Ben net met Beau bij de DA geweest.
Zijn ogen waren ontstoken, zijn oor was ontstoken,
en hij barste van de jeuk, lag heel de dag onder zijn poten te likken en te bijten.
Schuurde overal met zijn koppie langs.
Ben drie kwartier bij de DA binnen geweest, heb een nieuwe DA. Hij heeft Beau helemaal onderzocht, en afkrabsel onder de microscoop bekeken, hij zag geen beestjes.
Beau had een kleine verhoging 39.4.
De DA gaat nu uitzoeken waar hij allergie's voor is.
Ik moet hem nu paardenvlees met macaroni of rijst gaan geven.
Ook mocht het witvis zijn. Ik kies voor paardenvlees, en moet dat koken van de DA.HIj wil eerst kijken of Beau een voedsel allergie heeft.
Als dat het niet is, gaat hij een bloedtest doen.
Ik moet hem nu 6 tot 8 weken paardenvlees geven.
Heb oogzalf, oorzalf en pretnison tegen de jeuk mee gekregen,
en moet over een week terug komen.
Ik mag Beau helemaal geen tussendoortjes meer geven, geen koekjes geen dentastick, geen frolicjes, ik zal dan maar extra stukjes paardenvlees koken om hem mee te belonen, ik vind het zo erg dat ik hem niks meer mag geven, hij is dat zo gewend, en dat 6 tot 8 weken lang. Heb ook pas twee zakken brokken a 15 kilo dus 30 kilo mee laten brengen, en 300 van die blanco stokjes.
De DA had tijd genoeg voor ons want drie kwartier is niet niks, mijn zoon was mee gegaan.
Ook een hele lieve assistente bij de DA, een heel lief meisje die zelf ook een hond met allergie heeft.
Wat is dat fijn als een DA zoveel tijd voor je heeft.
En het is hier vlakbij, de vorige DA zat in Geldrop.
'N rotweg naar Geldrop toe vanuit Eindhoven, en je kon bij de DA bijna nergens parkeren want hij zit langs een hele drukke weg, daarom heb ik deze DA genomen, en wat ben ik daar blij om.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beau allergie's
Moderator: moderatorteam
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Beau allergie's

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Beau allergie's
Pas je op de met de prednison. Als je da een bloedtest wil doen mag hij een tijd lang geen prednison hebben gehad.
beterschap
beterschap
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- yuki
- Zeer actief
Ofschoon middelen als prednison meestal weinig resultaat geven bij voedselallergie, vind ik het toch wat dubbelop klinken?
Ik zou het paardenvlees rauw geven persoonlijk. Ik heb 7 jaar terug een zelfde dieet gedaan met koolvis en macaroni en daar werd de jeuk idd minder van, stukken minder. Daarmee leek het probleem opgelost, maar helaas had hij nog een zg "restallergie" die zich met de jaren opbouwde. Grassoorten, bep. mijten enz.
Ik hoop dat er een en ander duidelijker wordt aankomende week. Ik ben ook benieuwd hoe oud je hond nu is? Voor mijn gevoel schrijven dierenartsen tegenwoordig erg makkelijk cortico's voor. En dan nog meestal de goedkoopsten (met de meeste bijwerkingen). Middelen als deze zou ik persoonlijk pas geven als alle andere opties benut zijn. Ik vermoed dan ook dat je niet aan de allergietest voorbij komt.......
bij mijn weten mag je bij een eliminatie dieet zoals je nu doet, wel een stukje appel o.i.d. geven. Geen idee of je hondje er van houdt? Waarschijnlijk is hij ook hartstikke blij met de beloningen van (al dan niet gekookt) paardenvlees hoor!
Ik zou het paardenvlees rauw geven persoonlijk. Ik heb 7 jaar terug een zelfde dieet gedaan met koolvis en macaroni en daar werd de jeuk idd minder van, stukken minder. Daarmee leek het probleem opgelost, maar helaas had hij nog een zg "restallergie" die zich met de jaren opbouwde. Grassoorten, bep. mijten enz.
Ik hoop dat er een en ander duidelijker wordt aankomende week. Ik ben ook benieuwd hoe oud je hond nu is? Voor mijn gevoel schrijven dierenartsen tegenwoordig erg makkelijk cortico's voor. En dan nog meestal de goedkoopsten (met de meeste bijwerkingen). Middelen als deze zou ik persoonlijk pas geven als alle andere opties benut zijn. Ik vermoed dan ook dat je niet aan de allergietest voorbij komt.......
bij mijn weten mag je bij een eliminatie dieet zoals je nu doet, wel een stukje appel o.i.d. geven. Geen idee of je hondje er van houdt? Waarschijnlijk is hij ook hartstikke blij met de beloningen van (al dan niet gekookt) paardenvlees hoor!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
- vinkje
- Zeer actief
Mijn Golden is 7 jaar. Hij heeft die prednison gegeven tegen de jeuk. Ik heb die prednison voor 10 dagen, het zijn 20 pilletjes. Hij zei wel dat Beau er veel meer van zou gaan drinken.
Zijn ogen moet ik vier keer per dag druppelen, en dat is een toer op zich hoor, want hij knijpt zijn ogen stevig dicht. Zijn oren moet ik 1 maal per dag doen. De DA zei dat ik het vlees echt moest koken. Hij wil hem over een week weer zien om te kijken hoe het met zijn ogen en oren is.
Ik vind het al erg genoeg dat hij paardenvlees moet eten, ik ben niet dol op vlees, en zou zelf zeker geen paardenvlees eten. En als dit allemaal niet helpt, ja dan moet er een bloedtest gedaan worden, wat ik ook heel erg vind, want dan moet hij geprikt worden om bloed af te nemen. Sinds we bij de DA geweest zijn is hij wel een stuk rustiger, hij heeft een hele tijd lekker liggen slapen, wat ik de afgelopen tijd heel weinig gezien heb, omdat hij allemaal zo aan zijn pootjes moest likken en bijten, en aan zijn lijf zat te krabben.
Ik moet nu gewoon af wachten of dit dieet helpt. Zo niet gaan we verder zoeken.
Wat kost een allergie test tegenwoordig weet iemand dat. Ik was nu voor het onderzoek en medicijnen 84,50 kwijt. Dus dat viel nog wel mee.
Zijn ogen moet ik vier keer per dag druppelen, en dat is een toer op zich hoor, want hij knijpt zijn ogen stevig dicht. Zijn oren moet ik 1 maal per dag doen. De DA zei dat ik het vlees echt moest koken. Hij wil hem over een week weer zien om te kijken hoe het met zijn ogen en oren is.
Ik vind het al erg genoeg dat hij paardenvlees moet eten, ik ben niet dol op vlees, en zou zelf zeker geen paardenvlees eten. En als dit allemaal niet helpt, ja dan moet er een bloedtest gedaan worden, wat ik ook heel erg vind, want dan moet hij geprikt worden om bloed af te nemen. Sinds we bij de DA geweest zijn is hij wel een stuk rustiger, hij heeft een hele tijd lekker liggen slapen, wat ik de afgelopen tijd heel weinig gezien heb, omdat hij allemaal zo aan zijn pootjes moest likken en bijten, en aan zijn lijf zat te krabben.
Ik moet nu gewoon af wachten of dit dieet helpt. Zo niet gaan we verder zoeken.
Wat kost een allergie test tegenwoordig weet iemand dat. Ik was nu voor het onderzoek en medicijnen 84,50 kwijt. Dus dat viel nog wel mee.

- yuki
- Zeer actief
Ik weet het niet zeker, bij ons is het jaren terug. Als je de schildkier (T4 en TSH) erbij pakt, wat ik zelf meteen zou doen als je toch laat prikken, denk ik aan zo'n 200 euro zelf? Is ook afhankelijk denk ik van waar inhet land je zit. Hier in de randstad is de d.a. flink wat duurder dan in het zuiden des lands bv...........
Eventhough you're gone, we're still a team'.
Esther
Esther
- vinkje
- Zeer actief
Als het zo ver zou komen dat er een test gedaan moet worden zal ik dat tegen de DA zeggen. Ik woon in Eindhoven.