Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
yorkje loopt steeds mank
Moderator: moderatorteam
- Heamla
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer X ? en een Golden Retriever
- Aantal honden: 2
yorkje loopt steeds mank
Mijn moeder heeft een Yorkje van 8 maanden. Al een paar keer liep hij mank met zijn linker voorpootje. Na enkele uren was het dan over. We dachten dat hij misschien zich verstapt had of zo. Twee weken terug duurde het wat langer en zijn we meteen naar de dierenarts gegaan. Dierenarts heeft hem nagekeken, maar kon niets ontdekken. Omdat het beestje ook verhoging had heeft hij een antibiotica kuurtje gekregen. De dierenarts had het vermoeden dat er misschien toch een ontsteking bij het gewricht zat. Ook heeft hij pijnstillers gekregen.
Na 2 dagen liep Kruimeltje weer gewoon en leek nergens meer last van te hebben. Zojuist waren we echter aan het wandelen, en begon hij weer te manken met zijn linker voorpootje. Niets vreemds gedaan, hij liep gewoon aan de lijn. Herkent iemand dit? Misschien wel overdreven, maar ik maak me toch zorgen.
Groetjes Heidi
Na 2 dagen liep Kruimeltje weer gewoon en leek nergens meer last van te hebben. Zojuist waren we echter aan het wandelen, en begon hij weer te manken met zijn linker voorpootje. Niets vreemds gedaan, hij liep gewoon aan de lijn. Herkent iemand dit? Misschien wel overdreven, maar ik maak me toch zorgen.
Groetjes Heidi
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: yorkje loopt steeds mank
Misschien is het patella luxatie?Heamla schreef:Mijn moeder heeft een Yorkje van 8 maanden. Al een paar keer liep hij mank met zijn linker voorpootje. Na enkele uren was het dan over. We dachten dat hij misschien zich verstapt had of zo. Twee weken terug duurde het wat langer en zijn we meteen naar de dierenarts gegaan. Dierenarts heeft hem nagekeken, maar kon niets ontdekken. Omdat het beestje ook verhoging had heeft hij een antibiotica kuurtje gekregen. De dierenarts had het vermoeden dat er misschien toch een ontsteking bij het gewricht zat. Ook heeft hij pijnstillers gekregen.
Groetjes Heidi
Ik zou er toch goed naar laten kijken.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
StomstomstomNanna schreef:Dat lijkt me nietmarian* schreef: Misschien is het patella luxatie?Het zit bij dit hondje in de voorpootjes
Het kan best dat het hondje met deze gladde periodes is weggegleden (buitenwaartse beweging). Een hond kan dat eigenlijk niet (heeft geen sleutelbeenderen) dus dan krijgen die pezen een opdonder. En daar lopen ze een poos mank van.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ach je hebt zoveel afwijkingen bij honden.
Dus waarom zou er geen knietje in de voorhand kunnen zitten.??

Dus waarom zou er geen knietje in de voorhand kunnen zitten.??
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Als jonge hond liep Lumi ook regelmatig mank in de voorhand. Waar dat precies vandaan kwam is nooit ontdekt. Ik ben er met haar meerdere keren mee bij de dierenarts geweest.
Vanaf dat ze een maand of 13 is heeft ze hier nooit meer last van gehad.
Toen ik het de fokker vertelde, toen gaven ze aan dat de moederhond dit ook heeft gehad. Als jonge hond mank lopen, niet kunnen ontdekken waar het in zit en vanaf 13 maanden geen last meer gehad.
Vanaf dat ze een maand of 13 is heeft ze hier nooit meer last van gehad.
Toen ik het de fokker vertelde, toen gaven ze aan dat de moederhond dit ook heeft gehad. Als jonge hond mank lopen, niet kunnen ontdekken waar het in zit en vanaf 13 maanden geen last meer gehad.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Groeipijn hebben we toen wel aan gedacht, maar we twijfelden toch wel heel erg of dat kon bij een hondje die uiteindelijk nog geen 34 cm is geworden. Ze zat gelukkig op de kvv, dus werd het niet versterkt door de voeding.
- Heamla
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer X ? en een Golden Retriever
Vanmorgen was het gelukkig weer over en liep Kruimel weer normaal. Hij heeft zich samen met Jantje (mijn hondje) heerlijk uitgeleefd, ze konden, na het modderbad onderweg, thuis meteen in de douche.
Groeipijn zou het inderdaad kunnen zijn, maar waarom dan steeds aan dezelfde poot?
Ook vind ik het vreemd dat het steeds maar kort is. Ook verrekking of verstuiking duurt meestal toch wel enkele dagen of langer.
Mijn moeder kijkt het nog even aan, en als hij weer last krijgt gaat ze weer naar de dierenarts.
Groetjes Heidi
Groeipijn zou het inderdaad kunnen zijn, maar waarom dan steeds aan dezelfde poot?
Ook vind ik het vreemd dat het steeds maar kort is. Ook verrekking of verstuiking duurt meestal toch wel enkele dagen of langer.
Mijn moeder kijkt het nog even aan, en als hij weer last krijgt gaat ze weer naar de dierenarts.
Groetjes Heidi