Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoeveel tijd besteed je aan je hond(en)?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

hoeveel tijd besteed je aan je hond(en)?

Ongelezen bericht door mariaa »

Ik ben benieuwd hoeveel tijd je per week aan je hond(en) besteed? en welke activeiten je dan doet?

we wandelen 2 tot 2,5 uur per dag met de honden...2 korte ronden en één lange wandeling.
ik train 2 keer per week met buck (op dit moment behendigheid) en mijn man 1 keer per week schapen drijven.
op de vrije dagen ga ik fietsen of extra wandelen in het bos, naar het strand of ze mogen mee in de camper. buck gaat meestal mee naar mijn ouders of de markt, dan proeven we samen alvast de nieuwe kaas :mrgreen: dolly mag altijd mee met mijn man als hij naar vrienden gaat.
In huis verstoppen we soms brokjes of ik train wat kleine dingentjes.....
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Re: hoeveel tijd besteed je aan je hond(en)?

Ongelezen bericht door Badu »

Dagelijks een wandeling van 1,5 uur, thuis alle aandacht. Show, gehoorzaamheid en flyball.

Tijdsbesteding? Het is meer een manier van leven.... :pffff:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

2 a 3 uur per dag wandelen. Verder gewoon tussendoor spelen binnenshuis of in de tuin.
Hij mag vaak na het eten op schoot, dan tafelen we nog even na, en achteraf mag ie vaak helpen met afruimen.
( onderzetters en flessen naar de keuken brengen )
Misschien dat ik over een tijdje, ga kijken naar een club
waar ik op recreatief niveau kan speuren of pakwerk doen met m'n 6,5 jarige lab :mrgreen: :mrgreen: Hij heeft immers toch z'n VZH en een logboek thuis liggen.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 07 feb 2010 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sepje »

Minimaal per dag 2 uur wandelen ( maar meestal rond de 3 uur )
Dan gehoorzaamheid en in april beginnen we dan met KNJV .
Verder gaan we regelmatig naar het bos, en thuis spelen/trainen we ook regelmatig
Het is idd een beetje een manier van leven.
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Met zes honden met bewerkelijke vachten en hoopjes energie plus een nest van vier, kan ik me beter afvragen hoeveel tijd per dag ik NIET aan de honden besteed....weinig dus.Zelfs als ik slaap ligt er wel een bij me, naar het toilet ligt er een smachtend voor de deur te kijken, kind naar school brengen/halen gaat er altijd wel eentje mee... :mrgreen:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Eigenlijk wel erg veel. Ik wandel veel, speel veel en er is 24 uur per dag iemand bij ze, omdat we Kenzo niet alleen kunnen laten. Sporten doen we niet met ze, Kenzo en Lila zijn echt niet sociaal naar andere honden en Cujo heeft 4 verrotte poten :ugh:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Geen idee, en dat is maar goed ook. We trainen 3 keer per week IPO,op de dinsdag en donderdagavond en zaterdag de hele dag. Dan gaan we zelf nog 1 keer per week speuren op een niet trainingsdag. Omdat de trainingen best intensief zijn wandelen we momenteel niet veel daar bedoel ik dus mee lange boswandelingen..
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Eigenlijk wel de hele dag. Ze rijden altijd overal mee naartoe en onderweg doen we een wandeling.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ja wie er ook maar thuis is, chico krijgt alle aandacht. en als ik ergens heen ga en het kan, neem ik hem altijd mee.
wandelen denk ook wel gemiddeld 2 uur per dag, soms minder en andere keren weer langer, hij gaat 4 a 5 keer uit!
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Op een vrije dag:
Ga ik smorgens met Max en Macho samen wandelen langs het kanaal, ongeveer 1 uur.
Dan ga ik s'middags nog een lange wandeling/fietstocht met Macho alleen (Max is dan nog tevreden van de ochtendwandeling).
Als ik daar van terug kom gaat Max een blokje van ongeveer 15 minuten.
Dan s'avonds gaan ze samen nog 45 minuten mee door de wijk wandelen.
Met Macho doe ik ook flyball en behendigheid, allebei 1 keer per week.

Helaas is het niet iedere dag feest en als ik de hele dag moet werken gaan ze allebei ongeveer een uur wandelen naast de kleine wandelingen.
Macho gaat dan nog regelmatig mee fietsen als extra.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Dat wisselt heel erg. Als ik werk, zijn ze 1 dag bij Marcel thuis, twee dagen op de dagopvang en 1 dag alleen thuis. Ik train meestal drie keer per week met beide honden (twee keer agility en een keer GG/obedience). Van trainen komt verder nu niet zoveel omdat het zo vroeg donker is 's avonds. Op dagopvang-dagen wandel ik nauwelijks met ze. Op de dagen dat ik vrij ben ongeveer 2,5 uur per dag.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

IK loop 4x per dag een rondje van 30 minuten behalve als het erg slecht weer is. Afhankelijk van het weer ga ik 1-2x per week naar het strand waar ze los kunnen. Omdat ik met elke hond apart loop, lukt mij niet langer dan 30 minuten wandelen per keer. In huis en tuin spelen wij meerdere keren per dag 15-30 minuten met bal of touw gooien. Voor de rest liggen ze bij mij op de bank en worden veel gekroeld.
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

's morgens ongeveer 30 tot 45 minuten, 's middags ongeveer uur tot anderhalf uur, 's avonds kort rondje van ongeveer een kwartier. Verder nog thuis trainen in doggydance, spelen, knuffelen, verzorgen. Soms gaan we nog naar iemand toe of gaan we nog wat langer wandelen, het verschilt nogal, als ik het druk heb of alle tijd van de wereld heb..
Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

ik besteed helemaal geen aandacht aan mijn honden.
De wereld moet niet gekker worden,
ik heb honden zodat ze aandacht voor mij hebben,
ik ben de baas!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Job schreef:ik besteed helemaal geen aandacht aan mijn honden.
De wereld moet niet gekker worden,
ik heb honden zodat ze aandacht voor mij hebben,
ik ben de baas!
Leuk, heb altijd al willen weten hoe het eruit ziet als een hond een eigenaar uitlaat :mrgreen:
Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

Helaas..het zijn erfhonden! :smile:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Minder dan jullie allemaal, in elk geval.
Ik wandel drie of vier keer per dag. Verder gaat ze bijna altijd mee als ik ergens naartoe ga. Maar dan heeft ze niet mijn onverdeelde aandacht. Ze ís er gewoon, en wordt om de haverklap (vaak gedachtenloos) geaaid: is dat 'tijd aan de hond besteden'?
Af en toe doen we een spelletje, meestal voertje verstoppen of zo.
Mijn sociale leven is helemaal ingericht op het hebben van een hond. Ik ga bijna nooit ergens heen waar ze niet welkom is en hou bij alles wat ik doe rekening met haar. Maar is dat 'aandacht besteden'?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Hier ook minder dan gebruikelijk op dit forum.

's Ochtends pies- en poepronde apart. 's Middags gaat Hummer uitbreid uit; hei of bos. Queen weer een plas ronde. 's avonds gaat Queen mee naar de paarden. Wat inhoudt dat ze even heerlijk kan rennen tegenover het paleis van Soestdijk.
Af en toe neem ik ze gezamenlijk 's Avonds laat mee in het bos; dit meestal in de lente, zomer en najaar. Ik heb er geen behoefte aan dat er eentje door het ijs zakt.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Zoek stok!
Zeer actief

tekkel schreef:Minder dan jullie allemaal, in elk geval.
Ik wandel drie of vier keer per dag. Verder gaat ze bijna altijd mee als ik ergens naartoe ga. Maar dan heeft ze niet mijn onverdeelde aandacht. Ze ís er gewoon, en wordt om de haverklap (vaak gedachtenloos) geaaid: is dat 'tijd aan de hond besteden'?
Mijn sociale leven is helemaal ingericht op het hebben van een hond. Ik ga bijna nooit ergens heen waar ze niet welkom is en hou bij alles wat ik doe rekening met haar. Maar is dat 'aandacht besteden'?
Mijn honden hebben ook niet steeds mijn onverdeelde aandacht hoor. Ik denk dat wat jij beschrijft heerlijk is voor een hond :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Zoek stok! schreef:
Mijn honden hebben ook niet steeds mijn onverdeelde aandacht hoor. Ik denk dat wat jij beschrijft heerlijk is voor een hond :wink:
Dank je :ok:
Ik voel me soms een beetje schuldig als ik al jullie verhalen lees. Maar ik heb natuurlijk niet voor niets een oudere herplaatstekkel genomen, zodat ik al dat gesport en urenlang geloop niet hoef :wink:
Jij werkt volgens mij full time (ik 2,5 dag per week)? Maar voor je honden maakt dat niets uit als je het allemaal zo goed geregeld hebt. En dat gesport hè :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Ik wandel gemiddeld 1,5 tot 2 uur per dag met de honden. Daarnaast gaat Kaya nog een paar keer per week mee naar de paarden, waar hij 2-3 uur rond kan struinen. Bo mag een paar keer per week mee naast de fiets. Met Kaya train ik 1x in de week en met Bo 1x in de twee weken. Dit doe ik zelf ook nog wel eens thuis of buiten op een stukje weiland.
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

IK denk dat het per hond verschilt, hoe vaak wandelen en hoeveel aandacht hij nodig heeft. Als ik het idee heb dat ik te druk met andere dingen geweest ben, dan ga ik een keertje extra met hun lopen. Een tijdje terug liep ik bijna helemaal net met hun , omdat ik last van mijn schouder had en van mijn nek. Dus alleen maar korte stukjes en veel in de tuin laten spelen en binnen spelen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

tekkel schreef:
Zoek stok! schreef:
Dank je :ok:
Ik voel me soms een beetje schuldig als ik al jullie verhalen lees. Maar ik heb natuurlijk niet voor niets een oudere herplaatstekkel genomen, zodat ik al dat gesport en urenlang geloop niet hoef :wink:
Jij werkt volgens mij full time (ik 2,5 dag per week)? Maar voor je honden maakt dat niets uit als je het allemaal zo goed geregeld hebt. En dat gesport hè :mrgreen:
Ach joh, laat je niet gek maken. Het gros van de honden zou zielsgelukkig zijn met wat jij beschrijft. En ja, ideaal is het natuurlijk niet, fulltime werken en honden. Maar ik denk niet dat ze te kort komen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Hier gaat het ook meer ongemerkt... hoewel we onze pup bewust heel erg rustig houden. Overdag wandelen we ongeveer 5 keer een kort rondje, en dan nog 1x per dag een 'flinke' wandeling van een half uur.

Verder trainen we nog elke dag minimaal een kwartier met hem. Ook hebben we eens per week ring training van 1 uur en in het weekend proberen we altijd iets 'hond-gerelateerd' te doen. Dat is vaak frisbeetraining of een wandeling met andere honden. Kost toch inclusief reizen en alles er omheen al snel weer een halve tot een hele dag.

Al met al steek je er toch meer tijd in dan je denkt...
Afbeelding
Iedere dag feest!
mariaa
Zeer actief

ja! :pffff:
Afbeelding
mariaa
Zeer actief

het ligt natuurlijk ook een beetje aan het soort hond wat je hebt....

ik heb 2 honden uit de werklijnen, die moet je iets meer bezighouden dan een gemiddelde andere hond. aan de andere kant doe ik het juist ook omdat ik het zelf leuk en ontspannend vind. het is volgens mij ook wat je een hond aanwend....als ik nu meer of minder ga doen dan raken ze hier ook op ingesteld.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Het is samenleven denk ik :wink:
De vraag is wat belangrijker is.
Samen met je hond op pad zijn of specifiek trainen en/of showen.
Ik denk het eerste :D
Ik ben het wel eens met deze kreet van Badu :ok:
Badu schreef: Tijdsbesteding? Het is meer een manier van leven.... :pffff:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Het is inderdaad een manier van leven in mijn geval....

Doordeweeks lopen of fietsen Luka en ik samen naar het werk (30 minuten).
's middags lopen we een uur in het bos.
Eind van de dag lopen of fietsen wij weer naar huis (30 minuten).

Als het straks weer langer licht is gaan we 2x per week 's avonds nog een uurtje naar de hei.

In het weekend wandelen we ook zo'n twee uur per dag.
2x per week probeer ik een uur wandelen te vervangen voor een uur steppen.

Op donderdag trainen we een uur GG en binnenkort op zondag 1.5 uur apporteersport.

Tussendoor wordt er ook veel getraint en gespeelt, dit gebeurd meestal tijdens het wandelen.

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik voorheen nóg actiever was met Luka (die 30 minuten lopen/fietsen naar het werk waren beide keren een uur), maar vanwege de problemen die Luka heeft met zijn ellebogen en rug zijn we wat rustiger aan gaan doen en dat lijkt Luka goed te doen. Dus voorlopig houden we het maar even zo :wink:
Afbeelding
Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Da-ki »

wij zijn 24/7 samen
doen nix zonder elkaar
ik slaap 17 uur per dag (niet aan 1 stuk), dan liggen ze naast me
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Carma schreef: Op donderdag trainen we een uur GG en binnenkort op zondag 1.5 uur apporteersport.
He wat leuk, het kan dus qua belasting?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”