Lucky luke schreef:Niks geen onzin, mijn hond loopt aangelijnd waar dat moet, en in een losloopgebied loopt-ie los en speelt met andere honden, nooit een probleem. Als er eens eentje genoeg van hem heeft dat grauwt-ie een keer en is het voor Lukas duidelijk, andersom geldt dat ook. het is een sociaal hondje dat goed luisterd, dat kan ik van veel andere honden niet zeggen.Paulala schreef:Lucky luke schreef:
Gelezen, duidelijk. Over het algemeen lief naar mensen, minder lief voor soortgenoten.
Gezien mn eigen hondje meestal onbevreesd naar andere honden rent om te spelen of een beetje uit te dagen, is het dan toch maar beter dat er in onze wijk geen staffords en aanverwante rassen lopen.
Wat een onzin.
Als jij je hond gewoon aan de lijn houdt waar dat moet, dan is er niets aan de hand als er Staffords lopen.
Want dan kan hij ook niet zomaar op elke hond afrennen.
Wanneer ik daar een onbekende hond zie roep ik mn manneke terug, totdat duidelijk is wat voor een hond (en baasje) het is.
Agressieve en asociale honden horen niet in een losloop gebied thuis, of ze nou aangelijnd zijn of niet.
Wat versta je onder agressieve en asociale honden?