Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nilo loopt mank

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Nilo loopt mank

Ongelezen bericht door Maeve »

Nilo begon gisteravond ineens mank te lopen. Zo van het een op het andere moment, zonder aanwijsbare reden. Nu vanochtend liep hij nog steeds wat mank, nog steeds met zn rechtervoorpoot. Nou goed, ik heb hem vanmiddag alleen uitgelaten zodat hij hopelijk even rustig aan zou doen, maar daar rende hij probleemloos heen en weer. Toch begon hij weer iets te manken toen hij rustiger begon te lopen.

Net wou mn broertje Nilo aaien en Nilo gilde het uit ineens :scratch: Hij lag op zn rug in de mand en werd simpelweg geaaid, that's all. Verder loopt hij thuis dus wel mank, maar zou ik een balletje voor hem weggooien dan haalt hij die nog even fanatiek op zonder mank te lopen. We dachten er zelf aan dat hij misschien kramp had. De beekjes hier in de buurt zijn namelijk alweer ontdooit en hij heeft zowel gisteren als vandaag gezwommen. Deed hij vorige winter ook hoor, dus wat vreemd dat hij er nu pas last van heeft, maar dat kan wel toch? Verder kunnen we niks aan zn voorpoot voelen of zien en hij geeft geen pijn aan als we er aan zitten.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Nilo loopt mank

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik zit even te denken, als hij gallopeerd achter de bal aan, kan hij de zere poot ontlasten. Dit is een drietaktgang. Bij draf of stap is het moeilijker te verdoezelen omdat hij daarbij niet in het gangwerk zelf de poot kan ontlasten. Hier ligt nog veel ijs en is het dus echt glad en wordt er dus veel gegleden. Verrekking daardoor kan heel goed. Een kwetsuur kan je niet altijd goed voelen. Misschien maandag toch even bij dierenarts kijken?
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Dat zou kunnen ja. Ik heb ook wel het idee dat hij zo fanatiek is op apporteren dat hij de pijn negeert zeg maar, dat hij zich er wel doorheen rent. Hier is het niet meer glad de laatste dagen dus ik kan me niet zo goed voorstellen dat hij iets heeft verrekt. Verder kan ik me ook niet echts bedenken waar het van kan komen. Alleen is hij gisterochtend omver gebeukt door een andere hond tijdens de training. Maar hij heeft dus de hele dag normaal gelopen, pas savonds begon hij mank te lopen. En hij heeft op het moment zelf ook niks laten merken. Als hij zich pijn doet, zorgt hij wel dat ter plekke iedereen weet dat hij zielig is :mrgreen:

We moeten sowieso binnenkort met Nora naar de dierenarts, misschien Nilo ook eventjes meenemen.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Geen ideeen hier, maar wel beterschaps wensen voor Nilo :roos:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Vandaag loopt hij al beter, nog af en toe loopt hij mank. Maar vanochtend begon hij wel weer te gillen terwijl hij op zn poot aan het kauwen was :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”