Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Van brok nu volledig over op kvv...
Moderator: moderatorteam
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Van brok nu volledig over op kvv...
...tot grote tevredenheid van m'n hondjes, ze zijn er gek op! Maar...ze zijn allebei een pond aangekomen.....Ze krijgen Energique en eigenlijk best weinig vind ik, Milo van (nu) 14 kg krijgt 200 gram per dag. Senna is (nu) 24 kg en krijgt 400 gram per dag. Verdeeld over 2 maaltijden. Verder krijgen ze tussen de middag altijd iets te kluiven, een gedroogde penslap, bullepeesje etc. Zou ik ze nu nog minder moeten/kunnen gaan geven? Of is er een KVV die minder "aanzet"?
Hebben jullie ideeën?
Hebben jullie ideeën?
-
29996D
Re: Van brok nu volledig over op kvv...
Misschien dat combineren met BARF helpt?
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Zo te lezen zit je al onder de 2% van het lichaamsgewicht van wat je geeft aan voeding.
Misschien eens een andere granenvrije kvv proberen of een maal daags gaan voeren.
Ik stel zelf samen voor mijn honden en ben ook over gegaan naar een maal daags voeren ipv twee maal en het is voor mij nu makkelijker om ze goed op gewicht te houden.
Succes
Misschien eens een andere granenvrije kvv proberen of een maal daags gaan voeren.
Ik stel zelf samen voor mijn honden en ben ook over gegaan naar een maal daags voeren ipv twee maal en het is voor mij nu makkelijker om ze goed op gewicht te houden.
Succes
- senna03
- Zeer actief
Ik ga van de week Carnibest halen denk ik. Heb het wel eens eerder gegeven, alleen Senna vindt het niet echt lekker....Rodi daarentegen wel, weet iemand of daar ook veel granen in zitten?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
CB willen ze hier ook niet.
Geef anders deels BARF?
Geef anders deels BARF?
- rose
- Zeer actief
Je zou ze ook haaksbarf of all animal kunnen geven, dit zijn kwalitatief goede kvv's.
Rodi vind ik persoonlijk te gemalen, als je in dat segment wilt blijven zitten zou ik smuldier gaan geven.
Maar ik sluit mij aan bij wat al eerder is gezegd, waarom combineer je het niet met zelf samengesteld.
Met kvv ben je toch afhankelijk van wat de producent er in doet en met zelf samenstellen heb je dat zelf in de hand.
Rodi vind ik persoonlijk te gemalen, als je in dat segment wilt blijven zitten zou ik smuldier gaan geven.
Maar ik sluit mij aan bij wat al eerder is gezegd, waarom combineer je het niet met zelf samengesteld.
Met kvv ben je toch afhankelijk van wat de producent er in doet en met zelf samenstellen heb je dat zelf in de hand.
- senna03
- Zeer actief
Zelf samenstellen....ga ik me eens goed in verdiepen. Genoeg info te vinden hier
Ben nu van brok al overgestapt op kvv, dus ik vind zelf samenstellen toch weer een hele stap. Botten geven durf ik zowiezo niet aan, Milo heeft al 2 kiezen afgebroken (waarop mag joost weten) en verder is het een enorme schrokkerd en slikt alles zo door. Ik ga maar es beginnen met lezen hier....
- rose
- Zeer actief
Succes ermee!
- senna03
- Zeer actief
Ik heb voorlopig toch maar Carnibest gehaald en Senna vindt het nu wel lekker (de muts
)! Ik heb het idee dat ze hier minder honger van hebben dan van Energique. Ik wil ook Haaksbarf gaan proberen, ik had een winkel gevonden die het verkocht, maar (dat heb ik nou altijd) het was net uitverkocht en de bestelling moest nog binnen komen....
Ook zou ik het graag afwisselen met smuldier vanwege de kosten, maar hier in de buurt (delft) kan ik alleen maar de enkelvoudige versies en de penscompleet vinden. De vleescompleet kan ik echt nergens vinden hier. Weet iemand in de buurt van delft misschien een verkooppunt/supermarkt die het wel verkoopt?
Ook zou ik het graag afwisselen met smuldier vanwege de kosten, maar hier in de buurt (delft) kan ik alleen maar de enkelvoudige versies en de penscompleet vinden. De vleescompleet kan ik echt nergens vinden hier. Weet iemand in de buurt van delft misschien een verkooppunt/supermarkt die het wel verkoopt?
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Je kan ook vragen aan de verkooppunten waar ze de andere varianten van smuldier wel hebben of ze de vleescompleet voor je willen bestellen.
Hier doen ze daar nooit moeilijk over, ik moet het wel per doos afnemen dan (12 pakjes).
Hier doen ze daar nooit moeilijk over, ik moet het wel per doos afnemen dan (12 pakjes).
- rose
- Zeer actief
Hebben jullie geen C1000, AH XL of Jumbo daar?
Dat zijn er drie waarvan ik zeker weet dat ze het verkopen.
Anders misschien even mailen met smuldier zelf, zij kunnen het jou vast wel vertellen.
Hier in de buurt zit ook een supermarkt die alleen de enkelvoudige versie's verkocht, maar zij konden toendertijd wel de complete versie's voor mij bestellen al hadden ze ze niet in het assortiment in de winkel.
Succes
Dat zijn er drie waarvan ik zeker weet dat ze het verkopen.
Anders misschien even mailen met smuldier zelf, zij kunnen het jou vast wel vertellen.
Hier in de buurt zit ook een supermarkt die alleen de enkelvoudige versie's verkocht, maar zij konden toendertijd wel de complete versie's voor mij bestellen al hadden ze ze niet in het assortiment in de winkel.
Succes
- ceciel
- Zeer actief
Ook als de AH bij je in de buurt het niet in de winkel heeft liggen kun je het wel bestellen. Wel per doos (12 pakjes).
- senna03
- Zeer actief
Bedankt, dan ga ik het bij AH bestellen. Want ik ben al bij verschillende AH's geweest, zo ook bij de C1000 maar helaas geen vleescompleet...raar eigenlijk dat het assortiment niet overal gelijk is. Jumbo hebben we hier niet voor zover ik weet.....
-
Mojuan
- Zeer actief
Als je wel graag zelf wilt samenstellen, maar het niet aandurft met botten, is de botmix van Herby / Richard misschien een idee?
Je kunt dan in principe allerlei soorten vlees kiezen, orgaan kiezen, vis kiezen, en het bot toevoegen in de vorm van de mix, dat is gemalen.
Zo kun je toch een menu samenstellen met vleessoorten die minder aanzetten, en compleet voeren, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de tanden/kiezen of verslikken.
Ook kun je het menu aanvullen met meer groente, zowel gekookt (ongepureerd) als rauw gepureerd.
Als je honden te snel aankomen, vervang je gewoon een deel van het menu voor extra groentes.
Die tip heb ik gelezen in het boek van Tannetje Koning.
Je kunt dan in principe allerlei soorten vlees kiezen, orgaan kiezen, vis kiezen, en het bot toevoegen in de vorm van de mix, dat is gemalen.
Zo kun je toch een menu samenstellen met vleessoorten die minder aanzetten, en compleet voeren, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de tanden/kiezen of verslikken.
Ook kun je het menu aanvullen met meer groente, zowel gekookt (ongepureerd) als rauw gepureerd.
Als je honden te snel aankomen, vervang je gewoon een deel van het menu voor extra groentes.
Die tip heb ik gelezen in het boek van Tannetje Koning.