken behandeling in.Tulp schreef:Dus het boekje/paspoort en de titer-uitslag worden naast elkaar gelegd? En niet de chip daadwerkelijk uitgelezen?
Dit weet en begrijp ik allemaal, het valt me alleen op dat niet gecheckt wordt of je daadwerkelijk díe hond in de auto hebt zitten
* * *
- labberdebab
- Actief
- Contacteer:
Oke dat begrijp ik maar zoals mijn voorganger al zei de chip wordt dus niet gecontroleerd??
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
De chip wordt gecontroleerd met een reader, en dan worden je papieren ook gecontroleerd. Bij meeste boten blijft je hond in de auto en moet je zelf even de reader over de chip halen. Zij controleren of het nr. overeen komt met het nr. van de barcode in je blauwe boekje.Tulp schreef:goud schreef:De uitslag van de titerbepaling moet je da invullen in het blauwe boekje op de pagina die daarvoor bestemd is, met datum, handtekening enz. Dat wijst zich zelf. Ook moet de barcode met je chipnr in je blauwe boekje staan. Dit en de datum en je rabiës entdatum wordt opgetekend bij de controle bij de boot. Ik mag er van uitgaan dat je het officiele blauwe boekje hebt, waar al je gegevens van de hond in staan. Ook de plaats waar de chip zit hoort daar in te staan. Ook later moeten daar de worm en teken behandeling in.Tulp schreef:Dus het boekje/paspoort en de titer-uitslag worden naast elkaar gelegd? En niet de chip daadwerkelijk uitgelezen?
Dit weet en begrijp ik allemaal, het valt me alleen op dat niet gecheckt wordt of je daadwerkelijk díe hond in de auto hebt zitten
Maggie
-
Tulp
- Zeer actief
oh gelukkig! Dan controleren zo toch ook echt de chip 
* * *
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik heb ook altijd de uitslag van het lab bij me, voor de zekerheid.
Nog nooit hebben ze erom gevraagd of bekeken, maar het is wel handig.
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij ook. Van alle testen een copy.JML schreef:Ik heb ook altijd de uitslag van het lab bij me, voor de zekerheid.
Maggie
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
en de gezondheidsverklaring van je DA, ik heb mensen teruggestuurd zien worden in Calais die allles hadden behalve die gezondheidsverklaringgoud schreef:6 mnd na 28-01-2010 mag je Engeland in. En geen dag eerder.En vergeet niet de wormen en teken 24-48 uur van te voren.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
ja heb ik ook, het origineel in mijn bureau en de kopieën bij de paspoorten van de honden.goud schreef:Wij ook. Van alle testen een copy.JML schreef:Ik heb ook altijd de uitslag van het lab bij me, voor de zekerheid.
Nog nooit hebben ze erom gevraagd of bekeken, maar het is wel handig.Je weet inderdaad maar nooit.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
renee-uk schreef:en de gezondheidsverklaring van je DA, ik heb mensen teruggestuurd zien worden in Calais die allles hadden behalve die gezondheidsverklaringgoud schreef:6 mnd na 28-01-2010 mag je Engeland in. En geen dag eerder.En vergeet niet de wormen en teken 24-48 uur van te voren.
Maggie
- labberdebab
- Actief
- Contacteer:
Die gezondheidsverklaringen staan toch ook in het blauwe boekje of moet je echt een schriftelijke hebben? Dus apart op papier?
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt, maar hij moet wel ingevuld worden door de da.labberdebab schreef:Die gezondheidsverklaringen staan toch ook in het blauwe boekje of moet je echt een schriftelijke hebben? Dus apart op papier?
Maggie
- *Evie*
- Zeer actief
- Contacteer:
Moet de gezondheidsverklaring ook voor zweden/noorwegen?

-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
*Evie* schreef:Moet de gezondheidsverklaring ook voor zweden/noorwegen?
Je moet toch voor je wormenkuur naar de da, kun je de gezondheidsverklaring ook meteen doen.
Maggie
- *Evie*
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is waar, is het ook goed als je pillen van de DA meekrijgt voor in het buitenland?
Dat je die kan laten zien bij de grens, of moet je het echt bij de DA daar doen??
En hoe zit dat, moet je je melden als je zweden ingaat?? Is dat ten alle tijde open?
Dat je die kan laten zien bij de grens, of moet je het echt bij de DA daar doen??
En hoe zit dat, moet je je melden als je zweden ingaat?? Is dat ten alle tijde open?

-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Net zoals bij Engeland moet het in je blauwe boekje door de da vermeld worden en ondertekend. tussen 1 - 10 dagen voor vertrek. Wij rijden bij Zweden gewoon door. Meestal zit er niemand. Maar je kunt het risico niet nemen om zonder te gaan!!*Evie* schreef:dat is waar, is het ook goed als je pillen van de DA meekrijgt voor in het buitenland?
Maggie
- renee-uk
- Zeer actief
Mijn DA was heel erg tegen het ontvlooien en ontwormen op dezelfde dag, ze tekende het wel af in het paspoort maar wist ook dat ik ze al eerder ontwormd had.
Ik had voor alle zekerheid ook de verpakking van de drontal meegenomen, ook op haar advies want daar schijnt ook nog wel eens naar gevraagd te worden
Maar dat was voor Engeland, over Zweden weet ik niks.
Ik had voor alle zekerheid ook de verpakking van de drontal meegenomen, ook op haar advies want daar schijnt ook nog wel eens naar gevraagd te worden

-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
In Engeland zijn ze overal op tegen.renee-uk schreef:Mijn DA was heel erg tegen het ontvlooien en ontwormen op dezelfde dag, ze tekende het wel af in het paspoort maar wist ook dat ik ze al eerder ontwormd had.
Maggie
- renee-uk
- Zeer actief
Ja dat klopt, daarom koop ik mijn frontline via het internet en heb ik via mijn oude DA in Nederland een flesje vetaderm opgestuurd gekregen.goud schreef: In Engeland zijn ze overal op tegen.Toen wij daar nog woonden wilde ik Frontline kopen om gewoon op reserve hebben. Kreeg ik niet hond moest eerst bij de da komen voor 30 pond per consult. Dus de eerste beste keer dat we over gingen Frontline ingeslagen. Ook meteen voor vele kennissen en zelfs voor de melkboer. We zijn wel een X met 12 flesjes gereisd. En ook nu neem ik elk jaar medicijnen e.d mee naar Engeland. Zelf neem ik nooit de verpakking van Frontline of Drontal mee. Staat keurig in het boekje en er is nog nooit naar gevraagd. Of ze de behandeling elke X krijgen is een 2e. We gaan gemiddeld 3 á 4 X per jaar over.
Ik moet maandelijk de previcox voor Gina gaan halen en ze moet elke 4 maanden gecheckt worden anders krijg ik het niet meer.
Ben heel boos geworden en heb gedreigd dat ik een andere DA zou zoeken en nu sturen ze me de previcox op, hoef ik niet meer de halve stad door tenminste
Ze zijn niet gek hoor, levert allemaal leuk wat geld op.
De limit vond ik dat ik de laatste keer per hond 6.66 pond extra moest betalen voor het invullen van de vaccinaties in de paspoorten.
Ik ben er nog niet uit wat ik daaraan ga doen, want dat slaat natuurlijk helemaal nergens op :M:
En ik vind het ook van de gekke van die verpakking, maar ik heb het toen toch maar meegenomen, was een kleinere moeite dan eventueel niet over kunnen.
Ze hebben er niet naar gevraagd trouwens

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Wij hebben destijds van onze DA de wormkuur mee gekregen. Toen we van de boot afreden in Zweden stond de douane te controleren en wilde van de hondjes natuurlijk ook het paspoort zien. (werd nog een opmerking gemaakt dat er geen fotot in stond). Je moet een week na aankomst bij een DA terplaatse de hond nog eens laten ontwormen, mag met eigen pil maar moet door een da worden afgetekend. Het vreemde is dat als je via Zweden naar noorwegen rijdt je dit niet meer hoeft te doen. (wij waren maar 2 uur in Zweden) Ze gaan er vanuit dat als je uit Zweden komt alles oke is. Je kunt je bij de grens wel melden maar ze doen er neits mee. Geen stempel als bewijs of zo iets. Je moet gewoon alles in orde hebben als je aangehouden wordt. 8 dagen voor vertrek MOET je wel een gezondheids verklaring door je DA in het paspoort laten zetten. En blz. 10 moet ingevuld zijn. (hebben ze bij Laika vergeten zag ik gelukkig optijd dus dit moet ik nog even laten doen). Wij gaan ook naar Zweden en Noorwegen dit jaar en ik vind de grootste stres dat alles met betrekking tot de honden oke is. (en voor ons is het zelfs niet de 1e keer.)*Evie* schreef:dat is waar, is het ook goed als je pillen van de DA meekrijgt voor in het buitenland?