Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De jachthonden bij Wolfheze bekend.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

De jachthonden bij Wolfheze bekend.

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

marian* schreef:Jachthonden zorgen voor problemen
WOLFHEZE - Natuurmonumenten is op zoek naar de eigenaar van twee Franse jachthonden. De dieren hebben in de bossen bij Wolfheze de afgelopen maanden al een paar keer voor gevaarlijke situaties gezorgd.

De honden rennen luid blaffend achter reeën aan, die in blinde paniek de weg oversteken. Donderdag moesten automobilisten meerdere keren stoppen omdat er een ree of een van de honden overstak.

Een poging om de dieren te vangen, is mislukt. Boswachter Bosch van Natuurmonumenten vraagt mensen met tips zich te melden: 026-4822219 of 06-53545138.

Bron:Omr.Gelderland.
Gisteren heeft de eigenaren van de bovengenoemde jachthonden zich eindelijk gemeld. De honden zijn twee Basset Fauve de Bretagne ( dus inderdaad FRANSE jachthonden)
De baas zegt niets in de gaten te hebben gehad: hij maakte blijkbaar gebruik van zo'n electronische afrastering. Zo'n draadje wat je ingraaft en dan de honden een halsband om. De honden trokken zich daar blijkbaar niet veel van aan.
Wat ik nogal dubieus vind, is dat hij zich pas gemeld heeft nadat het ras van de honden bekend was gemaakt en nadat "de Gelderlander" meldde dat er tips waren binnengekomen. Dit terwijl het hele dorp er inmiddels de hele week al over sprak....
de officier van justitie gaat de hoogte van de boete vaststellen
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... t-zich.ece
Afbeelding
iones
Zeer actief

Re: De jachthonden bij Wolfheze bekend.

Ongelezen bericht door iones »

Hoe kunnen je honden zover weg struinen zonder iets door te hebben? DAAAG! Ik hoop dat hij een hoge boete krijgt!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

:O:

ik was het niet, echt niet.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Je mist je honden toch als ze weg zijn? :U:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Sas schreef::O:

ik was het niet, echt niet.
Ik geloof je! :lol1:
Sinds wanneer liggen Doorwerth en Wolfheze maar in de buurt van de Utrechtse Heuvelrug?? :denken:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ma-Rianne schreef:De baas zegt niets in de gaten te hebben gehad: hij maakte blijkbaar gebruik van zo'n electronische afrastering. Zo'n draadje wat je ingraaft en dan de honden een halsband om. De honden trokken zich daar blijkbaar niet veel van aan.
Wat ik nogal dubieus vind, is dat hij zich pas gemeld heeft nadat het ras van de honden bekend was gemaakt en nadat "de Gelderlander" meldde dat er tips waren binnengekomen. Dit terwijl het hele dorp er inmiddels de hele week al over sprak....
de officier van justitie gaat de hoogte van de boete vaststellen
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... t-zich.ece
De baas liet de honden kennelijk heel lang alleen in de tuin.
Bovendien was dat draadje niet de enige afscheiding.
Er stond verderop ook nog een hek om de tuin met een poort.
Alleen................. die poort stond wel eens open en de electronische halsbanden van de honden bleken onvoldoende te werken.

Dat wist hij kennelijk niet.
Hij liet de honden dus veel te lang zonder toezicht zou je kunnen zeggen.

Was echt het ras bekend?
Volgens mij was er niet meer bekend dan dat het Franse Jachthonden waren.
En daar zijn ongelofelijk veel verschillende rassen van :wink:
Een Fauve is echt maar een ras uit een hele reeks.

Ik geef de baas nog het voordeel van de twijfel of hij wist dat zijn honden op jacht gingen. :wink:
Vind wel dat hij dit type jachthond erg lang zonder toezicht in de tuin liet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Ik geef die eigenaar niet het voordeel van de twijfel. Het is meermaals voorgekomen, iedereen weet wie die honden zijn behalve hijzelf? Jaja...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ranetje
Zeer actief

iones schreef:Ik geef die eigenaar niet het voordeel van de twijfel. Het is meermaals voorgekomen, iedereen weet wie die honden zijn behalve hijzelf? Jaja...
Waar staat dat?
Misschien heb ik iets gemist.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
iones
Zeer actief

ranetje schreef:
iones schreef:Ik geef die eigenaar niet het voordeel van de twijfel. Het is meermaals voorgekomen, iedereen weet wie die honden zijn behalve hijzelf? Jaja...
Waar staat dat?
Dat leid ik hieruit af: "dit terwijl het dorp er inmiddels de hele week al over sprak".
ranetje
Zeer actief

iones schreef:
ranetje schreef:
Waar staat dat?
Dat leid ik hieruit af: "dit terwijl het dorp er inmiddels de hele week al over sprak".
De honden zijn de afgelopen maanden een paar keer bezig geweest.
Een week geleden begon de politie met een openbaar onderzoek (informatie vragen via de buurtkranten) naar die "twee Franse Jachthonden".
Het dorp sprak over die twee honden omdat bij deze eigenaar twee "Franse jachthonden" wonen. (heel knap trouywens dat ze wisten dat het Franse Jachthonden" waren :ok: )
Ik woon vlak bij Wolfheze en als ik niet op dit forum zat, had ik niet eens geweten dat er twee "Franse Jachthonden" aan de zwier waren geweest een paar keer.
Dus als deze mijnheer/eigenaar niet het hele internet afspeurt, niet op een hondenforum zit en niet op de "buurtkrant" per e-mail kijkt, omdat hij wel wat anders te doen heeft (en die mogelijkheid bestaat :mann: ) kan hij het hele gebeuren gewoon gemist hebben.
Ook al sprak het "hele dorp" er over.

Snap je?

Dan heeft hij pas gereageerd omdat er iemand zo vriendelijk was hem in te lichten over de geruchten (leer mij een dorp kennen :8): ) en heeft hij zijn electric fence en de halsbanden gecheckt voor de zekerheid. En daar bleek kennelijk iets in mis te zijn.
Hij heeft zich namelijk wel zelf gemeld bij de politie.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Toch blijkt uit het hele verhaal dat hij verrekte weinig tijd heeft om naar zijn honden om te kijken.
ranetje
Zeer actief

iones schreef:Toch blijkt uit het hele verhaal dat hij verrekte weinig tijd heeft om naar zijn honden om te kijken.
Dat heb ik ook niet anders beweerd, zie miin vorige reacties :mrgreen:
Of hij weinig tijd heeft weet ik niet.
In ieder geval neemt hij weinig tijd :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

ranetje schreef:
iones schreef:Toch blijkt uit het hele verhaal dat hij verrekte weinig tijd heeft om naar zijn honden om te kijken.
Dat heb ik ook niet anders beweerd, zie miin vorige reacties :mrgreen:
Of hij weinig tijd heeft weet ik niet.
In ieder geval neemt hij weinig tijd :wink:
Ja, zo bedoel ik het.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”